Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 9. nov 2015, 07:06

Nå, vi skal da i badeland noget oftere. S sov i hvert fald fra 19.15-7.30 :8: Hun har ikke sovet 12 timer i træk i over 1,5 år.
Hun fik hov nok heller ingen lur i går.
3
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 9. nov 2015, 08:01

Jeg har så stor respekt for alle, der er meget alene med deres børn. Jeg må indrømme, at jeg synes, det er nok bare at være alene om alting i et par dage. Så hele tiden eller flere uger kan jeg slet ikke overskue :genert:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 9. nov 2015, 08:05

Rakel, hvad laver du egentlig, siden du arbejder både i udlandet og DK?

Bøtte, dejligt, at hun sov så længe :banan:.

Xxx, hvor var I aktive i går. Dejligt, at svigerforældrene ville hjælpe.

A_F, det lyder nu til at have været en festlig weekend :-D.

Jeg er hjemme i dag, og det samme er manden. Han fik det pludselig dårligt igen. Jeg har det heldigvis bedre. Så jeg har fået gjort badeværelserne rene og afsprittet dem, så vi forhåbentlig kan slippe af med det sygdom. Håber bare ikke, at R skal rammes (igen).
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 9. nov 2015, 18:28

Øv, efter at vi har haft en god periode med putning, trækker det nu igen tænder ud...

Generelt virker R til at have det lidt svært for tiden. Han er mere pjevset og spiser ikke så godt, som han plejer (i DP spiser han fint).
0
Atinas206
Indlæg: 149
Tilmeldt: 13. okt 2015, 17:27
Kort karma: 13
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Atinas206 » 9. nov 2015, 18:57

Sorenspige skrev:Øv, efter at vi har haft en god periode med putning, trækker det nu igen tænder ud...

Generelt virker R til at have det lidt svært for tiden. Han er mere pjevset og spiser ikke så godt, som han plejer (i DP spiser han fint).


Det er nøjagtig det samme herhjemme.

Det er fase, det er en fase, det er en fase :kryds:
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Fru Sunshine » 9. nov 2015, 19:31

Sorenspige skrev:Jeg har så stor respekt for alle, der er meget alene med deres børn. Jeg må indrømme, at jeg synes, det er nok bare at være alene om alting i et par dage. Så hele tiden eller flere uger kan jeg slet ikke overskue :genert:.

Man kan, hvis man skal.
Så gar man jo ikke noget valg.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 10. nov 2015, 07:36

Nå så skal vi til lægen og have tjekket pigen for halsbetændelse. Hun har haft ondt i halsen siden lørdag og kan næsten ikke spise, huden gør ondt, hun fryser og er monstertræt. Jeg ved ikke om jeg skal heppe for en gang penicillin eller for at det bare er en virus. :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Fru Sunshine » 10. nov 2015, 09:09

Jeg havde ikke råd til barnepige som enlig mor til to på en mellemsats af en understøttelse og før det på voksenelevløn.
Jeg var noget afhængig af de 48 timer, jeg havde for mig selv hver 2. weekend og af mine forældre, der heldigvis mente, at den fornemmeste opgave som bedster var at ødelægge deres børnebørn med forkælelse og al den tid, de ville have :lol:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 10. nov 2015, 09:19

Jeg har været alene med min datter faktisk altid. Hun var ved sin far hver anden weekend fra hun var 4 måneder men far var ikke interesseret i sygedage, snot og hoste så det klarede jeg selv. Jeg læste HF da hun var 3-5 og var nærmest selvstuderende i matematik fordi hun altid røg ned Tirsdag til torsdag hvor jeg havde matematik, og HH og til slut en Finansøkonom. Det var hårdt men det gik :genert: Mine forældre var begge i arbejde så dem kunne jeg ikke trække på før efter kl 16 og så i de weekender hvor pigen var hos mig, men jeg havde ikke rigtig noget behov for yderlig weekend fri, jeg havde jo fri hver anden weekend i forvejen.

Jeg elsker at hænge ud med hende og savner hende for vildt når hun er afsted også selv om hun er fyldt 17. Hun er en rigtig dejlig unge med gode veninder der kommer og overnatter og holder nytår og ferier hos os.

Jeg husker det kun som hårdt når hun var syg. Hun var astmabarn/ørebarn/kolikbarn så der var nok at se til. Derud over var det en fornøjelse at kunne bestemme selv. Jeg mødte min kæreste da hun var 6 år og de elsker hinanden over alt på jorden. Han har hængt ud med hende på alle de måder det var meningen hendes far skulle. Han holdt om hende da hun havde skoldkopper og han var den første hun spurgte efter da feberen tog af :lun: Vi bor dog ikke sammen. Han har et hus der ikke kan sælges og ja.. lang historie. Vi ses i weekenderne og det fungerer så det må være det.
Senest rettet af Thestral 10. nov 2015, 09:29, rettet i alt 1 gang.
4
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 10. nov 2015, 09:27

Skumfidusen skrev:Møffen har fødselsdag i dag :). 11 år, bliver hun. Hun var så spændt hun knapt kunne sove. Vi havde bagt muffins (eller møffins, som vi kalder dem :) ) og dem havde hun med i skole og i aften skal vi ud at spise for det ville hun gerne.
Tillykke til møffen :blomst: :pompom: :klovn:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 10. nov 2015, 12:34

Jabi skrev:Nå så skal vi til lægen og have tjekket pigen for halsbetændelse. Hun har haft ondt i halsen siden lørdag og kan næsten ikke spise, huden gør ondt, hun fryser og er monstertræt. Jeg ved ikke om jeg skal heppe for en gang penicillin eller for at det bare er en virus. :genert:
Tror pokker pigen piver lidt. Hun har halsbetændelse :boo:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 10. nov 2015, 15:18

Jabi skrev:
Jabi skrev:Nå så skal vi til lægen og have tjekket pigen for halsbetændelse. Hun har haft ondt i halsen siden lørdag og kan næsten ikke spise, huden gør ondt, hun fryser og er monstertræt. Jeg ved ikke om jeg skal heppe for en gang penicillin eller for at det bare er en virus. :genert:
Tror pokker pigen piver lidt. Hun har halsbetændelse :boo:


Rigtig god bedring med hende - halsbetændelse er frygteligt.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 10. nov 2015, 15:19

Skumfidusen skrev:Møffen har fødselsdag i dag :). 11 år, bliver hun. Hun var så spændt hun knapt kunne sove. Vi havde bagt muffins (eller møffins, som vi kalder dem :) ) og dem havde hun med i skole og i aften skal vi ud at spise for det ville hun gerne.


Stort tillykke med hende:)
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 10. nov 2015, 15:53

FruKuk skrev:
Jabi skrev:
Jabi skrev:Nå så skal vi til lægen og have tjekket pigen for halsbetændelse. Hun har haft ondt i halsen siden lørdag og kan næsten ikke spise, huden gør ondt, hun fryser og er monstertræt. Jeg ved ikke om jeg skal heppe for en gang penicillin eller for at det bare er en virus. :genert:
Tror pokker pigen piver lidt. Hun har halsbetændelse :boo:


Rigtig god bedring med hende - halsbetændelse er frygteligt.

Tak. Hun her noget slukøret og hænger i sin lænestol med både hue og halstørklæde på :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tibbler » 10. nov 2015, 16:21

I forhold til snakken om, at være alene med børnene. Så tænker jeg, at det nok kan virke hårdere for os, der er vant til at være 2 i hverdagen, hvor vi så engang imellem har perioder, eller tidspunkter, hvor vi står alene med opgaven. Så skal rutiner ændres, og så bliver man bare mere bevidst om, at det er nemmere, når man er 2.

Som enlig mor/far har man sin faste rutine, og så er tingene jo bare som de er. Jeg er ikke i tvivl om, at det må være hårdt til tider, at stå med opgaven selv; jeg sætter i hvertfald stort pris på, at vi er 2. Men når det bare er sådan tingene er, så føles det vel ikke så slemt?

Jeg sammenligner det lidt med børnenes første leveår; manglende søvn, baby med maveonde osv. Når jeg tænker tilbage på det, så var det da hårdt, men det føltes ikke så slemt, da vi stod midt idet; for det var jo bare sådan det var.
1

Tilbage til "Forældre"