Irreterende ved dine naboer?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf avdotja » 16. aug 2017, 18:55

Hunkat skrev:...
Nu gik jeg lige lidt rundt for at se om jeg kunne beskrive det bedre. Hvis du går så kan du enten sætte foden ned ved at sætte forfoden ned først og så resten af foden, eller hælen ned først og så resten af foden. Og det gør en stor forskel. Det kan sagtens være at det ikke kan lade sig gøre at ændre hvordan de går (jeg kan nu godt regulerer det med fred med det) men måske vil de tænke lidt over det næste gang de skændes og der skal trampes væk i vrede.

Sidespring men: Jeg er med på at man kan lægge vægten forskelligt, men man går altså ikke naturligt hvis man lander på forfoden og så derefter lader resten af foden gå ned. Den ubetingede standard gangart er at sætte hælen i først. Den eneste måde at holde en naturlig rytme på når man lander på forfoden, er at blive på forfoden.

og ja, jeg har lige gået rundt i lejligheden på forskellige måder :D
5
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Delfin » 16. aug 2017, 19:06

Jeg har generelt nogle meget lidt generende naboer. Jeg kan høre almindelige hverdagslyde, men ikke nogen, som er vildt irriterende. Sådan et det jo bare at bo i lejlighed.
Af og til en fest hos dem på den ene side, og deres kat skider i haven og lægger sig i mine havehynder. Fester hører også under almindeligt liv, så længe de ikke fester hver weekend. Havehynderne er nok det der kommer nærmest til at irritere mig, men jeg går nu ikke ind og brokker mig over det.

I dag sad jeg i haven, og der kunne jeg høre forholdsvis højlydt tale fra 1. sal, en telefonsamtale hos nabo på den anden side og en overfor, der spillede ret højt musik for åbent vindue, men det er til at leve med. Børnene er blevet større i år, det mærkes tydeligt, der er ikke ligeså meget råben og skrigen, som der var sidste år. Altså de må godt være der, men vi kommer nok ikke uden om, at sådan nogle skingre skrig godt kan gøre lidt ondt i ørerne.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Bøtte » 16. aug 2017, 20:21

De skal stensikkert slå græs, når babyen lige er faldet i søvn. Og dem til den ene side, har en hund, det får lov at stå og gø.
Så det er ret billigt sluppet. :)

Jeg har dog været udstyret med de mest åndssvage overboer, da vi boede i lejlighed, så har taget min del af skod-naboer.


Nå jaa, og så er der en i nærområdet, der har en teenager (antager jeg). Der ligger og ræser rundt på en knallert/scooter-ting, både nat og dag. Min mand mener han kører omkring 70 km/t. I et parcelhuskvarter med masser af børn. Det larmer helt vildt og frygter det går galt en dag.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9558
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26713

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Santa » 16. aug 2017, 20:35

Overboen har rengøringsvanvid og to børn.
Underboen er musiker og har to børn.
Heldigvis er de begge fraskilte, så af og til har vi mere ro.
En idiot i nabobygningen har en mærkelig hobby, som kræver at man hamrer.....efter kl 21. Det har stået på i årevis.
Jeg tager snart fri fra arbejde en uge og ligger på lur til jeg fanger ham.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf ExCoastal » 16. aug 2017, 20:47

Vi har meget stille naboer. Naboerne på begge sider er pensionerede par, som vi stort set aldrig hører. Dog har naboen til venstre en irriterende vane med at grille hele tiden, og det dufter fantastisk! Ellers hører vi kun typiske lyde fra en almindelig villavej, børn der leger, en hund der gør et øjeblik, isbilen (den er til gengæld super irriterende), en græsslåmaskine, osv.

Dog har vi nogle "bagnaboer" (en parallelvej), der meget tit har gæster, og de er som regel altid ude i haven. Der bliver snakket og grinet, der er flasker der klirrer og den slags. Faktisk ikke irriterende, fordi de fester aldrig til sent på aftenen. Men her i foråret begyndte de at spille høj musik! Fra midt eftermiddag til midt på aftenen, og det var ret træls. Men det holdt pludselig op en dag, der er helt sikkert en anden nabo, der har ringet til politiet eller kontaktet grundejerforeningen. Eller begge dele.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Zombie » 16. aug 2017, 22:03

Jeg bor i ungdomsbolig i et område med ca. 300 af slagsen. Efter at jeg fik ansvaret med at udlåne de større festlokaler, har jeg fået flinke naboer, der overholder reglerne og tager imod venlige henstillinger første gang de gives. :devil:
6
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Aima » 17. aug 2017, 04:22

Sommetider tillader han sig at være på arbejde eller på anden vis have et liv udenfor hjemmet, når jeg, for Gud ved hvilken gang, har glemt nøglen til hoveddøren og gerne vil buzzes ind.
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Sangius » 17. aug 2017, 04:58

Aima skrev:Sommetider tillader han sig at være på arbejde eller på anden vis have et liv udenfor hjemmet, når jeg, for Gud ved hvilken gang, har glemt nøglen til hoveddøren og gerne vil buzzes ind.


Røvhul.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Hunkat » 17. aug 2017, 05:13

Jeg tror faktisk de mest irriterende naboer i vores bygning er nogle af dem som jeg ikke er direkte i kontakt med. Men vi har flere gange oplevet ikke at få hentet affald fordi folk ikke respekterer reglerne for hvad der må smides ud hvor og hvornår. Det er virkelig klamt! Og så svært er det altså ikke. Det værste er nok at vi har en hel container vi ikke kan bruge fordi NOGEN ikke tømmer den for al det cementaffald vedkommende smed derned i første omgang.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Sevii » 17. aug 2017, 05:29

Jeg har før skrevet om mine naboer. Har aldrig oplevet så forfærdelige mennesker som de her naboer jeg deler væg med. Den ene nabo, der spiller højt musik der kan høres flere kilometer væk som var det et diskotek, er der ikke mere at sige om. Andet end han for en uge siden bankede på vores dør for at sige at der var en fordel ved han boede ved siden af os: "har I ikke lagt mærke til der er ingen perkere?! Det er fordi de er bange for mig!".
Idiot. Selvfølgelig skal han også være racist.

Mine nye naboer ved siden af skændes hele tiden, og de føler altid de skal tage skænderiet ude på gangen. Sommetider skændes de om at skændes; altså hvem der har råbt mest i den her uge, eller hvorvidt de skal skændes her eller i bilen.
Da manden går, fordi hun ikke vil skændes i bilen, så skriger hun ned i hænderne som et barn, der ikke måtte få en is.
Jeg kan bedre håndtere det end musikken fra min anden racist nabo, der holder mig oppe en hel måned..... hvis bare de ville lade være med at flytte ud på gangen. De hænger svedigt tøj, sengetøj til tørre på gelænderet, stiller skrald ud, så det blokerer branddøren og stinker . Det er altid lidt akavet at have gæster på besøg....

Jeg er forresten ved at flytte. Gudskelov.
Senest rettet af Sevii 17. aug 2017, 21:37, rettet i alt 1 gang.
8
:banan: :banan:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Annione » 17. aug 2017, 06:08

Min nabo er en sær snegl. Han kæderyger - altid. Når han åbner et vindue suser gammel os ind til os, når vores vinduer er åbne.
Han ser fjernsyn hele natten, men han er heldigvis fon nok til at skrue ned, når jeg banker i væggen.
Han griner højt og skingert til de serier han ser - igen noget der lyder meget tydeligt i vores soveværelse.
Han tramper rundt - vi troede først det var overboen, men hun er stille som en mus. Vi kan høre det er tramp eftermiddag, aften og nat. Det er heldigvis blevet mindre, siden jeg var derinde for at høre om "Han mon også havde hørt nogle banke/trampelyde - måske var det vandrørene??"

Dem til den anden side hører vi aldrig - de hører ikke os, og vi vander hinandens planter, når vi er på ferie.
1
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf sansera » 17. aug 2017, 07:10

Vores gamle underbo var en mega døv og gammel dame. Eneste irriterende ting ved hende var, at hun ikke kunne lide at have høreapparat på om aften, så når hun så Barnaby lyttede vi til barnaby. Modsat så var hun helt okay med vores larm, grædende baby osv - for som hun sagde, jeg slukker bare for høreapparatet. :love: Hold kæft hvor jeg savner det!
Vores nye underbo er en ung kvinde, som har et sexliv, der åbenbart er så tilfredstillende, at hun bare må RÅBE undervejs. Et par gange om ugen altid mellem 1 og 3 om natten vågner jeg ved, at kvinden skriger 'åh jaaaaa ååhhhh jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa fuck du er så fræk ja ja ja mmmmmmm JAAAAAAAAAAAA blive ved ÅHHHH jaaaaaaaaaaaa MMMMMMMMMMMMMMMMM Åh din pik er så stor åh SÅ STOR åhhhhhhhhhhhhhhhhhh' osv. osv. Det er jo dejligt for hende, helt sikkert, men også ret træls at vågne af. Når de ikke knepper, så skændes de. Højt. Igen ret ofte mellem 1 og 3 om natten.
4
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Akehurst2 » 17. aug 2017, 07:34

sansera skrev:Vores nye underbo er en ung kvinde, som har et sexliv, der åbenbart er så tilfredstillende, at hun bare må RÅBE undervejs. Et par gange om ugen altid mellem 1 og 3 om natten vågner jeg ved, at kvinden skriger 'åh jaaaaa ååhhhh jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa fuck du er så fræk ja ja ja mmmmmmm JAAAAAAAAAAAA blive ved ÅHHHH jaaaaaaaaaaaa MMMMMMMMMMMMMMMMM Åh din pik er så stor åh SÅ STOR åhhhhhhhhhhhhhhhhhh' osv. osv. Det er jo dejligt for hende, helt sikkert, men også ret træls at vågne af.


Det er ikke pænt at grine af andres trængsler, men jeg kom til at skaldgrine af dit indlæg :lol: :lol: :lol:
3
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf LaMariposa » 17. aug 2017, 07:38

Aima skrev:Sommetider tillader han sig at være på arbejde eller på anden vis have et liv udenfor hjemmet, når jeg, for Gud ved hvilken gang, har glemt nøglen til hoveddøren og gerne vil buzzes ind.


Nøj, hvor flabet :-D
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Kommodedyret » 17. aug 2017, 07:40

Røg.
Fester.
Skænderier.
Høj musik.
Kriminalitet.
Sladder.
Højlydt sex.
Indbrud i loftrum.
Hærværk.
Vold.

Sikkert flere, jeg har prøvet lidt af hvert :)
0
Closure, closure, closure closure closure

Tilbage til "Livets forhold"