Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 5. nov 2015, 18:15

Bøtte skrev:S er begyndt at holde på sin afføring. Hun gider simpelthen ikke. Og jeg aner ikke hvad vi skal stille op. Hun er ikke forstoppet, men det bliver hun jo, når hun sådan holder på det. I dag var hun ikke kommet af med noget siden søndag, så jeg valgte den upædagogiske løsning og tilbød bestikkelse :genert: Men det virkede og pludselig lød det fra stuen 'så mor, nu må jeg få to lyserøde chokoladeknapper' :lol:


Jeg ville også ty til bestikkelse, hvis alternativet var forstoppelse.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 5. nov 2015, 18:17

Marott skrev:Vi var til skole-hjem-samtale i går og det er jo ligesom eksamen for mig som forælder synes jeg:p

Men lærerne ser den samme pige som os; sød, vellidt, hviler i sig selv og skifter ikke mening, fordi nogen ikke er enige med hende. *stoltmor*
På det faglige plan er hun med og de har i matematik givet hende opgaver fra 1. klasse. Hun kan godt læse, men gider ikke. Det kommer jo sikkert tænker jeg. :)


Hvor skønt - hun lyder som en vellykket barn :D
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 5. nov 2015, 18:34

Marott skrev:
FruKuk skrev:
Marott skrev:Vi var til skole-hjem-samtale i går og det er jo ligesom eksamen for mig som forælder synes jeg:p

Men lærerne ser den samme pige som os; sød, vellidt, hviler i sig selv og skifter ikke mening, fordi nogen ikke er enige med hende. *stoltmor*
På det faglige plan er hun med og de har i matematik givet hende opgaver fra 1. klasse. Hun kan godt læse, men gider ikke. Det kommer jo sikkert tænker jeg. :)


Hvor skønt - hun lyder som en vellykket barn :D



Tak:)

Hun er også skøn med skøn på :love:


Og det er bare altid helt fantastisk, når "de andre" ser det samme.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 5. nov 2015, 19:02

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:
FruKuk skrev:Her går det overraskende godt med, at ungerne ikke længere har adgang til Ipads. I går spurgte de end ikke til dem. Jeg er oprigtigt målløs - og også noget pinlig over, at jeg/vi ikke har taget affære før. Nå men skønt er det i hvert fald.


Sejt nok. Må de se tv?

Her går det hjulpet at sige, når det afsnit er færdigt/æggeuret ringer, skal du slukke. Det er ikke altid uden protester, men oftest går det.


De må stadig se TV. Men også her har vi sat begrænsninger på - før stod det nærmest bare tændt. Og på vores virkeligt stolte dage så brugte vi uanede mængder af tid på at søge programmer frem fra TVarkivet, skifte kanal eller finde noget, der var optaget. Naturligvis samtidig med, at de OGSÅ sad med en Ipad hver :rulle:


Jeg forsøger at begrænse tv tiden, min mand er knap så ihærdig med det.
Men alt det tv, der ses kl meget tidligt om morgenen tæller ikke ;)
Vi har haft en rutine, hvor hun fik lov at se et afsnit Dora, når vi kom hjem, mens hun fik skidt, og så et afsnit eller to igen, når jeg skulle lave mad.

Men de weekender vi er alene glor vi altså også mere tv end ellers :genert:
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 5. nov 2015, 19:16

Marott, tillykke med de rosende ord om datteren. Det betyder bare meget.

Jeg er glad for at høre, at I andre også nogle gange vælger tv og iPad som underholdning for børnene :genert:.

Jeg har haft en lang og travl dag, som sluttede med et møde, hvor jeg tror, at min mellemleder blev sur. Jeg ved ikke helt hvorfor, og om det er på mig, så det jeg det ikke særligt godt med.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 5. nov 2015, 20:38

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:
Bøtte skrev:
FruKuk skrev:Her går det overraskende godt med, at ungerne ikke længere har adgang til Ipads. I går spurgte de end ikke til dem. Jeg er oprigtigt målløs - og også noget pinlig over, at jeg/vi ikke har taget affære før. Nå men skønt er det i hvert fald.


Sejt nok. Må de se tv?

Her går det hjulpet at sige, når det afsnit er færdigt/æggeuret ringer, skal du slukke. Det er ikke altid uden protester, men oftest går det.


De må stadig se TV. Men også her har vi sat begrænsninger på - før stod det nærmest bare tændt. Og på vores virkeligt stolte dage så brugte vi uanede mængder af tid på at søge programmer frem fra TVarkivet, skifte kanal eller finde noget, der var optaget. Naturligvis samtidig med, at de OGSÅ sad med en Ipad hver :rulle:


Jeg forsøger at begrænse tv tiden, min mand er knap så ihærdig med det.
Men alt det tv, der ses kl meget tidligt om morgenen tæller ikke ;)
Vi har haft en rutine, hvor hun fik lov at se et afsnit Dora, når vi kom hjem, mens hun fik skidt, og så et afsnit eller to igen, når jeg skulle lave mad.

Men de weekender vi er alene glor vi altså også mere tv end ellers :genert:


Aleneweekender er helt udenfor nummer både ifht kost, TV og påklædning og skal naturligvis ikke tælles med :D
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 5. nov 2015, 20:38

Sorenspige skrev:Marott, tillykke med de rosende ord om datteren. Det betyder bare meget.

Jeg er glad for at høre, at I andre også nogle gange vælger tv og iPad som underholdning for børnene :genert:.

Jeg har haft en lang og travl dag, som sluttede med et møde, hvor jeg tror, at min mellemleder blev sur. Jeg ved ikke helt hvorfor, og om det er på mig, så det jeg det ikke særligt godt med.


Det er også en dumt følelse :( Håber, at det er ubegrundet.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 5. nov 2015, 20:46

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:
FruKuk skrev:
Bøtte skrev:
FruKuk skrev:Her går det overraskende godt med, at ungerne ikke længere har adgang til Ipads. I går spurgte de end ikke til dem. Jeg er oprigtigt målløs - og også noget pinlig over, at jeg/vi ikke har taget affære før. Nå men skønt er det i hvert fald.


Sejt nok. Må de se tv?

Her går det hjulpet at sige, når det afsnit er færdigt/æggeuret ringer, skal du slukke. Det er ikke altid uden protester, men oftest går det.


De må stadig se TV. Men også her har vi sat begrænsninger på - før stod det nærmest bare tændt. Og på vores virkeligt stolte dage så brugte vi uanede mængder af tid på at søge programmer frem fra TVarkivet, skifte kanal eller finde noget, der var optaget. Naturligvis samtidig med, at de OGSÅ sad med en Ipad hver :rulle:


Jeg forsøger at begrænse tv tiden, min mand er knap så ihærdig med det.
Men alt det tv, der ses kl meget tidligt om morgenen tæller ikke ;)
Vi har haft en rutine, hvor hun fik lov at se et afsnit Dora, når vi kom hjem, mens hun fik skidt, og så et afsnit eller to igen, når jeg skulle lave mad.

Men de weekender vi er alene glor vi altså også mere tv end ellers :genert:


Aleneweekender er helt udenfor nummer både ifht kost, TV og påklædning og skal naturligvis ikke tælles med :D

:-D
Tiden mellem 5 og 6 gør heller ikke. Oftest tændes tv'et ikke før 5.30, men når hun ind i mellem, vågner meget tidligt orker jeg ikke altid tage kampen :genert:

Vi har i øvrigt lige byttet morgentv ud med tablet, da det er meget nemmere at sove fra :D :blush:
2
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 6. nov 2015, 05:40

Natteroderi igen, men dog i kortere tid. Jeg lå så alligevel også selv vågen pga tanker om arbejde :rulle:.

Tror, R reagerer på, at jeg har haft mange sene dage på arbejde, så vi endte med at sove sammen den sidste del af natten.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 6. nov 2015, 12:02

Hvor er jeg endelig glad for at N ikke er den eneste der til tider bliver spist af med iPad eller tv. Vi prøver dog st begrænse det da han ikke altid kan styre det, så vi køre perioder hvor han næsten intet ser, og så er der lige nu hvor han har set en masse.

I går fyldte jeg 30 år og der så han faktisk pænt meget tv sådan on and off. Det stod nemlig bare tændt indtil der kom gæster kl 14. Og jeg havde så dårlig samvittighed.
Faktisk så dårlig at han er sendt i VG i dag fordi jeg skulle gøre rent og vaskegulv.
Jeg ved bare at han jo ikke gider sidde stille uden tv'et tændt når jeg laver de ting, så jeg synes alternativet var bedre med at han kom afsted. Han bliver hentet så snart han vågner.
Og så føler jeg mig som en lorte mor fordi jeg sender ham afsted når jeg er hjemme. Men på den positive side så kommer alt min tid til at gå til ham i weekenden fordi jeg har klaret det hele i dag!

Som en ekstra fødselsdags gave i går kom der en klam rotte gående i vores have :8: fy for pokker hvor var den klam. Vi har aldrig haft rotter før (hvad vi ved af)
Den så meget syg ud, manglede pels på ryggen osv, så håber den bare var på gennemgang.
Jeg kontaktede straks kommunen via sådan en formular hvor der står de så ringer indenfor 24 timer. Men det har de så ikke gjort.

Jeg synes det er SÅ klamt og tør dårligt nok gå udenfor. Jeg tør så hellere ikke åbne havedøren så det nyvaskede gulv kan tørre af frygt for at rotten føler sig indbudt :tie:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 6. nov 2015, 12:18

Ad! :tie: Håber du snart hører fra kommunen.

Og tillykke med fødselsdagen :pompom: :kys:

Jeg er synes det er okay at sende børn afsted selv om man er hjemme.
Nogle ting går bare nemmere, når man er alene om det, og det er jo ikke fordi du har ham afsted fra åben til luk :kys:
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 6. nov 2015, 13:18

Rakel skrev:
xxx---xxx skrev:Hvor er jeg endelig glad for at N ikke er den eneste der til tider bliver spist af med iPad eller tv. Vi prøver dog st begrænse det da han ikke altid kan styre det, så vi køre perioder hvor han næsten intet ser, og så er der lige nu hvor han har set en masse.

I går fyldte jeg 30 år og der så han faktisk pænt meget tv sådan on and off. Det stod nemlig bare tændt indtil der kom gæster kl 14. Og jeg havde så dårlig samvittighed.
Faktisk så dårlig at han er sendt i VG i dag fordi jeg skulle gøre rent og vaskegulv.
Jeg ved bare at han jo ikke gider sidde stille uden tv'et tændt når jeg laver de ting, så jeg synes alternativet var bedre med at han kom afsted. Han bliver hentet så snart han vågner.
Og så føler jeg mig som en lorte mor fordi jeg sender ham afsted når jeg er hjemme. Men på den positive side så kommer alt min tid til at gå til ham i weekenden fordi jeg har klaret det hele i dag!

Som en ekstra fødselsdags gave i går kom der en klam rotte gående i vores have :8: fy for pokker hvor var den klam. Vi har aldrig haft rotter før (hvad vi ved af)
Den så meget syg ud, manglede pels på ryggen osv, så håber den bare var på gennemgang.
Jeg kontaktede straks kommunen via sådan en formular hvor der står de så ringer indenfor 24 timer. Men det har de så ikke gjort.

Jeg synes det er SÅ klamt og tør dårligt nok gå udenfor. Jeg tør så hellere ikke åbne havedøren så det nyvaskede gulv kan tørre af frygt for at rotten føler sig indbudt :tie:



Fy for den med rotterne. Håber at kommunen agerer hurtigt på det.

Der er vist mange lortemødre, hvis definitionen er at sende afsted på en fridag.

Jeg kan også finde på at sende afsted, hvis der er rengøring/indkøb/arbejde der skal gøres eller jeg simpelthen har det skidt.

Vi har ikke Lillesøster afsted alle fridage - så det rører mig sket ikke at gøre af og til.



Jeg har fri i dag, begge børnehavebørn er afsted...
Trængte til en mig-dag, stene tv-serier på viaplay, sove en lur, og klare noget husligt praktisk uden unger om benene.
Jeg er sikker på de overlever, - trods alt :D
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 6. nov 2015, 19:44

Dikus, der er ikke så meget hyggeligt ved at sove med R. Han vil ikke putte/kramme, men vælter rundt i sengen. Heldigvis er den ret stor, så jeg får ikke alt for mange ben og arme i hovedet :-D.

Vi skulle have besøgt et vennepar på Sjælland hele weekenden, men manden kom syg hjem fra arbejde :(. Så vi er blevet hjemme, og aftensmad til R og mig blev pasta og pølser (krydret med remoulade, ketchup og peberfrugt og agurk) :genert:, da jeg jo ikke havde forberedt eller handlet til aftensmad.

Nu står den på afslapningen på sofaen med lidt chilinødde.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 6. nov 2015, 20:15

Her til aften virkede chokoladeknapperne igen :genert:
Men hellere det end movicol eller forstoppelse.
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 6. nov 2015, 20:43

Bøtte skrev:Her til aften virkede chokoladeknapperne igen :genert:
Men hellere det end movicol eller forstoppelse.


Når alternativet er at maven går i stå og der skal skrappere midler til, så havde jeg altså også afregnet i chokoladeknapper eller andet mundgodt :D
Man skal aldrig være for fin til gulerodspædagogik - det virker fremragende, og begge parter får noget ud af det ;)

Her kan man mærke at det er fredag, halvtrætte børn og et konfliktniveu der er vel højt, kortere lunter og hurtigere fra sur til arrig og vred. Men nu er de puttet, de 2 små, de gik glade i seng, og uden brok - for vi har en aftale med moster og kusine i morgen. Vi skal i svømmehallen, og så skal vi have kusinen med hjem på overnatning :)
Det glæder de sig vildt til.
Elsker at mine unger har så dejligt og tæt et forhold til mostrer og kusiner, det er skønt, håber det varer ved livet igennem :lun:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Forældre"