Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Æble » 5. sep 2017, 17:50

Der var en der havde set ham hente en sav "den pågældende dag". Nogen der fik fat i hvornår præcis det skulle være? Mens han var savnet? Før? Det kunne vel sige noget om en evt plan.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. sep 2017, 17:50

Æble skrev:Der var en der havde set ham hente en sav "den pågældende dag". Nogen der fik fat i hvornår præcis det skulle være? Mens han var savnet? Før? Det kunne vel sige noget om en evt plan.


Jeg hørte det som før. Altså før deres sejltur.
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 5. sep 2017, 17:54

DetSorteCirkus skrev:Øh, er det virkelig sådan med tavshedsklausuler, at de stadig gælder, når man er anklaget?


Det bakker hans forsvarer op om. Eller rettere, hun siger at PM føler sig bundet af disse klausuler (hun glider lidt af på det, med andre ord)

Jeg ville dog nok mene, at hvis man har SÅ vigtige dokumenter liggende, så burde man ikke lade dem ligge på en computer - som jo kan blive stjålet, eller på anden måde forsvinde. De fleste ville nok lægge det over på et usb-stick, og så betale de 100-150 kr om måneden som det koster at leje en lille boks henne i banken. Han kunne så også udnytte boksen til andre 'fabrikshemmeligheder' han måtte ligge inde med.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf ManicNinja » 5. sep 2017, 18:02

Måske er det gammelt nyt - men jeg hørte netop i radioen, at det er besluttet, at PM skal mentalundersøges. Han indvilger ikke. Så det bliver under tvang.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 5. sep 2017, 18:03

Jeg tror stadig det var en date pga det med netstrømperne og nederdel.

Normal ville man tage noget praktisk og varmt på til en tur i en ubåd, ikke netstrømper.

Til gengæld mener jeg ikke hun har læbestift på, som nogen vist sagde i tråden. Det her er vist det bedste billede af hende på ubåden, og jeg ser ingen læbestift der

Billede
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 5. sep 2017, 18:05

ManicNinja skrev:Måske er det gammelt nyt - men jeg hørte netop i radioen, at det er besluttet, at PM skal mentalundersøges. Han indvilger ikke. Så det bliver under tvang.


Jeps. Det besluttede dommeren allerede ved afslutningen af sagen i retten. Gør han det frivilligt, bliver det ambulant. Gør han ikke, bliver han indlagt på en retspsykiatrisk afdeling (et sted hvor dørhåndtagene ikke sidder på indersiden af døren)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 5. sep 2017, 18:05

ManicNinja skrev:Måske er det gammelt nyt - men jeg hørte netop i radioen, at det er besluttet, at PM skal mentalundersøges. Han indvilger ikke. Så det bliver under tvang.


Ja og mens han nægter at blive mentalundersøgt påstår han stadig at han samarbejder skam alt det han kan :)

Tror det var dumt af ham at nægte den undersøgelse frivilligt. Han får det bare til at se ud som han er helt gak-gak og vil skjule det. Ikke at hans sag er så god, men nu gør han den vel endnu værre.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 5. sep 2017, 18:07

paint skrev:
ManicNinja skrev:Måske er det gammelt nyt - men jeg hørte netop i radioen, at det er besluttet, at PM skal mentalundersøges. Han indvilger ikke. Så det bliver under tvang.


Jeps. Det besluttede dommeren allerede ved afslutningen af sagen i retten. Gør han det frivilligt, bliver det ambulant. Gør han ikke, bliver han indlagt på en retspsykiatrisk afdeling (et sted hvor dørhåndtagene ikke sidder på indersiden af døren)


Så er det der psykiaterne skal passe på ikke at lave jokes som

"Man kan sige mit arbejde består i at dykke ned på bunden af menneskets bevidsthed --- som med en ubåd ..."
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Æble » 5. sep 2017, 18:07

Hvad får man ud af at nægte når det bare bliver gennemført ved tvang?
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 5. sep 2017, 18:08

eks-Maupassant skrev:Jeg tror stadig det var en date pga det med netstrømperne og nederdel.

Normal ville man tage noget praktisk og varmt på til en tur i en ubåd, ikke netstrømper.

Til gengæld mener jeg ikke hun har læbestift på, som nogen vist sagde i tråden. Det her er vist det bedste billede af hende på ubåden, og jeg ser ingen læbestift der



Der er vist kun nævnt at hun havde strømpebukser på (ikke netstrømper, så vidt jeg har kunnet se)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf ManicNinja » 5. sep 2017, 18:08

eks-Maupassant skrev:Jeg tror stadig det var en date pga det med netstrømperne og nederdel.

Normal ville man tage noget praktisk og varmt på til en tur i en ubåd, ikke netstrømper.

Til gengæld mener jeg ikke hun har læbestift på, som nogen vist sagde i tråden. Det her er vist det bedste billede af hende på ubåden, og jeg ser ingen læbestift der

Billede


Jeg har det virkelig, virkelig mærkeligt og skidt med det billede ... Den dér tanke om at få timer senere er hun død. Og parteret. Kan slet ikke rumme det. Forstår godt, at folk laver diverse halv- og helmorbide jokes med det. For at cope.
Senest rettet af ManicNinja 5. sep 2017, 18:10, rettet i alt 1 gang.
7
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf ManicNinja » 5. sep 2017, 18:10

eks-Maupassant skrev:
ManicNinja skrev:Måske er det gammelt nyt - men jeg hørte netop i radioen, at det er besluttet, at PM skal mentalundersøges. Han indvilger ikke. Så det bliver under tvang.


Ja og mens han nægter at blive mentalundersøgt påstår han stadig at han samarbejder skam alt det han kan :)


Præcis.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 5. sep 2017, 18:12

paint skrev:
eks-Maupassant skrev:Jeg tror stadig det var en date pga det med netstrømperne og nederdel.

Normal ville man tage noget praktisk og varmt på til en tur i en ubåd, ikke netstrømper.

Til gengæld mener jeg ikke hun har læbestift på, som nogen vist sagde i tråden. Det her er vist det bedste billede af hende på ubåden, og jeg ser ingen læbestift der



Der er vist kun nævnt at hun havde strømpebukser på (ikke netstrømper, så vidt jeg har kunnet se)


Ja OK men stadigvæk, det er jo ikke rigtigt et antræk for en tur i en ubåd, hun må da eje nogen rigtige bukser når hun nu var "ud i vildmarken" journalist.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 5. sep 2017, 18:13

eks-Maupassant skrev:
paint skrev:
eks-Maupassant skrev:Jeg tror stadig det var en date pga det med netstrømperne og nederdel.

Normal ville man tage noget praktisk og varmt på til en tur i en ubåd, ikke netstrømper.

Til gengæld mener jeg ikke hun har læbestift på, som nogen vist sagde i tråden. Det her er vist det bedste billede af hende på ubåden, og jeg ser ingen læbestift der



Der er vist kun nævnt at hun havde strømpebukser på (ikke netstrømper, så vidt jeg har kunnet se)


Ja OK men stadigvæk, det er jo ikke rigtigt et antræk for en tur i en ubåd, hun må da eje nogen rigtige bukser når hun nu var "ud i vildmarken" journalist.


Det var 22 grader den 10 August og solen skinnede stadigvæk, da de sejlede ud.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf DenBruneMunk » 5. sep 2017, 18:15

eks-Maupassant skrev:Jeg tror stadig det var en date pga det med netstrømperne og nederdel.

Normal ville man tage noget praktisk og varmt på til en tur i en ubåd, ikke netstrømper.

Til gengæld mener jeg ikke hun har læbestift på, som nogen vist sagde i tråden. Det her er vist det bedste billede af hende på ubåden, og jeg ser ingen læbestift der

Billede

Super billede, måske hendes sidste. Svært at tro manden på samme billede gør hvad han nu er anklaget for. Så sørgeligt som dette, kan noget dårligt blive når hun ser glad og fornøjet ud på dette billede.

Uheld og uheld, jeg tror stadig hans telefon opkald hjem , hans låge som rammer hende og det sexliv som politiet leder hen imod, kunne tyde på at journalisten ville skrive om mere end bare hans ubåd under vandet, og det var måske en årsag til disse problemer.
Jeg vil holde fast i at hvis der ikke kan findes spor som henviser til partering, så har han været i land evt. medskyldig hjulpet ham med at komme denne partering igennem. Det erfarer vi nok ikke før flere beviser kommer for retten og han knækker sammen.
0

Tilbage til "Livets forhold"