Mulig brystkræft.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Mulig brystkræft.

Indlægaf Tanten » 26. jul 2017, 20:35

Knus og tanker herfra.
1
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Mulig brystkræft.

Indlægaf Vappepigen » 27. jul 2017, 06:40

Håber på din samtale går godt Idag!
Jeg blev ikke vanvittig dårlig, af mine behandlinger! Ingen opkast eller feber! Men en masse diarré og træthed!
Jeg blev først dårlig 4-5 dage efter kemo, og de dage røg ungerne på kemo ferie....
1
Følg mig på instagram jannibvj
Nephentes
Indlæg: 57
Tilmeldt: 28. sep 2015, 19:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 43

Re: Mulig brystkræft.

Indlægaf Nephentes » 27. jul 2017, 19:57

Tak alle sammen, jeg er her endnu.

1 samtale med lægen i går, flink læge, der i på papirerne har skrevet "patienten upåvirket"

Jeg er simpelthen så glad for at jeg vidste det på forhånd, ellers havde jeg jo bare siddet der i check og tudet, i stedet kunne jeg jo så stille ham de millioner af spørgsmål jeg havde, og fik svar på en masse af dem.

Brystkræft med metastaser, sådan noget pis! 6 mdr med kemo hver 3. uge, operation om et halvt år, gentest, og måske fjernelse af begge bryster.....

Jeg gik derfra lettet, ikke specielt ked af det, min mand var tavs og rystet.

I dag fik jeg så sat clips ind i knuderne, og fik bekræftet at de også sidder under min kraveben, samt at jeg umiddelbart kun har kræft i den ene side.

I næste uge skal jeg CAT scannes, og møde onkologerne for planlægning af kemo, i morgen tager jeg med pigerne til frisøren og bliver klippet i en kort page for at det ikke skal være så slemt når det begynder at falde af, jeg har hår ned til numsen.

Skal have fundet en paryk, tørklæder og hatte, skal have lavet en tandstatus og tjek hos tandlægen, og jeg har fået ordnet mine fødder. Jeg har fundet et sted der laver 3D øjenbrynstatovering, men ved ikke om det er at gøre for meget ud af det.
Har købt en iPad Pro bare fordi jeg har pisse ondt af mig selv, og så jeg kan se film på den når jeg får kemo og skal pendle en time hver vej med bussen.

Jeg har talt med frit og børnehaven, min store datter skal afsted på koloni på mandag, og det kommer hun, næste fredag er alle unger hjemme igen, så holder vi den yngstes fødselsdag, de store starter i skole og der er mere struktur i hverdagen igen, og så starter jeg kemo, og vi fortæller det til ungerne.

Burde jeg skrive ud på skoleintra så de andre forældre ved det? Jeg tænker det bliver ret tydeligt ret hurtigt. Lærerne skal selvfølgelig vide det.

Pis

Nå ja, mit pensionsselskab vil sende mig 100.000 kr for kristisk sygdom, og så har de fundet mig en krisepsykolog som de gerne vil betale.... forleden nat fik jeg et angstanfald der endte med at jeg sad i haven midt om natten i 2 timer fordi jeg følte jeg var ved at blive kvalt, jeg ringede til pensionsselskabet og de fandt en krisepsykolog kl 02 om natten der ringede efter 20 minutter.... det var en stor hjælp den nat.

En million tanker som I kan se, og en del praktiske ting der skal forberedes, måske derfor jeg lige nu holder mig oppe.

Men stadigvæk, sådan noget pis.
4
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Mulig brystkræft.

Indlægaf Fru.skruk » 27. jul 2017, 20:11

Du er sej. Det er en hård besked at få, men en god plan, der er lagt.

Jeg elsker, at du har købt en iPad Pro. Hvis ikke du skulle have sådan en, så ved jeg sgu ikke hvem, der skulle. Godt gjort!

Ang. skoleintra, så ville jeg vente til dine børn ved det. Og der er intet du bør/skal. Gør det i dit tempo og på din måde. Det bliver det, der passer til jer.

Få lavet 3D øjenbryn. Det tror jeg, du vil blive rigtig glad for. Og find en god parykmager. Der kan laves fantastiske parykker og forfærdelige. Der er en på gammel Kongevej, der er rigtig god.

Og så ved jeg ikke om jeg skal skrive dette, men nu gør jeg det altså alligevel. Hvis jeg havde brystkræft, ville jeg få fjernet begge bryster, men jeg er også ret pylret og ved at det ikke ville påvirke min psyke negativt at miste begge bryster i forhold til det ene. Eller det VED jeg jo ikke, men det tror/mener/synes jeg, at jeg ved (håber det giver mening). Der kan laves nogle flotte brystimplantater som rekonstruktion nu.
Hvis jeg overskrider dine grænser, så undskylder jeg.

Jeg vil bare skrive endnu engang, at du er sej!
4
Nephentes
Indlæg: 57
Tilmeldt: 28. sep 2015, 19:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 43

Re: Mulig brystkræft.

Indlægaf Nephentes » 27. jul 2017, 20:30

Fru.skruk skrev:Du er sej. Det er en hård besked at få, men en god plan, der er lagt.

Jeg elsker, at du har købt en iPad Pro. Hvis ikke du skulle have sådan en, så ved jeg sgu ikke hvem, der skulle. Godt gjort!

Ang. skoleintra, så ville jeg vente til dine børn ved det. Og der er intet du bør/skal. Gør det i dit tempo og på din måde. Det bliver det, der passer til jer.

Få lavet 3D øjenbryn. Det tror jeg, du vil blive rigtig glad for. Og find en god parykmager. Der kan laves fantastiske parykker og forfærdelige. Der er en på gammel Kongevej, der er rigtig god.

Og så ved jeg ikke om jeg skal skrive dette, men nu gør jeg det altså alligevel. Hvis jeg havde brystkræft, ville jeg få fjernet begge bryster, men jeg er også ret pylret og ved at det ikke ville påvirke min psyke negativt at miste begge bryster i forhold til det ene. Eller det VED jeg jo ikke, men det tror/mener/synes jeg, at jeg ved (håber det giver mening). Der kan laves nogle flotte brystimplantater som rekonstruktion nu.
Hvis jeg overskrider dine grænser, så undskylder jeg.

Jeg vil bare skrive endnu engang, at du er sej!


Du er sød. Jeg ville ønske jeg var bedre til smiley herinde, men det funker ikke på min mobil.

Helt klart begge bryster. Jeg skal have lavet den der BRACCA test, men under alle omstændigheder skal de nok væk, min kræft lever i kirtelvæv og er ligeglad med mine kønshormoner, det vil altid være en tikkende bombe. Hvis de siger det er bedst sådan, så tror jeg på dem.

Tak for de gode råd.

Nep
0
Nephentes
Indlæg: 57
Tilmeldt: 28. sep 2015, 19:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 43

Re: Mulig brystkræft.

Indlægaf Nephentes » 27. jul 2017, 20:32

Men altså, mit job...jeg fornemmer det hænger i en tynd tråd. De kan jo ikke planlægge efter hvornår jeg er syg og ikke er. Der skal jo være en vagt, og jeg kan jo ikke bare dukke og og sige at jeg er frisk på en vagt og sende en anden hjem....
0
Nephentes
Indlæg: 57
Tilmeldt: 28. sep 2015, 19:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 43

Re: Mulig brystkræft.

Indlægaf Nephentes » 27. jul 2017, 20:59

BRCA ikke BRACCA
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Mulig brystkræft.

Indlægaf Charly » 27. jul 2017, 22:46

Min nære kollega fik konstateret brystkræft sidste efterår. Hun havde en ide om at hun godt kunne arbejde lidt mens hun var i behandling. Virksomheden valgte at det skulle hun ikke og ansatte en vikar - og det var godt! Hun havde gode perioder og mindre gode perioder, og i de gode kunne hun sikkert godt have været på arbejde, men som vores personalechef sagde til hende, så syntes hun ærlig talt at det overskud der nogle gange måtte være, ikke skulle bruges på arbejde men på hende selv og familien. Og det var min kollage efterfølgende rigtig glad for. Hun kom så nogle gange forbi og sagde Hej og spiste frokost, hvilket var godt for hende og for os. Hun er i øvrigt startet lige så stille op på job igen.

Kram og god karma i rå mængder til dig!
7
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Mulig brystkræft.

Indlægaf Madam Pomfrey » 27. jul 2017, 23:05

Hatten af for din handlekraft i det her! det var også mit indtryk af dig fra tidligere, at du er en der tager tingene ovenfra og ned, undesøger, sætter dig ind i, forholder dig til - og arbejder med det.
Det kan være både sundt, men også hårdt for psyken, at være praktikeren, - men jeg synes fanme det er sejt at du midt om natten formår at kontakte dit pensionsselskab for at få noget hjælp, da angsten ramte. Jeg er virkeligt imponeret.

Mht børnenes skole, jeg ville skrive det ud til alle forældre, så snart jeres børn har fået besked.
Det kan sikkert godt være et sejt træk at gøre det, men jeg tænker der er mange fordele i det.
Du giver klar besked, med den info du ønsker at dele, så går der ingen rygter.
De øvrige forældre ved at dine børn kan være ramt, og de udviser forståelse og anerkendelse hvis dine børn reagerer anderledes end normalt, får sagt eller gjort noget dumt f.x.
Hvis du selv dukker op i skolen møder du måske omsorg og reelle spørgsmål, i langt højere grad en mennesker du måske pludselig er blevet "usynlig" for, fordi de ikke tør spørge.

jeg ville have ønsket at der var kommet langt mere klar besked fra forældrene, eller skole, da der var forældre med kræft i min søns klasse.
For der var en del spørgsmål der rodede rundt hos ham, og der var tvivl om hvor alvorligt det var, og der var modstridende historier og rygter.

Jeg håber at kemoen er mild mod dig, så der er kræfter og overskud til hverdag, familieliv, at være mor.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Mulig brystkræft.

Indlægaf Rapfisk » 28. jul 2017, 01:34

Ingen ved, hvordan du kommer til at opleve kemoen, men med tre uger imellem er der gode chancer for, at du har flere gode end dårlige dage rent fysisk.

Hvis det er vigtigt for sig at komme på arbejde - og her tænker jeg på om du vil trives med en fuldtidssygemelding eller har brug for normaliteten, ikke om du frygter for at miste dit arbejde - ville jeg lægge ud med at lave en plan med en uges sygemelding efter kemoen efterfulgt af to ugers arbejde. Hvis du så ikke kan klare det, er det ikke nogen skam at overgå til fuldtidssygemelding. Omvendt, hvis du eller din arbejdsgiver foretrækker, er der også fordele for begge parter i det.
3
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Mulig brystkræft.

Indlægaf Fru.skruk » 28. jul 2017, 05:53

Rapfisk skrev:Ingen ved, hvordan du kommer til at opleve kemoen, men med tre uger imellem er der gode chancer for, at du har flere gode end dårlige dage rent fysisk.

Hvis det er vigtigt for sig at komme på arbejde - og her tænker jeg på om du vil trives med en fuldtidssygemelding eller har brug for normaliteten, ikke om du frygter for at miste dit arbejde - ville jeg lægge ud med at lave en plan med en uges sygemelding efter kemoen efterfulgt af to ugers arbejde. Hvis du så ikke kan klare det, er det ikke nogen skam at overgå til fuldtidssygemelding. Omvendt, hvis du eller din arbejdsgiver foretrækker, er der også fordele for begge parter i det.


Det synes jeg lyder som en god plan. Og så skal man bare lige regne ind, at man bliver tiltagende træt efter hver kemo. Men som du skriver: nogen har brug for normaliteten.
Jeg ved ikke, hvad jeg ville :gruble: , jo jeg ville nok sygemelde mig, tror jeg. Med forbehold for, at det kan blive nogle lange dage hjemme. Jeg synes ikke, du skal arbejde skiftende tider - det gør du vist nu, ik'?
2
Nephentes
Indlæg: 57
Tilmeldt: 28. sep 2015, 19:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 43

Re: Mulig brystkræft.

Indlægaf Nephentes » 28. jul 2017, 06:28

Fru.skruk skrev:
Rapfisk skrev:Ingen ved, hvordan du kommer til at opleve kemoen, men med tre uger imellem er der gode chancer for, at du har flere gode end dårlige dage rent fysisk.

Hvis det er vigtigt for sig at komme på arbejde - og her tænker jeg på om du vil trives med en fuldtidssygemelding eller har brug for normaliteten, ikke om du frygter for at miste dit arbejde - ville jeg lægge ud med at lave en plan med en uges sygemelding efter kemoen efterfulgt af to ugers arbejde. Hvis du så ikke kan klare det, er det ikke nogen skam at overgå til fuldtidssygemelding. Omvendt, hvis du eller din arbejdsgiver foretrækker, er der også fordele for begge parter i det.


Det synes jeg lyder som en god plan. Og så skal man bare lige regne ind, at man bliver tiltagende træt efter hver kemo. Men som du skriver: nogen har brug for normaliteten.
Jeg ved ikke, hvad jeg ville :gruble: , jo jeg ville nok sygemelde mig, tror jeg. Med forbehold for, at det kan blive nogle lange dage hjemme. Jeg synes ikke, du skal arbejde skiftende tider - det gør du vist nu, ik'?


Jeg bliver nødt til at fortsætte min tråd i det lukkede forum, jeg er lidt for nem at genkende hvis jeg beskriver mit arbejde.

Nep
2

Tilbage til "Helbred"