Gift ved første blik III

Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf ManicNinja » 5. nov 2015, 12:31

Skumfidusen skrev:
Dirtylittledevil skrev:Hvis han havde haft nogen som helst lyst til at sparke noget igang så havde han nok sovet i telt med hende. Men det tror jeg bare ikke han har og så kan det sikkert blive en lang Roskildetur med Tante Klog.


Det er der jo nok noget om. Tror om noget de har ventet for længe, hvor Ane syntes de gik for hurtigt frem. Der var åbenlys tiltrækning i starten og nu fiser det lidt ud og så er det svært at løbe i gang igen.

Men altså - med fare for at være en primitiv gammel gris med et forsimplet verdensbillede, ikke...og nu er I advaret, så lad være med at læse videre hvis I tager anstød af neandertal-snak, så hop det her over. Jeg er ikke ude på at fornærme nogen. Gå videre og passer gaden og hop til næste indlæg. Stadig med? Ok...hun virker som en der ville have godt af en ordentlig rusketur med en mand der vil gennemhore hende og vise hende at lige her er der ikke noget intellektuelt; ikke nogen kloge bøger - her er sved, stønnen, bidemærker, ordrer og her bestemmer du IKKE! There...I said it!


Nja. Kunne sagtens være, det er det, hun inderst inde ønsker. Hvad ved jeg? Men den slags kommer jo ikke til at ske med en mand, der ikke tør sige, at nu er det dér, skabet skal stå. Som fx Poul.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf Dirtylittledevil » 5. nov 2015, 12:36

Skumfidusen skrev:
Dirtylittledevil skrev:Det gør hun nok ja,men jeg tror allerede hun har whipped ham så grundigt at hun aldrig ville tillade at han skulle tage den rolle overfor hende. Han er en slagen mand.


Jeps - har man først mistet den position er den ikke lige sådan at genvinde. Han skulle have grebet chancen tidligere. Måske. Jeg synes i hvert fald det ser svært ud.


Ja det skulle nok have være taget i opløbet, allerede første gang hun prøvede at bog-teste ham. Så skulle han bare have smilet og kaldt hende "Fars lille pipfugl" :lol:
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf Dirtylittledevil » 5. nov 2015, 12:37

Jeg tror han er typen som får den slags ud gennem sit trommespil i stedet, så der kun er blidhed tilbage.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf ManicNinja » 5. nov 2015, 12:38

Skumfidusen skrev:
ManicNinja skrev:Nja. Kunne sagtens være, det er det, hun inderst inde ønsker. Hvad ved jeg? Men den slags kommer jo ikke til at ske med en mand, der ikke tør sige, at nu er det dér, skabet skal stå. Som fx Poul.


Det ved man jo aldrig helt. Måske er han ikke så spagfærdig der. Han ligner jo en hulemand. Det må vel for hulen komme til udtryk nogle steder og jeg tænker især der hvor man krænger lidt af det civiliserede af sig. Nå, det er nok for sent, som DLD skriver.


Det, jeg mente, var egentlig, som DLD skriver, at Lene nok ikke ville tillade Poul den position.
At jeg så bestemt heller ikke tænker, at Poul ER den dominerende type i sengen/kan finde ud af det er noget andet. Jeg synes, de dominerende plejer at være meget modspilsagtige og flabede i deres kommunikation også. Nå, men dét er noget helt andet.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Gniske
Permanent bortvist
Indlæg: 44
Tilmeldt: 11. okt 2015, 14:58
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf Gniske » 5. nov 2015, 12:54

Hende Line er sgu meget fræk, resten er kedelige. Flere af mændene burde soigneres, så de fremstod mindre latterlige og den sidste skulle sendes til afvænning.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf ManicNinja » 5. nov 2015, 14:22

Yvooonne skrev:Det er sjovt hvor forskelligt vi oplever det og dem. Jeg ville med glæde markere grænser og sige til og fra, men de er i gang med at lære hinanden at kende - de er EN uge inde. Der ville jeg forvente at partneren gjorde sig umage i at spore sig ind på mig og spørge - undersøge - ikke teste mine grænser af og se om jeg markerer dem - det er for tidligt til min smag.


Og det er så, som jeg forstår det, netop det, Lene går kold på: At Poul ikke spørger. Men konstant lukker samtalen.
Jeg opfatter stadig ikke at hun tester ham - blot at hun er frustreret over, at han simpelthen er for passiv.

Ja, det er ret pudsigt. Tænkte jeg også. :)
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf ManicNinja » 5. nov 2015, 17:03

Yvooonne skrev:
ManicNinja skrev:
Yvooonne skrev:Det er sjovt hvor forskelligt vi oplever det og dem. Jeg ville med glæde markere grænser og sige til og fra, men de er i gang med at lære hinanden at kende - de er EN uge inde. Der ville jeg forvente at partneren gjorde sig umage i at spore sig ind på mig og spørge - undersøge - ikke teste mine grænser af og se om jeg markerer dem - det er for tidligt til min smag.


Og det er så, som jeg forstår det, netop det, Lene går kold på: At Poul ikke spørger. Men konstant lukker samtalen.
Jeg opfatter stadig ikke at hun tester ham - blot at hun er frustreret over, at han simpelthen er for passiv.

Ja, det er ret pudsigt. Tænkte jeg også. :)



Uden at gøre mig klog på Poul som jeg jo ikke kender, så genkender jeg det godt i mig selv. Jeg er til dybe samtaler og ikke til snik snak - men hvis jeg føler mig vurderet eller ikke føler mig tryg så lukker jeg i. Ikke for at være på tværs men fordi trygheden ikke er der. Og der ser jeg det som om Lene ikke laver et rum for nærvær og tillid, men mere er vurderende og dømmende.


Det giver rigtig god mening. Hvis Poul formulerede dette over for Lene, tror jeg til gengæld, hun ville blive rigtig glad. For tadaa - så var de i gang med en dybere samtale :D ooooog hun ville få en chance for at mærke 1. at Poul havde forstået hende og 2. at indse, hun muligvis er ved at smide guld på gaden.

Indrømmer det: Jeg minder lidt om Lene. Surpriiiise! Dog har jeg humor ... :fløjt: :engel:
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19599

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf Animi » 6. nov 2015, 13:36

Efter at have læst Lene's blogindlæg, forstår jeg hende faktisk bedre :) Og som hun skriver - der er flere dage der skal koges ned til 40 minutter, så derfor ryger der jo en del nuancer, så personerne bliver meget karikeret :)

https://blgebrud.wordpress.com/2015/11/ ... harde-ord/
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf ManicNinja » 6. nov 2015, 13:53

Så som jeg tidligere var inde på, er det lige netop det her med at Poul er for passiv, der plager hende.
Gad vide, hvorfor hun ikke på bloggen går mere ind i, hvad der egt var galt i stedet for bare at ironisere over sine Twitter-kritikere? Altså, det er sjovt, men særligt forklarende eller eftertænksomt er det jo ikke.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19599

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf Animi » 6. nov 2015, 13:54

ManicNinja skrev:Så som jeg tidligere var inde på, er det lige netop det her med at Poul er for passiv, der plager hende.
Gad vide, hvorfor hun ikke på bloggen går mere ind i, hvad der egt var galt i stedet for bare at ironisere over sine Twitter-kritikere? Altså, det er sjovt, men særligt forklarende eller eftertænksomt er det jo ikke.


Hun forklarer mere om det i kommentarerne, hvis du ikke allerede har læst dem :)
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf ManicNinja » 6. nov 2015, 14:15

Kommentarerne giver en hel del, synes jeg. Dét skal hun have.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf Mocca » 6. nov 2015, 18:15

Mon ikke, der er begrænsninger på mht hvad og hvor meget, deltagerne må kommentere på, så længe udsendelserne kører?
1
Brugeravatar
Kasper
Indlæg: 285
Tilmeldt: 1. sep 2015, 21:50
Kort karma: 73
Likede indlæg: 837

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf Kasper » 6. nov 2015, 20:59

ManicNinja skrev:
Wizzze skrev:Er vi de eneste der under os over hvad der er foregået den bryllupsnat med Ane og Ulrik?
Det virker som mere end "bare" at have fortrudt et engangsknald :gruble:



Læste et eller andet sted, at hun ikke havde følt sig tvunget til noget. Så det er vist bare en voldsom fortrydelse. Men jeg kan godt følge dig. Jeg har også undret mig.


Jeg synes deres historie udviklede sig ret uheldigt og ubehageligt. Det blev jo nærmest udlagt som om, at han havde begået seksuelt overgreb på hende - selvom det nok "bare" handler om at hun lod sig rive med og har fortrudt med tilbagevirkende kraft. Selvom han hele tiden har været lidt af en lummergøj på den knap så charmerende måde, så ville det have klædt hende at tage sin del af ansvaret for situationen. Det må virkelig have været ubehageligt for ham at sidde med den der pseudo-krænker-skyld, som i høj grad var uberettiget.

Som andre er inde på, må man vel formode at en kvinde i 30'erne har en nogenlunde idé om, hvor hendes grænser går i forhold til hvor tidligt i en ny relation, der skal knaldes, og magter at sige fra på en klar måde.
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf Dirtylittledevil » 6. nov 2015, 21:04

Kasper skrev:Jeg synes deres historie udviklede sig ret uheldigt og ubehageligt. Det blev jo nærmest udlagt som om, at han havde begået seksuelt overgreb på hende - selvom det nok "bare" handler om at hun lod sig rive med og har fortrudt med tilbagevirkende kraft. Selvom han hele tiden har været lidt af en lummergøj på den knap så charmerende måde, så ville det have klædt hende at tage sin del af ansvaret for situationen. Det må virkelig have været ubehageligt for ham at sidde med den der pseudo-krænker-skyld, som i høj grad var uberettiget.

Som andre er inde på, må man vel formode at en kvinde i 30'erne har en nogenlunde idé om, hvor hendes grænser går i forhold til hvor tidligt i en ny relation, der skal knaldes, og magter at sige fra på en klar måde.


Ja lige netop Lummergøj, det var det ord jeg ikke kunne huske men som jeg fik en fornemmelse af, ved ham.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Kasper
Indlæg: 285
Tilmeldt: 1. sep 2015, 21:50
Kort karma: 73
Likede indlæg: 837

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf Kasper » 6. nov 2015, 21:14

Dirtylittledevil skrev:Ja lige netop Lummergøj, det var det ord jeg ikke kunne huske men som jeg fik en fornemmelse af, ved ham.


Jeg fik samme fornemmelse af ham allerede i det første afsnit. Der var noget med en hånd på et lår + tilhørende lummergøjskommentar/joke, og da de fik taget bryllupsbilleder og han sagde noget med, at hun bare skulle lade som om, at hun hviskede noget beskidt i hans øre.

Det er ret offensivt at være så seksuel i sin væremåde, og virkelig svært at slippe godt afsted med - med mindre man har personligheden og charmen til at bære det.
1

Tilbage til "Film og TV"