Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 5. nov 2015, 23:36

ManicNinja skrev:Er der ikke en behjertet sjæl, der kunne oprette en selvstændig tråd til hele diskussionen om lærere og dovenskab? Så kan denne tråd bruges til det, den er beregnet til.


Enig...tak..tænkte samme... Will do...Sry
0
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2023

Re: !

Indlægaf Fuck.exe » 6. nov 2015, 06:51

Bimmerdyret skrev:
NEJ! det gør pædagoger, sygeplejesker, læger og advokater IKKE!
Fagrelevant er ikke = arbejdsrelateret.
Interessetimer er opfundet og defineret og anerkendt som skruebrækkernes undskyldning for fx. ikke at kunne stå op for sig selv.
AT læse op på borderline eller forberede sig er der arbejde man få løn for - når man åbenbart ikke kan det i sit arbejde, så er man vel ikke kvalificeret, man har ikke evnerne, man kan ikke udføre arbejdet indenfor de givne rammer ? (og hey...det er vel ikke altid pædagogen der er problemt,så...


Jeg ved at man bestemt har evnerne, selvom man læser op i sin fritid.

Der opstår konstant ny viden. Hvis jeg og min mand som ingeniører ikke skulle bruge bare en minimum af fritid på at læse om ny teknologi, så ville vi ikke kunne bidrage med ret meget i vores arbejdsliv. Indenfor de fleste felter er der en rivende udvikling, og den udvikling skal følges, for ellers sker der bare ikke noget.
Indenfor sundhedsverden forestiller jeg mig, at der også hele tiden opstår ny viden. Ellers hang vi jo nok stadig fast i 1800-tallet hvor man ikke vaskede hænder ;)

Fagrelevant er arbejdsrelevant. Jeg er virkelig glad for at der findes mennesker der er nysgerrige og opsøgende, for ellers ville verden ikke have set ud, som den gør i dag.

Hvor må det være trist at ens arbejdsdag og interesse er slut når klokken ringer fyraften :(
5
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: !

Indlægaf lulu-p » 6. nov 2015, 07:40

Bimmerdyret skrev:NEJ! det gør pædagoger, sygeplejesker, læger og advokater IKKE!
Fagrelevant er ikke = arbejdsrelateret.
Interessetimer er opfundet og defineret og anerkendt som skruebrækkernes undskyldning for fx. ikke at kunne stå op for sig selv.
AT læse op på borderline eller forberede sig er der arbejde man få løn for - når man åbenbart ikke kan det i sit arbejde, så er man vel ikke kvalificeret, man har ikke evnerne, man kan ikke udføre arbejdet indenfor de givne rammer ? (og hey...det er vel ikke altid pædagogen der er problemt,så...


Det er simpelthen lodret forkert! Hvordan pokker tror du ny viden opstår? Og hvordan tror du ny viden og metode kan implementeres på arbejdspladserne hvis medarbejderne ikke holder sig opdateret på deres faglige områder? Det er altså en del af langt de fleste ansættelser, og en helt normal forventning til folk, at de holder deres viden og kompetencer opdateret. Og for mange medarbejdere ligger det altså efter fyraften fordi der ikke er tid til det i hverdagen.

Og jo læger (nu du selv specifikt nævner dem)...endda i meget høj grad gør det. Mange læger ville slet ikke kunne få ansættelse på fx universitetshospitalerne hvis de ikke lagde 20-25 timers ulønnet forskning om ugen OVEN i deres normale arbejde. Og det samme gælder mange andre akademiske grupper.
3
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: !

Indlægaf lulu-p » 6. nov 2015, 07:51

Bimmerdyret skrev:AT læse op på borderline eller forberede sig er der arbejde man få løn for - når man åbenbart ikke kan det i sit arbejde, så er man vel ikke kvalificeret, man har ikke evnerne, man kan ikke udføre arbejdet indenfor de givne rammer ? (og hey...det er vel ikke altid pædagogen der er problemt,så...


Det her forstår jeg simpelthen ikke....hvis man ikke kan nå sit arbejde (inklusiv forberedelse osv) OG holde sig ajour med den nyeste forskning og udvikling indenfor sit fag..indenfor normal fastsat arbejdstid..skal vi sige 37 timer? Så har man ikke evnerne eller mangler faglige kvalifikationer til at udføre arbejdet?
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55657
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 6. nov 2015, 07:54

:nerve:
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 6. nov 2015, 08:30

Allmost_Famous skrev:Jeg er med Sunshine her. Lærere hører, og har altid hørt for, at de er nogle dovne, arbejdssky brokrøve. Folk (typisk dem, hvis eneste relation til folkeskolen er, at de selv har gået der og/eller nu har børn der) gør sig enormt mange tanker om det, og er ikke blege for at have nogle markante holdninger til faget. "Lærerne er bare sure over, at nu skal arbejde lige så meget som os andre" mig i røven. Selvfølgelig er der nogle gennemrådne lærere, der altid har sprunget over hvor gærdet er lavest. Men så er der også dem, der som største selvfølgelighed har arbejdet mange, mange timer gratis i hele deres arbejdsliv, fordi arbejdstiden simpelthen ikke rakte. Så kan jeg dæleme godt forstå, at de nu slår bak og føler sig voldsomt bollet i røven og skal høre for, at de jo bare er mugne over ikke at kunne gå hjem kl. 14.

Det er ikke unikt, at en faggruppe råber op om deres ringe arbejdsvilkår. Men det er altså unikt, at en hel faggruppe skal lægge ører til at hr. og fru Dansker-uden-begreb-om-hvad-de-snakker-om udtrykker så markante holdninger i en så grim retorik. Mjaeh, det skulle da lige være pædagogerne - de får også nogle gevaldige hug. Socialrådgivere, sygeplejersker, og sosu'er, hører jeg sjældent folk tale ret grimt om.


Men altså... Er det ikke tilfældet med rigtig mange fagområder?

Tag nu f.eks. "Fordomme om akademikere"-tråden. Den syntes jeg var rigtig svær at læse, for jeg kunne ikke genkende noget af det. Nu ved jeg ikke om det stod i lige den tråd, men jeg har så tit måttet høre på, at akademikere er ikke kender til det rigtige liv, ikke laver dagens gode gerning, er ubrugelige for samfundet, etc. etc., og det synes jeg da er kritikpunkter, der fuldt ud er lige så slemme som lærernes.

Og da der så var nogle i den tråd, der modargumenterede fordomme, der var faktuelt forkerte, var svaret noget lig: "Jeg har en fordom om, at akademikere kan ikke lide at læse fordomme om dem selv og altid vil modargumentere.". Og det her er selvfølgelig bare det, jeg kan huske, fordi jeg selv er akademiker og bliver ramt, men jeg er da sikker på, at pædagoger, socialrådgivere og journalister skal høre lige så meget for deres respektive fag, så jeg kan virkelig ikke se, at lærerne skulle være en særligt udskældt og forfulgt gruppe i forhold til så mange andre.

(Undskyld hvis lærerdiskussionen allerede er O/T.)
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 6. nov 2015, 10:06

Jeg er ligeglad: lærere og politikere er de mest udskældte faggrupper ever.
Og det var de også, da jeg ikke selv brugte min læreruddannelse og derfor ikke stod i skudlinjen.

Enough said herfra.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: !

Indlægaf Karkluden » 6. nov 2015, 11:32

Bimmerdyret skrev:
Karkluden skrev:
Bimmerdyret skrev:
Karkluden skrev:Ligesom det irriterer mig, at min bekendte, der er færdiguddannet lærer tror, at hans faggruppe er den eneste, der nogensinde beskæftiger sig med sit fag uden for de 37 timer om ugen. Det er altså naivt at tro, at alle andre arbejder skarpt 37 timer, og så bare har 100% fri ellers.


Tja, jeg må sgu til dels give ham ret ...for når en lærer "beskæftiger sig med sit fag" når vedkommende har forladt skolegården, så er det faktisk det arbejde, som vedkommende laver på skolen.
At holde sig fagligt ajour (fx. læse fagbøger) er noget man gør når man er på arbejde på skolen = forberedelse.
For lærere er det det gratis arbejde de altid har gjort, men for dem der så fortsat arbejder gratis (retter prøver hjemme, tjekker arbejdsmails, skriver mails til forældre etc etc) de har desværre med arbejdstidsloven fået mere af det gratis arbejde.

Men.. Det gør alle pædagoger, sygeplejersker, læger, advokater og ingeniører, jeg kender også?
Altså laver fagrelevant arbejde gratis i fritiden, fordi de brænder for deres fag, og det interesserer dem at have opdateret viden om autisme, når de nu skal modtage et barn med autisme i morgen i børnehaven, eller læse op på Borderline, når den nye borger på bostedet har det. Det samme ser jeg i de andre nævnte brancher. Og sådan var det også for 15-16 år siden for alle de voksne, jeg kendte i de fag. Så det er altså ikke pga. besparelser. Måske er det alle os, der er forkert på den, og burde stoppe. måske. Men det ændrer ikke på, at det altså ikke er særligt for lærerne at arbejde fagligt udover arbejdstiden - ud fra min oplevelse. Jeg har ikke sat mig statistisk ind i det.

Det ændrer så heller ikke på, at der stadig er mange ting, jeg er helt enig med lærerne i, og at jeg har stor respekt for deres arbejde. STOR.


NEJ! det gør pædagoger, sygeplejesker, læger og advokater IKKE!
Fagrelevant er ikke = arbejdsrelateret.
Interessetimer er opfundet og defineret og anerkendt som skruebrækkernes undskyldning for fx. ikke at kunne stå op for sig selv.
AT læse op på borderline eller forberede sig er der arbejde man få løn for - når man åbenbart ikke kan det i sit arbejde, så er man vel ikke kvalificeret, man har ikke evnerne, man kan ikke udføre arbejdet indenfor de givne rammer ? (og hey...det er vel ikke altid pædagogen der er problemt,så...

Som de andre skriver: Øh jo de gør.
Og der kan da være mange grunde til det. Nu havde jeg fx min sidste praktik på gynækologisk afdeling, og der var altså af og til gynækologiske tilstande og sygdomme, der er meget sjældne, og selvfølgelig kan ingen sygeplejerske eller læge føle sig 100% sikre på ALLE (inklusive sjældne) sygdomme, og så læste de da på emnet, hvis der var noget.

Det er faktisk endda sådan, at det står i både lægers og sygeplejerskers fagbeskrivelse, at de har pligt til at holde sig opdateret indenfor deres videns- og forskningsfelt. Og hvis det ikke kan nås på dine 37 timer om ugen, ja, så må du jo altså af og til lave det udenfor de timer.
Det er jo lodret forkert at sige, at fordi man ikke ved ALT ALT ALT på sit område, at så er man ikke kvalificeret :stoned: Jeg har da også haft pænt mange lærere, der lige har skullet undersøge noget og vende tilbage. det er da fair nok.

Og nu skal jeg nok stoppe, men det der er bare fjollet.
5
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Puffi » 6. nov 2015, 15:04

Justin Biebers nye hår er ret fedt. Faktisk er JB blevet cool nu (efter han kom over den periode med forvirring og en smule storhedsvanvid) - og er ret dygtig generelt.
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 6. nov 2015, 16:48

Log_Lady skrev:
Rakel skrev:Man er en idiot, når man ikke ser sig for på grund af at man læser på sin telefon, får væltet en klapvogn istedet for at gå udenom. Klapvogn og barn stod på den rigtige plads. Så læg dog den telefon væk!
Kæft, jeg er gal. Dertil er det altså p*sseirriteterende, at man ikke længere skal have pladsbillet - vi sidder nærmest i lag i toget.


Hvorhenne/hvilket togselskab? Jeg håber da ikke, at DSB har afskaffet pladsbilletterne ... :shock:

Jeg får også lige et lille angstanfald.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Moxy-lady » 6. nov 2015, 17:11

Vi har åbenbart fundet det man ikke må sige i "Det må man ikke sige"-tråden....

Ej, undskyld Sunshine, det er synd for dig at du tydeligvis føler dig ramt, men synes altså at det er ærgerligt at man skal tage hensyn i en tråd som denne - hvor det netop burde kunne komme frit fra leveren.

Kan vi ikke allesammen blive enige om at hvis man føler sig ramt og vi diskutere et emne, så opretter man en anden tråd til det, og skriver det herinde? Udover at det vil bevare trådens formål, så vil man heller ikke have argumenterne spredt over to tråde.
15
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 6. nov 2015, 17:16

Meget konstruktivt, Moxy! :gogo: Enig!

Forstår derudover ikke helt, at en af alle vores mange moderatorer ikke for længst har givet en heads up her.
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 6. nov 2015, 17:23

ManicNinja skrev:Meget konstruktivt, Moxy! :gogo: Enig!

Forstår derudover ikke helt, at en af alle vores mange moderatorer ikke for længst har givet en heads up her.


Heads up om at stoppe emnet, eller hvad? Skal lige være sikker på, hvad du mener.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 6. nov 2015, 17:29

decibell skrev:
ManicNinja skrev:Meget konstruktivt, Moxy! :gogo: Enig!

Forstår derudover ikke helt, at en af alle vores mange moderatorer ikke for længst har givet en heads up her.


Heads up om at stoppe emnet, eller hvad? Skal lige være sikker på, hvad du mener.


Jep. En påmindelse om ikke at afspore tråden over flere sider, men i stedet oprette selvstændig tråd til et i øvrigt interessant emne.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55657
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 6. nov 2015, 17:31

Der findes jo fjolser indenfor enhver branche. Jeg kender lærere, som jeg ville give en guldmeldalje, hvis jeg kunne. Og jeg kender lærere, som er håbløs dovne og kronisk angrebet af bitterhed.


Nå - jeg synes folk opfører sig som nogle idioter på J-dag. Som en flok spassere, der er stukket af fra en skovtur. Og så ER det altså ikke en bedre øl.
4
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Generelt"