Modtager ikke SMS'er

Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2817
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Modtager ikke SMS'er

Indlægaf Torn » 31. aug 2017, 07:35

Jeg har fornyligt skiftet telefonabonnement, og jeg har i den forbindelse oplevet, at jeg ikke kan modtage SMS'er. Nogle gange går de igennem, men ofte modtager jeg dem ikke. Det gælder for forskellige telefonnumre på forskellige tidspunkter. Jeg har talt med teleselskabet, der mener, at det ikke er der, fejlen er. Jeg har genstartet telefonen, slettet billeder m.m. for at øge hukommelsen og set indstillingerne igennem for at finde fejlen. Nu aner jeg ikke hvad jeg skal gøre mere... er der nogle af jer, der har prøvet samme og fundet en løsning? Jeg kan sagtens sende SMS'er ud.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Modtager ikke SMS'er

Indlægaf cola » 31. aug 2017, 08:33

Jeg tror at tdc leger kispus med deres master, for jeg oplever dagligt at jeg nu ikke modtager hverken opkald eller sms, og nu har jeg boet samme sted de sidste 4 år, og det er først for nyligt det er sket... så kan det være en mast du har mistet i dit område ?
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22964

Re: Modtager ikke SMS'er

Indlægaf Aragorn » 31. aug 2017, 19:19

Hvilken telefon? Hvilket selskab? Hvad sker der, hvis du sender SMS/MMS til dig selv?

Tjek din dækning her, meld tilbage derefter: https://www.mastedatabasen.dk/VisKort/PageMap.aspx
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Modtager ikke SMS'er

Indlægaf Modesty Blame » 31. aug 2017, 19:53

Bruger du en app, der sender dine beskeder via wifi i stedet for telefonnettet? Hvis ja - hold op med det.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Modtager ikke SMS'er

Indlægaf Slettet bruger » 31. aug 2017, 21:04

Hvis der ikke er strøm til mobilen virker det ikke, det har jeg været ude for flere gange. Så hjælper det at sætte den der ledning der følger med i, hvor den ene ende af ledningen skal ind i telefonen og den anden ende, det er den "store" ende skal ind i et stik, hvor man så også skal huske at tænde på kontakten. Ja og så skal man vente noget tid og så i virker den igen.

Det plejer at virke at gøre det, når min telefon ikke virker i hvert fald, men jeg er jo heller ikke "ekspert".
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Modtager ikke SMS'er

Indlægaf dgd2007 » 31. aug 2017, 22:05

Torn skrev:Jeg har fornyligt skiftet telefonabonnement, og jeg har i den forbindelse oplevet, at jeg ikke kan modtage SMS'er. Nogle gange går de igennem, men ofte modtager jeg dem ikke. Det gælder for forskellige telefonnumre på forskellige tidspunkter. Jeg har talt med teleselskabet, der mener, at det ikke er der, fejlen er. Jeg har genstartet telefonen, slettet billeder m.m. for at øge hukommelsen og set indstillingerne igennem for at finde fejlen. Nu aner jeg ikke hvad jeg skal gøre mere... er der nogle af jer, der har prøvet samme og fundet en løsning? Jeg kan sagtens sende SMS'er ud.

Min kone har haft problemer med sin, hvor 20-25% indkommende er gået tabt. Vi er lige i gang med at prøve om, det hjælper med en anden sms-app, men det er for tidligt at sige. Indtil videre er alt gået igennem, men vi installerede den først i går :)

I vores tilfælde har det i hvert fald ikke noget med master eller selskaber at gøre, for vi bruger jo de samme, og det er kun hendes, der har problemet.
0

Tilbage til "Videnskab og teknologi"