Enlig mor og fem børn sat på gaden: Den ældste søn dømt for vold

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Enlig mor og fem børn sat på gaden: Den ældste søn dømt for vold

Indlægaf didas » 4. nov 2015, 12:00

Jeg kan sagtens forstå udfordringen med, at man blot flytter problemet et andet sted hen. Men man kan jo håbe, at det faktum, at konsekvenserne af børnenes opførsel pludselig er meget håndgribelige, får forældrene til at komme mere på banen ift. enten mere fokus på opdragelsen eller at skaffe noget hjælpe, hvis børnene har problemer på anden vis.

Jeg må indrømme, at jeg er tilhænger af loven. Jeg har boet i almen bolig i en lettere socialt belastet boligblok på Nørrebro (ikke helt så belastet som Mjølnerparken). Vi havde haft store problemer med hærværk, graffiti, cykeltyverier, indbrud i kælderrum osv. Forholdsvis kort tid efter loven blev indført, blev 5 familier sat på gaden og da de var væk, forsvandt alle problemerne også.

Så jo, det er da synd, at de står på gaden, men omvendt kan det heller ikke være rigtigt, at nogle få idioter skal have lov til at ødelægge det for de mange, som godt kan finde ud af at opføre sig ordentligt.
2
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Enlig mor og fem børn sat på gaden: Den ældste søn dømt for vold

Indlægaf dgd2007 » 4. nov 2015, 12:59

Man håber vel også, at det kan inspirere andre familier til tage lidt mere ansvar for deres børns fremfærd.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24473

Re: Enlig mor og fem børn sat på gaden: Den ældste søn dømt for vold

Indlægaf Moxy-lady » 4. nov 2015, 13:18

Jeg kan godt se at det er et problem at man bare sender nissen videre... Men jeg kan, som tidligere beboer i et belastet kvarter, se ideen i det. I de tilfælde jeg oplevede havde forældrene totalt fejlet, og var stort set ligeglade med hvad for noget ballade deres unger gik og lavede. I disse tilfælde giver du altså forældrene et incitament til at tage hånd om deres børn, simpelthen fordi de risikerer ikke at have noget sted at bo hvis de ikke gør. Man kan jo mene at incitamentet måtte være at deres børn tydeligvis har det skidt, men det var desværre ikke altid nok. Meget få at de unger der gik og lavede ballade havde respekt for autoriteter, men de fleste af dem var meget beskyttende overfor deres familier og man kan håbe at disse børn/unge vil føle en forpligtelse overfor deres familier som de ikke føler for resten af samfundet.

Er det optimalt? Nope. Rammer det også familier der simpelthen ikke kan styre deres børn? Ja. Men... Ja. Jeg synes bare ikke at det forebyggende arbejde virker særlig godt, heller. Jeg synes at det er et værktøj der kan bruges, mens man udtænker en bedre måde at forebygge på, sådan så loven ikke bliver nødvendig (så ofte) for fremtiden.
1
My world 12-10-18 :lun:
Jacan
Indlæg: 82
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:21
Kort karma: 1
Likede indlæg: 24

Re: Enlig mor og fem børn sat på gaden: Den ældste søn dømt for vold

Indlægaf Jacan » 4. nov 2015, 15:08

Det er helt fint, staten burde følge op på damme måde og sende dem tilbage til deres oprindelsesland.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Enlig mor og fem børn sat på gaden: Den ældste søn dømt for vold

Indlægaf Danseprinsesse » 4. nov 2015, 18:03

Jacan skrev:Det er helt fint, staten burde følge op på damme måde og sende dem tilbage til deres oprindelsesland.


Som er Danmark eller?
0
Jacan
Indlæg: 82
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:21
Kort karma: 1
Likede indlæg: 24

Re: Enlig mor og fem børn sat på gaden: Den ældste søn dømt for vold

Indlægaf Jacan » 4. nov 2015, 18:32

Danseprinsesse skrev:
Jacan skrev:Det er helt fint, staten burde følge op på damme måde og sende dem tilbage til deres oprindelsesland.


Som er Danmark eller?


Så må man tage statsborgerskabet fra dem.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Enlig mor og fem børn sat på gaden: Den ældste søn dømt for vold

Indlægaf Stars » 4. nov 2015, 18:51

Tux skrev:
Hvorfor skulle det være mindre i orden at sætte en mor med fem børn på gaden, end det ville være hvis det var enhver anden (enlig, par, par med børn)? - det lyder lidt som om det er det du skriver...

Det må være op til kommunen at finde ny bolig til familien, hvis de bliver smidt ud af et privat boligselskab. Synes det er helt fair at smide dem ud, hvis en eller flere af familiens medlemmer skaber utryghed for naboerne, der er grænser for hvor meget private udlejere skal finde sig i..



Og fordi kommunen ikke håndterer det socialfaglige godt nok, skal et privat selskab stille en bolig til rådighed, selv om beboerene skaber utryghed for alle andre?


Høje Gladsaxe er ikke et privat boligselskab - det er almennyttigt.

Gør det en forskel for din holdning?
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Enlig mor og fem børn sat på gaden: Den ældste søn dømt for vold

Indlægaf Tux » 4. nov 2015, 19:53

Stars skrev:
Tux skrev:
Hvorfor skulle det være mindre i orden at sætte en mor med fem børn på gaden, end det ville være hvis det var enhver anden (enlig, par, par med børn)? - det lyder lidt som om det er det du skriver...

Det må være op til kommunen at finde ny bolig til familien, hvis de bliver smidt ud af et privat boligselskab. Synes det er helt fair at smide dem ud, hvis en eller flere af familiens medlemmer skaber utryghed for naboerne, der er grænser for hvor meget private udlejere skal finde sig i..



Og fordi kommunen ikke håndterer det socialfaglige godt nok, skal et privat selskab stille en bolig til rådighed, selv om beboerene skaber utryghed for alle andre?


Høje Gladsaxe er ikke et privat boligselskab - det er almennyttigt.

Gør det en forskel for din holdning?


Egentlig ikke nu du siger det, så meget desto større grund til at tage hensyn til naboerne..
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24473

Re: Enlig mor og fem børn sat på gaden: Den ældste søn dømt for vold

Indlægaf Moxy-lady » 4. nov 2015, 19:55

Jacan skrev:Det er helt fint, staten burde følge op på damme måde og sende dem tilbage til deres oprindelsesland.


Hvad med dem der er etniske danskere? Jeg skulle hilse at sige at de også kan være nogle idioter.
0
My world 12-10-18 :lun:
Jacan
Indlæg: 82
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:21
Kort karma: 1
Likede indlæg: 24

Re: Enlig mor og fem børn sat på gaden: Den ældste søn dømt for vold

Indlægaf Jacan » 4. nov 2015, 20:37

Moxy-lady skrev:
Jacan skrev:Det er helt fint, staten burde følge op på damme måde og sende dem tilbage til deres oprindelsesland.


Hvad med dem der er etniske danskere? Jeg skulle hilse at sige at de også kan være nogle idioter.


Ja ja, men så længe jyderne bliver i Jylland generer de jo ikke os andre.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24473

Re: Enlig mor og fem børn sat på gaden: Den ældste søn dømt for vold

Indlægaf Moxy-lady » 4. nov 2015, 20:59

Jacan skrev:
Moxy-lady skrev:
Jacan skrev:Det er helt fint, staten burde følge op på damme måde og sende dem tilbage til deres oprindelsesland.


Hvad med dem der er etniske danskere? Jeg skulle hilse at sige at de også kan være nogle idioter.


Ja ja, men så længe jyderne bliver i Jylland generer de jo ikke os andre.


Vil du ikke være sød at debattere seriøst? Det andet er da for tosset at bruge energi på.

Jeg vil rigtig gerne høre dine argumenter for at tage statsborgerskabet fra problem-børn, og jeg vil gerne høre hvad du vil gøre med etnisk danskere. Lad os nu få en ordentlig, voksen diskussion ud af det.
2
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"