Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10421

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf lillebjoern » 9. nov 2015, 18:22

Aima skrev:
lillebjoern skrev:
Aima skrev:
lillebjoern skrev:
dgd2007 skrev:
lillebjoern skrev:Ja, lige netop. Den tråd opfordrede til interne svinere. Og det er mit indlæg jo også - altså internt rettet her på debatten, men det er virkelig noget, som har irriteret mig. Og som jeg virkelig ikke savner fra den gamle debat :(

Mor ... hvad snakker de om? :genert:


Det er ikke fordi det er hemmeligt. Her på det sidste har jeg bare oplevet ret forskelligt toleranceniveau i forhold til, hvem der skriver hvad her på debatten - og det irriterer mig, men ærgrer mig egentlig mest :)


Har du overvejet enten at tage den med dem, du synes, sviner andre til, at kommentere det direkte når du ser det, eller, såfremt du ikke har mod på noget af det, kontakte en af stedets moderatorer og klage din nød dér, så det potentielt kan blive påtalt. Eller stoppet hvis det sker en anden gang?

Jeg kan udmærket forstå, man ærgrer sig, hvis man synes, stemningen er ubehagelig. Jeg kan slet ikke forstå, man vælger at håndtere det ved selv at smide passive stikpiller i andre tråde.



Ja, selvfølgelig har jeg det. Men jeg mener ikke det er noget, som moderatorerne skal moderere omkring - det har noget at gøre med stedets sociale spilleregler, interne (u)venskaber, uheldig dialog, og så meget andet, som jeg personligt ikke mener, moderatorerne bør pille ved, siden det ofte ikke er overlagt, men simpelthen bare er integreret i de mange sociale strukturer, som eksisterer herinde. Sådan er det jo bare. Jeg hentyder ikke til, at der bliver mobbet eller talt grimt til folk, men jeg oplever - som jeg også skrev i mit første indlæg - at nogen får længere snor end andre. Her menes der ikke lang snor af moderatorerne, som jeg også ret tydeligt fik skrevet ("(... ) Jeg elsker at være herinde på den ny debat, men jeg kan godt nok (stadig) mærke hvor stor line nogle debattører får af andre").

Og jeg er egentlig fløjtende ligeglad med, om du mener, det er en passiv stikpille eller hvad du ikke kan forstå. Det er ikke relevant for mig. Det er noget, der irriterer mig, og om det er her på debatten eller min gamle moster Oda der gør det, er vel sagen irrelevant? Jeg har påpeget, at det ikke er hemmeligt og dermed heller ikke "en passiv stikpille", men derimod noget, som jeg finder nærværende herinde. Men jeg kan da godt sætte navne på og hænge folk ud, hvis det er dét, du er ude efter? Eller man kan rent faktisk spørge mig, om jeg henviser til nogen specifikt, hvis man er interesseret i det, istedet for at tolke derudaf?

Du er min ignore, og jeg ved ikke hvorfor jeg har fået en notifikation om din citering, men nu får du et svar alligevel.


Om du vil stå ved det eller ej, så var din tidligere kommentar en passiv-aggressiv stikpillebemærkning. Jeg er klar over, det var din foretrukne måde at få afløb for dine frustrationer (særligt alle dem, du har mod mig) på, på den anden debat, men her er det nu engang vedtaget kollektivt, at de ikke accepteres. Det bliver ikke okay, blot fordi du rykker dem til andre tråde, og det kan du forberede dig på, jeg har tænkt mig at påpege, hver eneste gang, jeg ser det ske.

Du er meget velkommen til at kontakte mig privat, hvis du har noget, du skal have afløb for, du kan anmelde samtlige af mine indlæg, der provokerer dig og du kan endda anfægte mig alt det, du vil, sålænge du gør det direkte til mit fjæs og giver mig mulighed for at forsvare mig selv for hvadend jeg måtte have gjort, der igen og igen kan pisse dig sådan af. Men din konsekvente indebrændthed mod min person er jeg definitivt færdig med at lade passere, når den kommer til udtryk på så spydig og hyklerisk vis, som det er, når du leverer den på den der måde.

I øvrigt er mit indtryk, at det mest af alt er min postulerede good-will der trigger en nerve hos dig, den kan jeg nu engang ikke selv gøre noget ved, og i øvrigt forsvinder den ikke, blot fordi du sætter mig på ignore. Den nager dig jo tydeligvis stadig, så måske skulle du, mest af alt for din egen skyld, overveje at slutte fred med den?


Er ked af at skulle bruge den, men :rulle:

Det hele handler ikke om dig. Ligesom det her heller ikke gør. Jeg svarer dig på din direkte besked til mig, så hvad er det, der ikke er direkte her? Kan du lige udpege det? Hvornår er jeg passiv aggressiv overfor lige præcis DIG i mine ovenstående indlæg?

Og hvorfor skulle jeg anmelde samtlige af dine indlæg? Jeg kan ikke lide din debatstil, det er ikke ensbetydende med, at jeg skal anmelde dine indlæg, det ville da være et enormt spild af tid for alle. Jeg læser ikke dine indlæg, så jeg ved ikke hvad du skriver til dagligt – ergo kan jeg ikke "anfægte dig alt det jeg vil" eller have en holdning til det, du skriver. Jeg har kun læst de her indlæg, fordi jeg får notifikationer, og det er adresseret direkte til mig.

Og ja, beklager, tonen var lidt hård i det første indlæg. Jeg skulle have trukket vejret et par gange mere før jeg skrev det – indrømmet. Og det er også derfor, jeg har dig på ignore - så jeg netop ikke får skrevet side op og side ned, for ærligt talt, så er jeg ligeglad. Du kan synes lige hvad du vil – og det skal du selvfølgelig have lov til at ytre – men jeg er ligeglad med, om du lige har bestemt, at min besked var en passiv stikpille. Du anerkender ikke, at vi er uenige – du har ret, og sådan er det. Og sådan en debatstil kan jeg ikke forenige mig med.

At du tror du kan huske mig på den anden debat er så en anden ting. Jeg har ikke været der i flere år.

Så tror jeg også den skid er slået.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Aima » 9. nov 2015, 18:25

^ Ja, lad os blive enige om den er det :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 9. nov 2015, 20:23

Aima skrev:
kidkomb skrev:I to! Behersk jer lige.
Tag den på pb.


Hør her, én gang for alle. Jeg tager intet på PB, der i første omgang er lagt ud i en offentlig tråd. Når noget potentielt behandler min person negativt, så markerer jeg min grænse lige dér, hvor jeg ser det.

Hvis jeg tager nogen på fersk gerning i at bagtale mig i frokoststuen på mit job, så konfronterer jeg dem også når jeg ser det, hvor jeg ser det. Jeg går ikke hjem om sender en mail. Det kan godt være det ikke er kønt, men det er bagtaleriet fandme heller ikke, og måske var det i virkeligheden dét, altså trashtalken, man skulle opponere mod, fremfor den der rent faktisk bare, på egne vegne siger fra overfor det.

Jamen, det kan jeg da godt se du gør. Og jeg synes vitterligt ikke, at kommunikationen mellem dig og dem du synes angriber dig kommer os andre det mindste ved.
Du kunne nøjes med at skrive "Jeg tager den over pb" Så er vi andre notificeret om, at du har set og reageret på det.
På den måde ville du også fremstå som den voksne i situationen.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Aima » 9. nov 2015, 20:52

kidkomb skrev:
Aima skrev:
kidkomb skrev:I to! Behersk jer lige.
Tag den på pb.


Hør her, én gang for alle. Jeg tager intet på PB, der i første omgang er lagt ud i en offentlig tråd. Når noget potentielt behandler min person negativt, så markerer jeg min grænse lige dér, hvor jeg ser det.

Hvis jeg tager nogen på fersk gerning i at bagtale mig i frokoststuen på mit job, så konfronterer jeg dem også når jeg ser det, hvor jeg ser det. Jeg går ikke hjem om sender en mail. Det kan godt være det ikke er kønt, men det er bagtaleriet fandme heller ikke, og måske var det i virkeligheden dét, altså trashtalken, man skulle opponere mod, fremfor den der rent faktisk bare, på egne vegne siger fra overfor det.

Jamen, det kan jeg da godt se du gør. Og jeg synes vitterligt ikke, at kommunikationen mellem dig og dem du synes angriber dig kommer os andre det mindste ved.
Du kunne nøjes med at skrive "Jeg tager den over pb" Så er vi andre notificeret om, at du har set og reageret på det.
På den måde ville du også fremstå som den voksne i situationen.


Kan du selv se ironien i, at du ikke tager den her med mig i indbakken? Og må jeg forsvare mig i det åbne her, eller skal jeg svare dig i en privatbesked?

Jeg har ikke brug for at fremstå som den voksne, Kid, for jeg sørger generelt for, at min barre for hvordan jeg opfører mig, også på internettet, er sat relativt højt. Jeg skriver intet, jeg ikke både kan og er villig til at stå på mål for, jeg undlader fx. at efterlade et årelangt spor af passiv-aggressive svinere, hvor jeg konsekvent basher konkrete meddebattører uden at kunne stilles til ansvar for det, selvom det da ville være det nemmeste blot at give tilbage af samme skuffe. Jeg har såmænd været fristet utallige gange, men i stedet vælger jeg jo så at sige fra og markere min grænse, og nej, det behøver jeg faktisk ikke gøre i indbakken, det hører, i min optik, til lige præcis dér, hvor det sker, og jeg kan ikke komme i tanke om et eneste argument for, hvorfor det ikke må påtales. Til gengæld kan jeg komme i tanke om de første 10 argumenter for hvorfor det BØR påtales så utvetydigt og straight up, så ingen er i tvivl.

Anfægt dog trashtalken, fremfor at klandre mig for at sige højt at den er uacceptabel.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 9. nov 2015, 20:57

Aima skrev:
Kan du selv se ironien i, at du ikke tager den her med mig i indbakken? Og må jeg forsvare mig i det åbne her, eller skal jeg svare dig i en privatbesked?


Guilty as charged.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10421

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf lillebjoern » 9. nov 2015, 21:15

GnueN skrev:
kidkomb skrev:Jamen, det kan jeg da godt se du gør. Og jeg synes vitterligt ikke, at kommunikationen mellem dig og dem du synes angriber dig kommer os andre det mindste ved.

Du kunne nøjes med at skrive "Jeg tager den over pb" Så er vi andre notificeret om, at du har set og reageret på det.
På den måde ville du også fremstå som den voksne i situationen.


Det samme kunne du jo - eller bedre endnu: en admin - have skrevet for to sider siden, da Lillebjørnen lige skulle presse lidt galde ud om dårlig moderation og hvor trist hun synes den dér passiv-aggressive tone var?

Når det så er sagt, ville problemet så ikke langt hen ad vejen være løst, hvis folk bare anvender de dertil indrettede anmeldelses- og ignorefunktioner, i stedet for at slæbe alt muligt gammelt shit og slet skjult innuendo med sig fra tråd til tråd/debat til debat?


Nu holder du altså. Jeg har absolut intet sagt om dårlig moderation - på noget tidspunkt. Den gider jeg ikke have på mig.

Og så er jeg efterhånden træt af at høre at det er "alt muligt gammelt shit" og "slet skult innuendo" - seriøst? Jeg skrev at jeg det SENESTE stykke tid har oplevet det herinde. Jeg oplevede det også på den gamle debat, men det er ikke noget jeg "hiver med herover", for det er noget, jeg ikke har lagt mærke til før nu, og som fik mig til at tænke, at jeg egentlig også oplevede det på den gamle. Det er ikke "alt muligt gammelt shit". Og det er på ingen måde slet skjult innuendo.

Så gider du godt lade være med at skyde det i skoene på mig? Tak.
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32467

Moderator

Indlægaf icelady » 9. nov 2015, 22:25

Hvis I finder indlæg, som I finder stødende så skriv direkte til personen eller anmeld dem.
Det her har afsporet tråden, og vi ser gerne, tråden vender tilbage på sporet.

Tak. Mod-team.
8
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Only Me
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 14. okt 2015, 21:19
Kort karma: 49
Likede indlæg: 363

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Only Me » 10. nov 2015, 00:12

At jeg skal nå at skrive to sæt noder på en dag. :gisp:
0
Altid glad for at hjælpe. :)
Billede
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Chatsy » 10. nov 2015, 07:10

Mine gamle kollegaer irriterer mig grusomt. Magen til konfliktsky, hykleriske mennesker, som de viste sig at være. Er helt ked af at jeg måtte opsige mit gamle job bl.a. pga. deres manglende støtte og pillen navle.
Og så min gamle chef, der var en bindegal, psyko-kælling der efter at have overtaget firmaet, havde interesse i at luge ud blandt dem, hun ikke kunne lide (herunder mig og et par andre, fordi vi ikke var forgabt i hendes selvforherligende postulater og ævl om at vi da endelig bare skal komme til hende, hvis der er noget. Hun sagde så bare ikke, at hvis det var fordi vi var uenige med hende, så skulle vi ikke vove det for så ville hun tage alle vores ansvarsområder væk fra os, køre personlig hetz og opfordre os til at sige op. At hun drev to af os til en sygemelding og derefter fuskede med timerne, var så en detalje hun ikke havde regnet med, jeg ville opdage. Surt show for hende). Det irriterer mig, at den slags mennesker findes, men sådan er den voksne verden vel bare nogen gange.
Senest rettet af Chatsy 10. nov 2015, 17:46, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10421

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf lillebjoern » 10. nov 2015, 08:35

GnueN skrev:Ok, fair nok... Så lad mig lige høre engang. Når du skriver følgende:

lillebjoern skrev:At nogle debattører herinde åbenbart får fripas til at svine andre - og andre, der gør det samme, får verbale prygl over det. Jeg elsker at være herinde på den ny debat, men jeg kan godt nok (stadig) mærke hvor stor line nogle debattører får af andre.


og

lillebjoern skrev:Jeg har bare, som nævnt, følt, at nogen får længere snor end andre. Og det synes jeg er en lidt ærgerlig tendens. Det er ikke noget, jeg regner med bliver gjort noget ved, og jeg har ikke tænkt mig at starte rygter i krogene, som jeg synes I får det til at lyde som om.


... hvem ER det så helt præcist, du mener, får "stor line" og af hvem? Altså, hvem herinde - hvis ikke det er moderationen på stedet, du brokker dig over - kan så give nogen længere line end andre? Og det manglende adressat taget i betragtning, hvordan kan du så forvente, at nogen læser dét som andet end "godt JEG ikke er passiv-aggressiv - i modsætning til visse andre..." ?

Altså, hvad ER det helt præcist du mener foregår herinde? At nogen sviner nogen, men ikke sviner andre, som burde svines? Jeg forstår det ikke - og jeg forstår ikke hvad formålet skulle være med at nedtone din tydelige irritation - i en tråd om, hvad som irriterer dig grænseløst - over... hvad var det nu... at nogen (igen: hvem?) slipper afsted med noget (igen: hvad?). Kan du selv finde hoved og hale i det dér? :forvirret2:


Det er godt du har det sjovt med det. Skidesjovt.

Jeg er fandeme ked af at blive angrebet på den her måde. Jeg kan godt skrive konkrete navne, men jeg har ikke lyst til at hænge nogen ud. Til dine spørgsmål, så mener jeg, at jeg synes nogen får lov til at svine andre i høj grad, og andre, der gør det ikke samme, ikke får lov. Altså, de bliver bashet af andre debattører. Det er præcist det jeg mener – værsgo'.

Hvad er helt seriøst formålet med at bashe mig så meget? Aima har talt, I know, og *gosh* jeg talte ikke så pænt til hende, og så er der åbenbart intet at stille op – så er der fribillet til at angribe mig fra alle sider. Der var sjovt nok ingen kommentarer (andre end opbakkende) før hun kommenterede det.

Tror du ikke jeg har fattet, at jeg ikke må skrive sådan noget herinde? Eller har du bare tænkt dig at blive ved? Var diskussionen ikke slut? Eller du skulle måske liiiige vade det i lidt mere?
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2694
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3851

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf HappyQ » 10. nov 2015, 09:55

Min ældste datters kæreste.
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32467

Moderator

Indlægaf icelady » 10. nov 2015, 10:10

Jeg gentager lige det her:

Hvis I finder indlæg, som I finder stødende så skriv direkte til personen eller anmeld dem.
Det her har afsporet tråden, og vi ser gerne, tråden vender tilbage på sporet.

Tak. Mod-team.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kommodedyret » 10. nov 2015, 17:51

Når min antivirus fornyer sig selv uden mit samtykke, og trækker 100dollars på min konto, og overtrækker min kassekredit så banken bliver sur.
FOR helved, jeg er så sur på alt hvad der har med penge at gøre, de er sgu roden til alt ondt.

Edit: nå ja, og så har deres kundeservice selvfølgelig lukket for længst, så jeg skal vente til i morgen med at skælde dem ud. :cuss: Sur.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Flora » 10. nov 2015, 19:01

At to i familien fylder rundt/halvrundt i denne måned, så nu skal jeg bruge de næste to weekender på suppe-steg-is-familie-tamtam med hele den pukkelryggede. Magter det virkelig ikke :wacko: :panik: :nerve:
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 10. nov 2015, 19:23

Flora skrev:At to i familien fylder rundt/halvrundt i denne måned, så nu skal jeg bruge de næste to weekender på suppe-steg-is-familie-tamtam med hele den pukkelryggede. Magter det virkelig ikke :wacko: :panik: :nerve:

Det er da også ubetænksomt :D

Nu er han heldigvis blevet voksen, men vi har en nevø, der har fødseldag mellem jul og nytår ... så hver gang man lige troede, man skulle slappe af efter juleræset, så skulle man til føs'da' :wacko:

Stakkels barn, for øvrigt ... ikke lige det mest lukrative tidspunkt at fødselsdag på ... sådan rent gavemæssigt ;)
Senest rettet af dgd2007 10. nov 2015, 19:26, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Generelt"