Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 6. nov 2015, 17:40

ManicNinja skrev:
decibell skrev:
ManicNinja skrev:Meget konstruktivt, Moxy! :gogo: Enig!

Forstår derudover ikke helt, at en af alle vores mange moderatorer ikke for længst har givet en heads up her.


Heads up om at stoppe emnet, eller hvad? Skal lige være sikker på, hvad du mener.


Jep. En påmindelse om ikke at afspore tråden over flere sider, men i stedet oprette selvstændigt tråd til et i øvrigt interessant emne.


Jeg har personligt ikke gjort det endnu, både fordi jeg ikke har været her så meget (du ved, det man kalder arbejde har en kedelig vane med at forlange min opmærksomhed), men OGSÅ fordi jeg ikke syntes, det var løbet så meget af sporet, at en løftet pegefinger fra os var nødvendig. Trods alt foretrækker vi selvjustits frem for moderation, og det plejer I også at være overraskende gode til. :) Faktisk så gode, at jeg egentlig så tråden som tilbage på sporet, indtil Moxy-lady og du tog emnet op igen. De andre var jo stoppet efter et par stykker af jer bad om det.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 6. nov 2015, 17:45

Nej. Folk stoppede ikke. Men ingen grund til at træde mere rundt i det. Har hermed ytret min mening om, at moderatorerne i den slags sager bør være hurtigere til at skære igennem.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 6. nov 2015, 18:11

ManicNinja skrev:Nej. Folk stoppede ikke. Men ingen grund til at træde mere rundt i det. Har hermed ytret min mening om, at moderatorerne i den slags sager bør være hurtigere til at skære igennem.


Nej, ikke lige efter du bad om det, det er korrekt. Men der var ikke skrevet om det siden i formiddags og indtil Moxy skrev. I mellemtiden var der så kommet flere indlæg om andre ting, så tråden var på vej videre.

Det kan bare være svært at finde en balancegang, der tilgodeser de fleste, for nogen gange får vi at vide, at vi er for hurtige til at gribe ind, og andre gange, som nu, er vi så for langsomme. Men uanset hvad, så er det ikke, fordi jeg mener, at du ikke må ytre din mening om moderationen i tråden. Det skal du altid være velkommen til at gøre. Og jeg vil lige gøre opmærksom på, at jeg kun taler for mig selv i denne sag. :)
3
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24470

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Moxy-lady » 6. nov 2015, 18:33

Vil lige bemærke at jeg ikke skrev som jeg gjorde for at tage emnet op, men for at komme med et forslag til hvordan man kan gøre fremover. Fra DD kan man jo se at der tit opstår denne slags debatter i tråde af den her slags, om det så omhandler lærere eller taxachauffører er jo lige gyldigt :)
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14721
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19072

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 6. nov 2015, 18:38

Moxy-lady skrev:Vil lige bemærke at jeg ikke skrev som jeg gjorde for at tage emnet op, men for at komme med et forslag til hvordan man kan gøre fremover. Fra DD kan man jo se at der tit opstår denne slags debatter i tråde af den her slags, om det så omhandler lærere eller taxachauffører er jo lige gyldigt :)


Men er vi ikke også blevet enige om at den her slags tråde godt må have sit eget liv? Altså at meta-debatter i et eller andet omfang er ok. Vi havde da i hvert fald en tråd om det emne på et tidspunkt hvor (som jeg husker det) flertallet ikke havde noget imod det.

Ikke at jeg siger man ikke må være imod det. Det må man selvfølgelig gerne, men det kan jo være årsagen til at moderatorene ikke lige griber ind.
3
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1249
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25707

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 6. nov 2015, 18:42

Rakel skrev:Jeg synes, at det er ubehageligt, at vi som samfund er nået dertil, at en formentlig psykisk syg mand står og råber på Hovedbanegården og nærmest truer folk uden at der er et reelt tilbud til ham.
Reelt mangler der vanvittigt meget ressourcer i psykiatrien og omsorgen for disse mennesker.
Samfundet kan ikke være det bekendt.


Han stod der også, da vi tog turen over i går. :(
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Puffi » 6. nov 2015, 18:44

Flora skrev:
Moxy-lady skrev:Vil lige bemærke at jeg ikke skrev som jeg gjorde for at tage emnet op, men for at komme med et forslag til hvordan man kan gøre fremover. Fra DD kan man jo se at der tit opstår denne slags debatter i tråde af den her slags, om det så omhandler lærere eller taxachauffører er jo lige gyldigt :)


Men er vi ikke også blevet enige om at den her slags tråde godt må have sit eget liv? Altså at meta-debatter i et eller andet omfang er ok. Vi havde da i hvert fald en tråd om det emne på et tidspunkt hvor (som jeg husker det) flertallet ikke havde noget imod det.

Ikke at jeg siger man ikke må være imod det. Det må man selvfølgelig gerne, men det kan jo være årsagen til at moderatorene ikke lige griber ind.


Jeg synes, helt personligt, at det er helt fjong med lidt fokus på et specifikt emne, men efter 3-4 sider, bliver jeg lidt træt af det :)
3
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 6. nov 2015, 18:56

^

viewtopic.php?t=600

Det havde vi nemlig.
Som sagt forstår jeg udmærket, man kan blive irriteret af sidespor, særligt, hvis emnet ikke interesserer en, men for et lille, nyopstartet forum som det vi er på, er al aktivitet afgørende, og personligt tror jeg ikke det fordrer noget godt at stoppe metadebatterne, heller ikke dem, jeg ikke selv er interesseret i.

Det er fjong nok at appellere til at folk opretter en særskilt tråd, men i 9 ud af 10 tilfælde sker det bare ikke, snakken dør fordi folk har fået en løftet pegefinger og debatten går spildt.

Vi kom aldrig frem til en konkret løsning i den anden tråd, så for at være helt lavpraktisk forslår jeg, at man, hvis man er den der sidder og bliver irriteret og får lyst til at stoppe en debat, i samme ombæring selv opretter en tråd hvor snakken kan fortsætte. Sværere er det ikke, man kan kopiere de sidste indlæg over i et trådoplæg og smide et link i den tråd, hvor man mener, snakken ikke længere hører hjemme. Gider man ikke gøre sig den ulejlighed, må man sluge sin irritation og leve med metasnakken, synes jeg. Igen, i stedets interesse, aktivitet er det, der holder møllen i gang, og selvom der er god opbakning er debatten.net trods alt ikke større, end at vi også selv er nødt til at gøre en indsats for at holde skuden oppe.
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Moderator

Indlægaf decibell » 6. nov 2015, 19:03

Vi har nemlig haft debatten om metadebatter før, i denne tråd:

viewtopic.php?f=10&t=600#p22379

Derfor er den tråd et perfekt sted at fortsætte en evt. videregående debat om emnet. :) I er som sagt altid velkommen til at diskutere moderationen og komme med forslag til evt. forbedringer. Men lad os tage det i den rette tråd. :)
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Moderator

Indlægaf decibell » 7. nov 2015, 14:28

I får også lige svaret her i tråden:

På opfordring har vi diskuteret det i moderatorgruppen og er kommet frem til flg. omkring metadebatter:

Udgangspunktet er, at der på debatten er alt for mange forskellige meninger om det til, at vi som moderatorer kan opstille et sæt regler for, hvornår metadebatter er for meget. Vi henstiller i stedet til, at folk fra gang til gang har selverkendelse nok til at se det, når tråden er røget for meget af sporet, og at folk efterfølgende selv reagerer på det.

Vi foreslår, at man, når man bliver træt af den kørende metadebat, gør én af to ting:

1. Man opretter en ny tråd til emnet i det rette forum og linker til tråden i et indlæg, hvor man henstiller til at tage debatten i den nye tråd - og samtidig kan man give moderatorerne besked (evt. ved at anmelde indlæg med linket) for at gøre opmærksom på, at der er noget, der skal holdes øje med. Så er man sikker på, at vi ser det.

eller (hvis man ikke selv har mod på at smide sådan en henstilling)

2. Man beder moderatorerne om at smide en henstilling i tråden om at få tråden tilbage på rette spor - om folk så skal gøre dette ved at stoppe metadebatten, eller ved at nogen opretter en ny tråd til den, må brugerne selv finde ud af i første omgang - bemærk, at hvordan det skal ske ikke vil være noget, moderator tager beslutning om.

Så kan moderatorerne være behjælpelige med at flytte indlæg osv., men i begge tilfælde skal det være på opfordring fra en bruger først.

Dette er kun til info. Har I kommentarer til ovenstående, bedes I skrive dem i tråden om metadebatter. :)
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 7. nov 2015, 18:21

ManicNinja skrev:Er der ikke en behjertet sjæl, der kunne oprette en selvstændig tråd til hele diskussionen om lærere og dovenskab? Så kan denne tråd bruges til det, den er beregnet til.


DONE :D - Skoletråden
5
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 7. nov 2015, 19:07

Rakel skrev:Jeg synes, at det er ubehageligt, at vi som samfund er nået dertil, at en formentlig psykisk syg mand står og råber på Hovedbanegården og nærmest truer folk uden at der er et reelt tilbud til ham.
Reelt mangler der vanvittigt meget ressourcer i psykiatrien og omsorgen for disse mennesker.
Samfundet kan ikke være det bekendt.


Det er jeg helt enig i.
Engang var jeg stolt af at bo i Danmark, retsvæsen, samfund, sundhedsvæsen.
Det er jeg (med tanke på trådens overskrift) sgu ikke mere.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 7. nov 2015, 19:09

Log_Lady skrev:
Rakel skrev:Man er en idiot, når man ikke ser sig for på grund af at man læser på sin telefon, får væltet en klapvogn istedet for at gå udenom. Klapvogn og barn stod på den rigtige plads. Så læg dog den telefon væk!
Kæft, jeg er gal. Dertil er det altså p*sseirriteterende, at man ikke længere skal have pladsbillet - vi sidder nærmest i lag i toget.


Hvorhenne/hvilket togselskab? Jeg håber da ikke, at DSB har afskaffet pladsbilletterne ... :shock:


Hey..selvom man har en pladsbillet så er det ikke ensbetydende med der er en plads :cuss:
Har prøvet 4 gange at betale for pladsbillet (kbh /Århus), men så sløjfede man vognen alligevel.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 7. nov 2015, 19:12

ManicNinja skrev:
decibell skrev:
ManicNinja skrev:Meget konstruktivt, Moxy! :gogo: Enig!

Forstår derudover ikke helt, at en af alle vores mange moderatorer ikke for længst har givet en heads up her.


Heads up om at stoppe emnet, eller hvad? Skal lige være sikker på, hvad du mener.


Jep. En påmindelse om ikke at afspore tråden over flere sider, men i stedet oprette selvstændig tråd til et i øvrigt interessant emne.



:panik: :panik: :panik:
Undskyld!!!!

Jeg ved godt, jeg kørte ud af en tangent sry - og nåede ikke at oprette ny tråd ingen flere svarede (mange svarer kronologisk)
Jeg svarede på Ninja...?? og beklagede og sagde jeg ville oprette ny tråd.
Fair nok, ved ikke om det var en mod, men fattede = point taken.
Påtager mig ansvaret - sry igen.
Har oprettet ny tråd og givet svar herom.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 7. nov 2015, 19:23

Rakel skrev:Bestyrelsen hvor vi bor har jord i hovedet.


Fortæl :nerve:
Det er ikke normalt at læse den slags fra dig af, så den må være "spændende"
0

Tilbage til "Generelt"