Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 6. nov 2015, 20:55

DD_81 skrev:
Bøtte skrev:Her til aften virkede chokoladeknapperne igen :genert:
Men hellere det end movicol eller forstoppelse.


Når alternativet er at maven går i stå og der skal skrappere midler til, så havde jeg altså også afregnet i chokoladeknapper eller andet mundgodt :D
Man skal aldrig være for fin til gulerodspædagogik - det virker fremragende, og begge parter får noget ud af det ;)

Her kan man mærke at det er fredag, halvtrætte børn og et konfliktniveu der er vel højt, kortere lunter og hurtigere fra sur til arrig og vred. Men nu er de puttet, de 2 små, de gik glade i seng, og uden brok - for vi har en aftale med moster og kusine i morgen. Vi skal i svømmehallen, og så skal vi have kusinen med hjem på overnatning :)
Det glæder de sig vildt til.
Elsker at mine unger har så dejligt og tæt et forhold til mostrer og kusiner, det er skønt, håber det varer ved livet igennem :lun:


Det er vi bestemt heller ikke herhjemme. Det er faktisk ret praktisk til tider :D

Mostre er bare en genial opfindelse :love:
God tur i svømmehallen :kys:
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf hotlips » 6. nov 2015, 23:53

Jeg synes ikke der er noget galt i de ser tv eller sidder med computerspilledimser,indenfor rimelighedens grænser,vi har vel allesammen dage hvor man bare vil ligge i sin py og glo fjernsyn..iøvrigt er det skamløst undervurderet når børn bliver store nok til deres første py-dag, det burde fejres og tages billeder af som andre vigtige ting de lærer,tsk tsk.

Min dreng sidder ret meget foran fjernsyn og computer for tiden,det er ok,tror det er mørket og kulden der har ramt,det plejer at gå over af sig selv efter et par uger.

Ellers så sidder han en halv times tid efter børnehave og så spørger han selv om ikke vi skal gå ud,det er kun når det er meget dårligt vejr når det er koldest vi ikke er ude i et eller andet omfang.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Wizzze » 7. nov 2015, 08:38

FruDulle skrev:Her er der ret skarpe begrænsninger på tv og iPad. I hverdagene er der kun tv når vi kommer hjem fra Day Care og max 1 time. iPad er udelukket. I weekenden er der tv eller iPad om morgenen og så en times tid om eftermiddagen hvis vi bare er hjemme. Mere end det fungerer ikke for os, eller Christoffer. Han bliver enormt frustreret og hys, han keder sig og der går zombie i den. Så der er ret faste regler.

I sommer havde jeg besøg af nogle dejlige damer og der kunne jeg give ham iPaden og han var helt opslugt i flere timer og uden at gå i zombie mode fordi at vi kører det ret stramt ellers. Det var ret fedt så jeg kunne nyde det gode selskab,

Jeg glæder mig så meget til vi skal afsted. Vi har 1,5 uge tilbage her og kun 1 weekend :D så fedt. Vi afslutter Dhaka eventyret (helvedet?!) med 4 dage i Dubai og har booket hotel på stranden. Søndag tager vi alle 3 i lufthavnen, C og jeg til Dk og en halv time efter tager manden til Dhaka. :)

Har fået plads i DP til C og pladsanvisningen har sørget for at vi får tilskud fra 1/12. Rigtig fedt. 26/27/30 tager vi som indkøring, men han har jo været der i sommeren og var så glad for det, så det er helt fint :)

Jeg hader sne og kulde, men nøk jeg glæder mig til et noget nemmere liv. Har lagt en kæmpe ordre på nemlig.com og alt er øko og sundt og dejligt og i sæson....friske gode råvarer. Det bliver så godt for os og især den mindstes mave :)


DMI har aflyst vinter, sne og kulde (incl den hvide jul :whine:) nogen ovenpå kan vist godt lide dig :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 7. nov 2015, 12:46

xxx---xxx skrev:Hvor er jeg endelig glad for at N ikke er den eneste der til tider bliver spist af med iPad eller tv. Vi prøver dog st begrænse det da han ikke altid kan styre det, så vi køre perioder hvor han næsten intet ser, og så er der lige nu hvor han har set en masse.

I går fyldte jeg 30 år og der så han faktisk pænt meget tv sådan on and off. Det stod nemlig bare tændt indtil der kom gæster kl 14. Og jeg havde så dårlig samvittighed.
Faktisk så dårlig at han er sendt i VG i dag fordi jeg skulle gøre rent og vaskegulv.
Jeg ved bare at han jo ikke gider sidde stille uden tv'et tændt når jeg laver de ting, så jeg synes alternativet var bedre med at han kom afsted. Han bliver hentet så snart han vågner.
Og så føler jeg mig som en lorte mor fordi jeg sender ham afsted når jeg er hjemme. Men på den positive side så kommer alt min tid til at gå til ham i weekenden fordi jeg har klaret det hele i dag!

Som en ekstra fødselsdags gave i går kom der en klam rotte gående i vores have :8: fy for pokker hvor var den klam. Vi har aldrig haft rotter før (hvad vi ved af)
Den så meget syg ud, manglede pels på ryggen osv, så håber den bare var på gennemgang.
Jeg kontaktede straks kommunen via sådan en formular hvor der står de så ringer indenfor 24 timer. Men det har de så ikke gjort.


Jeg synes det er SÅ klamt og tør dårligt nok gå udenfor. Jeg tør så hellere ikke åbne havedøren så det nyvaskede gulv kan tørre af frygt for at rotten føler sig indbudt :tie:


Næste gang så griber du en skovl og slår på den indtil den ligger stille....Og så kontakter du kommunen.Så er du ihvertfald sikker på at den ikke kommer ind på et senere tidspunkt.
Hilsen Vibbsens Private Skadedyrsservice....

Tillykke med fødselsdagen iøvrigt :blomst: :pompom: :pompom:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 7. nov 2015, 12:56

Emma sover middagssøvn.....Hun blev simpelthen så udmattet af det kæmpe hysteriske anfald hun fik som følge af at jeg ikke ville gå ind og hente hendes Nusser til hende inde på værelset......Hun spassede totalt ud og skreg og hylede og opførte sig ganske stygt....Og endte med at blive sat ind på værelset da det simpelthen ikke er OK at opføre sig på den måde....Det blev hun naturligvis endnu mere rasende af....Da hun var færdig med at bande, svovle og hyle var hun helt flad og 3 sekunder efter jeg tilbød hende at få sutten sov hun :træt:

Lige i øjeblikket er hun altså noget af en strigle....Selvstændighedsfase med 300 km/t......
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 7. nov 2015, 20:01

I er sku søde herinde. I er også almindelige mennesker der nogle gange vælger den løsning der fungere :D
Det værste er bare at hvis der bmiver det for meget tv herhjemme så kan man ligesom ikke styre det. Så vil man se der hele tiden og det er ikke til at holde ud.

Vibbsen tak for tillykke :banan:
Ang rotten så ville manden også være gået ud med en spade men min mor endte med at åbne døren og skræmme den væk fordi den var tæt på at nærme sig vores sko der stod ved døren.

Der er desværre ingen tvivl den er i en kloak ved vores annex. Manden dækkede et mini hul til i går i jorden ved siden af kloakken. Om aften kunne jeg så høre sol om der var en der gnavede i metal. Og ganske rigtigt det var den klamme rotte der prøver at æde sig op igennem et kloak dæksel. Ej det er virkelig klamt og jeg er total hys og tøse tøs ang rotter. Jeg kan bare slet ikke have det.

Vi ringer til kommunen straks mandag morgen nu de ikke har overholdt deres egen tidsfrist :sur:

Hvor gammel er det din datter er vibbesen, jeg er vild med dine fortællinger selvom jeg ikke ligefrem glæder mig til det er vores tur med N :lol:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 7. nov 2015, 20:13

Ad, hvor er det bare klamt med den rotte, XXX :tie:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 7. nov 2015, 20:30

Natteroderi med en 2-årig fra tid til anden er hvad man må forvente, tænker jeg. Men natteroderi med den 35-årige havde jeg ikke forventet :lol: :stoned:

Han kom hjem kl. 4, og gennem to lukkede døre kunne både jeg og hunden høre, at han var kommet hjem og var i gang med at spise, hunden gøede, det hørte han godt, men han tænkte at det kunne ikke passe :stoned: og derfor kom han ikke ind og lukkede den ud (den gør ellers aldrig, bortset fra hvis der kommer nogle midt nat og det er jo egentlig smart nok), så måtte jeg op og lukke den ud til ham. Kl. 4.15 vågnede jeg igen ved rumsteren og hunden, der gik ind i kurv igen. Kl. 5 blev alt lys tændt i gangen og døren til soveværelset stod pivåbent, så jeg fik lys i hovedet og vågnede. Jeg vendte mig og sov videre, kl. 5.15 vågnede jeg igen (temmelig gal velvidende at S sover let der og hvis hun først vågner falder hun ikke i søvn igen, og at det jo ligesom var mig, der så måtte op), han fik lukket døren og slukket lyset. Jeg faldt i søvn igen og 5.30 listede han ind overbevist om at han var fuldstændig lydløs, (det var han ikke, kan jeg hilse og sige ;) ) Jeg fik med få ord gjort klart at han fandme måtte tage sig sammen nu. Han lagde så sig på den "seng", der er til S, fordi hun sov i hans seng og 5 min senere vågnede hun selvfølgelig. Det var i øvrigt et meget ømt syn at se den 35 årige krympe sig sammen på S lille madras med Barbapappa dyne på :lol:

Hvis nogle er i tvivl, havde han været ude og få julebryg :lol: Han havde åbenbart også lige sovet 45 min siddende på en køkkenstol med sin leverpostejsmad :lol:
4
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 7. nov 2015, 21:20

Bøtte skrev:Natteroderi med en 2-årig fra tid til anden er hvad man må forvente, tænker jeg. Men natteroderi med den 35-årige havde jeg ikke forventet :lol: :stoned:

Han kom hjem kl. 4, og gennem to lukkede døre kunne både jeg og hunden høre, at han var kommet hjem og var i gang med at spise, hunden gøede, det hørte han godt, men han tænkte at det kunne ikke passe :stoned: og derfor kom han ikke ind og lukkede den ud (den gør ellers aldrig, bortset fra hvis der kommer nogle midt nat og det er jo egentlig smart nok), så måtte jeg op og lukke den ud til ham. Kl. 4.15 vågnede jeg igen ved rumsteren og hunden, der gik ind i kurv igen. Kl. 5 blev alt lys tændt i gangen og døren til soveværelset stod pivåbent, så jeg fik lys i hovedet og vågnede. Jeg vendte mig og sov videre, kl. 5.15 vågnede jeg igen (temmelig gal velvidende at S sover let der og hvis hun først vågner falder hun ikke i søvn igen, og at det jo ligesom var mig, der så måtte op), han fik lukket døren og slukket lyset. Jeg faldt i søvn igen og 5.30 listede han ind overbevist om at han var fuldstændig lydløs, (det var han ikke, kan jeg hilse og sige ;) ) Jeg fik med få ord gjort klart at han fandme måtte tage sig sammen nu. Han lagde så sig på den "seng", der er til S, fordi hun sov i hans seng og 5 min senere vågnede hun selvfølgelig. Det var i øvrigt et meget ømt syn at se den 35 årige krympe sig sammen på S lille madras med Barbapappa dyne på :lol:

Hvis nogle er i tvivl, havde han været ude og få julebryg :lol: Han havde åbenbart også lige sovet 45 min siddende på en køkkenstol med sin leverpostejsmad :lol:


På den ene side er det så sjovt sådan noget, og på den anden side er det så irriterende når man ved barnet vågner inden for 5 sekunder.

Hvordan havde manden det så i dag?
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 7. nov 2015, 21:24

Jeg skal ærligt indrømme at jeg tager en lur så snart jeg ser mit snit til det.
Jeg er kronisk træt efter jeg har fået barn :D
N sov indenfor i dag pga rotten, jeg skal satme ikke risikere den pludselig besøger ham i barnevognen. Så jeg måtte jo ligge ved siden af ham, vi sov så 3 timer :D
Men vi stod også op kl 5:20.
I morgen og er det min sove dag og kæresten der skal op. N sover med sikkkerhed til kl 7 som minimum :sur: de skal til gymnastik så jeg kan sove indtil de er retur 10:30 :banan:

I dag har vi været ude hos et vennepar. Men vi kørte allerede hjem kl 20 fordi N hele tiden hylede fordi alt var galt. Han var mega træt og det forstår man jo godt efter en lur på 3 timer.


Forresten jeg overvejer at købe en julekalender til N men hvad fungere mon til en på 2 år?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 7. nov 2015, 21:55

xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:Natteroderi med en 2-årig fra tid til anden er hvad man må forvente, tænker jeg. Men natteroderi med den 35-årige havde jeg ikke forventet :lol: :stoned:

Han kom hjem kl. 4, og gennem to lukkede døre kunne både jeg og hunden høre, at han var kommet hjem og var i gang med at spise, hunden gøede, det hørte han godt, men han tænkte at det kunne ikke passe :stoned: og derfor kom han ikke ind og lukkede den ud (den gør ellers aldrig, bortset fra hvis der kommer nogle midt nat og det er jo egentlig smart nok), så måtte jeg op og lukke den ud til ham. Kl. 4.15 vågnede jeg igen ved rumsteren og hunden, der gik ind i kurv igen. Kl. 5 blev alt lys tændt i gangen og døren til soveværelset stod pivåbent, så jeg fik lys i hovedet og vågnede. Jeg vendte mig og sov videre, kl. 5.15 vågnede jeg igen (temmelig gal velvidende at S sover let der og hvis hun først vågner falder hun ikke i søvn igen, og at det jo ligesom var mig, der så måtte op), han fik lukket døren og slukket lyset. Jeg faldt i søvn igen og 5.30 listede han ind overbevist om at han var fuldstændig lydløs, (det var han ikke, kan jeg hilse og sige ;) ) Jeg fik med få ord gjort klart at han fandme måtte tage sig sammen nu. Han lagde så sig på den "seng", der er til S, fordi hun sov i hans seng og 5 min senere vågnede hun selvfølgelig. Det var i øvrigt et meget ømt syn at se den 35 årige krympe sig sammen på S lille madras med Barbapappa dyne på :lol:

Hvis nogle er i tvivl, havde han været ude og få julebryg :lol: Han havde åbenbart også lige sovet 45 min siddende på en køkkenstol med sin leverpostejsmad :lol:


På den ene side er det så sjovt sådan noget, og på den anden side er det så irriterende når man ved barnet vågner inden for 5 sekunder.

Hvordan havde manden det så i dag?

Jeg har grinet lidt af ham i dag, men lige der da han bøvlede rundt for 117. gang var jeg ikke synderligt imponeret.

Han var lige oppe og spise morgenmad med os, og så kørte vi i mg kl 10. Da vi kom hjem 13.45 lå han stadig i sengen på præcis samme måde som da vi kørte :lol:
Men efter S lur tog han hende med på legepladsen, så jeg kunne få en pause. Tror godt han var klar over han skyldte :D
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 7. nov 2015, 22:02

xxx---xxx skrev:Jeg skal ærligt indrømme at jeg tager en lur så snart jeg ser mit snit til det.
Jeg er kronisk træt efter jeg har fået barn :D
N sov indenfor i dag pga rotten, jeg skal satme ikke risikere den pludselig besøger ham i barnevognen. Så jeg måtte jo ligge ved siden af ham, vi sov så 3 timer :D
Men vi stod også op kl 5:20.
I morgen og er det min sove dag og kæresten der skal op. N sover med sikkkerhed til kl 7 som minimum :sur: de skal til gymnastik så jeg kan sove indtil de er retur 10:30 :banan:

I dag har vi været ude hos et vennepar. Men vi kørte allerede hjem kl 20 fordi N hele tiden hylede fordi alt var galt. Han var mega træt og det forstår man jo godt efter en lur på 3 timer.


Forresten jeg overvejer at købe en julekalender til N men hvad fungere mon til en på 2 år?


Årh 3 timers lur :love:

Kan du sove til 10.30?
Herhjemme sover vi også længe på skift. Til kl 8. Eller 8.30 hvis det virkelig er vildt :lol:

Vi havde ingen julekalender til S sidste år, mener jeg, men hun forstod godt pakkekalender.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 8. nov 2015, 06:31

Årh vi sov til kl. 6.40 i dag :love:
Hun vågnede ellers kl 5, og der var jeg sikker på vi skulle op, men nej.

Min mand er på arbejde og vi skal bruge dagen på at besøg Ina og børn :)
2
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 8. nov 2015, 10:16

xxx---xxx skrev:I

Hvor gammel er det din datter er vibbesen, jeg er vild med dine fortællinger selvom jeg ikke ligefrem glæder mig til det er vores tur med N :lol:


Emma er 3 1/2.....Hvis du her lyst så er du meget velkommen til at få en prøvetur med Emma....Hun lejes ud ganske gratis lige nu....Hun ligger nemlig og skriger fordi hun er blevet bedt om at samle sit playmobil op.....Det kan/vil hun ikke. Jeg har sagt at der er ikke afgang til zoologisk have før der er ryddet op....

Du kan også få mig....Jeg er vist en af de mødre som er virkelig billigt til salg :-D
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 8. nov 2015, 13:28

Så har vi været i zoo....Hvor vi fik fornøjelse af at han chimpansen tænkte : Hvis jeg ikke kan få mad, så kan jeg få fisse....Og gav sig til at knalde en af hunnerne...lige for øjnene af mit lille uskyldige lam :ad!: :ad!: Hun fattede heldigvis ingenting, men mig og en anden mor blev enige om at det var lidt mere end vi egentlig synes vi behøvede at vide om chimpanser :-D
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Forældre"