Madpakke til to dage

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Madpakke til to dage

Indlægaf Buffy » 30. aug 2017, 08:24

Jeg og mine forældre kører snart på ferie. Vi skal til Norditalien og har planlagt at bruger to dage på at kører der ned for at undgå motorveje og for at gøre det til en del af ferien og ikke bare noget træls, der skal overståes.
Så vi skal jo selvfølgelig have en god madpakke med, har 3 (små) hunde med som jo skal have et par gode gåture i løbet af dagene, så vi kan ikke nødvendigvis holde et sted, hvor vi kan købe ind.

Så hvad ville I pakke til 3 voksene til en to-dags biltur?
Benspænd: der er ikke plads til en stor køletaske, så skal det være koldt dag 2, skal det være frossent dag 1.

Morgenmad er ikke nødvendigt, vi bor på hotel undervejs.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Madpakke til to dage

Indlægaf Ficus » 30. aug 2017, 14:41

Er der en bestemt type mad i gerne vil ha?

Jeg synes selv det det er rart med lidt mere let og snackagtig mad, på lange køreture sydpå. Så plejer at bage pizzasnegle/minipizzaer og pølsehorn. Masser af frisk frugt og sidste gang havde vi gulerodstænger med os(pakket i zip poser med lidt fugtig køkkenrulle). Sidste gang havde vi også tapas-ish mad med. Nogle gode boller, noget pølse der ikke var "købt på køl", så den kunne holde sig uden og så noget pesto. Tror det var det :gruble:
1
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Madpakke til to dage

Indlægaf Buffy » 30. aug 2017, 15:01

Ficus skrev:Er der en bestemt type mad i gerne vil ha?

Jeg synes selv det det er rart med lidt mere let og snackagtig mad, på lange køreture sydpå. Så plejer at bage pizzasnegle/minipizzaer og pølsehorn. Masser af frisk frugt og sidste gang havde vi gulerodstænger med os(pakket i zip poser med lidt fugtig køkkenrulle). Sidste gang havde vi også tapas-ish mad med. Nogle gode boller, noget pølse der ikke var "købt på køl", så den kunne holde sig uden og så noget pesto. Tror det var det :gruble:


Talte med min mor lidt tidligere og det er cirka det vi kom frem til. Pizzasnegle og frikadeller der (nogle ihverfald) er frosne, så kan de fungere som køleelement og bedre holde sig friske til dag to. Grønsagsstænger og frisk frugt. Jeg har en lille køletaske, som jeg kommer en god kartoffelsalat og humus i.
Burde de ting ikke kunne holde sig gode i to dag på den måde?
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Madpakke til to dage

Indlægaf avdotja » 30. aug 2017, 16:31

Kan grøntsagsstænger godt holde sig? Jeg gik ud fra at de ville blive tørre, men det er måske der det fugtige køkkenrulle kommer ind.

Ville helt klart tage pølsehorn (også kendt som "verdens mest geniale snack når man er på farten") med! Tørre spegepølser/salamier behøver heller ikke være på køl og hvis I har mulighed for at stoppe hos en bager og købe et brød undervejs, så fungerer det også virkelig godt som snack (evt sammen med en hård ost; de kan vist også fint holde sig en dags tid eller to i en køletaske)
1

Tilbage til "Mad og drikke"