Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Wizzze » 5. nov 2015, 06:24

DetSorteCirkus skrev:
Whoosh skrev:Ikeas dekoratør har vist rigtig hygget sig. :-D


Det er godt nok sødt, men hvor er Nissen?


På loftet :-D
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Skralde » 5. nov 2015, 07:25

Min datter har fået øjnene op for Pyrus :banan: Det var min all-time yndlings kalender da jeg var barn (øhm, ja og nu ikke? :genert:) så jeg er svært begejstret :D Jeg fik også købt Far til fire i sneen i går i føtex, til 39,- Den skal vi se på vores jule-hygge-fridag her slut november.
4
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Badesandalen » 5. nov 2015, 08:04

Jeg kan ikke finde ud af at sætte billeder ind, så jeg smider linket i stedet. Jeg skal til at i gang med disse store stjerner, så min søster og mor kan få dem inden første søndag i advent: http://vibenielsen.dk/wordpress/?p=1309

Jeg købte den første julegave for flere måneder siden, fordi jeg fandt den ved et tilfælde, og min svigermor nævnte den for et års tid siden. Jeg tror hun har glemt at hun har talt om den, så det er lidt dejligt at kunne overraske hende. Det samme skete til hendes fødselsdag.

Mht adventsgaver er det kun min mor jeg giver, for hun er den eneste der ville blive glad for dem. Min far er nemlig også den der type der aldrig rigtig ønsker sig noget, og hvis han mangler noget, køber han det. Så små, sjove og hyggelige ting er ude, og man kan altså kun give SÅ mange sokker inden man får lyst til at hænge sig i dem...

Selvom jeg har prøvet ikke at jule for meget (fordi jeg er bange for at blive træt af det for hurtigt), så har jeg hørt lidt julemusik i den sidste måneds tid. Men jeg blev jo nødt til det, der skulle ryddes op i det! :fløjt: (den fløjter slet ikke Jingle Bells.... :genert: )
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 5. nov 2015, 08:48

Badesandalen skrev:Jeg kan ikke finde ud af at sætte billeder ind, så jeg smider linket i stedet. Jeg skal til at i gang med disse store stjerner, så min søster og mor kan få dem inden første søndag i advent: http://vibenielsen.dk/wordpress/?p=1309

Jeg købte den første julegave for flere måneder siden, fordi jeg fandt den ved et tilfælde, og min svigermor nævnte den for et års tid siden. Jeg tror hun har glemt at hun har talt om den, så det er lidt dejligt at kunne overraske hende. Det samme skete til hendes fødselsdag.

Mht adventsgaver er det kun min mor jeg giver, for hun er den eneste der ville blive glad for dem. Min far er nemlig også den der type der aldrig rigtig ønsker sig noget, og hvis han mangler noget, køber han det. Så små, sjove og hyggelige ting er ude, og man kan altså kun give SÅ mange sokker inden man får lyst til at hænge sig i dem...

Selvom jeg har prøvet ikke at jule for meget (fordi jeg er bange for at blive træt af det for hurtigt), så har jeg hørt lidt julemusik i den sidste måneds tid. Men jeg blev jo nødt til det, der skulle ryddes op i det! :fløjt: (den fløjter slet ikke Jingle Bells.... :genert: )

Hvor er den fin, den stjerne.
Jeg kan slet ikke finde ud af sådan noget.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Wizzze » 5. nov 2015, 20:48

Julen varer længe, koster mange penge... 1079kr. for at være mere præcis, for hver eneste dansker, spæd som olding.

http://nyhederne.tv2.dk/finans/2015-11- ... ulen-i-aar

De 1079,- er hvad vi bruger mere fordi det er jul, så det er ikke indregnet mad osv. som vi jo skal have uanset om det er jul eller ej.

Har I et budget for julen, eller kosten den bare det den koster?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Daine » 5. nov 2015, 20:59

Wizzze skrev:Julen varer længe, koster mange penge... 1079kr. for at være mere præcis, for hver eneste dansker, spæd som olding.

http://nyhederne.tv2.dk/finans/2015-11- ... ulen-i-aar

De 1079,- er hvad vi bruger mere fordi det er jul, så det er ikke indregnet mad osv. som vi jo skal have uanset om det er jul eller ej.

Har I et budget for julen, eller kosten den bare det den koster?


Jeg har ikke et budget som sådan, men forsøger at holde prisen nogenlunde i et fornuftigt leje. Det plejer en juletur til Århus så at smadre, men altså ... Tanken er vel god nok? :lol2:

I år forsøger jeg at holde mit max beløb lidt mere stramt end normalt, da jeg skal flytte til marts og gerne vil have sparet alt det op jeg kan. Det betyder blandt andet, at den ego-julekalender jeg lavede til mig selv sidste år er lavet om. I stedet for at købe 24 pakker, har jeg lavet en film-julekalender fra mit arsenal af film. Jeg har taget 23 filmfavoritter, pakket dem ind - og hver aften i december er det så meningen, jeg trækker en vilkårlig pakke som så er aftenens underholdning. Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om det er en fjollet/patetisk ting at gøre, men altså ... Det sparer mig nogle penge :)

Men altså ... 1079,- er nu ikke alverden, så det lyder ikke helt urealistisk.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 5. nov 2015, 21:41

Jeg tænker nok lidt i økonomi. Det er jeg nødt til, da jeg får min sidste løn d. 30/11 og min yngste fylder 18 i næste uge.
Efter det hedder det understøttelse, med mindre jeg kan få et nyt job meget hurtigt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Skralde » 6. nov 2015, 06:59

Daine skrev:
Wizzze skrev:Julen varer længe, koster mange penge... 1079kr. for at være mere præcis, for hver eneste dansker, spæd som olding.

http://nyhederne.tv2.dk/finans/2015-11- ... ulen-i-aar

De 1079,- er hvad vi bruger mere fordi det er jul, så det er ikke indregnet mad osv. som vi jo skal have uanset om det er jul eller ej.

Har I et budget for julen, eller kosten den bare det den koster?


Jeg har ikke et budget som sådan, men forsøger at holde prisen nogenlunde i et fornuftigt leje. Det plejer en juletur til Århus så at smadre, men altså ... Tanken er vel god nok? :lol2:

I år forsøger jeg at holde mit max beløb lidt mere stramt end normalt, da jeg skal flytte til marts og gerne vil have sparet alt det op jeg kan. Det betyder blandt andet, at den ego-julekalender jeg lavede til mig selv sidste år er lavet om. I stedet for at købe 24 pakker, har jeg lavet en film-julekalender fra mit arsenal af film. Jeg har taget 23 filmfavoritter, pakket dem ind - og hver aften i december er det så meningen, jeg trækker en vilkårlig pakke som så er aftenens underholdning. Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om det er en fjollet/patetisk ting at gøre, men altså ... Det sparer mig nogle penge :)

Men altså ... 1079,- er nu ikke alverden, så det lyder ikke helt urealistisk.


Jeg synes at dte lyder som en fantastisk hyggelig ide! :gogo:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Skralde » 6. nov 2015, 07:07

Wizzze skrev:Julen varer længe, koster mange penge... 1079kr. for at være mere præcis, for hver eneste dansker, spæd som olding.

http://nyhederne.tv2.dk/finans/2015-11- ... ulen-i-aar

De 1079,- er hvad vi bruger mere fordi det er jul, så det er ikke indregnet mad osv. som vi jo skal have uanset om det er jul eller ej.

Har I et budget for julen, eller kosten den bare det den koster?


Så de 1079,- er pr. hustand og ikke pr. prs. i hustanden? I så fald passer det i hvert fald langt fra her.
Jeg har en kæmpe familie og skal derfor købe 11 gaver til á ca. 150 kr (mine 2 sæt forældre og 9 nevøer/niecer), 1 til 300 kr til min veninde samt for ca. 1.600 kr til min egen datter - den er meget højere i år, da hun skal have en ny cykel som hun virkelig mangler. Derudover plejer jeg at købe en mindre symbolsk ting til min mormor og farmor. Derudover kommer der 24 kalendergaver til min datter. Den har jeg brugt ca. 300 kr. på i år. Derudover har jeg ekstraordinært lavet kalendergaver til min veninde i år også (ca.300 kr) og adventsgaver til min mor til 200,- :genert:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. nov 2015, 07:43

Jeg har ikke et julebudget, men mit forbrug her er som i alle andre henseender i høj grad styret af to generelle parametre for min økonomi - jeg prioriterer at have en høj opsparing/buffer og er kritisk overfor at bruge mange penge på "døde" ting. Det første betyder, at beløbet, jeg bruger på julen, helt automatisk bliver reguleret efter min aktuelle indkomst.

Jeg bliver snarere forvirret og stresset end glad af at købe ind med, i mine øjne, hovedet under armen og eje meget af det samme, så også af hensyn til mit velbefindende er jeg ikke interesseret i at samle til hobe. Størstedelen af mine julepenge bliver derfor brugt på gaver til andre, for dem hygger jeg mig med at finde, og så slipper jeg selv for at have en masse stående. Julevelgørenhed er af samme grund en forholdsvis stor post.
Det ville mad og drikke helt sikkert også være, hvis det ikke var, fordi jeg på nær lidt æbleskiver og gløgg i ugerne op til jul ikke betaler en dyt selv :genert:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Wizzze » 6. nov 2015, 07:50

DetSorteCirkus skrev:Jeg har ikke et julebudget, men mit forbrug her er som i alle andre henseender i høj grad styret af to generelle parametre for min økonomi - jeg prioriterer at have en høj opsparing/buffer og er kritisk overfor at bruge mange penge på "døde" ting. Det første betyder, at beløbet, jeg bruger på julen, helt automatisk bliver reguleret efter min aktuelle indkomst.

Jeg bliver snarere forvirret og stresset end glad af at købe ind med, i mine øjne, hovedet under armen og eje meget af det samme, så også af hensyn til mit velbefindende er jeg ikke interesseret i at samle til hobe. Størstedelen af mine julepenge bliver derfor brugt på gaver til andre, for dem hygger jeg mig med at finde, og så slipper jeg selv for at have en masse stående. Julevelgørenhed er af samme grund en forholdsvis stor post.
Det ville mad og drikke helt sikkert også være, hvis det ikke var, fordi jeg på nær lidt æbleskiver og gløgg i ugerne op til jul ikke betaler en dyt selv :genert:


Jeg ville tro at dine grød udgifter til alle nisserne ville være enorm? :-D :jule:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. nov 2015, 07:54

Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg har ikke et julebudget, men mit forbrug her er som i alle andre henseender i høj grad styret af to generelle parametre for min økonomi - jeg prioriterer at have en høj opsparing/buffer og er kritisk overfor at bruge mange penge på "døde" ting. Det første betyder, at beløbet, jeg bruger på julen, helt automatisk bliver reguleret efter min aktuelle indkomst.

Jeg bliver snarere forvirret og stresset end glad af at købe ind med, i mine øjne, hovedet under armen og eje meget af det samme, så også af hensyn til mit velbefindende er jeg ikke interesseret i at samle til hobe. Størstedelen af mine julepenge bliver derfor brugt på gaver til andre, for dem hygger jeg mig med at finde, og så slipper jeg selv for at have en masse stående. Julevelgørenhed er af samme grund en forholdsvis stor post.
Det ville mad og drikke helt sikkert også være, hvis det ikke var, fordi jeg på nær lidt æbleskiver og gløgg i ugerne op til jul ikke betaler en dyt selv :genert:


Jeg ville tro at dine grød udgifter til alle nisserne ville være enorm? :-D :jule:


Det kan der være noget om. Især når der kommer en nissedør op i år :gruble:
Men nisser er jo omvendt små...
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Wizzze » 6. nov 2015, 08:12

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg har ikke et julebudget, men mit forbrug her er som i alle andre henseender i høj grad styret af to generelle parametre for min økonomi - jeg prioriterer at have en høj opsparing/buffer og er kritisk overfor at bruge mange penge på "døde" ting. Det første betyder, at beløbet, jeg bruger på julen, helt automatisk bliver reguleret efter min aktuelle indkomst.

Jeg bliver snarere forvirret og stresset end glad af at købe ind med, i mine øjne, hovedet under armen og eje meget af det samme, så også af hensyn til mit velbefindende er jeg ikke interesseret i at samle til hobe. Størstedelen af mine julepenge bliver derfor brugt på gaver til andre, for dem hygger jeg mig med at finde, og så slipper jeg selv for at have en masse stående. Julevelgørenhed er af samme grund en forholdsvis stor post.
Det ville mad og drikke helt sikkert også være, hvis det ikke var, fordi jeg på nær lidt æbleskiver og gløgg i ugerne op til jul ikke betaler en dyt selv :genert:


Jeg ville tro at dine grød udgifter til alle nisserne ville være enorm? :-D :jule:


Det kan der være noget om. Især når der kommer en nissedør op i år :gruble:
Men nisser er jo omvendt små...


Smørklatsmør er jo også dyrt, og så kanel og sukker, og nisseøl, og selvom de er små, så spiser de meget!! :8:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Studsgaard » 6. nov 2015, 08:40

Fru Sunshine skrev:Og hovsa - lige pludselig kom der en mail fra Johan Bülow lakrids med en faktura på en kalender. Gad vide, hvem der har købt sådan en i mit navn? For mig kan det da ikke være :fløjt:

Ej snyd!
Jeg får aldrig julekalendere mon ikke også nogen kunne komme til at købe en i mit navn :D
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf sigge » 6. nov 2015, 09:03

Jeg har fået årets første julegave. :santa2: Den er fra mit arbejde og er af samme slags, som vi fik sidste år: Et gavekort, der giver mulighed for at vælge mellem flere forskellige gaver. Sidste år valgte jeg en lampe, som jeg er vildt glad for, så det er spændende, om jeg kan finde noget tilsvarende godt i år.
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Fest og bryllup"