Læse videre eller arbejde? Karrierevalg, hjælp

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Læse videre eller arbejde? Karrierevalg, hjælp

Indlægaf englishchannel » 8. nov 2015, 11:50

Et andet perspektiv er, at du fra tidligere tråde og indlæg virker som en person, der er teoretisk mindet og elsker at nørde dit fag. Derfor tror jeg, at det på langt sigt vil være bedst for dig, hvis du forbedrede dine muligheder for at komme til at arbejde i et miljø med ligesindede. Nu kender jeg selvfølgelig ikke dig personligt, men jeg baserer det på, at langt størstedelen af de "nørdede" professionsbachelorer, jeg kender, relativt hurtigt blev trætte af at være i et miljø, hvor størstedelen af deres kollegaer var mest interesserede i den daglige drift, mens de selv var mere udviklingsorienterede. Ikke at der er noget galt med nogen af delene, men det blev meget ensomt for dem ikke at have andre at nørde med.
3
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Læse videre eller arbejde? Karrierevalg, hjælp

Indlægaf Zombie » 10. nov 2015, 14:35

Efter at have læst og grublet over jeres svar, har jeg besluttet mig for at tage en "lille" praktik på næste semester - 10/15 timer om ugen.

Det sætter måske en kæp i hjulet ift. drømmen om at få en hund snarligt. Og det vil nok gøre mig lidt mere fattig, da jeg kan arbejde mindre ved siden af studiet.
Til gengæld kunne det måske friske mig lidt op ift. noget studie-/arbejdsglæde.

Jeg ansøger nu i kommunens børn og unge forvaltning, inklusionscenter osv. om ulønnet praktik 4-6 måneder næste år.
Og snakker med kæresten om, at det ændrer lidt på budgettet for fælles lejlighed.

Jeg er lidt sent ude med at ansøge, men giver det et skud.

Mine svigerforældre (far og papmor) arbejder i kommunen - jeg prøver lige selv at søge først (stolthed), men ellers kan jeg spørge om de vil aflevere en uopfordret ansøgning på mine vegne.

Jeg håber at kunne lokke med "ulønnet arbejdskraft" - selvfølgelig er der nogle betingelser fra min side og nogle regler, men jeg kan godt acceptere lidt slavearbejde, for at kunne kigge nogle medarbejdere over skuldrene.

Jeg håber, at det at jeg er udd. pædagog også er en fordel ift. sagernes natur, tavshedspligt osv.
12
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Læse videre eller arbejde? Karrierevalg, hjælp

Indlægaf Zombie » 10. nov 2015, 14:37

Jeg forventer en masse hjerter for mit rationale her - det er et stort offer at udskyde projekt hund. Så kom med dem, jeg har fortjent dem (jaja, ved godt det er mit liv osv., but still!)
5
aka Forbies

:gammel:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Læse videre eller arbejde? Karrierevalg, hjælp

Indlægaf Akehurst2 » 10. nov 2015, 14:47

polavyk skrev:Jeg undrer mig noget over det store fokus på løn.

[snip]

Personligt ville jeg aldrig vælge et job ud fra lønnen. Men det er jo et spørgsmål om værdisæt.


Jeg kan godt forstå det, hvis man taler om at den fremtidige livsløn er meget lav.

Næh, penge er ikke alt, men de giver altså nogle muligheder, fx i forhold til hus, bil og dyr, hvis det er ens ønsker og de kan gøre det muligt med nedsat tid i en periode, og i det hele taget give en frihed.

Og så er det jo noget med at vælge mellem to forskellige jobs, der begge har tiltrækkende sider. Ikke noget med det eneste job, der kan gøre en glad på den ene side og så sælge sin sjæl til djævelen på den anden.
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Læse videre eller arbejde? Karrierevalg, hjælp

Indlægaf Akehurst2 » 10. nov 2015, 14:50

Zombie skrev:Efter at have læst og grublet over jeres svar, har jeg besluttet mig for at tage en "lille" praktik på næste semester - 10/15 timer om ugen.

Det sætter måske en kæp i hjulet ift. drømmen om at få en hund snarligt. Og det vil nok gøre mig lidt mere fattig, da jeg kan arbejde mindre ved siden af studiet.
Til gengæld kunne det måske friske mig lidt op ift. noget studie-/arbejdsglæde.

Jeg ansøger nu i kommunens børn og unge forvaltning, inklusionscenter osv. om ulønnet praktik 4-6 måneder næste år.
Og snakker med kæresten om, at det ændrer lidt på budgettet for fælles lejlighed.

Jeg er lidt sent ude med at ansøge, men giver det et skud.

Mine svigerforældre (far og papmor) arbejder i kommunen - jeg prøver lige selv at søge først (stolthed), men ellers kan jeg spørge om de vil aflevere en uopfordret ansøgning på mine vegne.

Jeg håber at kunne lokke med "ulønnet arbejdskraft" - selvfølgelig er der nogle betingelser fra min side og nogle regler, men jeg kan godt acceptere lidt slavearbejde, for at kunne kigge nogle medarbejdere over skuldrene.

Jeg håber, at det at jeg er udd. pædagog også er en fordel ift. sagernes natur, tavshedspligt osv.


Jeg synes, det er en rigtig god beslutning! Når næste semester er gået, så er der nærmest ingen tid tilbage på studiet, og vips - så er du færdig :)

Og så har du al den frihed, der følger med at have begge uddannelser, ikke skulle tilbage på SU og i det hele taget have frit valg på alle livets hylder.
1
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Læse videre eller arbejde? Karrierevalg, hjælp

Indlægaf Tux » 10. nov 2015, 15:36

Zombie skrev:Jeg forventer en masse hjerter for mit rationale her - det er et stort offer at udskyde projekt hund. Så kom med dem, jeg har fortjent dem (jaja, ved godt det er mit liv osv., but still!)

Tillykke med beslutningen, men jeg forstår den måske ikke rigtig. Du snakkede om at droppe studiet for at få en bedre økonomi på kort sigt, men nu gør du så noget som gør at du får færre penge lige nu og her? :gruble:
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Læse videre eller arbejde? Karrierevalg, hjælp

Indlægaf Zombie » 10. nov 2015, 23:31

Tux skrev:
Zombie skrev:Jeg forventer en masse hjerter for mit rationale her - det er et stort offer at udskyde projekt hund. Så kom med dem, jeg har fortjent dem (jaja, ved godt det er mit liv osv., but still!)

Tillykke med beslutningen, men jeg forstår den måske ikke rigtig. Du snakkede om at droppe studiet for at få en bedre økonomi på kort sigt, men nu gør du så noget som gør at du får færre penge lige nu og her? :gruble:


Ja. For det er det som nok skal til, for at motivere mig til at blive på studiet. Altså at komme i praktik. Så må jeg behovsudskyde ift. penge. Det er at være voksen og jeg bryder mig ikke om det.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Læse videre eller arbejde? Karrierevalg, hjælp

Indlægaf Tux » 11. nov 2015, 06:00

Zombie skrev:
Tux skrev:
Zombie skrev:Jeg forventer en masse hjerter for mit rationale her - det er et stort offer at udskyde projekt hund. Så kom med dem, jeg har fortjent dem (jaja, ved godt det er mit liv osv., but still!)

Tillykke med beslutningen, men jeg forstår den måske ikke rigtig. Du snakkede om at droppe studiet for at få en bedre økonomi på kort sigt, men nu gør du så noget som gør at du får færre penge lige nu og her? :gruble:


Ja. For det er det som nok skal til, for at motivere mig til at blive på studiet. Altså at komme i praktik. Så må jeg behovsudskyde ift. penge. Det er at være voksen og jeg bryder mig ikke om det.


Ja det er også noget farligt noget det der med at blive voksen...
0

Tilbage til "Livets forhold"