Menstruationskop - erfaringer?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Miss_no_More » 7. aug 2017, 16:05

Crookshanks skrev:Jeg har købt en Organicup i dag, og har nu forsøgt flere gange og sætte den op, men jeg kan ikke rigtig få den på plads og synes det gør ondt.

Hvor meget mærker i undertrykket? Er det fordi jeg ikke har fået den ordentlig på plads at det gør så ondt?

Hvor mange forsøg tog det jer førend i fandt ud af at sætte den korrekt op?


Jeg skiftede fra Divacup til Organicup, fordi den er blødere i det. Det gør dog, at den er sværere at få til at folde sig ud, synes jeg. Er det dét, der også driller dig? Jeg sætter den op, helst siddende på toilettet og så drejer jeg den et par omgange og så plejer den at folde sig ud.
Jeg synes ikke, den generer eller gør ondt, men jeg skal tisse lidt oftere med cup oppe. Sikkert fordi den trykker på noget.
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Miss_no_More » 7. aug 2017, 16:06

Men har du mens nu, eller forsøger du bare at teste den? For sidst i mensen, hvor jeg ikke bløder så meget, er den sværere at få til at sidde rigtigt.
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Miss_no_More » 7. aug 2017, 16:48

Crookshanks skrev:Det er vist en blanding af forkert placering og manglende udfoldning der driller mest.

Jeg skal have min mens nu. Det er ikke startet endnu, men det kommer her en af dagene, så jeg ville lige teste.
Tror jeg venter med at prøve igen indtil det er rigtig gået igang...


God idé :) Man kan også søge på forskellige teknikker på YouTube.

Her er bl.a en der foreslår at fugte koppen inden brug. Det har jeg aldrig gjort, men måske det virker. Jeg bruger C-metoden.

0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf avdotja » 7. aug 2017, 19:02

Crookshanks skrev:
Miss_no_More skrev:
Crookshanks skrev:Jeg har købt en Organicup i dag, og har nu forsøgt flere gange og sætte den op, men jeg kan ikke rigtig få den på plads og synes det gør ondt.

Hvor meget mærker i undertrykket? Er det fordi jeg ikke har fået den ordentlig på plads at det gør så ondt?

Hvor mange forsøg tog det jer førend i fandt ud af at sætte den korrekt op?


Jeg skiftede fra Divacup til Organicup, fordi den er blødere i det. Det gør dog, at den er sværere at få til at folde sig ud, synes jeg. Er det dét, der også driller dig? Jeg sætter den op, helst siddende på toilettet og så drejer jeg den et par omgange og så plejer den at folde sig ud.
Jeg synes ikke, den generer eller gør ondt, men jeg skal tisse lidt oftere med cup oppe. Sikkert fordi den trykker på noget.


Det er vist en blanding af forkert placering og manglende udfoldning der driller mest.

Jeg skal have min mens nu. Det er ikke startet endnu, men det kommer her en af dagene, så jeg ville lige teste.
Tror jeg venter med at prøve igen indtil det er rigtig gået igang...

:8: Jeg er super glad for min kop, men det der ville jeg godt nok aldrig kaste mig ud i. Jeg synes det kan være træls nok at få den op efter et bad hvor der ikke længere er noget"smørelse" :gruble:

Der gik i øvrigt et stykke tid, før jeg blev helt fortrolig med min og synes stadigvæk ikke det er en fest at sætte den op/tage den ud. Men når det er overstået (og jeg skifter MAX en gang om dagen, ofte lader jeg den sidde i 2 dage), er det så meget mere behageligt end alternativerne :)

Jeg har i øvrigt en lille mooncup og har klippet noget af stilken af, da den irriterede.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf avdotja » 7. aug 2017, 19:16

Når jeg engang skal have skiftet ud (gør I andre egentlig det?) regner jeg med at det skal være en ruby cup. Jeg har stor sympati for deres projekt (som er at hjælpe fattige kvinder i u-lande. Hvis man synes menstruation er træls i sig selv, så tænk på hvordan det er er hvis man ikke har adgang/råd til hygiejneprodukter....), det er stiftet af nogle unge, danske kvinder, det ligner den kop jeg har i forvejen (som jeg er rigtig glad for) OG man kan få en smart rengøringskop med :D

http://www.kopperiet.dk/produkt/ruby-cup/
http://rubycup.com/our-story/
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Miss_no_More » 7. aug 2017, 20:18

avdotja skrev:Når jeg engang skal have skiftet ud (gør I andre egentlig det?) regner jeg med at det skal være en ruby cup. Jeg har stor sympati for deres projekt (som er at hjælpe fattige kvinder i u-lande. Hvis man synes menstruation er træls i sig selv, så tænk på hvordan det er er hvis man ikke har adgang/råd til hygiejneprodukter....), det er stiftet af nogle unge, danske kvinder, det ligner den kop jeg har i forvejen (som jeg er rigtig glad for) OG man kan få en smart rengøringskop med :D

http://www.kopperiet.dk/produkt/ruby-cup/
http://rubycup.com/our-story/


Jeg har kun skiftet én gang, men det var mere fordi, jeg ville prøve en anden slags. De kan jo holde længe, men overvejer godt nok at købe en ny i en farve, da min gennemsigtige har taget meget farve :tie:

Den der rengøringsbeholder er da ellers smart :)
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf kidkomb » 7. aug 2017, 20:24

Jeg kan stadig ikke forstå, hvordan I kan dreje den rundt :(
Jeg kan overhovedet ikke dreje noget som helst. Og jeg har prøvet 4 forskellige.
Hver gang jeg har mens irriterer det mig at det aldrig lykkedes med koppen.
Øv, hvor er det nederen.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Miss_no_More » 7. aug 2017, 20:32

kidkomb skrev:Jeg kan stadig ikke forstå, hvordan I kan dreje den rundt :(
Jeg kan overhovedet ikke dreje noget som helst. Og jeg har prøvet 4 forskellige.
Hver gang jeg har mens irriterer det mig at det aldrig lykkedes med koppen.
Øv, hvor er det nederen.


Måske har du en for stor størrelse?

Hvad gør I andre egentlig med knibeøvelser, den tid den er i? Jeg forsøger at lave øvelser hver dag, men bryder mig ikke rigtigt om det, når den er i. Er bange for den lækker, hvis jeg kniber for meget :gruble: Måske har jeg i virkeligheden bare overvurderet mine knibeevner :D
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf kidkomb » 7. aug 2017, 20:34

Miss_no_More skrev:
kidkomb skrev:Jeg kan stadig ikke forstå, hvordan I kan dreje den rundt :(
Jeg kan overhovedet ikke dreje noget som helst. Og jeg har prøvet 4 forskellige.
Hver gang jeg har mens irriterer det mig at det aldrig lykkedes med koppen.
Øv, hvor er det nederen.


Måske har du en for stor størrelse?

Hvad gør I andre egentlig med knibeøvelser, den tid den er i? Jeg forsøger at lave øvelser hver dag, men bryder mig ikke rigtigt om det, når den er i. Er bange for den lækker, hvis jeg kniber for meget :gruble: Måske har jeg i virkeligheden bare overvurderet mine knibeevner :D

Jeg troede først at den jeg havde var for hård. Så købte jeg en blødere. Den ville stadig ikke folde sig ud. Så en endnu blødere og lidt mindre.
Så en hårdere og lidt mindre.
Det er skørt altså.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf avdotja » 7. aug 2017, 20:37

Miss_no_More skrev:...
Jeg har kun skiftet én gang, men det var mere fordi, jeg ville prøve en anden slags. De kan jo holde længe, men overvejer godt nok at købe en ny i en farve, da min gennemsigtige har taget meget farve :tie:

Den der rengøringsbeholder er da ellers smart :)

Jeg har heller ikke haft min i 10 år endnu, men det nærmer sig vist en 6-7 år efterhånden tænker jeg :gruble: Men ja, min er (eller var...) også gennemsigtig
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf kidkomb » 7. aug 2017, 20:39

kidkomb skrev:
Miss_no_More skrev:
kidkomb skrev:Jeg kan stadig ikke forstå, hvordan I kan dreje den rundt :(
Jeg kan overhovedet ikke dreje noget som helst. Og jeg har prøvet 4 forskellige.
Hver gang jeg har mens irriterer det mig at det aldrig lykkedes med koppen.
Øv, hvor er det nederen.


Måske har du en for stor størrelse?

Hvad gør I andre egentlig med knibeøvelser, den tid den er i? Jeg forsøger at lave øvelser hver dag, men bryder mig ikke rigtigt om det, når den er i. Er bange for den lækker, hvis jeg kniber for meget :gruble: Måske har jeg i virkeligheden bare overvurderet mine knibeevner :D

Jeg troede først at den jeg havde var for hård. Så købte jeg en blødere. Den ville stadig ikke folde sig ud. Så en endnu blødere og lidt mindre.
Så en hårdere og lidt mindre.
Det er skørt altså.

Jeg fandt dem lige frem.
Jeg kan kun finde de tre. Hvis jeg kender mig selv ret, så har jeg sikkert kylet din sidste ud i ren, uforfalsket arrigskab efter endnu et mislykket forsøg.
Men selve diameteren på topringen er den samme på alle tre.
Men selve koppen er lidt mindre på den ene.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf avdotja » 7. aug 2017, 20:44

kidkomb skrev:
Miss_no_More skrev:
kidkomb skrev:Jeg kan stadig ikke forstå, hvordan I kan dreje den rundt :(
Jeg kan overhovedet ikke dreje noget som helst. Og jeg har prøvet 4 forskellige.
Hver gang jeg har mens irriterer det mig at det aldrig lykkedes med koppen.
Øv, hvor er det nederen.


Måske har du en for stor størrelse?

Hvad gør I andre egentlig med knibeøvelser, den tid den er i? Jeg forsøger at lave øvelser hver dag, men bryder mig ikke rigtigt om det, når den er i. Er bange for den lækker, hvis jeg kniber for meget :gruble: Måske har jeg i virkeligheden bare overvurderet mine knibeevner :D

Jeg troede først at den jeg havde var for hård. Så købte jeg en blødere. Den ville stadig ikke folde sig ud. Så en endnu blødere og lidt mindre.
Så en hårdere og lidt mindre.
Det er skørt altså.

Jeg har heller ikke plads til at dreje meget rundt og tænker også nogen gange det er lige lovlig snævert; jeg plejer at trykke lidt på koppen med fingeren, den drejer en anelse rundt og så folder den sig ud. Men altså; jeg har haft væsentlig større ting deroppe uden problemer, så for mit vedkommende tror jeg mest det er psykisk :) Når den først er kommet ind, har jeg da heller ikke nogen gener (i hvert fald ikke efter jeg klippede stilken af; den hang og generede i "åbningen")

EDIT: og jeg er alt for magelig til daglige knibeøvelser; det er den slags jeg kommer i tanke om hvert andet år og så intensivt dyrker en uges tid. Det er ikke faldet sammen med en menstruationsperiode endnu :P
1
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf avdotja » 7. aug 2017, 20:47

@kidkomb: Er det fordi du ikke kan få den til at folde sig ud eller er det fordi den generer når den er oppe? Hvis det er fordi den generer når den er oppe, er det muligt at det hjælper at stikke den længere op eller klippe noget af stilken af.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf kidkomb » 7. aug 2017, 20:49

avdotja skrev:@kidkomb: Er det fordi du ikke kan få den til at folde sig ud eller er det fordi den generer når den er oppe? Hvis det er fordi den generer når den er oppe, er det muligt at det hjælper at stikke den længere op eller klippe noget af stilken af.

Den generer ikke når den først sidder. Problemet er at den lækker. Altså at den ikke folder sig ud.
Lige meget hvor meget jeg bakser og aser og maser går det bare ikke.
Og selv de få gange den har siddet ordentligt og ikke lækket, har jeg stadig ikke kunne dreje den rundt.
Og jeg har ellers været standhaftig nok.
Vi er nok oppe på over 50 forsøg.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Miss_no_More » 7. aug 2017, 20:53

kidkomb skrev:Jeg fandt dem lige frem.
Jeg kan kun finde de tre. Hvis jeg kender mig selv ret, så har jeg sikkert kylet din sidste ud i ren, uforfalsket arrigskab efter endnu et mislykket forsøg.
Men selve diameteren på topringen er den samme på alle tre.
Men selve koppen er lidt mindre på den ene.


Det var underligt. Jeg var sikker på, det var dét, der varierede i størrelse :gruble: Hvor dyb den er, er jo lidt underordnet i forhold til, om man kan have den oppe...skulle jeg mene.

Måske duer det bare ikke til alle?
0

Tilbage til "Helbred"