Accept eller kompromis?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19616

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Animi » 30. aug 2017, 12:47

Allmost_Famous skrev:Ej, jeg føler mig totalt lost her... Nok mest fordi jeg sidder med en følelse, der er sådan lidt... Overdrevet?

Jeg er enig med dig i, at prostitution er noget værre noget. Men forudsat, at det er foregået så ordentligt som den slags kan, kan jeg ikke forstå, at det kan være et problem så mange år efter. 10-15 år er VIRKELIG lang tid, altså...

Nåh, men hvis du virkelig ikke kan acceptere at han gjorde noget dumt for 10-15 år siden (og som han frivilligt har fortalt dig om), så er det måske meget godt hvis du går fra ham. Så kan han finde en kvinde, der accepterer ham, og du kan finde en mand med en "ren" fortid - eller som lyver for dig.


Men hvorfor skulle det gøre det mere formildende at det skete for langt tid siden og ikke i går - når nu det virker som om (ud fra hvad jeg læser) at manden har de samme holdninger omkring det?
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Code71 » 30. aug 2017, 12:58

Lucca skrev:Så har det jo ikke været med fuldt overlæg og en bevidst handling fra hans side, så nej.


Hehe så er det jo netop IKKE handlingen du har et problem med. For handlingen er den samme uanset
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Code71 » 30. aug 2017, 13:00

Animi skrev:
Allmost_Famous skrev:Ej, jeg føler mig totalt lost her... Nok mest fordi jeg sidder med en følelse, der er sådan lidt... Overdrevet?

Jeg er enig med dig i, at prostitution er noget værre noget. Men forudsat, at det er foregået så ordentligt som den slags kan, kan jeg ikke forstå, at det kan være et problem så mange år efter. 10-15 år er VIRKELIG lang tid, altså...

Nåh, men hvis du virkelig ikke kan acceptere at han gjorde noget dumt for 10-15 år siden (og som han frivilligt har fortalt dig om), så er det måske meget godt hvis du går fra ham. Så kan han finde en kvinde, der accepterer ham, og du kan finde en mand med en "ren" fortid - eller som lyver for dig.


Men hvorfor skulle det gøre det mere formildende at det skete for langt tid siden og ikke i går - når nu det virker som om (ud fra hvad jeg læser) at manden har de samme holdninger omkring det?


Uhhh der er altså milevid forskel på stadig at have de samme holdninger, hvilket måske/måske ikke ville lede til at han gjorde det igen Og så ikke aktivt at tage afstand fra sin fortid eller noget man har gjort i sin fortid.
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19616

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Animi » 30. aug 2017, 13:05

Code71 skrev:
Animi skrev:
Allmost_Famous skrev:Ej, jeg føler mig totalt lost her... Nok mest fordi jeg sidder med en følelse, der er sådan lidt... Overdrevet?

Jeg er enig med dig i, at prostitution er noget værre noget. Men forudsat, at det er foregået så ordentligt som den slags kan, kan jeg ikke forstå, at det kan være et problem så mange år efter. 10-15 år er VIRKELIG lang tid, altså...

Nåh, men hvis du virkelig ikke kan acceptere at han gjorde noget dumt for 10-15 år siden (og som han frivilligt har fortalt dig om), så er det måske meget godt hvis du går fra ham. Så kan han finde en kvinde, der accepterer ham, og du kan finde en mand med en "ren" fortid - eller som lyver for dig.


Men hvorfor skulle det gøre det mere formildende at det skete for langt tid siden og ikke i går - når nu det virker som om (ud fra hvad jeg læser) at manden har de samme holdninger omkring det?


Uhhh der er altså milevid forskel på stadig at have de samme holdninger, hvilket måske/måske ikke ville lede til at han gjorde det igen Og så ikke aktivt at tage afstand fra sin fortid eller noget man har gjort i sin fortid.


Hvilket også er derfor at jeg skriver at det virker som om ud fra hvad jeg læser at han kunne have de samme holdninger i dag - jeg ved det selvfølgelig ikke med sikkerhed, men hvis jeg sad med en mand der ikke tog afstand fra det, fortalte at han ikke fortryder det og ikke på anden måde gav udtryk for at han har ændret mening, så ville jeg gå ud fra at han har de samme holdninger om det i dag.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Lucca
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. feb 2016, 07:12
Kort karma: 4
Likede indlæg: 60

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Lucca » 30. aug 2017, 13:14

Code71 skrev:
Lucca skrev:Så har det jo ikke været med fuldt overlæg og en bevidst handling fra hans side, så nej.


Hehe så er det jo netop IKKE handlingen du har et problem med. For handlingen er den samme uanset

Flueknepper du ikke bare nu?

Jeg har et problem med at han har betalt penge for at have sex med en prostitueret, men jeg vil ikke have et problem hvis han havde sex med en prostitueret uden at betale, når nu han ikke vidste hun var prostitueret(og kun gjorde det for pengene).

Jeg har et problem med at han har handlet på sin overbevisning om at købesex er fjong. Jeg har ikke et problem med at han ikke har haft behovet for at gå til en prostitueret de sidste 10 år, selvom hans overbevisning er/gør det fjong.
8
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf icelady » 30. aug 2017, 13:45

Jeg tænker bare...du skriver et sted, at han ved hvordan du har det med det. Og at han ikke har taget speciel skarp afstand til prostitution.

Lad os nu lege, at han pludselig tager kraftig afstand til det, ville du så tro på det, med tanke på han hidtil ikke har villet tage afstand til det? :gruble:


Jeg må erkende, at havde en mand først fortalt mig eet, så ville jeg have svært ved at tro på ham, hvis han pludselig bedyrede noget meget kraftigt, især hvis det var noget, der (som for dig) er en dealbreaker.


Jeg synes du skal gøre op med dig selv, om du i det hele taget ville kunne lægge det bag dig, at han har været hos en prostitueret. Det lader til at betyde rigtig meget for dig, så spørgsmålet er vel næsten, OM du i det hele taget ville kunne lægge det bag dig, selvom han skulle tage kraftig afstand fra det nu.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf D.itsen » 30. aug 2017, 14:23

Lucca skrev:
D.itsen skrev:
Lucca skrev:
D.itsen skrev:Ville det gøre en forskel at han har den overbevisning om prostitution han har, men aldrig selv havde benyttet en prostitueret?
Jeg kan simpelthen ikke gennemskue om dit problem er han har været der, eller han ikke synes prostitution pr. Default er et problem

Mit problem med prostitution er at det, efter min opfattelse, ødelægger dem det går udover. I princippet kan jeg jo være ligeglad og det er nok også en kamp der heller ikke kan vindes, men jeg er ikke ligeglad.

Det er nok derfor at jeg ikke helt kan forstå hvorfor man er interesseret i evt. at gøre det.

Synes ikke rigtigt du svarede på mit spørgsmål. Er det handlingen eller overbevisningen der er problemet?

Handlingen.

Men hvorfor gør det så en forskel om han angrede nu?
Jeg spørger fordi jeg ikke synes det virker til du egentligt selv ved hvad problemet er. Du har en overbevisning og den har han udfordret. Det slår du dig i tøjret over, men over præcis hvad?
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 439
Likede indlæg: 5666

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf DenBlødeJyde » 30. aug 2017, 14:28

Nu leger jeg lige lommepsykolog... men er det fordi, at han ved flere gange at have betalt en kvinde for sex, har gjort kvinder til noget, der er mindre værd? Og har været med til at nedgøre kvinder på et mere generelt plan ved at støtte en branche, der degraderer kvinder til en salgsvare?

For så er han med hans holdning, jo også med til at sige at du er mindre værd?
4
Lucca
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. feb 2016, 07:12
Kort karma: 4
Likede indlæg: 60

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Lucca » 30. aug 2017, 21:32

Vi har skrevet lidt sammen her til aften, men det hele er gået lidt i hårdknude.

Jeg fortalte igen hvordan jeg har det med det, men det er som om han ikke kan se det fra min side eller forstå hvorfor og at jeg synes det er er et problem/svært lige nu. Han blev faktisk lidt irriteret og sur fordi jeg har det som jeg har det. Jeg forventer ikke at han skal være enig, men han kunne i det mindste anerkende mit synspunkt.

Det er hårdt og jeg er ked af det. Samtidig ved jeg ikke om det er helt håbløst at vi kan komme videre herfra. Enige bliver vi ikke.

Jeg er ked af det og skuffet over at han bliver sur på mig. Og jeg er ked af at jeg ikke bare kan være ligeglad med sagens kerne og det det hele handler om.

Havde bare lige brug for at komme ud med det.
3
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7410
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23374

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Aragorn » 30. aug 2017, 21:57

Lucca skrev:Vi har skrevet lidt sammen her til aften, men det hele er gået lidt i hårdknude.

Jeg fortalte igen hvordan jeg har det med det, men det er som om han ikke kan se det fra min side eller forstå hvorfor og at jeg synes det er er et problem/svært lige nu. Han blev faktisk lidt irriteret og sur fordi jeg har det som jeg har det. Jeg forventer ikke at han skal være enig, men han kunne i det mindste anerkende mit synspunkt.

Det er hårdt og jeg er ked af det. Samtidig ved jeg ikke om det er helt håbløst at vi kan komme videre herfra. Enige bliver vi ikke.

Jeg er ked af det og skuffet over at han bliver sur på mig. Og jeg er ked af at jeg ikke bare kan være ligeglad med sagens kerne og det det hele handler om.

Havde bare lige brug for at komme ud med det.


Altså, helt ærligt, så ville jeg også blive skide irriteret over, hvis nogen begyndte at trampe i, og belære mig om rigtigt og forkert, i forhold til hvad jeg foretog mig mange år før jeg lærte dem at kende - jeg ville blive voldsomt irriteret. Jeg ville helt nøjagtigt tænke 'hvad fanden har det med dig at gøre? Bland dig dog uden om, idiot' - der ville være meget kort snor.

Det betyder ikke, at du ikke kan have en valid pointe, det ved jeg ærligt talt ikke noget om - men det betyder i hvert fald, at du skulle lade emnet ligge et godt stykke tid, inden jeg ville kunne tale om det igen med et åbent sind, og uden at gå i forsvarspostition, med det samme du bragte emnet op, og dermed lukke af for evnen til at lytte til, hvad du rent faktisk sagde, og opdage hvis du skiftede din vinkel i forhold til emnet. Det opdager man bare ikke, hvis man tænker 'for satan, skal vi nu tale om det her igen?!'.

Man må også udvise lidt finesse når man piller i folks seksuelle fortid. Trods alt.
14

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Lucca
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. feb 2016, 07:12
Kort karma: 4
Likede indlæg: 60

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Lucca » 30. aug 2017, 22:20

Aragorn skrev:
Lucca skrev:Vi har skrevet lidt sammen her til aften, men det hele er gået lidt i hårdknude.

Jeg fortalte igen hvordan jeg har det med det, men det er som om han ikke kan se det fra min side eller forstå hvorfor og at jeg synes det er er et problem/svært lige nu. Han blev faktisk lidt irriteret og sur fordi jeg har det som jeg har det. Jeg forventer ikke at han skal være enig, men han kunne i det mindste anerkende mit synspunkt.

Det er hårdt og jeg er ked af det. Samtidig ved jeg ikke om det er helt håbløst at vi kan komme videre herfra. Enige bliver vi ikke.

Jeg er ked af det og skuffet over at han bliver sur på mig. Og jeg er ked af at jeg ikke bare kan være ligeglad med sagens kerne og det det hele handler om.

Havde bare lige brug for at komme ud med det.


Altså, helt ærligt, så ville jeg også blive skide irriteret over, hvis nogen begyndte at trampe i, og belære mig om rigtigt og forkert, i forhold til hvad jeg foretog mig mange år før jeg lærte dem at kende - jeg ville blive voldsomt irriteret. Jeg ville helt nøjagtigt tænke 'hvad fanden har det med dig at gøre? Bland dig dog uden om, idiot' - der ville være meget kort snor.

Det betyder ikke, at du ikke kan have en valid pointe, det ved jeg ærligt talt ikke noget om - men det betyder i hvert fald, at du skulle lade emnet ligge et godt stykke tid, inden jeg ville kunne tale om det igen med et åbent sind, og uden at gå i forsvarspostition, med det samme du bragte emnet op, og dermed lukke af for evnen til at lytte til, hvad du rent faktisk sagde, og opdage hvis du skiftede din vinkel i forhold til emnet. Det opdager man bare ikke, hvis man tænker 'for satan, skal vi nu tale om det her igen?!'.

Man må også udvise lidt finesse når man piller i folks seksuelle fortid. Trods alt.

Når nu jeg ikke bryder mig om prostitution hvordan skulle jeg så finde ud af hans holdning til det, og om han havde benyttet sig af det, hvis ikke vi snakkede om det? Jeg kender godt til talemåden om at man ikke skal spørge, hvis man ikke vil kende svaret, men det ville jeg jo netop gerne.

Og jeg har ikke trampet rundt i det. Jeg været ærlig og meldt ud hvordan jeg har det med det, da jeg var nødt til at være ærlig overfor mig selv og for ham. Det meldte jeg ud i går eller forgårs og så snakkede vi om det igen tidligere på aftenen. Vi har ikke rigtig haft kontakt i mellemtiden fordi jeg havde brug for lige at "sunde mig".
1
Lucca
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. feb 2016, 07:12
Kort karma: 4
Likede indlæg: 60

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Lucca » 30. aug 2017, 23:17

Jeg har svært ved at forstå hvorfor jeg skal "retfærdiggøre" at jeg ikke bryder mig om prostitution.

Jeg er totalt for at folk gør som de lyster og hvad der føles rigtigt for dem, så længe det ikke går negativt ud over andre. Jeg forventer ikke alle skal have samme holdning som mig, men ligesom jeg respekterer dem bør de vel også respektere hvordan jeg har det. Også selvom det måske ikke giver mening for dem at jeg ikke bryder mig om det og at det er dealbreaker for mig.
5
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7410
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23374

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Aragorn » 31. aug 2017, 00:00

Lucca skrev:Jeg har svært ved at forstå hvorfor jeg skal "retfærdiggøre" at jeg ikke bryder mig om prostitution.

Jeg er totalt for at folk gør som de lyster og hvad der føles rigtigt for dem, så længe det ikke går negativt ud over andre. Jeg forventer ikke alle skal have samme holdning som mig, men ligesom jeg respekterer dem bør de vel også respektere hvordan jeg har det. Også selvom det måske ikke giver mening for dem at jeg ikke bryder mig om det og at det er dealbreaker for mig.


Du skal ikke retfærdiggøre noget - diskussionen her i tråden, handler vist ikke om synet på prostitution, den handler nok mere om, hvorvidt det er til at forstå, at nogle mennesker kan blive skide sure over at få deres fortid undersøgt og vurderet af en person den strengt taget ikke angår. Hvilket bestemt er noget jeg personligt sagtens kan forstå.
5

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Aima » 31. aug 2017, 02:16

Aragorn skrev:
Lucca skrev:Jeg har svært ved at forstå hvorfor jeg skal "retfærdiggøre" at jeg ikke bryder mig om prostitution.

Jeg er totalt for at folk gør som de lyster og hvad der føles rigtigt for dem, så længe det ikke går negativt ud over andre. Jeg forventer ikke alle skal have samme holdning som mig, men ligesom jeg respekterer dem bør de vel også respektere hvordan jeg har det. Også selvom det måske ikke giver mening for dem at jeg ikke bryder mig om det og at det er dealbreaker for mig.


Du skal ikke retfærdiggøre noget - diskussionen her i tråden, handler vist ikke om synet på prostitution, den handler nok mere om, hvorvidt det er til at forstå, at nogle mennesker kan blive skide sure over at få deres fortid undersøgt og vurderet af en person den strengt taget ikke angår. Hvilket bestemt er noget jeg personligt sagtens kan forstå.



Diskussionen her i tråden handler da i allerhøjeste grad om synet på prostitution. Halvdelen af indlæggene går ret straight up ud på at fortælle TS at dét, hun føler, er pisseforkert og overdrevet og drama-agtigt. Jeg er ærlig lidt rystet over, hvor lidt hun, og hendes følelser for det her, bliver anerkendt og rummet, og jeg synes nogle af svarerne er decideret latterliggørende.

TS, jeg ved faktisk ikke, hvordan jeg selv ville have det i din situation. Jeg har helt vildt svært ved at sætte mig ind i det med egne følelser, måske ville det være en reel trussel mod relationen, måske ville jeg være ligeglad, don't know, men jeg ved, du er i din gode ret til at føle, præcis som du gør, og at der intet overdrevet er i dét.

Jeg kan derudover SÅ godt forstå det også er et problem, at manden ikke anerkender dit antipati, jeg ville måske nok kunne overkomme at min kæreste havde benyttet sig af prostitution for 10 år siden, men det ville være en forudsætning at han som minimum selv havde det stramt med det i nutid. Med dét mener jeg ikke, han skulle rende rundt og punke sig selv og bruge energi på at ærgre sig, men han skulle se det som en fejltagelse, og adspurgt ville jeg ikke magte bagstelligseringer og søgte udsagn som 'med til at gøre mig til den jeg er i dag'. Kors i røven.

Jeg synes det er helt vildt ærgerligt for jer, men jeg tror lidt loddet ligger hos dig. Du må finde ud af i dig selv, om du kan abstrahere fra både handlingen og hans holdning til det i retrospekt, for du kan næppe ændre nogle af delene. Et forhold med en så voldsom interessekonflikt som grundvilkår, tror jeg desværre har trange kår, og ingen af jer kan være tjent med en grundfølelse af, at I er 'forkert' på den.

Din kæreste har besøgt en luder engang, og det har han det cool nok med. Uanset hvad du selv synes, kan, og skal du ikke gøre meget andet end at anerkende det, om omvendt kan og skal han jo så også anerkende hvordan du har det med dét.
18
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Zombie » 31. aug 2017, 05:27

Aragorn skrev:
Lucca skrev:Jeg har svært ved at forstå hvorfor jeg skal "retfærdiggøre" at jeg ikke bryder mig om prostitution.

Jeg er totalt for at folk gør som de lyster og hvad der føles rigtigt for dem, så længe det ikke går negativt ud over andre. Jeg forventer ikke alle skal have samme holdning som mig, men ligesom jeg respekterer dem bør de vel også respektere hvordan jeg har det. Også selvom det måske ikke giver mening for dem at jeg ikke bryder mig om det og at det er dealbreaker for mig.


Du skal ikke retfærdiggøre noget - diskussionen her i tråden, handler vist ikke om synet på prostitution, den handler nok mere om, hvorvidt det er til at forstå, at nogle mennesker kan blive skide sure over at få deres fortid undersøgt og vurderet af en person den strengt taget ikke angår. Hvilket bestemt er noget jeg personligt sagtens kan forstå.


Når fortiden er en indikation på nutidige indstillinger til ting hos en person som man overvejer en fremtid med, angår det én.
6
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Forhold og sex"