Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Code71 » 22. aug 2017, 17:19

Det er vildt nok. Jeg deltager i et verdensomspændende spil på facebook. Her til aften var der en fra Uruguay som spurgte om det sidste nye i sagen :lol:
3
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf avdotja » 22. aug 2017, 17:31

Hvis PM har fortalt at han har parteret liget fra starten af, kan det evt være grunden til de lukkede døre "af hensyn til familien".
3
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Code71 » 22. aug 2017, 17:38

avdotja skrev:Hvis PM har fortalt at han har parteret liget fra starten af, kan det evt være grunden til de lukkede døre "af hensyn til familien".


Mon så han ikke også ville være sigtet for usømmelig omgang med lig?
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 22. aug 2017, 17:45

Den eneste lignende sag, her i landet, som jeg kan komme i tanke om, er sagen fra Klerkegade i København, hvor man fandt en parteret mand - arme, ben og hoved var skåret af og lå forskellige steder i nabolaget. Den startede vist med at nogle tilfældige forbipasserende, fandt to ben og en arm ved siden af encontainer der stod på gaden. Senere fandt man den anden arm og hovedet.
Ofret var en taxichauffør. Det er grotest og sygt, at nogen kan finde på det.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Æble » 22. aug 2017, 18:02

Code71 skrev:
avdotja skrev:Hvis PM har fortalt at han har parteret liget fra starten af, kan det evt være grunden til de lukkede døre "af hensyn til familien".


Mon så han ikke også ville være sigtet for usømmelig omgang med lig?


Det er ikke sikkert. For så ville man jo afsløre meget for offentligheden.
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8818

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Skorstenen » 22. aug 2017, 18:22

Jeg håber lidt det er Kim Wall. For hvis ikke, kan vi have måske have en potentiel seriemorder løs (jeg tænker på Emilie Meng), selvom det jo slet ikke er samme MO.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf icelady » 22. aug 2017, 18:32

Er det lovligt at tilbageholde en sigtelse? :gruble:
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf DenBruneMunk » 22. aug 2017, 19:32

paint skrev:Den eneste lignende sag, her i landet, som jeg kan komme i tanke om, er sagen fra Klerkegade i København


http://www.bt.dk/krimi/nu-kender-politi ... det-i-skov

http://newsbreak.dk/parteret-rocker-lig ... kea-poser/

http://www.lokalavisen.dk/%C3%B8steurop ... 29391/1265

http://www.aoh.dk/artikel/drab-og-parte ... 15-%C3%A5r

Det er ikke første gang en person finder på dette i Danmark, og man finder flere , hvis man altså slår dem op.

icelady skrev:Er det lovligt at tilbageholde en sigtelse? :gruble:

Så længe de ikke har beviser, så er det jo en tilbageholdelse af en sigtelse og en anden opretholdes.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf godtnavn » 22. aug 2017, 19:36

Flora skrev:
I princippet har du ret. I realiteten sker den slags kun i dårlige krimiserier, så jeg tror godt vi kan udelukke den mulighed.


Det samme ville for et par dage siden have sagt om at parterer lig på ubåde i Øresund...

...men tror nu du har ret i at det næppe er hendes tvilling.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf godtnavn » 22. aug 2017, 19:51

Moxy-lady skrev:Jeg må indrømme at jeg ikke forstår det der med at man ikke håber at det er hende. Hvad håber man så? Han har jo erkendt at hun er død, så hun kommer jo ikke lige pludselig gående ind på Sam's og begynder at synge karaoke. Og derudover ville Alternativet til at det er Kim jo være at der ligger en anden kvinde der er død og parteret.

Hvorfor ikke bare håbe på at det er hende og at sagen hurtigst muligt kan afsluttes og lukkes?


Er det forkert at håbe at en mand der laver nogle fantastiske projekter og som man egentlig godt kan lide ikke er psykopat? Jeg håber virkelig ikke han har parteret hende (men mere og mere tyder desværre på det). Jeg håber hun bliver fundet hel, ulykken på en eller anden måde kan dokumenteres og Madsen får en mildere straf. Ford jeg synes verden har brug for folk som ham (altså som han er hvis han ikke har parteret hende, har han slået hende ihjel, eller bare parteret hende efter en ulykke mener jeg selvfølgelig ikke verden har brug for flere som ham).

Jeg tænker bare der bliver myrdet så latterlig mange mennesker uafbrudt i verden, jeg håber det de har fundet er fra et af de mange andre mord.
2
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf DenBruneMunk » 22. aug 2017, 19:58

godtnavn skrev:Er det forkert at håbe at en mand der laver nogle fantastiske projekter og som man egentlig godt kan lide ikke er psykopat?

Jeg kunne ikke lade være med at tænke på de 52mil mennesker i USA som stemte på Trump og nok stadig håber det bedste. Nå...
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 22. aug 2017, 20:05

DenBruneMunk skrev:
paint skrev:Den eneste lignende sag, her i landet, som jeg kan komme i tanke om, er sagen fra Klerkegade i København


http://www.bt.dk/krimi/nu-kender-politi ... det-i-skov

http://newsbreak.dk/parteret-rocker-lig ... kea-poser/

http://www.lokalavisen.dk/%C3%B8steurop ... 29391/1265

http://www.aoh.dk/artikel/drab-og-parte ... 15-%C3%A5r

Det er ikke første gang en person finder på dette i Danmark, og man finder flere , hvis man altså slår dem op.

icelady skrev:Er det lovligt at tilbageholde en sigtelse? :gruble:

Så længe de ikke har beviser, så er det jo en tilbageholdelse af en sigtelse og en anden opretholdes.


Helt sikkert, og leder man lidt, finder man også ting som er langt værre.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 22. aug 2017, 21:07

paint skrev:Den eneste lignende sag, her i landet, som jeg kan komme i tanke om, er sagen fra Klerkegade i København, hvor man fandt en parteret mand - arme, ben og hoved var skåret af og lå forskellige steder i nabolaget. Den startede vist med at nogle tilfældige forbipasserende, fandt to ben og en arm ved siden af encontainer der stod på gaden. Senere fandt man den anden arm og hovedet.
Ofret var en taxichauffør. Det er grotest og sygt, at nogen kan finde på det.


Yes han hed Jaguar ham der begik mordet. Han stak af til Somalia og lever er stadig i bedste velgående, ekstrabladet fandt ham på et tidspunkt for en 5-6 år siden, men myndighederne kan ikke få fat på ham.

De havde mødtes på Andy's Bar.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Kattefjæs » 22. aug 2017, 21:31

eks-Maupassant skrev:
Yes han hed Jaguar ham der begik mordet. Han stak af til Somalia og lever er stadig i bedste velgående, ekstrabladet fandt ham på et tidspunkt for en 5-6 år siden, men myndighederne kan ikke få fat på ham.

De havde mødtes på Andy's Bar.


Sudan. Der er desværre ingen udleveringsaftale med Danmark.

Jeg var vel 19 år da Torben blev myrdet, men af en eller anden grund figurerer det i mine minder som noget der skete da jeg var langt yngre, og på en måde er kommet til at sidde fast, sådan som store begivenheder (gode såvel som dårlige) fra ens barndom kan komme til. Nok fordi det netop var så bestialsk og chokerende.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf dgd2007 » 22. aug 2017, 21:34

icelady skrev:Er det lovligt at tilbageholde en sigtelse? :gruble:

Jeg er ikke helt sikker på, jeg forstår hvad du mener med at "tilbageholde en sigtelse" :gruble:

Men altså, politiet er ikke bundet af, hvad han foreløbig er varetægtsfængslet for - den endelig sigtelse kan sagtens indeholde mere, som er kommet frem i løbet af efterforskningen. De skal bare sørge for, at den oprindelige sigtelse er alvorlig nok til at det berettiger fængslingen.
0

Tilbage til "Livets forhold"