Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf Akehurst2 » 28. jul 2017, 07:21

Wizzze skrev: Men den allerværste var nok hende der ikke kunne genkende en grapefrugt :tie:


Da vi skulle lære fransk i folkeskolen havde vi en øvelse emd at skrive de franske navne for forskellige frugter under en række tegninger.

En af drenge skrev så korrekt "une orange" under tegningen af appelsinen, men kunne heller ikke genkende grapefrugten, hvor han så havde skrevet "une grande orange" :-D
12
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf Wizzze » 28. jul 2017, 07:31

Akehurst2 skrev:
Wizzze skrev: Men den allerværste var nok hende der ikke kunne genkende en grapefrugt :tie:


Da vi skulle lære fransk i folkeskolen havde vi en øvelse emd at skrive de franske navne for forskellige frugter under en række tegninger.

En af drenge skrev så korrekt "une orange" under tegningen af appelsinen, men kunne heller ikke genkende grapefrugten, hvor han så havde skrevet "une grande orange" :-D


Det er også meget nemmere end pamplemousse :D
Ved ikke hvorfor, men synes det ord er så sjovt, kommer næsten til at grine når vi støder på det :lol:
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf Persnikedy » 28. jul 2017, 07:54

Der var engang en i min lokale kvickly som påstod at nu hvor de ikke havde pancetta kunne jeg jo bare bruge chorizo for det er næsten det samme...

Jeg fortalte det til min italienske ven og jeg tror sjældent jeg har set sådan et blik af forædderi og mistet tro på verden... "Ma no, why would he say that?!"
5
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf Bøtte » 28. jul 2017, 08:23

KinderBueno skrev:
Bøtte skrev:Da jeg selv som 15 årig startede med st ekspedere, kendte jeg heller ikke alle grøntsager. Kendte langt de fleste, men der var nogle stykker, jeg ikke vidste hvad hed. Så min taktik var slå det ind som noget det mindede om fx som en skrev med spidskål som iceberg og så satsede jeg på at kunden ville sige at jeg havde slået iceberg ind i stedet for spidskål, og så undskyldte jeg med at det var fordi numrene på de pågældende varer, var næsten ens og jeg så bare havde tastet former - og så havde jeg navnet på grøntsagen :genert: :lol:

Efter 1 måned var det dog virkelig sjældent, at der var grøntsager jeg ikke kendte.


Åh ja, de dér numre. Det var sgu mærkeligt, som man bare havde så mange 3-cifrede (Jeg var en Rema-pige) numre på bananer, æbler, pærer, osv. i hovedet efter noget tid.


Jeg arbejdede i SuperBest og der fungerede det på samme måde. Man kunne jo nærmest alle numre på de mest almindelige ting efter kort tid.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf dgd2007 » 28. jul 2017, 09:14

Hos bageren:
"Hvad er det der for en?" (peger)
"Åh, det kan jeg faktisk ikke huske ... jeg er ny" :)

Det var så vidt jeg kunne se en mazarin - og jeg ville sådan set bare høre, om den var med mørk chokolade (som det så ud til, og som er det korrekte!), for de plejer kun at have med nougat eller nødder.

Jeg skulle heldigvis ikke bruge den her og nu. Og jeg nævner også kun fordi jeg mistænker, at første del af svaret sikkert var løgn, og andet del ærligt :lol:
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf Ado » 28. jul 2017, 09:26

På Torvet i Silkeborg i lørdags ved Torvehandlen.

- Har du nogle friske krydderurter?

- "Ørhm, nej. Det er ikke sæson".
11
Donna Martin Graduates!
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf JoyNips » 28. jul 2017, 10:25

Dragefrugt. Jeg anede heller ikke hvad det var, så vi endte med at Google "lyserød pæn frugt" for at finde ud af det :lol:
9
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11604
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18656

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf PaleSeptember » 28. jul 2017, 10:31

Persnikedy skrev:Der var engang en i min lokale kvickly som påstod at nu hvor de ikke havde pancetta kunne jeg jo bare bruge chorizo for det er næsten det samme...

Jeg fortalte det til min italienske ven og jeg tror sjældent jeg har set sådan et blik af forædderi og mistet tro på verden... "Ma no, why would he say that?!"


De har pancetta i Kvickly nu, men det koster en mindre formue!
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
MissB
Indlæg: 2381
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 257
Likede indlæg: 2210

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf MissB » 28. jul 2017, 10:49

Der var en ungarbejder der slog et kæmpe bundt porrer ind som forårsløg :D
2
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf Allmost_Famous » 28. jul 2017, 11:08

Uh, jeg havde helt glemt gutten i Rema, der slog mm pomelo ind som en grape. Så billigt har jeg aldrig købt en pomelo siden :lol:
Da jeg prøvede at forklare ham forskellen, var han ligeglad.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14444

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf Mangoness » 28. jul 2017, 11:22

Bøtte skrev:
KinderBueno skrev:
Bøtte skrev:Da jeg selv som 15 årig startede med st ekspedere, kendte jeg heller ikke alle grøntsager. Kendte langt de fleste, men der var nogle stykker, jeg ikke vidste hvad hed. Så min taktik var slå det ind som noget det mindede om fx som en skrev med spidskål som iceberg og så satsede jeg på at kunden ville sige at jeg havde slået iceberg ind i stedet for spidskål, og så undskyldte jeg med at det var fordi numrene på de pågældende varer, var næsten ens og jeg så bare havde tastet former - og så havde jeg navnet på grøntsagen :genert: :lol:

Efter 1 måned var det dog virkelig sjældent, at der var grøntsager jeg ikke kendte.


Åh ja, de dér numre. Det var sgu mærkeligt, som man bare havde så mange 3-cifrede (Jeg var en Rema-pige) numre på bananer, æbler, pærer, osv. i hovedet efter noget tid.


Jeg arbejdede i SuperBest og der fungerede det på samme måde. Man kunne jo nærmest alle numre på de mest almindelige ting efter kort tid.


Det er efterhånden mere end 2 år siden, jeg sidst arbejdede i butik (en anden end dem i arbejdede i :lol: ) - og jeg kan stadig huske en stor del af numrene på forskelligt frugt og grønt :panik:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf musling » 28. jul 2017, 11:50

HappyPaww skrev:
musling skrev:Jeg har for nyligt stået i hhv Fakta og Brugsen og spurgt efter pofiber.
Begge steder vidste ingen af de unge ekspedienter, hvad det var jeg efterlyste - måtte trøste dem med, at det vidste jeg heller ikke selv :lol2: :lol2:

Fandt det dog - og nu ved jeg, hvordan pakken ser ud og hvor det står i Brugsen - altså lige til den dag, hvor de beslutter sig for at lege gemmeleg :lol2:

Okay det ville jeg også give fortabt - har aldrig hørt det ord før?


Det havde jeg heller ikke :lol2:

Men mine kollegaer havde proppet en opskrift på blomkålspizza i hånden på mig, da jeg gik hjem - og så skulle vi dele fælles erfaringer efter weekenden :lol2: og så måtte jeg jo på jagt :lol2:
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf HappyPaww » 28. jul 2017, 12:28

PaleSeptember skrev:
Persnikedy skrev:Der var engang en i min lokale kvickly som påstod at nu hvor de ikke havde pancetta kunne jeg jo bare bruge chorizo for det er næsten det samme...

Jeg fortalte det til min italienske ven og jeg tror sjældent jeg har set sådan et blik af forædderi og mistet tro på verden... "Ma no, why would he say that?!"


De har pancetta i Kvickly nu, men det koster en mindre formue!

Det kan erstattes med god bacon i en snæver vending :)
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf Persnikedy » 28. jul 2017, 12:34

HappyPaww skrev:
PaleSeptember skrev:
Persnikedy skrev:Der var engang en i min lokale kvickly som påstod at nu hvor de ikke havde pancetta kunne jeg jo bare bruge chorizo for det er næsten det samme...

Jeg fortalte det til min italienske ven og jeg tror sjældent jeg har set sådan et blik af forædderi og mistet tro på verden... "Ma no, why would he say that?!"


De har pancetta i Kvickly nu, men det koster en mindre formue!

Det kan erstattes med god bacon i en snæver vending :)


Det kan det... meeeen ikke ordenligt ifølge italieneren. Pancetta er jo ikke røget
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf Sophies-mor » 28. jul 2017, 14:37

musling skrev:
HappyPaww skrev:
musling skrev:Jeg har for nyligt stået i hhv Fakta og Brugsen og spurgt efter pofiber.
Begge steder vidste ingen af de unge ekspedienter, hvad det var jeg efterlyste - måtte trøste dem med, at det vidste jeg heller ikke selv :lol2: :lol2:

Fandt det dog - og nu ved jeg, hvordan pakken ser ud og hvor det står i Brugsen - altså lige til den dag, hvor de beslutter sig for at lege gemmeleg :lol2:

Okay det ville jeg også give fortabt - har aldrig hørt det ord før?


Det havde jeg heller ikke :lol2:

Men mine kollegaer havde proppet en opskrift på blomkålspizza i hånden på mig, da jeg gik hjem - og så skulle vi dele fælles erfaringer efter weekenden :lol2: og så måtte jeg jo på jagt :lol2:

Men hvad ER det?
:gruble:
:lol:
2
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Mad og drikke"