Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40746

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Akehurst2 » 27. jul 2017, 09:37

Dikus skrev:
milisa skrev:Jeg arbejder for Novo Nordisk og stødte ofte på Lars Rebien - 2 x verdens bedste CEO. 8 ud af 10 gange i cowboybukser. Nogle gange sweater uden på skjorten. Den nye Lars ser jeg ikke så tit i cowboybukser, men det er dog hændt. Skulle i øvrigt mene begge d'herrer har et meget seriøst job...


Det er hverdagstøjet for de fleste mennesker.


Og derfor er mit svar på spørgsmålet i tråden, at ja, vi er helt bestemt blevet for skødesløse i vores påklædning.

Jeg må så bare gæde mig over, at jeg arbejder inden for den finansielle verden, som åbenbart er et af de få tilbageværende steder, hvor man generelt går pænt og ret formelt klædt.
1
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2950
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8319

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Fru Himmelblå » 27. jul 2017, 13:27

Dikus skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
Dikus skrev:Så for at konkludere: Hvis moderne påklædning er skødesløst. Så ja.


Åh, men det er simpelthen er nedern kommentar den dér.

1. Fordi du implicit skriver at alle os, der gerne vil gå lidt mere stiligt og klassisk klædt, ikke er moderne. Hvilket er noget ævl.

2. Fordi der også i moderne påklædning findes hverdagstøj og formelt tøj. I denne debat diskuteres der, om det kan forventes, at folk tager noget lidt pænere på, end hvad de nu render rundt i der hjemme. Gennem hele debatten har det på mig virket som om, at der for dig, kun findes hverdagstøj eller gallaoutfit. Den præmis er jeg ikke enig i. Som jeg har skrevet før, findes der i dag massere at pænt tøj der fungerer i lidt mere formelle sammenhænge. Og jeg synes det er helt ok, når man på nogen restauranter og kulturelle tilbud forventer, at folk tropper op i noget pænere end hverdagstøjet. Det er de færreste steder der forventer fuld pingvin med tophat for herrernes vedkommende og fuld galla med stiletter til kvinder.
De fleste steder forventer bare noget mere end et par udvaskede jeans og en slasket T-shirt, som mange har som hverdagsoutfit.


Sikke noget pjat. Jeg går altid i kjole. En af de sidste hverdagskjoler, jeg købte, fandt jeg her på debatten. Det var via et link til en, der skulle have kjolen på til bryllup.


Jeg forstår ikke hvor du vil hen med det svar?
Der findes jo også hverdagskjoler og pæne kjoler. I hvert fald i mine øjne. Jeg har massere af kjoler. Det er ved gud da ikke dem allesammen jeg ville tage på i operaen. En hverdagskjole kan fint svare til min 'udvaskede jeans og en slasket T-shirt'. Begge dele er noget jeg holder til hverdagen.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf milisa » 27. jul 2017, 13:36

DenSyngendeLussing skrev:Ja, det synes jeg. Elegant påklædning er en gave, vi giver til hinanden og ambitionsniveauet er generelt meget lavt hos danskerne, når det gælder tøj - især efter at normcore pludselig blev trendy og det kun handlede om at se så røvsyg ud som muligt.

Jeg synes sagtens, de fleste kunne gøre mere ud af sig selv, også til hverdag - jeg har naturligvis dovne dage derhjemme som alle andre, men for det meste sætter jeg en ære i at være nyvasket, friseret og pænt klædt på, når jeg går ud af døren.

Med pæn påklædning mener jeg i øvrigt ikke nødvendigvis jakkesæt eller kjole og høje hæle, det kan lige så godt være velholdte jeans, en flot sweater og et par pæne sko. Tøj, der signalerer, at man lige gør sig bare en smule umage med sin fremtoning. Dét er der godt nok mange, der ikke gider nu om dage.


Men det, du beskriver der, synes jeg ikke er skødesløst. Det er sjusk. Det er sjusk at gå i beskidt tøj. Det er sjusk at have huller i strømperne. Det er sjusk ikke lige i det mindste at rede håret og kyle lidt vand i fjæset.

Jeg er så ikke helt enig i, at det er et stort problem - det er ikke noget, jeg lægger mærke til i hverdagen i hvert fald. Oplever du det bestemte steder, bestemte situationer eller all-round?
1
Tally-ho
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Muspel » 28. jul 2017, 10:28

Dikus skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
Dikus skrev:Så for at konkludere: Hvis moderne påklædning er skødesløst. Så ja.


Åh, men det er simpelthen er nedern kommentar den dér.

1. Fordi du implicit skriver at alle os, der gerne vil gå lidt mere stiligt og klassisk klædt, ikke er moderne. Hvilket er noget ævl.

2. Fordi der også i moderne påklædning findes hverdagstøj og formelt tøj. I denne debat diskuteres der, om det kan forventes, at folk tager noget lidt pænere på, end hvad de nu render rundt i der hjemme. Gennem hele debatten har det på mig virket som om, at der for dig, kun findes hverdagstøj eller gallaoutfit. Den præmis er jeg ikke enig i. Som jeg har skrevet før, findes der i dag massere at pænt tøj der fungerer i lidt mere formelle sammenhænge. Og jeg synes det er helt ok, når man på nogen restauranter og kulturelle tilbud forventer, at folk tropper op i noget pænere end hverdagstøjet. Det er de færreste steder der forventer fuld pingvin med tophat for herrernes vedkommende og fuld galla med stiletter til kvinder.
De fleste steder forventer bare noget mere end et par udvaskede jeans og en slasket T-shirt, som mange har som hverdagsoutfit.


Sikke noget pjat. Jeg går altid i kjole. En af de sidste hverdagskjoler, jeg købte, fandt jeg her på debatten. Det var via et link til en, der skulle have kjolen på til bryllup.



Hvis du går i kjoler til hverdag, så vil du jo sikkert også være passende klædt i dit hverdagstøj på fx fine restauranter. Men det er trods alt ikke alle, der gør det. Det er jo selvfølgelig ikke den slags 'hverdagstøj' der argumenteres imod.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55901
Kontakt:

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Ado » 28. jul 2017, 10:56

Ærligt? Jeg ville småskule indvendigt, hvis jeg var i det kongelige teater og mødte en masse i hverdags-alt-for-afslappet-tøj. Og jeg har intet imod dresscodes dér eller på restauranter. Tværtimod. Man vælger selv hvad man er til. Og jeg ville være voldsomt træt af, hvis det blev normen, at flertallet ikke gjorde en ekstra indsats med sig selv på de finere steder.
9
Donna Martin Graduates!
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Muspel » 28. jul 2017, 13:45

Dikus skrev:
Muspel skrev:
Dikus skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
Dikus skrev:Så for at konkludere: Hvis moderne påklædning er skødesløst. Så ja.


Åh, men det er simpelthen er nedern kommentar den dér.

1. Fordi du implicit skriver at alle os, der gerne vil gå lidt mere stiligt og klassisk klædt, ikke er moderne. Hvilket er noget ævl.

2. Fordi der også i moderne påklædning findes hverdagstøj og formelt tøj. I denne debat diskuteres der, om det kan forventes, at folk tager noget lidt pænere på, end hvad de nu render rundt i der hjemme. Gennem hele debatten har det på mig virket som om, at der for dig, kun findes hverdagstøj eller gallaoutfit. Den præmis er jeg ikke enig i. Som jeg har skrevet før, findes der i dag massere at pænt tøj der fungerer i lidt mere formelle sammenhænge. Og jeg synes det er helt ok, når man på nogen restauranter og kulturelle tilbud forventer, at folk tropper op i noget pænere end hverdagstøjet. Det er de færreste steder der forventer fuld pingvin med tophat for herrernes vedkommende og fuld galla med stiletter til kvinder.
De fleste steder forventer bare noget mere end et par udvaskede jeans og en slasket T-shirt, som mange har som hverdagsoutfit.


Sikke noget pjat. Jeg går altid i kjole. En af de sidste hverdagskjoler, jeg købte, fandt jeg her på debatten. Det var via et link til en, der skulle have kjolen på til bryllup.



Hvis du går i kjoler til hverdag, så vil du jo sikkert også være passende klædt i dit hverdagstøj på fx fine restauranter. Men det er trods alt ikke alle, der gør det. Det er jo selvfølgelig ikke den slags 'hverdagstøj' der argumenteres imod.


Ja. Mig? Helt sikkert. Jeg har aldrig påstået andet?


Du argumenterer for, at det er noget pjat at hverdagstøj ikke accepteres nogle steder. Men hvis din opfattelse af hverdagstøj er kjoler- så er der jo ikke noget at være uenig om.
1
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4887
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6477

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Stars » 28. jul 2017, 18:24

Ballademager skrev:
Ado skrev:Ærligt? Jeg ville småskule indvendigt, hvis jeg var i det kongelige teater og mødte en masse i hverdags-alt-for-afslappet-tøj. Og jeg har intet imod dresscodes dér eller på restauranter. Tværtimod. Man vælger selv hvad man er til. Og jeg ville være voldsomt træt af, hvis det blev normen, at flertallet ikke gjorde en ekstra indsats med sig selv på de finere steder.


Helt enig. Synes det er sjusket ikke bare at gøre lidt ud af sig selv i sådanne situationer.


Er det nu, jeg skal tilstå, at jeg som ung kom en del i det kongelige - gamle scene, og dengang kom jeg altså i hverdagstøj.
Men igen - dengang betalte vi kun 20 kr for at sidde på galleriet - havde vi siddet på de dyre pladser, havde vi gjort mere ud af udseendet.
Jeg husker i hvert fald, at vi sad og kiggede ned på, hvad folk på gulvet havde på.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Maria86 » 29. jul 2017, 17:51

altså det kommer vel an på hvilke arbejde du har. Jeg går uden problemer i shorts og t shirt og nogle gange også bare fødder hvis det passer mig :) :) ofte har jeg en T-shirt og en nederdel på især lige nu hvor jeg ikke er særlig glad for at andre skal så hvor mange kg jeg har taget på :wacko: :whine: :rulle: Det sidste hotel jeg var på var det ikke tilladt at spise i badetøj men skal bare ha noget over det og ikke noget med bare fødder :D En ting der er blevet mere normalt at men ikke må gå ind på hotellet som våd nogle steder gør de mere ud af men ikke må gå våd ind på hotellet ind a steder ups jeg har gjort det hvor det ikke var tilladt :fløjt: :fløjt: :fløjt: :fløjt: :fløjt:
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Zombie » 4. aug 2017, 16:09

Jeg går ikke på restaurant og betaler en formue for fin mad og vin for at blive mæt. Det et for at få en oplevelse. For mig personligt er jeg og selskabet jeg er i, aktive deltagere i denne oplevelse. Derfor betyder det noget, at vi har pænt tøj på. Skjorte og jakke til mændene, pæne bukser eller kjoler til damerne.

Jeg synes, folk må være klædt som de vil, men også at en ikke-diskriminerende dresscode er okay. Eksempelvis befinder ikke alle kvinder sig vel i høje hæle eller kjole. Men man må, synes jeg, gerne fastlægge et vist niveau med henvisning til, at gæster tilføjer til ikke bare egen oplevelse, men også hinandens.
Der er, trods alt, mange andre steder med god mad og vin, hvor de ikke har dresscode.


Måske er fænomenet mig ikke fremmed, fordi jeg er rollespiller. Du dukker fandeme ikke op til Pride and Prejudice rollespil i jeans, så bliver du sendt hjem. Det er ligegyldigt, om du selv kan spille dig ind i illusionen, du risikerer at ødelægge settingen for andre.
Og de MEGET fine restauranter jeg har spist på med min far i udlandet, hvor en aften koster 5 cifre, der har du respekt for, at andre smider samme beløb og det er ikke bare fordi de laver god mad. Du er en del af noget og kommer ikke bare dalrende som en anden Trump og tror, at du kan smide penge og se ud, som du vil.
3
aka Forbies

:gammel:
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf TomKah » 5. aug 2017, 19:03

Jeg forstår slet ikke at man orker at være formelt klædt. Jeg kan ikke holde ud at have hverken højhælede sko eller skjorte på. Og for at være hudløst ærlig, makeup - jeg fatter ikke at de fleste kvinder affinder sig med den slags for at være "smukke".

Heldigvis er jeg ingeniør, så jeg har aldrig hørt noget omkring min fremtoning. Jeg går nu i pænt nok tøj synes jeg, men aldrig sat hår, makeup eller høje hæle.
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf avdotja » 5. aug 2017, 19:06

TomKah skrev:Jeg forstår slet ikke at man orker at være formelt klædt. Jeg kan ikke holde ud at have hverken højhælede sko eller skjorte på. Og for at være hudløst ærlig, makeup - jeg fatter ikke at de fleste kvinder affinder sig med den slags for at være "smukke".

Heldigvis er jeg ingeniør, så jeg har aldrig hørt noget omkring min fremtoning. Jeg går nu i pænt nok tøj synes jeg, men aldrig sat hår, makeup eller høje hæle.

Jeg er også indenfor det tekniske og har det ca på samme måde; går dog i skjorter en gang imellem og har vist også haft makeup på en 2-3 gange i år (altså ikke på arbejde).
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Wizzze » 11. aug 2017, 04:23

Skjorter kan skam være "farlige" nok, men korte bukser er åbenbart storslemme!

http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-08-10 ... ns-forsvar

Jeg har feriebilleder der er nærmest 100% identisk med dem i artiklen. Og nej jeg ville ikke møde op i operaen sådan, men til en havnerestaurant med udeservering en varm sommeraften, jøp det ville være mig.
Må åbenbart til at anstrenge mig mere :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf HappyPaww » 11. aug 2017, 04:54

Det er godt nok en overdrivelse af dimensioner, men det er jo også italienere...

Men de er da gået glip af god omsætning den aften - deres tab!
0
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf fisken80 » 11. aug 2017, 05:54

Wizzze skrev:Skjorter kan skam være "farlige" nok, men korte bukser er åbenbart storslemme!

http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-08-10 ... ns-forsvar

Jeg har feriebilleder der er nærmest 100% identisk med dem i artiklen. Og nej jeg ville ikke møde op i operaen sådan, men til en havnerestaurant med udeservering en varm sommeraften, jøp det ville være mig.
Må åbenbart til at anstrenge mig mere :gruble:


Kulturelt forfald :lol: de er skøre de romere...
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Bimmerdyret » 11. aug 2017, 07:36

Det er et grundlæggende spørgsmål om STIL.
Det mangler mange.
1

Tilbage til "Mode"