Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 4. nov 2015, 09:17

Der er en grund til, at jeg ikke brokkede mig over den nye arbejdstidsaftale. Jeg syntes, det var fedt at arbejde 40 timer om ugen og så have fri når jeg forlod skolen - for slet ikke at tale om at holde fri i weekenden.

Det havde jeg aldrig prøvet før. Og så kun en 40 timers arbejdsuge, hvor jeg fik løn for alle arbejdstimerne. Det var da dejligt.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Whoosh » 4. nov 2015, 10:05

HappyPaww skrev:^ Ej de der fladtrykte sandwich med skiveskåret pålæg og en klat pesto til den nette sum af 45 kr? Det er da hverken til at blive mæt eller glad af...

Jeg kan slet ikke klare det popsmarte Tom Cruise i Cocktail fis.
Sådan nogle steder skal jeg slet ikke komme, jeg får en stærk lyst til at finde mit fladeske fynske frem, og spørger efter cowboytoast og "kåkjo".

(Priserne på deres juice gør at jeg forventer et ordentligt skvæt rom i, og hvis jeg vil have fladmaste rugklappere, så kan min kæreste fint sætte håret i en man bun, spille noget umchi musik, og vrikke lidt med måsen mens han skriver en avokado. :-D )
7
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 4. nov 2015, 13:33

Anonymous er anonyme kriminelle, som insisterer på at afsløre andres anonymitet. Latterligt imo.
5
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 4. nov 2015, 13:51

Jeg synes nu også, at det med at gå efter den enkelte ... om det så er fængselspersonale, soldater, medlemmer af politisk gruppe eller hvad ... med "vi ved, hvor du bor, og kan ramme din familie" - det er en særlig ækel og lav form for trusler.
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19077

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 4. nov 2015, 13:56

Pernille skrev:
Altså jeg er da ikke et bedre menneske, end at jeg tænker "så kan de lære det" om KKK'erne, men samtidig synes jeg det er enormt dobbeltmoralsk, at De selv er (anonyme) kriminelle, men tilsyneladende anser sig selv som "gode kriminelle", fordi målet helliger midlet.

Det er ikke op til en gruppe anonyme kriminelle at opklare den slags.


Enig. Det svarer lidt til at mene det er ok at gennemtæve en voldsforbryder fordi man synes han ikke har fortjent bedre. Som om en forbrydelse bliver mere ok af at offeret selv er forbryder :rulle:.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 4. nov 2015, 14:45

Flora skrev:
Pernille skrev:
Altså jeg er da ikke et bedre menneske, end at jeg tænker "så kan de lære det" om KKK'erne, men samtidig synes jeg det er enormt dobbeltmoralsk, at De selv er (anonyme) kriminelle, men tilsyneladende anser sig selv som "gode kriminelle", fordi målet helliger midlet.

Det er ikke op til en gruppe anonyme kriminelle at opklare den slags.


Enig. Det svarer lidt til at mene det er ok at gennemtæve en voldsforbryder fordi man synes han ikke har fortjent bedre. Som om en forbrydelse bliver mere ok af at offeret selv er forbryder :rulle:.


Jeg må indrømme, at jeg ikke synes det er særlig synd for den pædofile barnemorder, at han har fået et par slag i spjældet... Synes snarere, at personalet godt matte få pludselig stor trang til at komme på toilettet, så de ikke lige kunne nå helt så hurtigt derhen...

http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11- ... -faengslet
2
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 4. nov 2015, 14:59

Karkluden skrev:
Skumfidusen skrev:Ok - jeg har sikkert sagt det her før...men FÅRK, hvor lærere dog har det med at brokke sig! Min mor var lærer og jeg kan garantere at hun udelukkende nåede op på en 37 timers arbejdsuge fordi hun talte den tid med hun brugte på at brokke sig over hvor hårdt det var. For pyyyyyha, hun arbejdede jo om aftenen med opgaver! Og jo jo, en gang i mellem, men hun var aldrig hjemme senere end klokken 14 og almindeligvis endda noget før og det der aftenarbejde var et par timer hver anden uge.

Og når jeg ser min facebook i dag - hvis en lærer læser en fagbog uden for arbejdstid skal hun eddermame nok sørge for at slå det op for nu arbejder hun jo sørme IGEN! Som om vi andre ikke også læser faglitteratur altid. Jeg har aldrig nogen sinde hørt nogen af mine kolleger noget som helst sted himle op over at de skulle bruge fritid på at læse op på deres fag. Det var bare en selvfølge.

Og ja, jeg ved godt der er masser er lærere der ikke gør det, men de lærere der brokker sig, de gør det virkelig meget, virkelig tit, virkelig vedholdende og ja, virkelig, virkelig irriterende.

JA! Jeg ser det endda hos de lærerstuderende, jeg kender: "ja, så sidder man IGEN, og arbejder om aftenen", når de fx er i praktik. Ja, det gør vi andre sgu da også. Jeg kan da heller ikke sidde midt på operationsstuen og læse litteratur, vel...


Selvom de nu er praktikanter og dermed studerende så alligevel..
Det arbejde lærerene laver om aften har de den almindelige arbejdstid til at gøre det i.
Læsning af faglitteratur er forberedelse og det gør man i sin arbejdstid...ellers arbejder man jo gratis og det er bare ens egen skyld.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 4. nov 2015, 15:45

Altså nu kommer jeg nok til at lyde lidt uvidende, men så må nogen oplyse mig..
DR3 har sådan noget Spørg mig om alt-program, hvor de har en med, ofte med en lidt "afvigende" livshistorie - der har både været eks-kriminelle, en afhopper fra Faderhuset, en der har enormt mange sexpartnere ift gennemsnittet etc etc.
Nå, i aften er det så Belal El-Khatib. Belal er en mand, der ser temmelig mørk ud i mine øjne - sort, krøllet skæg, brun hud, brune øjne og ja, et "ikke-nordisk" udseende, og jo heller ikke navn.
Belal skal være med, fordi han i sine teenår var glødende (efter egne ord) racist og med i DFU. Og (igen med egne ord) hadede "muslimer og andre farvede mennesker i Danmark".

Og dér er det min film knækker. Manden er altså selv farvet. Han hedder noget, der i mine ører klinger temmelig udenlandsk, og i øvrigt også muslimsk men det skal jeg ikke udtale mig nærmere om.
Og jeg kan forstå, at man som muslim kan have en stærk holdning til de, der udnytter systemet - det har jeg ved gud også til "hvide mennesker", der udnytter systemet. Men det er simpelthen meget svært for mig at forstå, at han har været racist, og har hadet farvede mennesker og muslimer (med egne ord).

Er jeg enormt dum og fordomsfuld?
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19077

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 4. nov 2015, 15:59

Karkluden skrev:Altså nu kommer jeg nok til at lyde lidt uvidende, men så må nogen oplyse mig..
DR3 har sådan noget Spørg mig om alt-program, hvor de har en med, ofte med en lidt "afvigende" livshistorie - der har både været eks-kriminelle, en afhopper fra Faderhuset, en der har enormt mange sexpartnere ift gennemsnittet etc etc.
Nå, i aften er det så Belal El-Khatib. Belal er en mand, der ser temmelig mørk ud i mine øjne - sort, krøllet skæg, brun hud, brune øjne og ja, et "ikke-nordisk" udseende, og jo heller ikke navn.
Belal skal være med, fordi han i sine teenår var glødende (efter egne ord) racist og med i DFU. Og (igen med egne ord) hadede "muslimer og andre farvede mennesker i Danmark".

Og dér er det min film knækker. Manden er altså selv farvet. Han hedder noget, der i mine ører klinger temmelig udenlandsk, og i øvrigt også muslimsk men det skal jeg ikke udtale mig nærmere om.
Og jeg kan forstå, at man som muslim kan have en stærk holdning til de, der udnytter systemet - det har jeg ved gud også til "hvide mennesker", der udnytter systemet. Men det er simpelthen meget svært for mig at forstå, at han har været racist, og har hadet farvede mennesker og muslimer (med egne ord).

Er jeg enormt dum og fordomsfuld?


I programbeskrivelsen står der at han som teenager var formand for DF's ungdom, farvede sit hår lyst, brugte blå kontaktlinser og skiftede sit muslimske navn ud med Rasmus. Det lyder på mig som om han har haft det virkelig svært ved at være muslim i Danmark, have et anderledes udseende og et anderledes navn og derfor har overkompenseret for sit eget selvhad ved at blive mest mulig "dansk" og hade alle andre muslimer. Og senere har han så fundet sig til rette med den har egentlig er. Bare et bud jo, men mon ikke det er sådan noget? :gruble:

Men han forklarer det vel i aftenens afsnit :)
2
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Puffi » 4. nov 2015, 16:02

Karkluden skrev:Altså nu kommer jeg nok til at lyde lidt uvidende, men så må nogen oplyse mig..
DR3 har sådan noget Spørg mig om alt-program, hvor de har en med, ofte med en lidt "afvigende" livshistorie - der har både været eks-kriminelle, en afhopper fra Faderhuset, en der har enormt mange sexpartnere ift gennemsnittet etc etc.
Nå, i aften er det så Belal El-Khatib. Belal er en mand, der ser temmelig mørk ud i mine øjne - sort, krøllet skæg, brun hud, brune øjne og ja, et "ikke-nordisk" udseende, og jo heller ikke navn.
Belal skal være med, fordi han i sine teenår var glødende (efter egne ord) racist og med i DFU. Og (igen med egne ord) hadede "muslimer og andre farvede mennesker i Danmark".

Og dér er det min film knækker. Manden er altså selv farvet. Han hedder noget, der i mine ører klinger temmelig udenlandsk, og i øvrigt også muslimsk men det skal jeg ikke udtale mig nærmere om.
Og jeg kan forstå, at man som muslim kan have en stærk holdning til de, der udnytter systemet - det har jeg ved gud også til "hvide mennesker", der udnytter systemet. Men det er simpelthen meget svært for mig at forstå, at han har været racist, og har hadet farvede mennesker og muslimer (med egne ord).

Er jeg enormt dum og fordomsfuld?


Sakset herfra: http://www.b.dk/nationalt/jeg-mente-at- ... avde-skabt

..og udviklede aversion mod arabere. Han begyndte at råbe ad dem på gaden og blev med årene en rabiat racistisk muslimofob.

Belal gik med blå kontaktlinser og farvede sit hår lyst, så han lignede en ærkedansker mest muligt. Han ville så langt væk fra Mellemøsten og forældrenes tro som muligt. Fysisk og åndeligt. I 2006 meldte han sig ind i og blev formand for Dansk Folkepartis Ungdom i Roskilde.


For Belal var det logisk. Han havde hørt, hvad muslimske terrorister havde gjort i angrebet på World Trade Center i New York i 2001 og om den arabiske verdens kraftige reaktioner på Muhammed-tegningerne.

»Alle de ting, der skete i de år, bekræftede mig i, at muslimer var terrorister og farlige. Jeg mente, at islam var noget, Satan havde skabt, og blev endnu mere racist end mine venner,« fortæller han.


Men prøv at læse hele artiklen - eller se måske programmet :)
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19077

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 4. nov 2015, 16:04

HappyPaww skrev:
Flora skrev:
Pernille skrev:
Altså jeg er da ikke et bedre menneske, end at jeg tænker "så kan de lære det" om KKK'erne, men samtidig synes jeg det er enormt dobbeltmoralsk, at De selv er (anonyme) kriminelle, men tilsyneladende anser sig selv som "gode kriminelle", fordi målet helliger midlet.

Det er ikke op til en gruppe anonyme kriminelle at opklare den slags.


Enig. Det svarer lidt til at mene det er ok at gennemtæve en voldsforbryder fordi man synes han ikke har fortjent bedre. Som om en forbrydelse bliver mere ok af at offeret selv er forbryder :rulle:.


Jeg må indrømme, at jeg ikke synes det er særlig synd for den pædofile barnemorder, at han har fået et par slag i spjældet... Synes snarere, at personalet godt matte få pludselig stor trang til at komme på toilettet, så de ikke lige kunne nå helt så hurtigt derhen...

http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11- ... -faengslet


Altså, jeg synes heller ikke som sådan det er synd for barnemorderen. Problemet med den tankegang er bare at hvad som helst pludselig bliver ok at gøre mod kriminelle der har begået voldsomme forbrydelser. Det kan let blive en glidebane. Vi har et retssystem som barnemorderen er dømt ud fra. Han får den straf retten har givet ham. Så skal han altså ikke have ekstra straf i form af tæv osv. fra de andre fanger uanset hvor modbydeligt det så end er det han har gjort.
3
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 4. nov 2015, 16:12

Puffi skrev:
Karkluden skrev:Altså nu kommer jeg nok til at lyde lidt uvidende, men så må nogen oplyse mig..
DR3 har sådan noget Spørg mig om alt-program, hvor de har en med, ofte med en lidt "afvigende" livshistorie - der har både været eks-kriminelle, en afhopper fra Faderhuset, en der har enormt mange sexpartnere ift gennemsnittet etc etc.
Nå, i aften er det så Belal El-Khatib. Belal er en mand, der ser temmelig mørk ud i mine øjne - sort, krøllet skæg, brun hud, brune øjne og ja, et "ikke-nordisk" udseende, og jo heller ikke navn.
Belal skal være med, fordi han i sine teenår var glødende (efter egne ord) racist og med i DFU. Og (igen med egne ord) hadede "muslimer og andre farvede mennesker i Danmark".

Og dér er det min film knækker. Manden er altså selv farvet. Han hedder noget, der i mine ører klinger temmelig udenlandsk, og i øvrigt også muslimsk men det skal jeg ikke udtale mig nærmere om.
Og jeg kan forstå, at man som muslim kan have en stærk holdning til de, der udnytter systemet - det har jeg ved gud også til "hvide mennesker", der udnytter systemet. Men det er simpelthen meget svært for mig at forstå, at han har været racist, og har hadet farvede mennesker og muslimer (med egne ord).

Er jeg enormt dum og fordomsfuld?


Sakset herfra: http://www.b.dk/nationalt/jeg-mente-at- ... avde-skabt

..og udviklede aversion mod arabere. Han begyndte at råbe ad dem på gaden og blev med årene en rabiat racistisk muslimofob.

Belal gik med blå kontaktlinser og farvede sit hår lyst, så han lignede en ærkedansker mest muligt. Han ville så langt væk fra Mellemøsten og forældrenes tro som muligt. Fysisk og åndeligt. I 2006 meldte han sig ind i og blev formand for Dansk Folkepartis Ungdom i Roskilde.


For Belal var det logisk. Han havde hørt, hvad muslimske terrorister havde gjort i angrebet på World Trade Center i New York i 2001 og om den arabiske verdens kraftige reaktioner på Muhammed-tegningerne.

»Alle de ting, der skete i de år, bekræftede mig i, at muslimer var terrorister og farlige. Jeg mente, at islam var noget, Satan havde skabt, og blev endnu mere racist end mine venner,« fortæller han.


Men prøv at læse hele artiklen - eller se måske programmet :)

Jeg har nemlig ikke mulighed for at se programmet før engang i næste uge, men ja, da jeg researchede lidt mere, gav det også mening, men da jeg så det på DR3's side stod der intet om det, og en googlesøgning gav intet, men nu er der link osv til det, så de har nok haft flere, der undrede sig. Nu forstår jeg det såmænd også meget bedre :)
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Puffi » 4. nov 2015, 16:15

Karkluden skrev:
Jeg har nemlig ikke mulighed for at se programmet før engang i næste uge, men ja, da jeg researchede lidt mere, gav det også mening, men da jeg så det på DR3's side stod der intet om det, og en googlesøgning gav intet, men nu er der link osv til det, så de har nok haft flere, der undrede sig. Nu forstår jeg det såmænd også meget bedre :)


Artiklen, jeg linker til er et år gammel og var googles første resultat :)
1
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 4. nov 2015, 16:25

Puffi skrev:
Karkluden skrev:
Jeg har nemlig ikke mulighed for at se programmet før engang i næste uge, men ja, da jeg researchede lidt mere, gav det også mening, men da jeg så det på DR3's side stod der intet om det, og en googlesøgning gav intet, men nu er der link osv til det, så de har nok haft flere, der undrede sig. Nu forstår jeg det såmænd også meget bedre :)


Artiklen, jeg linker til er et år gammel og var googles første resultat :)

Okay? Det ved jeg ikke, hvad jeg skal svare til udover, at jeg ikke fandt den, da jeg googlede :stoned:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25742

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 4. nov 2015, 16:39

Fremgår hans historie da ikke af programmet? Ellers vil jeg anbefale dig google hans navn. Der er en del at finde som måske kan opklare noget af din undren. Her bla. http://www.b.dk/nationalt/jeg-mente-at- ... avde-skabt
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Generelt"