Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf DenBruneMunk » 12. aug 2017, 18:16

Code71 skrev:Det virker virkelig som en bizar sag. Som andre skriver, taget lige ud af en spændingsroman.

Og jeg venter spændt på sidste side i denne krimi, håber vi allerede får et super svar imorgen, og ikke noget vagt noget, som ubåden var tom, så sover jeg i det mindre bedre til mandag :)
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Artem » 12. aug 2017, 18:16

eks-Maupassant skrev:Det tror jeg heler ikke man kan.

Man man skal kunne se når hun bliver sat af, da man jo må tror hun tænder sin telefon der. Evt også hvis de har sejlet over vandet.

Selvfølgelig kan radiosignaler fra en mobil ikke komme op til overfladen hvis man sejler under vandet. Men ud over at vandet blokerer for signalerne så gør metal skroget på ubåden det jo totalt.
Er jo kun mens de har stået oppe i lugen at der kan være signal, mens når de befinder sig nede i ubåden om den er nedsænket eller ej, der vil metallet blokere for alle signaler.
Vi har forøvrigt masse af kystradaer her i landet hvor man bør kunne følge ubåden så længe den har været oven vande, for man kan naturligvis ikke følge den under vandet.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 12. aug 2017, 18:17

Æble skrev:
godtnavn skrev:
Æble skrev:Det er virkelig en bizar affære :gruble:

Hvorfor er der overhovedet tale om drab? Han må have sagt noget til politiet. Måske at hun er omkommet ved et uheld. Og så har han i panik/chok slettet sporene. Chok er måske også grunden til at han virker så rolig.


men så ville han vel ikke nægte sig skyldig i uagtsomt manddrab?


Jo hvis hun selv er faldet og har slået sig ihjel, et uheld han ikke var indblandet i.


Hmm så det scenarie:

Hun vil tage en Titanic-selfie på spidsen af ubåden, falder i vandet og drukner. Han panikker og tænker "jeg får skylden, fordi jeg er ansvarlig for hende!", så han ringer ikke til 112, i stedet sejler han rundt hele natten i depression, og næste formiddag er han så befippet, at han kommer til at sænke sin egen ubåd. Til politiet siger han at han satte hende af aftenen før.

Ja men, det kan da godt være, egentligt.
3
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf DenBruneMunk » 12. aug 2017, 18:34

eks-Maupassant skrev:Hmm så det scenarie:

Hun vil tage en Titanic-selfie på spidsen af ubåden, falder i vandet og drukner. Han panikker og tænker "jeg får skylden, fordi jeg er ansvarlig for hende!", så han ringer ikke til 112, i stedet sejler han rundt hele natten i depression, og næste formiddag er han så befippet, at han kommer til at sænke sin egen ubåd. Til politiet siger han at han satte hende af aftenen før.

Ja men, det kan da godt være, egentligt.

Desværre for os alle, så mangler der en masse detaljer, så vi kan konkludere noget mere præcist, et tidsrum som slet intet indhold har, en ubåd som synker på mærkelig vis når han findes. Og mulige kameraer som hentydes at kunne hjælpe men endnu har ingen brugt tiden på at kikke.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. aug 2017, 18:36

Jeg tager egentlig for givet, at politiet ved mere, end der er blevet offentliggjort. Og sådan skal det selvfølgelig også være.
7
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Zoxa » 12. aug 2017, 18:49

DenBruneMunk skrev:Desværre for os alle, så mangler der en masse detaljer, så vi kan konkludere noget mere præcist, et tidsrum som slet intet indhold har, en ubåd som synker på mærkelig vis når han findes. Og mulige kameraer som hentydes at kunne hjælpe men endnu har ingen brugt tiden på at kikke.


Nej... men så er det jo heller ikke "rable rummet" sjovt mere. Vel?
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf DenBruneMunk » 12. aug 2017, 19:07

Zoxa skrev:
DenBruneMunk skrev:Desværre for os alle, så mangler der en masse detaljer, så vi kan konkludere noget mere præcist, et tidsrum som slet intet indhold har, en ubåd som synker på mærkelig vis når han findes. Og mulige kameraer som hentydes at kunne hjælpe men endnu har ingen brugt tiden på at kikke.


Nej... men så er det jo heller ikke "rable rummet" sjovt mere. Vel?

Jo, for så når vi til et punkt, hvor vi skal tro på sandheden eller om det som andre nævner, bare en del af sandheden og at politiet ved mere end de giver udtryk for. Den anklagede har ikke givet udtryk for bekymring og ville åbne dørene til anklagerne, hvor politiet helst ikke vil ud med deres egne konspirationer ud fra det de ved, og ved de virkelig mere fra han blev trukket op af vandet?
0
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Zoxa » 12. aug 2017, 19:12

Ærlig talt, oprigtigt, seriøst - hvem fanden er så dum at hoppe ned i en hjemme brygget u båd :lol:
ROFL :D
Senest rettet af Zoxa 12. aug 2017, 19:15, rettet i alt 4 gange.
0
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Zoxa » 12. aug 2017, 19:12

Ærlig talt, oprigtigt, seriøst - hvem fanden er så dum at hoppe ned i en hjemme brygget u båd :lol:
ROFL :D

Ren Darwin pris
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 12. aug 2017, 19:21

DenBruneMunk skrev:
Zoxa skrev:
DenBruneMunk skrev:Desværre for os alle, så mangler der en masse detaljer, så vi kan konkludere noget mere præcist, et tidsrum som slet intet indhold har, en ubåd som synker på mærkelig vis når han findes. Og mulige kameraer som hentydes at kunne hjælpe men endnu har ingen brugt tiden på at kikke.


Nej... men så er det jo heller ikke "rable rummet" sjovt mere. Vel?

Jo, for så når vi til et punkt, hvor vi skal tro på sandheden eller om det som andre nævner, bare en del af sandheden og at politiet ved mere end de giver udtryk for. Den anklagede har ikke givet udtryk for bekymring og ville åbne dørene til anklagerne, hvor politiet helst ikke vil ud med deres egne konspirationer ud fra det de ved, og ved de virkelig mere fra han blev trukket op af vandet?


De ved jo f.eks. hvor hun skulle sove og hvad hendes planer var efter ubådsturen, og så kan man så se på de ting hun har efterladt der, om det ligner der er sket hende noget eller ej.

Hun er jo nok ikke gået sin vej uden pas, bil, computer.

De har også set videobånd fra kameraer der hvor hun skulle have gået forbi og så kan de spore hendes telefon (undtagen inde i ubåden)
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf LaMariposa » 12. aug 2017, 19:22

DetSorteCirkus skrev:Jeg tager egentlig for givet, at politiet ved mere, end der er blevet offentliggjort. Og sådan skal det selvfølgelig også være.


Det tænker jeg også. Det lyder virkelig underligt at sigte ham for drab på baggrund af den beskedne info, som vi andre har nu.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf DenBruneMunk » 12. aug 2017, 19:28

eks-Maupassant skrev:Hun er jo nok ikke gået sin vej uden pas, bil, computer.

Hvorfor ikke?

Der er masser af danskere savnet herhjemme, de er lige præcis gået fra alt.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 12. aug 2017, 19:45

DenBruneMunk skrev:
eks-Maupassant skrev:Hun er jo nok ikke gået sin vej uden pas, bil, computer.

Hvorfor ikke?

Der er masser af danskere savnet herhjemme, de er lige præcis gået fra alt.


Jeg ville tænke at hvis hun ville stikke af fra det hele, så ville hun nok tage pas og penge med så hun kunne komme afsted. Ja og f.eks. tage en jakke og noget tøj med. Hvor Politiet jo så kan se hvad hun har efterladt.

Hun var jo også væk allerede som sådan, hun bor ikke i DK men i New York og Beijing.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 12. aug 2017, 19:46

Rosa Espinosa skrev:
eks-Maupassant skrev:
Æble skrev:
godtnavn skrev:
Æble skrev:Det er virkelig en bizar affære :gruble:

Hvorfor er der overhovedet tale om drab? Han må have sagt noget til politiet. Måske at hun er omkommet ved et uheld. Og så har han i panik/chok slettet sporene. Chok er måske også grunden til at han virker så rolig.


men så ville han vel ikke nægte sig skyldig i uagtsomt manddrab?


Jo hvis hun selv er faldet og har slået sig ihjel, et uheld han ikke var indblandet i.


Hmm så det scenarie:

Hun vil tage en Titanic-selfie på spidsen af ubåden, falder i vandet og drukner. Han panikker og tænker "jeg får skylden, fordi jeg er ansvarlig for hende!", så han ringer ikke til 112, i stedet sejler han rundt hele natten i depression, og næste formiddag er han så befippet, at han kommer til at sænke sin egen ubåd. Til politiet siger han at han satte hende af aftenen før.

Ja men, det kan da godt være, egentligt.


"Har du nogensinde været så befippet at du har sænket din egen ubåd?" - top 5 over relaterbare udtryk.


Man har da nok været så meget oppe at køre en gang eller to at man ku have sænket sin ubåd :)
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 12. aug 2017, 19:51

Rosa Espinosa skrev:Det er nemt nok at sige, at der ikke er noget på overvågningsbillederne foran ens restaurant, hvis man har slettet dem fordi man er forbryderen. AHA!


:shock:
0

Tilbage til "Livets forhold"