Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22964

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf POCKETKITTEN » 28. aug 2017, 19:27

Jeg synes både, Dany, Tyrion og Arya - mine tre favoritter - har været lidt træls på det seneste.

Jeg er nok mest til Sansa og Jaime i øjeblikket. Savner Margaery.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 28. aug 2017, 20:52

Uhh jeg er så delt omkring denne sæson, der har været gode elementer og flotte scener, og der har været virkelige lavpunkter, mest af alt når historien bare ikke har hængt sammen.

Det her sidste afsnit, har mange af de samme problemer som har plaget sæsonen. Muren kom ned, fint, det har vi alle regnet med, jeg havde så forventet mere, men OK. Men det jeg bare ikke køber er måden. Når har vi fulgt the Nightking i 6 sæsoner, og han har opbygget sine styrker og har marcheret tættere og tættere på muren. Han må vel have haft en plan for muren, han har vel næppe kunnet regne med at få serveret en drage på et fad, lige før han kom til muren??? :rulle: :stoned: :evil:

Jon og Dany var så oplagt, men cool at scenen blev koblet med afsløringen af hans ophav, så vi rigtig fik understreget incesten (tante og neve, egentlig incest? :gruble: ).
Jeg havde også regnet med et brud mellem cersei og jamie, men ikke på dette grundlag, jeg havde troet det ville være noget mere dramatisk og familie orienteret.
Littlefinger og Sansa/Arya tingen skulle være afgjort for 2 afsnit siden, den blev trukket alt for langt ud. Fin nok afslutning, men kæft hvor blev der trampet rundt i den historie.
Hvad lavede Varys i denne sæson? der var ikke meget spionmester over ham, nærmest alt kom jo bag på Dany & co. og havde han 3 scener eller cirkus der omkring? Samme med Greyworm, det var heller ikke meget han var med i :gruble:
Og så min helt store anke, hvor lidt og hvor dårligt de har udnyttet Bran i sæson 7, var dette virkelig hvad Hodor ofrede sig for? :whine:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Pyjamas » 28. aug 2017, 21:02

Øj, jeg blev bekymret for Jaime, da han skiltes med Cersei, jeg vil slet ikke kunne bære en sidste sæson uden ham
:lol:
Jeg synes, det var et fedt afsnit, rigtigt fedt at se alle "de store" samlet et sted. Jeg vil virkelig gerne vide, hvad Tyrion har sagt til Cersei, jeg tror mest, at han har talt meget for kampen mod de døde, og hun siger ja udelukkende for at forråde ham.
Sansa overbeviste ikke mig om, at hun stolede på Littlefinger, og jeg er ærgerlig over, at han er ude nu, jeg var ret vild med hans karakter.
Jeg håber, Tormund overlever den ballade der, han skal da nå at lave børn på Brienne :lun: Og Dany er da helt sikkert grav nu.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 28. aug 2017, 21:10

Et show, 2 preggers dronninger, med morgenkvalme, hormoner, og en allerede blodig forhistorie, hvor mange kommer ikke til at dø i næste sæson? :lol:
How will this end :D
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5869

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Velvet-Goldmine » 28. aug 2017, 21:56

Wizzze skrev:Et show, 2 preggers dronninger, med morgenkvalme, hormoner, og en allerede blodig forhistorie, hvor mange kommer ikke til at dø i næste sæson? :lol:
How will this end :D



Hvis Cersei overhovedet er gravid (jeg er stadig ikke helt overbevist) og barnet bliver båret til termin viser det sig at det er en dværg, og SÅ skal hun på selvransagelsesrejse.

:-D
7
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 28. aug 2017, 22:50



0
Do as I say! :whip:
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf ajnaM » 29. aug 2017, 06:31

Crookshanks skrev:
Wizzze skrev:Hvad lavede Varys i denne sæson?


Det har jeg også spekuleret over. Undrede mig over at hans tilstedeværelse ved Dragonpit mødet ikke blev kommenteret. Det er jo mere eller mindre ham som kridtede banen op da han bragte Tyrion til Dany.
Går ud fra at der har været meget materiale som er fraklippet.


Wizzze skrev:Et show, 2 preggers dronninger, med morgenkvalme, hormoner, og en allerede blodig forhistorie, hvor mange kommer ikke til at dø i næste sæson? :lol:
How will this end :D


2 kvinder og 2 "hekse". Den ene kvinde har fået og vide at hun får 3 børn, og at de alle dør. Den anden har fået og vide at hun ikke kan få børn. Nu er de oppe imod hinanden, og graviditet eller evnen til at blive gravid har været emne flere gange i denne sæson.

Jeg stærkt på, at Cersei går termin ud. Hendes eneste holdepunkt gennem serien har været Jamie og børnene. Nu er de væk - og tingene begynder at skride omkring hende. Det vil sende hende direkte ud over kanten at miste, og herefter finde ud af at Dany er gravid min Jons barn. Cersei er allerede farlig, men mister hun det sidste hun har at kæmpe for, så er der ingen grænser for hvad hun kan finde på...

Dany derimod kunne jeg godt forestille mig blive gravid.
De har tærsket til langhalm i denne sæson at hun ikke kan få børn, og da Jorah overgav sit sværd til Jon sagde han at det jo kunne gå i arv til Jons børn. Jon kommenterede det selv til Dany her i finalen, at heksen måske ikke var den mest pålidelige.
Det skriger jo langt væk...


Kom iøvrigt til at tænke på Daario i Meereen. Tror i at den del af historien er lukket og slukket eller dukker han frem igen?


Jeg tænker, det er en mulighed, at dragerne dør - og at det på en eller anden måde åbner for, at hun kan blive gravid. Men altså, først helt til sidst.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf fisken80 » 29. aug 2017, 07:56

Jeg synes egentlig det er mere interessant, hvordan Dany reagerer når hun finder ud af, at et det Jon, der er arving til The seven Kingdoms. Hele hendes identitet og liv er jo bygget op omkring, at hun skal være dronning, fordi hun er den retmæssige regent, det er hun så bare ikke alligevel - hvordan vil det ikke påvirke hende?
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Purple Haze » 29. aug 2017, 08:38

fisken80 skrev:Jeg synes egentlig det er mere interessant, hvordan Dany reagerer når hun finder ud af, at et det Jon, der er arving til The seven Kingdoms. Hele hendes identitet og liv er jo bygget op omkring, at hun skal være dronning, fordi hun er den retmæssige regent, det er hun så bare ikke alligevel - hvordan vil det ikke påvirke hende?


Men hvis hende og Jon ender med at blive gift, så kan det jo være det løser sig selv.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf fisken80 » 29. aug 2017, 08:46

Purple Haze skrev:
fisken80 skrev:Jeg synes egentlig det er mere interessant, hvordan Dany reagerer når hun finder ud af, at et det Jon, der er arving til The seven Kingdoms. Hele hendes identitet og liv er jo bygget op omkring, at hun skal være dronning, fordi hun er den retmæssige regent, det er hun så bare ikke alligevel - hvordan vil det ikke påvirke hende?


Men hvis hende og Jon ender med at blive gift, så kan det jo være det løser sig selv.


Jooh, men hun er bare ikke rigtig typen, der vil afgive magten så den tror jeg ikke helt på. Det giftermål kunne måske ha været en mulighed, hvis han ikke var den han pludselig er. Men nu er han jo en trussel for hende. Medmindre hun accepterer, at han står forrest i arvefølgen, men jeg har svært ved at se det. Netop fordi hele hendes identitet og alt i hendes liv har handlet om at komme til at sidde på jerntronen.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf lillebjoern » 29. aug 2017, 08:54

Haha, læs lige denne her – det var præcis sådan jeg havde det :lol: https://www.buzzfeed.com/andyneuenschwa ... .ej1A2GX19

Men jeg synes overordnet set at det var et godt afsnit. Der skete både meget ventede, men også uventede hændelser, hvilket jeg elsker kombinationen af. Jeg synes det var en så fed scene med Brans blik tilbage i tiden med Lyanna og Rhaegar og jeg synes egentlig også det er en virkelig fed detalje at han hedder Aegon. Det havde man slet ikke tænkt over. Aegon Targaryen… Det bliver jo helt vanvittigt, når han får det at vide – og også når Daenarys får det at vide. Men gad vide om hun bliver gravid? Deres barn ville jo være en ægte tronarving, ligesom Daenarys, og kunne dermed være en perfekt modspiller til Cerseis kommende barn. Hvis Cersei bliver bekendt med, at Daenarys er gravid, så må hun nære et endnu større had og have endnu større lyst til at udslette hende. Cersei er jo for så vidt ligeglad med, om hun selv sidder på tronen, så længe én fra hendes familie gør det. Derfor har jeg også en idé om, at når (hvis) hun føder i næste sæson, så dør hun selv relativt hurtigt. Måske dræbt af en white walker? Det ville være en ironisk slutning på hendes liv. Det var en så fed scene med alle de involverede i the Dragon Pit (eller hvad det hed). Der manglede bare Sansa og Arya, så havde det været helt eminent. Det er godt at alle trådene trækkes sammen her til sidst, hvor det har været meget spredt.

Men gad vide hvad Tyrion sagde til Cersei? Eller om han overhovedet sagde noget… Der var en anden i tråden (Pocketkitten?) som nævnte, at han måske fik sympati med sin familie igen og derfor rådede hende til at lyve om sit samarbejde om at bekæmpe white walkers. Det ville være en enormt trist udvikling og det håber jeg virkelig ikke. Det kan også være han slet ikke sagde noget og selv var overrasket over hendes udspil? Det kan jeg ikke huske nok om episoden til at afgøre.

Jeg er så glad for at Nikolaj endelig ser lyset :-D Jeg tror det var ret ventet at han skulle vende sig mod hende, og jeg synes egentlig det er en fin måde, det skete på. Han har jo ret i, at ligegyldigt hvordan man vender og drejer det, kan det ikke være en fordel ikke at kæmpe med mod white walkers. Gad vide hvor han tager hen nu? Tager han alene op mod The Wall eller allierer han sig med sin bror og Daenarys for at kæmpe i Norden? Gad vide, hvad han tænker med barnet… gad vide om han kan komme tilbage efter kampen i Norden og regne med Cerseis velsignelse igen. Jeg hepper stadig på ham og Brienne men det løb er vist kørt. :whine:

Og er enig i med Wizzze om, at man slet ikke har brugt Bran nok i forhold til, hvad man kunne. Han kan jo vitterligt se tilbage gennem al tid, så vidt jeg er orienteret, og dermed også løse mysterier, som stadig ikke er løste den dag i dag. Selvfølgelig har han brug for noget specifikt at lede efter for at kunne ”se det” (som med Lyannas og Rhaegars vielse), men jeg tænker bare at han må kunne se noget i forhold til white walkers og tiden med Children of the Forest… Jeg aner ikke hvad, men han må sidde med svarene på en masse ting.

Littlefingerscenen var da fin, men jeg synes godt nok det lugtede langt væk af ”nu skal han bare væk”. Jeg følte lidt at den scene sagtens kunne være kommet langt tidligere i sæsonen, for jeg var lidt træt af det der spil mellem Sansa og Arya. Jeg følte ikke, det var troværdigt at de ville vende sig mod hinanden, og jeg syntes også Aryas reaktion på det brev fra King’s Landing var alt for dramatisk uden egentlig at stille spørgsmålstegn ved, hvorfor Sansa dog i alverden ville sværge troskab til Joffrey og lade hendes far myrde. Det kender Arya alligevel Sansa godt nok til at vide, tænker jeg.

Noget, jeg stadig ikke har forstået, er bøgernes kronologi efter TV-serien. Bøgerne til disse sæsoner (7 og 8) er jo ikke skrevet endnu – kommer de så til at handle om det samme? Eller kommer der til at være en helt anden historie? Jeg kan simpelthen ikke få det til at passe sammen. Ved I noget om det?
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf fisken80 » 29. aug 2017, 09:21

lillebjoern skrev:Haha, læs lige denne her – det var præcis sådan jeg havde det :lol: https://www.buzzfeed.com/andyneuenschwa ... .ej1A2GX19

Men jeg synes overordnet set at det var et godt afsnit. Der skete både meget ventede, men også uventede hændelser, hvilket jeg elsker kombinationen af. Jeg synes det var en så fed scene med Brans blik tilbage i tiden med Lyanna og Rhaegar og jeg synes egentlig også det er en virkelig fed detalje at han hedder Aegon. Det havde man slet ikke tænkt over. Aegon Targaryen… Det bliver jo helt vanvittigt, når han får det at vide – og også når Daenarys får det at vide. Men gad vide om hun bliver gravid? Deres barn ville jo være en ægte tronarving, ligesom Daenarys, og kunne dermed være en perfekt modspiller til Cerseis kommende barn. Hvis Cersei bliver bekendt med, at Daenarys er gravid, så må hun nære et endnu større had og have endnu større lyst til at udslette hende. Cersei er jo for så vidt ligeglad med, om hun selv sidder på tronen, så længe én fra hendes familie gør det. Derfor har jeg også en idé om, at når (hvis) hun føder i næste sæson, så dør hun selv relativt hurtigt. Måske dræbt af en white walker? Det ville være en ironisk slutning på hendes liv. Det var en så fed scene med alle de involverede i the Dragon Pit (eller hvad det hed). Der manglede bare Sansa og Arya, så havde det været helt eminent. Det er godt at alle trådene trækkes sammen her til sidst, hvor det har været meget spredt.

Men gad vide hvad Tyrion sagde til Cersei? Eller om han overhovedet sagde noget… Der var en anden i tråden (Pocketkitten?) som nævnte, at han måske fik sympati med sin familie igen og derfor rådede hende til at lyve om sit samarbejde om at bekæmpe white walkers. Det ville være en enormt trist udvikling og det håber jeg virkelig ikke. Det kan også være han slet ikke sagde noget og selv var overrasket over hendes udspil? Det kan jeg ikke huske nok om episoden til at afgøre.

Jeg er så glad for at Nikolaj endelig ser lyset :-D Jeg tror det var ret ventet at han skulle vende sig mod hende, og jeg synes egentlig det er en fin måde, det skete på. Han har jo ret i, at ligegyldigt hvordan man vender og drejer det, kan det ikke være en fordel ikke at kæmpe med mod white walkers. Gad vide hvor han tager hen nu? Tager han alene op mod The Wall eller allierer han sig med sin bror og Daenarys for at kæmpe i Norden? Gad vide, hvad han tænker med barnet… gad vide om han kan komme tilbage efter kampen i Norden og regne med Cerseis velsignelse igen. Jeg hepper stadig på ham og Brienne men det løb er vist kørt. :whine:

Og er enig i med Wizzze om, at man slet ikke har brugt Bran nok i forhold til, hvad man kunne. Han kan jo vitterligt se tilbage gennem al tid, så vidt jeg er orienteret, og dermed også løse mysterier, som stadig ikke er løste den dag i dag. Selvfølgelig har han brug for noget specifikt at lede efter for at kunne ”se det” (som med Lyannas og Rhaegars vielse), men jeg tænker bare at han må kunne se noget i forhold til white walkers og tiden med Children of the Forest… Jeg aner ikke hvad, men han må sidde med svarene på en masse ting.

Littlefingerscenen var da fin, men jeg synes godt nok det lugtede langt væk af ”nu skal han bare væk”. Jeg følte lidt at den scene sagtens kunne være kommet langt tidligere i sæsonen, for jeg var lidt træt af det der spil mellem Sansa og Arya. Jeg følte ikke, det var troværdigt at de ville vende sig mod hinanden, og jeg syntes også Aryas reaktion på det brev fra King’s Landing var alt for dramatisk uden egentlig at stille spørgsmålstegn ved, hvorfor Sansa dog i alverden ville sværge troskab til Joffrey og lade hendes far myrde. Det kender Arya alligevel Sansa godt nok til at vide, tænker jeg.

Noget, jeg stadig ikke har forstået, er bøgernes kronologi efter TV-serien. Bøgerne til disse sæsoner (7 og 8) er jo ikke skrevet endnu – kommer de så til at handle om det samme? Eller kommer der til at være en helt anden historie? Jeg kan simpelthen ikke få det til at passe sammen. Ved I noget om det?


Der er kun fem bøger indtil videre, så fra og med sæson seks, har der ikke været en bog at læne sig op af. Men Martin er konsulent på tv-serien og derfor er det forventeligt, at de kommende bøger (hvis de nogensinde kommer, jeg er begyndt at tvivle) kommer til at ligne tv-serien, nok bare med 1000 gange flere detaljer.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf fisken80 » 29. aug 2017, 10:12

I øvrigt er det først nu det går op for mig, at der er forskel på white walkers og wights. Wights er dem der dør i kampen mod dødehæren og herefter bliver til udøde zombier og white walkers er dem, der har været der siden children of the forrest skabte dem.

Og der er en på facebook, der skriver, at wights godt kan svømme og at der har været en scene i en tidligere sæson, hvor man ser det.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Animi » 29. aug 2017, 11:44

Er der nogen der egentlig ved hvorfor det var at de forkortede de her to sidste sæsoner? Jeg forstår virkelig ikke hvorfor de ikke bare fortsat med 10 episoder i hver sæson, der er jo nok materiale til det.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf fisken80 » 29. aug 2017, 12:43

Animi skrev:Er der nogen der egentlig ved hvorfor det var at de forkortede de her to sidste sæsoner? Jeg forstår virkelig ikke hvorfor de ikke bare fortsat med 10 episoder i hver sæson, der er jo nok materiale til det.


Økonomi er mit gæt. Det er ikke billigt at lave scenerne med f.eks. dragerne og skuespillernes løn er også steget siden de startede. Så kvalitet over kvantitet, færre afsnit, men med virkelig flotte scener.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Film og TV"