Irreterende ved dine naboer?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Persnikedy » 17. aug 2017, 07:45

Jeg er heldig nok med mine. Den jeg lægger mest mærke til er en ældre mand som bor ovenover - han har nemlig bornholmerur. Uret i sig selv er ingen problem, efter 10år er jeg vant til det, men uret går ikke til tiden...
Normalt køre det nogenlunde med 1-2 min forkert pr dag. Så jeg kan nogenlunde regne ud hvor langt tid der er til uret bliver ændret. Når det går omkring 20min for tidligt bliver det nemlig rettet.
Men den anden dag... Så ændrede han det før tid... det var jo bare mega sært når jeg nu har vendet mig til det andet.. psykopat...

:genert:
6
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf sansera » 17. aug 2017, 08:00

Akehurst2 skrev:
sansera skrev:Vores nye underbo er en ung kvinde, som har et sexliv, der åbenbart er så tilfredstillende, at hun bare må RÅBE undervejs. Et par gange om ugen altid mellem 1 og 3 om natten vågner jeg ved, at kvinden skriger 'åh jaaaaa ååhhhh jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa fuck du er så fræk ja ja ja mmmmmmm JAAAAAAAAAAAA blive ved ÅHHHH jaaaaaaaaaaaa MMMMMMMMMMMMMMMMM Åh din pik er så stor åh SÅ STOR åhhhhhhhhhhhhhhhhhh' osv. osv. Det er jo dejligt for hende, helt sikkert, men også ret træls at vågne af.


Det er ikke pænt at grine af andres trængsler, men jeg kom til at skaldgrine af dit indlæg :lol: :lol: :lol:


Hun kan råbe sådan i ½ times tid, med meget lidt variation over emnet 'din pik er stor'. Tænker den må være mindst ½ meter, siden hun er så fikseret. :gruble:
9
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Pandesteg » 17. aug 2017, 08:01

Aima skrev:Sommetider tillader han sig at være på arbejde eller på anden vis have et liv udenfor hjemmet, når jeg, for Gud ved hvilken gang, har glemt nøglen til hoveddøren og gerne vil buzzes ind.


Har han også en ekstranøgle til din egen dør eller hvordan kommer du ind af den så :gruble:

Vores nabo er en stille fyr i 30'erne vil jeg skyde på. Vi hører aldrig rigtig noget til ham. Eneste træls ved han er at han af og til lejer ud til folk på Airbnb (tror jeg).

Naboen i ejendommen ved siden af hører vi ind i mellem, når han ser fodbold. Så kan han/de godt råbe lidt, men det generer mig ikke.

Underboen er et par i starten af 20'erne som næsten lige er flyttet ind, så deres støjniveau er lidt svært at bedømme endnu. Umiddelbart er de dog meget stille. Men da hun havde et par veninder på besøg kunne vi tydeligt høre dem - nøj sådan nogle unge damer kan være skingre. Men det er jo bare almindelig støj og hvad man må forvente i en etageejendom.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf bluetof1 » 17. aug 2017, 08:04

Jeg elsker mine naboer :love:
Dem ved siden af er et ældre par, som højst sidder i haven og taler lidt sammen. Vores indkørsler er lige ved siden af hinanden så vi mødes engang i mellem ved postkassen og småsnakker lidt. Jeg hører dem aldrig og selvom de kan høre mig (her er jo mange børn :-D ) så tror jeg ikke de hører voldsomt meget.
Genboerne er dels et ældre ægtepar, dels en klassekammerat til min ældste søn og vi hyggesnakker fra tid til anden. Der er ingen larm fra nogen af dem. Lidt støj fra legende børn en sjælden gang i mellem, men det er alt. Det samme gælder dem på den anden side af "hovedvejen" (bor på en stikvej).
Det mest irriterende er en, der bor lidt længere oppe ad vejen hvor der kommer hjemmepleje og sygeplejerske 6-8 gange i døgnet og det er fordi hjemmeplejen kører som sindssyge.
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Tata » 17. aug 2017, 08:36

Pyha. Det kunne jeg skrive en længere fristil om.

Hende til den ene side har ikke ordnet have i flere år, det ligner et vildnis derinde, og nej hun er ikke syg eller noget, hun er elitesportsudøver. Ukrudtet vælter ind gennem hækken i en grad, så det nemmeste ville være at gå ind og tage det fra hendes side af, men det må man jo ikke, og det giver en del ekstra havearbejde. Men det er hvad der er. Hun er stille og rolig, og flink ellers.

"Bagboerne"har opsat et større legeland lige optil vores hæk. Så vi har "glæden" af poollarmen, trampolinhyl, skrig og gråd. Derudover råber de i deres mobiltelefoner i alle vågne timer, så man selv indenfor med lukkede vinduer kan høre deres private samtaler :alien: .De har tændt bål 5 meter fra hækken, så vi er kommet hjem til stuen fyldt med røg (heldigt der ikke skete mere) :shock: , og faren tumler rundt ude i haven hver nat, hvor han vist tror, at han dæmper hans øredøvende tobakshoste ved at ryge i deres haveskur aka "forstærkerskuret". Om dagen gasser de deres motorcykler op 10-20 gange i indkørslen, sådan bare fordi... :træt2:
0
Timian :lun:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Planten » 17. aug 2017, 08:44

Jeg har i det store hele gode, rolige naboer. Bortset fra når hundene rundt i lejlighederne sætter hinanden igang med at gø.
Det største problem er, at en af mine nærmeste naboer har to hunde, som hun ikke lufter. Hun lukker dem ud i haven, hvor de skider. Faktisk kan jeg se, at græsplænen er væk og at der nu kun er et stort pløre. En gang imellem samler hun sammen i hundeposer. Dem samler hun så i sorte sække, men de bliver liggende i haven. Og det stinker! Og der kommer spyfluer. Jeg har kontaktet boligforeningen, men de har ikke svaret tilbage. Jeg synes, det er vildt svært, hvis jeg skulle sige noget til hende...
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21841

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Purple Haze » 17. aug 2017, 08:56

Planten skrev:Jeg har i det store hele gode, rolige naboer. Bortset fra når hundene rundt i lejlighederne sætter hinanden igang med at gø.
Det største problem er, at en af mine nærmeste naboer har to hunde, som hun ikke lufter. Hun lukker dem ud i haven, hvor de skider. Faktisk kan jeg se, at græsplænen er væk og at der nu kun er et stort pløre. En gang imellem samler hun sammen i hundeposer. Dem samler hun så i sorte sække, men de bliver liggende i haven. Og det stinker! Og der kommer spyfluer. Jeg har kontaktet boligforeningen, men de har ikke svaret tilbage. Jeg synes, det er vildt svært, hvis jeg skulle sige noget til hende...



Ja, 'du lugter af lort' er ikke lige det man har mest lyst til at dige til folk.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Planten » 17. aug 2017, 09:13

Purple Haze skrev:
Planten skrev:Jeg har i det store hele gode, rolige naboer. Bortset fra når hundene rundt i lejlighederne sætter hinanden igang med at gø.
Det største problem er, at en af mine nærmeste naboer har to hunde, som hun ikke lufter. Hun lukker dem ud i haven, hvor de skider. Faktisk kan jeg se, at græsplænen er væk og at der nu kun er et stort pløre. En gang imellem samler hun sammen i hundeposer. Dem samler hun så i sorte sække, men de bliver liggende i haven. Og det stinker! Og der kommer spyfluer. Jeg har kontaktet boligforeningen, men de har ikke svaret tilbage. Jeg synes, det er vildt svært, hvis jeg skulle sige noget til hende...



Ja, 'du lugter af lort' er ikke lige det man har mest lyst til at dige til folk.

Eller "der stinker fra din have, og jeg har kigget i den og set, hvor klamt det ser ud". Jeg synes i hvert fald, det er svært at gøre...
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Evapeva » 17. aug 2017, 10:34

Vi bor i hus på landet og har nogle temmelig spændende genboer - men det ved mange af jer vist allerede qua nogle tidligere historier, jeg har delt med jer på Den Gamle. Her får I nogle kulørte historier fra et par af de andre naboer i relativ nær radius af vores hus, for de er mindst lige så interessante.

Jægeren
Vi deler 2 meter hegn med Jægeren, hvis hus ligger skråt til venstre for vores. Han er vores nabos nabo. Nåh, pyt. Jægerens have består af 70 cm højt græs, en faldefærdig legeplads til de børn, som engang besøgte ham og så hans hus, som bestemt har set bedre dage. Det er faktisk lidt trist, men noget med, at konen forlod han til fordel for hans jagt-buddy, så han røg ned i kulkælderen. Dog er han oppegående igen og surfer vist en del som en ny hobby. Men ungerne er ligesom helt ude af spillet. Vi har af og til talt om, hvorfor han mon aldrig ser dem mere. En dag fandt vi ud af, hvorfor det måske kunne være:
Vi var i haven, jeg stod og stenede og kiggede rundt i ren kedsomhed, og pludselig ser jeg oppe i hans gavlvindue på 1. sal en KÆMPE, fed rotte - den største, jeg nogensinde har set - stå på to ben og fange fluer op ad vinduet!! Jeg meldte det til kommunen, som sagde "ja, ham kender vi skam, vi sender endnu en vogn ud..." :nerve: Ingen der bor på landet kan se sig fri for på et eller andet tidspunkt at få besøg af en rotte - og nu ved vi da nogenlunde, hvor vores tidligere rotte-besøg i garagen anno 2015 har haft fast residens.
Altså - man VED, at der er jävla mange rotter i et hus, hvis der står sådan et kornfedt eksemplar og stener hjemmevant i vinduet. Øwgh. :puke:

Luderen
Bor 30 meter nede ad stikvejen. Vi kan lige skimte hendes husgavl (med rottefrit vindue :D) i efterårs- og vintermånederne, og vi vinker, når hun kører forbi. That's it. Hun er en spændende dame i 50'erne med langt, kulsort hår til nederst på ryggen, dog med en grå udvoksning i toppen. Hun er læderbrun i huden og går i yderst interessant tøj. Lidt et clash af indianer/hippie/neonprints/dyreprints. Og læderbukser, altid.
I ved godt, hvordan man bliver en haj til at google sig frem til underlige sager, når man har 14 år på bagen som debattør. ;) Pludselig en dag havde jeg fundet hendes hjemmeside. Hun sælger brugte trusser, domina-ydelser og diverse andre kinky sager. Der er mange kulørte billeder på siden, som afslører, at ovennævnte tøjstil blot er et lille hjørne af hendes garderobe.

Jeg har spottet en kunde en eftermiddag. Han kom i en firmabil og parkerede ret underligt lige udenfor vores grund, jeg kunne se ham fra stuen. Han må have været noget nervøs eller whatever, for ellers parkerer man ikke i et sving, tænker jeg lidt (vi bor nemlig på en hjørnegrund). :D Han lusker rundt om hjørnet og ned til hende. Jeg gnækkede lidt ved mig selv, men tænkte så ikke nærmere over det, før en meget tilbagelænet mand med åben gylp (!) vendte tilbage til firmabilen efter en halv time. :-D

Bonusinfo til de, der kender til Birte & Bent: Hjemmesiden afslører desuden, at hun har fået taget ret mange kinky nøgenbilleder ude i sin have, som faktisk støder op til Birte & Bents (vores genboers) grund! Jeg kan lige se ham for mig som ét kæmpestort øje, der lurer spændt igennem hegnet. Og så ind til penispumpen og.....!

----------

Hvis nogle af jer efter endt læsning tænker "FLYYYT!", så kan vi bare sige, at her er ganske fredeligt, og at bortset fra Birte & Bent, så passer hver husstand ligesom sit. Så pyt skidt. Men vi renoverer på huset - og når vi er done, så sætter vi til salg. Og vi skal nok ikke linke til tråde som denne i salgsannoncen. :-D
13
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Akehurst2 » 17. aug 2017, 11:14

Åh, Birte og Bent :love:

Måtte lige gå ind og genlæse lidt og sidder nu og fniser umådeholdent for mig selv. Hvordan går de ellers og har det? Er Bent stadig helt følelsesløs i skridtet? :lol:
1
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf dykkersild » 17. aug 2017, 12:17

DenSkarpeLaks skrev:Vi har heldigvis ingen problemer med naboerne, som er supersøde til begge sider.

Vores underboer, derimod... Det er et barnløst par i 40erne, og de har ingen som helst forståelse for at vi har børn. De kommer konstant op og brokker sig over at det larmer når vores børn leger. Og ja, det gør det sikkert, for her er virkelig lydt. Vi kan også sagtens høre dem, og lejlighederne til alle andre sider - det er et grundvilkår i denne her gamle bygning. Hvis mine børn nu væltede rundt og hang i gardinerne konstant, kunne jeg såmænd forstå dem, men det de klager over er altså helt almindelig ikke-vild leg. De har fx brokket sig imens ungerne sad og byggede Lego. Hvis man er så sart, kan jeg simpelthen ikke forstå at man vælger at bo i lejlighed i sådan en gammel bygning her. Det må vel også være til konstant frustration for dem selv?


Denne her falder mig for øje:

Har I selv ovenboer?

Jeg tænker at I bor i gl. hus som os - og der kan man høre alt. Lego-lej ala byg et tårn, vælt, byg et tårn, vælt kan jo leges længe og i så lydte lejligheder ville det altså også kunne få mig til at tage en snak med overboen. Man kommer rigtig langt med de der flamigo-plader til gulvet - det kan godt redde underboen fra en blodprop.
3
DenSkarpeLaks
Indlæg: 364
Tilmeldt: 17. aug 2015, 11:00
Kort karma: 52
Likede indlæg: 959

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf DenSkarpeLaks » 17. aug 2017, 13:02

dykkersild skrev:
DenSkarpeLaks skrev:Vi har heldigvis ingen problemer med naboerne, som er supersøde til begge sider.

Vores underboer, derimod... Det er et barnløst par i 40erne, og de har ingen som helst forståelse for at vi har børn. De kommer konstant op og brokker sig over at det larmer når vores børn leger. Og ja, det gør det sikkert, for her er virkelig lydt. Vi kan også sagtens høre dem, og lejlighederne til alle andre sider - det er et grundvilkår i denne her gamle bygning. Hvis mine børn nu væltede rundt og hang i gardinerne konstant, kunne jeg såmænd forstå dem, men det de klager over er altså helt almindelig ikke-vild leg. De har fx brokket sig imens ungerne sad og byggede Lego. Hvis man er så sart, kan jeg simpelthen ikke forstå at man vælger at bo i lejlighed i sådan en gammel bygning her. Det må vel også være til konstant frustration for dem selv?


Denne her falder mig for øje:

Har I selv ovenboer?

Jeg tænker at I bor i gl. hus som os - og der kan man høre alt. Lego-lej ala byg et tårn, vælt, byg et tårn, vælt kan jo leges længe og i så lydte lejligheder ville det altså også kunne få mig til at tage en snak med overboen. Man kommer rigtig langt med de der flamigo-plader til gulvet - det kan godt redde underboen fra en blodprop.


Ja, vi har selv overboer, og vi kan bestemt også høre når deres børn leger. Og det er tit de stadig tonser rundt når vores skal sove... Men igen, det er et grundvilkår, og netop fordi her er så lydt skulle der virkelig meget til før jeg selv ville klage over larm.

Jeg kender ikke til de flamingoplader du nævner, men det vil jeg da undersøge. Det ville være smart hvis det kunne gøre livet lidt lettere for os alle.
J
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf dykkersild » 17. aug 2017, 13:20

DenSkarpeLaks skrev:
dykkersild skrev:
DenSkarpeLaks skrev:Vi har heldigvis ingen problemer med naboerne, som er supersøde til begge sider.

Vores underboer, derimod... Det er et barnløst par i 40erne, og de har ingen som helst forståelse for at vi har børn. De kommer konstant op og brokker sig over at det larmer når vores børn leger. Og ja, det gør det sikkert, for her er virkelig lydt. Vi kan også sagtens høre dem, og lejlighederne til alle andre sider - det er et grundvilkår i denne her gamle bygning. Hvis mine børn nu væltede rundt og hang i gardinerne konstant, kunne jeg såmænd forstå dem, men det de klager over er altså helt almindelig ikke-vild leg. De har fx brokket sig imens ungerne sad og byggede Lego. Hvis man er så sart, kan jeg simpelthen ikke forstå at man vælger at bo i lejlighed i sådan en gammel bygning her. Det må vel også være til konstant frustration for dem selv?


Denne her falder mig for øje:

Har I selv ovenboer?

Jeg tænker at I bor i gl. hus som os - og der kan man høre alt. Lego-lej ala byg et tårn, vælt, byg et tårn, vælt kan jo leges længe og i så lydte lejligheder ville det altså også kunne få mig til at tage en snak med overboen. Man kommer rigtig langt med de der flamigo-plader til gulvet - det kan godt redde underboen fra en blodprop.


Ja, vi har selv overboer, og vi kan bestemt også høre når deres børn leger. Og det er tit de stadig tonser rundt når vores skal sove... Men igen, det er et grundvilkår, og netop fordi her er så lydt skulle der virkelig meget til før jeg selv ville klage over larm.

Jeg kender ikke til de flamingoplader du nævner, men det vil jeg da undersøge. Det ville være smart hvis det kunne gøre livet lidt lettere for os alle.
J


Det er sådan nogle flamingoplader som lægges som puslespil på gulvet i mange farver/former - de er ret smart og gode for børnene at lege på/med. Du kan købe dem både i toysrus, BR osv.

Jeg reagerer nok fordi det med at de er barnløse lige skulle med - jeg mener at vi alle sammen skal være her og det gælder sørme også de barnløse som ikke bare skal flytte fordi børn må larme jf. dine "grundvilkår". Tænker at du ville syntes at det var ærgeligt, hvis den blev vendt rundt. Larmende børn - flyt hvis I skal larme. Hensyn må virke begge vegne - og man skal da ikke betingelsesløst sige at det bare er helt ok at tonse rundt - børn kan sagtens tage hensyn, det oplever jeg masser af steder - ja faktisk de fleste steder.
16
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf HappyPaww » 17. aug 2017, 13:22

DenSkarpeLaks skrev:
dykkersild skrev:
DenSkarpeLaks skrev:Vi har heldigvis ingen problemer med naboerne, som er supersøde til begge sider.

Vores underboer, derimod... Det er et barnløst par i 40erne, og de har ingen som helst forståelse for at vi har børn. De kommer konstant op og brokker sig over at det larmer når vores børn leger. Og ja, det gør det sikkert, for her er virkelig lydt. Vi kan også sagtens høre dem, og lejlighederne til alle andre sider - det er et grundvilkår i denne her gamle bygning. Hvis mine børn nu væltede rundt og hang i gardinerne konstant, kunne jeg såmænd forstå dem, men det de klager over er altså helt almindelig ikke-vild leg. De har fx brokket sig imens ungerne sad og byggede Lego. Hvis man er så sart, kan jeg simpelthen ikke forstå at man vælger at bo i lejlighed i sådan en gammel bygning her. Det må vel også være til konstant frustration for dem selv?


Denne her falder mig for øje:

Har I selv ovenboer?

Jeg tænker at I bor i gl. hus som os - og der kan man høre alt. Lego-lej ala byg et tårn, vælt, byg et tårn, vælt kan jo leges længe og i så lydte lejligheder ville det altså også kunne få mig til at tage en snak med overboen. Man kommer rigtig langt med de der flamigo-plader til gulvet - det kan godt redde underboen fra en blodprop.


Ja, vi har selv overboer, og vi kan bestemt også høre når deres børn leger. Og det er tit de stadig tonser rundt når vores skal sove... Men igen, det er et grundvilkår, og netop fordi her er så lydt skulle der virkelig meget til før jeg selv ville klage over larm.

Jeg kender ikke til de flamingoplader du nævner, men det vil jeg da undersøge. Det ville være smart hvis det kunne gøre livet lidt lettere for os alle.
J


Mon ikke der menes skum-legegulv?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf dykkersild » 17. aug 2017, 13:28

Flamigo/skum what ever - du har fat i det rigtige produkt - tak for foto.
0

Tilbage til "Livets forhold"