Norskov

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Norskov

Indlægaf Bøtte » 28. sep 2015, 18:59

Er der nogle der ser den?

Hvad var der med de gynger? Hvordan kunne de se at han Kalle fyren havde været i sommerhuset?
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Norskov

Indlægaf Muuh » 29. sep 2015, 09:33

Bøtte skrev:Er der nogle der ser den?

Hvad var der med de gynger? Hvordan kunne de se at han Kalle fyren havde været i sommerhuset?


De havde jo fundet nogle billeder på Dianas mobil, der bla viste ham Kalle fyren liggende i en seng og så var der nogle billeder af udsigten, hvor gyngerne var på
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Norskov

Indlægaf Bøtte » 29. sep 2015, 11:11

Muuh skrev:
Bøtte skrev:Er der nogle der ser den?

Hvad var der med de gynger? Hvordan kunne de se at han Kalle fyren havde været i sommerhuset?


De havde jo fundet nogle billeder på Dianas mobil, der bla viste ham Kalle fyren liggende i en seng og så var der nogle billeder af udsigten, hvor gyngerne var på


TAK ! :D Jeg har spekuleret helt vildt, men havde åbenbart ikke set billedet med gyngen, men så godt de andre billeder.
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Norskov

Indlægaf Muuh » 29. sep 2015, 11:54

Bøtte skrev:
Muuh skrev:
Bøtte skrev:Er der nogle der ser den?

Hvad var der med de gynger? Hvordan kunne de se at han Kalle fyren havde været i sommerhuset?


De havde jo fundet nogle billeder på Dianas mobil, der bla viste ham Kalle fyren liggende i en seng og så var der nogle billeder af udsigten, hvor gyngerne var på


TAK ! :D Jeg har spekuleret helt vildt, men havde åbenbart ikke set billedet med gyngen, men så godt de andre billeder.


Tror der stod en hjort i haven på billederne, hvor gyngen også var på
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Norskov

Indlægaf vibbsen » 29. sep 2015, 12:25

Muuh skrev:
Tror der stod en hjort i haven på billederne, hvor gyngen også var på


Det gjorde der nemlig.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Norskov

Indlægaf fisken80 » 27. okt 2015, 11:44

Skumfidusen skrev:
polavyk skrev:Er der nogen, der synes, de taler autentisk i den serie? Har ikke fulgt med - men det lyder jo som ham i guldbarre reklamen, der siger piv - uhyggeligt. Hvad er det, der gør, at dialekterne skal overdrives, så alle personer kommer til at fremstå debile?


En del af dem er tydeligvis ikke nordjyder og det kommer til at lyde forkert når de prøver at tale nordjysk. Det er en vanskelig kunst at tale med dialekt. Det var det samme med Kunsten at Græde i Kor fra Sønderjylland. Det var godt nok også med svingende held de forskellige skuespillere slap afsted med det. Generelt irriterer det mig at de snøvler sådan. Har aldrig før oplevet en dansk serie hvor det var SÅ slemt. Der har været et par biograffilm hvor de også snøvler og mumler sig igennem, men serierne plejer at være bedre.


TV2 har oven i købet tekstet serien, det har jeg alligevel aldrig set før. Altså, man kan jo altid tilvælge undertekster via tekst-tv, men her er teksterne der automatisk, fordi de mumler så meget.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Norskov

Indlægaf Bøtte » 27. okt 2015, 12:15

Jeg har ingen problemer med at forstå dem. Og jeg er ellers halvdøv ind i mellem. Jeg kan dog godt høre at dialekten er helt i vejret, men der skal mere til at mine vestjyske ører står af :-D
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Norskov

Indlægaf vibbsen » 30. okt 2015, 22:45

Nå, det skal forestille at være dialekt....Jeg troede bare at det var fordi de fleste ikke er professionelle skuespillere at det lyder så kunstigt :-D

Hvad ved jeg....Må indrømme at jeg kun ser serien for at bekræfte mig selv i at TV2 ikke laver så gode serier som DR :lol:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Norskov

Indlægaf Fru Sunshine » 30. okt 2015, 22:53

Jeg burde vel se det, når jeg nu er fra egnen, men ærligt talt så har de klip, jeg har set, ikke fået interessen til at stige.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Norskov

Indlægaf sigge » 31. okt 2015, 14:19

Jeg er faktisk blevet fanget lidt af serien - men der er heller ikke så meget andet, jeg gider at se der mandag aften.

Jeg er ikke nordjyde, så jeg kan ikke høre, om dialekten er påtaget og kunstig - jeg synes bare det er hyggeligt med en serie, hvor de ikke allesammen taler københavnsk. Men hvis det i nordjyske ører lyder lige så slemt, som de ganske få biroller med "århusiansk" dialekt, de havde med i Dicte, gjorde i mine ører, må det godt nok være skidt. :D
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Norskov

Indlægaf Fru Sunshine » 31. okt 2015, 16:28

Selv Anne Sofie Espersen har modereret sin vendsysselske dialekt, og hun er da fra Hirtshals.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Norskov

Indlægaf vibbsen » 4. nov 2015, 19:04

Jeg ser stadig med.....Om ikke andet så for at kunne sige "TV2 laver altså ikke så gode serier som DR".....Og det går jo meget godt indtil videre med den påstand...Det er som om der ikke rigtig er nogen rød tråd i den serie...Ingen troværdig sammenhæng mellem de personer vi bliver præsenteret for....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Norskov

Indlægaf Frk. L » 4. nov 2015, 19:15

Jeg synes faktisk den er rigtig god! Ja, de snakker lidt underligt, men jeg føler mig godt underholdt og synes bestemt TV2 har lavet en rigtig fin serie her :gogo:
1
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Norskov

Indlægaf Sophies-mor » 4. nov 2015, 22:37

Jeg har set lidt og zappede skyndsomt væk igen.
Det er mindst lige så kedeligt som Borgen, Dicte, Rita m.m.

Må nok bare konstatere, at jeg hverken er til danske film eller danske serier :gruble:
Den eneste, som har været et hit hos mig er Rejseholdet.
Alt andet, jeg krummer tæer over historierne, skuespillerne - som jeg ofte synes er totalt fejlcastede - bla. statsministeren i Borgen, Anna Pihl og Dicte, og ja... nej, det er slet ikke mig.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Norskov

Indlægaf vibbsen » 7. nov 2015, 13:08

Sophies-mor skrev:Jeg har set lidt og zappede skyndsomt væk igen.
Det er mindst lige så kedeligt som Borgen, Dicte, Rita m.m.

Må nok bare konstatere, at jeg hverken er til danske film eller danske serier :gruble:
Den eneste, som har været et hit hos mig er Rejseholdet.
Alt andet, jeg krummer tæer over historierne, skuespillerne - som jeg ofte synes er totalt fejlcastede - bla. statsministeren i Borgen, Anna Pihl og Dicte, og ja... nej, det er slet ikke mig.


Hov-hov....Anna Pihl er en MEGET troværdig serie som giver et næsten retvisende billede af hvordan livet som betjent er :-D Man bruger hele tiden sit våben, og man avancerer lynhurtigt..Gadebetjent det ene øjeblik, gidselforhandler det næste og så ellers direkte til kriminalpolitiet.... :fløjt:

Min chefs eks er politibetjent og han blev simpelthen ganske ophidset bare Anna Pihl blev nævnt...Vi snakker fråde og alt mulig :lol: :lol: ....Og ungerne - som elskede serien - måtte se den i smug da han havde forbudt at den blev vist på fjernsynet i stuen....Det grinede vi meget af....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Film og TV"