Vred over manglende likes

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Vred over manglende likes

Indlægaf Mila_H » 1. sep 2017, 14:03

Jammerdalen skrev:Ingen tvivl om, at du skal passe på dig selv, men er du ikke lidt nysgerrig over, hvorfor din bror nærmest hele sit liv har haft sådan en adfærd?
Hvor mange søskende er I? Og er han den eneste, der har sådan en adfærd?

Hvis man ser lidt bag om den aggressive adfærd, synes jeg din bror lyder som en meget usikker mand, som måske har savnet kærlighed og omsorg uden helt at have fundet ud af, hvordan man beder om det på en ordentlig måde?

Jeg tænker, at der er to årsager til, at man har psykiske problemer. Det kan enten skyldes en dårlig opvækst og det kan skyldes en dysfunktion i hjernen. Og jeg vil egentlig give DetSorteCirkus ret i, at man nok burde have gjort noget, da han var lille. Men dengang var der sandsynligvis ikke nok fokus på diverse diagnoser som man er i dag. Det er lidt synd for jer alle, men måske mest af alt din bror, som jo nok er den, der lider mest :(



Vi er fem søskende - jeg den eneste hunkøn. Tre biologiske søskende og så to, der rent biologisk er vores fætre, men som siden de var helt små, har været en del af familien.

Jeg er helt enig, i at min bror i virkeligheden mangler noget selvværd, og at det er en del af årsagen til hans opførsel.
Men jeg synes oprigtigt, at vi alle har haft en god opvækst. Mine forældre har været og er der stadig for os.
De er selv kun mennesker, men jeg er taknemmelig og ved, at mine øvrige søskende har det på samme måde. Kan jeg blive samme type forælder for mit kommende barn, vil jeg blive stolt.

Jeg kan derfor simpelthen ikke forstå, at han er blevet sådan. Og når enkelte af mine eller mine øvrige søskendes venner/kærester oplever min bror for fuld skrald, så er det sket mere end én gang, at de oprigtigt spørger, hvorfor han er sådan, når ingen af de andre er.

Min bror har klaret sig godt i skolen og også som voksen og har styr på job, økonomi osv. Der er derfor ikke nogen indlysende årsag, til at han skulle føle sig mindre værd.



Men altså det er også, som om det eskalerer.
Når han opfører sig, som han gør, trækker man til sidst sig fra ham. Og så bliver han bare endnu mere vred. Omvendt vil han hverken tale om det eller lytte, når man forsøger at forklare det.
Senest rettet af Mila_H 15. jan 2018, 02:37, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Vred over manglende likes

Indlægaf kidkomb » 1. sep 2017, 14:08

Altså det lyder jo unægteligt som noget personlighedsforstyrrelse.
Dikus har kloge ord!
Du kan formentlig ikke "lære" ham noget som helst. Jeg tror ikke du kan sige "hvis ikke du tager dig sammen, så gider jeg ikke at se dig" heller.
Han vil formentlig bare sige "Nå." som du selv antyder.
Pas på dig selv.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: Vred over manglende likes

Indlægaf Jammerdalen » 1. sep 2017, 16:25

Har det udelukkende været hans humør, der har været anderledes? Hvad med venskaber, interesser osv.? Jeg ved ikke med hans personlighed, men i hvert fald lyder det til, at han godt kan have en form for "mood disorder" jeg ved ikke, hvad jeg skal kalde det på dansk.
0
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Vred over manglende likes

Indlægaf Zoxa » 1. sep 2017, 16:47

Mila_H skrev:

Min bror har klaret sig godt i skolen og også som voksen og har styr på job, økonomi osv. Der er derfor ikke nogen indlysende årsag, til at han skulle føle sig mindre værd.



Bum bum - som jeg erindrer et tidligere indlæg fra dig i denne tråd, har blandt andet lærer gjort kraftigt opmærksom på hans adfærd - og at dine forældre bort forklarede det ,og lod ikke bare dig, men også hans klasse kammerater bøde for hans adfærd.
Jeg mener at du brugte begrebet "tromle"?

Så min pointe er - hvor godt klarede han sig egentlig i skolen og hvem's bekostning?
0
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Vred over manglende likes

Indlægaf Mila_H » 2. sep 2017, 03:59

Zoxa skrev:
Mila_H skrev:

Min bror har klaret sig godt i skolen og også som voksen og har styr på job, økonomi osv. Der er derfor ikke nogen indlysende årsag, til at han skulle føle sig mindre værd.



Bum bum - som jeg erindrer et tidligere indlæg fra dig i denne tråd, har blandt andet lærer gjort kraftigt opmærksom på hans adfærd - og at dine forældre bort forklarede det ,og lod ikke bare dig, men også hans klasse kammerater bøde for hans adfærd.
Jeg mener at du brugte begrebet "tromle"?

Så min pointe er - hvor godt klarede han sig egentlig i skolen og hvem's bekostning?


Sundhedsplejerske og pædagogerne i børnehaven havde kaldt ham en tyran. Men det var i forhold til mig, som gik i samme børnehave - dog en anden stue. Og sundhedsplejersken da jeg var helt lille. Jeg er den, der aldersmæssigt er tættest på min bror.
Senest rettet af Mila_H 2. sep 2017, 04:08, rettet i alt 1 gang.
0
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Vred over manglende likes

Indlægaf Mila_H » 2. sep 2017, 04:04

Tusinde tak for alle jeres svar.
Jeg har fået mange gode råd, til hvordan jeg kan blive bedre til at sige fra over for min bror fremover.

Jeg må dog også indrømme, at jeg føler, en del indlæg søger efter alt, der kan indikere, at enten jeg, mine forældre eller hele familien har opfostret disse "egenskaber" hos min bror. Og det går mig faktisk lidt på.
Jeg føler lidt, at alt bliver drejet i den retning, og jeg bryder mig ikke om, at skulle tage ansvaret for, hvordan en voksen mand opfører sig.

I må gerne mene det, men helt ærligt, så vil jeg helst ikke bruge mere energi på at skulle forklare og forklare.
For mig handler det om at skulle være bedre til at tackle ham nu. Og ja netop ikke bruge al min energi og overskud pt på ham (hverken her på debatten eller i real life).

Jeg ved, at det er den retning, det kan tage på en debat, og flere mener helt sikkert også, at det er sådan, det hænger sammen. Det er man også helt fri til at mene, men jeg håber også, der er en vis forståelse derfor.

Endnu en gang tak for svarene. Jeg tager det, jeg synes, jeg kan bruge
9

Tilbage til "Livets forhold"