Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22017

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 5. nov 2015, 14:42

Flora skrev:[...]
Det må virkelig være folk der har røven fuld af penge der køber sådan noget :nerve:

Det er klart ... hvis man har så mange penge, hvem gider så drikke noget billigt pjask! :D
Jeg kan for øvrigt slet ikke lide vin ... så jeg ville muligvis ikke kunne smage forskel.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14713
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 5. nov 2015, 14:46

dgd2007 skrev:
Flora skrev:[...]
Det må virkelig være folk der har røven fuld af penge der køber sådan noget :nerve:

Det er klart ... hvis man har så mange penge, hvem gider så drikke noget billigt pjask! :D
Jeg kan for øvrigt slet ikke lide vin ... så jeg ville muligvis ikke kunne smage forskel.


Jeg er ikke engang sikker på en flaske til 1000 kr er noget pjask i forhold til en til 14.000 kr. Altså, jeg har ikke smagt hverken det ene eller det andet, så jeg ved det selvfølgelig ikke. Men der må da være en grænse hvor vinen ikke bliver bedre med prisen, bare dyrere. Mistænker egentlig lidt dem der køber vin i den prisklasse for at gøre det bare fordi de kan :lol:
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14713
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 5. nov 2015, 14:50

2SHY skrev:
Flora skrev:
2SHY skrev:
Flora skrev:
2SHY skrev:Hvordan en vin kan være så dyr :8: Måske er det bare fordi jeg ikke selv drikker vin men hold fast jeg synes det er mange penge :8:


Jeg ville ikke synes det var det værd uanset hvor godt den smager og jeg kan nu ellers godt lide vin. Gad vide om folk der har forstand på vin reelt kan smage forskel på sådan en og så en i mere normal prisklasse :gruble:

Altså jeg sidder stadig og spekulerer over om det er en tastefejl. Men Lidl har også fat i dyre flasker så den er formodentlig god nok


Ja, det er helt sikkert ikke en tastefejl. Man kan få vin der er langt dyrere end det. Her er f.eks en til 14.000 :8: og det er ikke engang den dyreste man kan finde.

http://www.vildmedvin.dk/chateau-latour-pauillac-1-cru-classe-2010.aspx

Det må virkelig være folk der har røven fuld af penge der køber sådan noget :nerve:

:nerve: Jeg ville aldrig kunne få mig til at åbne sådan en flaske


Det kunne jeg heller ikke. Jeg er også klodset nok til jeg sikkert ville tabe glasset. Det ville godt nok være bittert hvis indholdet havde kostet et par tusind :lol:
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32428

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 5. nov 2015, 16:18

Min nabo.... hun står i sit soveværelse og tager billeder af os, der har klaget over hende, når vi går forbi på fortovet eller ned langs blokkene.. :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Avino » 5. nov 2015, 17:00

icelady skrev:Min nabo.... hun står i sit soveværelse og tager billeder af os, der har klaget over hende, når vi går forbi på fortovet eller ned langs blokkene.. :gruble:

Det er da sygt :gruble:
Hvordan har du da fundet ud af det ?
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32428

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 5. nov 2015, 17:09

Kvittevisse skrev:Det er da sygt :gruble:
Hvordan har du da fundet ud af det ?


Hun er syg.

En anden af beboerne så det tilfældigvis, da han var ude og lufte sine hunde.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Karkluden » 5. nov 2015, 17:31

Folk der ikke spiser grøntsager, og hvor der ikke er en god helbredsmæssig grund såsom, at de fx er meget småtspisende, og skal kcal-prioritere.
Jeg taler ikke om at have grøntsager, man ikke kan lide, eller at man af og til skipper dem. Men at man som princip ikke spiser grøntsager. Har en på FB, der er sådan. Det undrer mig.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tibbler » 5. nov 2015, 17:31

Flora skrev:
2SHY skrev:Hvordan en vin kan være så dyr :8: Måske er det bare fordi jeg ikke selv drikker vin men hold fast jeg synes det er mange penge :8:


Jeg ville ikke synes det var det værd uanset hvor godt den smager og jeg kan nu ellers godt lide vin. Gad vide om folk der har forstand på vin reelt kan smage forskel på sådan en og så en i mere normal prisklasse :gruble:


Jeg smagte engang en rødvin, der havde kostet ca. 1500,- (tilbage i midthalvfemsernes usa) - Den smagte stort set af en kraftig rød saftevand - Altså den smagte ganske udmærket.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Karkluden » 5. nov 2015, 17:53

Jeg undrer mig sgu lige lidt mere over andres spisevaner..
Er med i en madgruppe på Facebook - mest fordi der er ret mange sjove typer. En ældre dame vil så bage pølsehorn. Hun vil gerne vide, hvornår man kan spise dem. Flere foreslår snack, frokost osv, og nogle foreslår som aftensmad med grønt og kartofler (evt i ovnen til).
Hendes svar: "det kan man ikke spise til aftensmad, det mætter ikke". Altså pølsehorn, grønt og kartofler mætter ikke, okay?
Nu har hun lagt et billede op af deres aftensmad i dag.. De får røde pølser og varm kartoffelsalat. Så det er simpelthen bolledejen om pølserne og grøntsagerne, der gør, at det ikke mætter :stoned:
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 5. nov 2015, 19:13

Jeg har heller aldrig forstået pølsehorn som en middagsret. WTF? :lol: I bedste fald er de en snack. Faktisk laver jeg dem også med ekstra salt og olie i dejen og i ministørrelse med cocktailpølser i, netop fordi det er sådan, jeg opfatter dem. Absolut ikke som gyldig mad. Pølser til aftensmad - fint nok. Men sgu ikke med en eller anden kedelig gærdej omkring - og tilbehør? Nej. Mit hoved kan slet ikke håndtere billedet, må jeg tilstå.

Det er mig, der er inden i den gamle dame :D
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Whoosh » 5. nov 2015, 19:49

Hvor uheldigt kan et menneske dog være?!

http://videnskab.dk/kort-nyt/mand-dor-d ... far-kraeft
1
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Karkluden » 5. nov 2015, 19:56

ManicNinja skrev:Jeg har heller aldrig forstået pølsehorn som en middagsret. WTF? :lol: I bedste fald er de en snack. Faktisk laver jeg dem også med ekstra salt og olie i dejen og i ministørrelse med cocktailpølser i, netop fordi det er sådan, jeg opfatter dem. Absolut ikke som gyldig mad. Pølser til aftensmad - fint nok. Men sgu ikke med en eller anden kedelig gærdej omkring - og tilbehør? Nej. Mit hoved kan slet ikke håndtere billedet, må jeg tilstå.

Det er mig, der er inden i den gamle dame :D

:lol:
Det er heller ikke noget, jeg gør tit. Måske 1 gang om året. Ligesom toasts fx.
Det var mere det med, at jeg synes, det er virkelig morsomt at insistere på, at pølsehorn med ovnkartofler og grønt (jeg spiser dem nu selv bare med grønt den ene gang om året) på ingen måde kan være aftensmad, og så spise pølser med kartofler til aftensmad...
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55661
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 5. nov 2015, 20:28

Apropos vin; jeg har smagt vin lidt langt over 1000,- kr, som smagte af loft. Men den vin, som jeg nakkede fra min eks. (som samlede på vin), da han havde været en røv, smagte helt vidunderligt. Prisen husker jeg ikke, men det var en god 82'er eller 86'er og den var ikke billig. Men fuck den var det hele værd.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 5. nov 2015, 21:15

ManicNinja skrev:Jeg har heller aldrig forstået pølsehorn som en middagsret. WTF? :lol: I bedste fald er de en snack. Faktisk laver jeg dem også med ekstra salt og olie i dejen og i ministørrelse med cocktailpølser i, netop fordi det er sådan, jeg opfatter dem. Absolut ikke som gyldig mad. Pølser til aftensmad - fint nok. Men sgu ikke med en eller anden kedelig gærdej omkring - og tilbehør? Nej. Mit hoved kan slet ikke håndtere billedet, må jeg tilstå.

Det er mig, der er inden i den gamle dame :D


Den ærværdige "Tante Sofie Fakkel" er hermed passeret videre til dig. Man kan desværre ikke nægte at modtage den, man må bare holde den indtil man ser en værdig ny modtager. God fornøjelse!

Billede
4
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15617
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20992

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 5. nov 2015, 22:51

Frkvira skrev:Hvordan en hotdog på Statoil kan koste 29 kr. :gruble:

Gik forbi i formiddags, og der var kæmpe skilte med at nu havde de altså hotdogs, til kun 29 kr. Synes det lyder dyrt.

Den skal dælme være kæmpe stor før jeg vil give 29 kr for en hotdog. I Meny i Viborg kan man få dem til 12 kr hvis jeg husker ret
Senest rettet af 2SHY 5. nov 2015, 22:57, rettet i alt 1 gang.
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Generelt"