Eyelash extentions

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Eyelash extentions

Indlægaf Grissebassen » 10. okt 2015, 21:07

Jeg går og leger lidt med tanken om at få eyelash extentions og føler nu endelig jeg har fået mod på at kaste mig ud i det.
Men først kunne det være super rart at høre nogle erfaringer fra andre. Er der nogle herinde der har prøvet det?
Er det besværligt at vedligeholde i forhold til at rense osv? Hvilke produkter skal man anvende til dette? Sker der noget hvis man skipper en enkelt gang ind i mellem? Og skader det ens naturlige vipper meget?
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Eyelash extentions

Indlægaf Fru Sunshine » 10. okt 2015, 21:10

Jeg har prøvet det, og var fint tilfreds. De holdt så længe mine egne øjenvipper blev der.

Jeg ved ikke, hvad du helt nøjagtigt sigter til, når du snakker om rensning. Du må ikke bruge oliebaseret mascara, hvilket de fleste er, og oliebaseret make-up-fjerner er også no-go.
Det opløser limen.
Jeg vil anbefale enkelte vippehår. De der buketter er for tunge for den enkelte vippe og får dem til at knække meget nemt.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Eyelash extentions

Indlægaf Grissebassen » 10. okt 2015, 21:20

Fru Sunshine skrev:Jeg har prøvet det, og var fint tilfreds. De holdt så længe mine egne øjenvipper blev der.

Jeg ved ikke, hvad du helt nøjagtigt sigter til, når du snakker om rensning. Du må ikke bruge oliebaseret mascara, hvilket de fleste er, og oliebaseret make-up-fjerner er også no-go.
Det opløser limen.
Jeg vil anbefale enkelte vippehår. De der buketter er for tunge for den enkelte vippe og får dem til at knække meget nemt.

Tak for dit svar:-) Pointen med det ville lidt være helt at slippe for mascara :)
Når du siger, at de holdt så længe dine egne vipper blev der, betyder det så at du tabte vipper af det?
Med rensning mener jeg, at jeg har hørt at man skal rense sine extentions :)
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Eyelash extentions

Indlægaf Fru Sunshine » 10. okt 2015, 21:27

Ja, jeg tabte vipper, men ikke hurtigere end man normalt taber dem. Jeg har hørt om knækkede vipper hos rigtig mange, der har fået buketter sat på, men enkeltvipperne sad fint, til vippen selv faldt af.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Eyelash extentions

Indlægaf Fru Sunshine » 10. okt 2015, 21:28

Og jeg brugte heller ikke mascara. Det var skønt.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Eyelash extentions

Indlægaf Zombie » 10. nov 2015, 14:59

Jeg er afhængig af dem.

Jeg får lavet single lashes - et billigt sted i Brønshøj. Hun er uddannet fra Lash Bar, og er bare så sød, professionel og ikke for dyr. Sig til, hvis du vil have en henvisning. :)
Hun er billig fordi hun er selvstændig, og har brug for en fast kundebase - alm. mennesker som gerne kommer igen og igen, fordi hun ikke er for dyr (som mig).

Jeg har fået det lavet i et års tid. Mine egne vipper har ikke taget skade. Jeg har kun holdt en pause på 2-3 uger en enkelt gang - har ikke haft behov for det ellers.

Jeg får det lavet hver 3. uge. Min "dame" siger, jeg sagtens kan gå 4 uger, men efter 3 uger kan jeg selv se, at der er tyndet lidt ud i dem og jeg er forfængelig.

Jeg bruger kun mascara på de nederste vipper - pointen med vippe extensions er lidt at undgå brug af mascara og jeg tror, det er langt sundere for mine øjne at jeg dropper mascara og at skulle fjerne denne med kemikalier osv.

Hvis du bruger øjenrens på dine fake lashes, risikerer du at opløse limen.
Jeg renser dem ikke - de får sæbe ned over sig når jeg forsigtigt vasker mit ansigt i badet, men jeg hverken gnider eller bruger særlige produkter til dem.

Til at fjerne øjenmake-up (øjenskygge) efter fest osv., bruger jeg en make-up serviet om en finger, for ikke at opløse limen ved at sjaske make-up fjerner ud over det hele. Sidder der noget tilbage efter bad, bruger jeg en make-up vatpind - den flade ende, og lidt lunken vand til forsigtigt at gnubbe det af.
Har jeg dog kun haft brug for at gøre 1 gang.


Så jeg gør altså intet for at rense det og de er PÆNE.

Efter bad, når de er våde, så klumper de sammen ligesom ens egne vipper. Her bruger jeg en ren vippe-børste til at børste dem igennem og fordele dem lige.
Min vippe-"dame" giver sådan en børste med gratis ved første påfyldning.


Jeg er ikke nervøs for slid på egne vipper, for man taber naturligt sine egne vipper i et vist tempo. Så selv hvis jeg vågner i morgen med fucked-up vipper, så vil det tage måske 2-3 måneder før, at mine vipper er pæne igen, da der kommer nye.

Som nævnt har jeg fået det gjort i et år uden problemer overhovedet - jeg tror virkelig, det er sundere for mine øjne end mascara, og mere praktisk når man er udemenneske som mig (vandfast mascara på de nederste vipper og så kører bussen!).


Jeg får den korteste vippe sat på, som stadig er ret lang bambi-version ift. normale vipper med mascara. Dette for at skåne mine egne vipper. De sættes på, så de er længst i den yderste øjenkrog og kortest inde mod næseryggen, det er meget smukt.

Når jeg så skal et eller andet fancy, får jeg hende til at sætte mere længde på, når jeg alligevel skal opfyldes. Selvom jeg ikke får en helt ny påfyldning, får jeg stadig en god effekt.


Jeg ville klart spørge mig for - stedet skal bruge en god lim og gode vipper, top renlighed og teknik.

Aldrig buketter - og kun faux hår, for en del oplever allergiske reaktioner på de fancy hår af ægte mink. Plus, det er synd for minken.
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Eyelash extentions

Indlægaf Zombie » 10. nov 2015, 15:04

Og lige en tilføjelse:

Man skal finde et sted, hvor "damen" er dygtig. Da jeg holdt pause, var det fordi mine vipper var slidte pga. rollespils-sminke og ikke pga. vipperne. Det var min dame, der ved en planlagt opfyldning kommenterede det, og vi aftalte at jeg holdt pause.
Selvom jeg havde "spildt" hendes tid, bongede hun mig ikke for det - fordi jeg er fast kunde og hun er så sød.

Andre steder havde måske bare kørt på uden at sige noget, men hun er jo interesseret i, at jeg kommer igen. Det er god og ærlig service.

Eneste minus er, at man ikke bare kan gnide sig i øjet når man har lyst - lidt som at have mascara på altid.
Men det er en tilvænningssag.


Hvis jeg kan, skal jeg have lash extensions til jeg dør. Jeg kan slet ikke forestille mig at skulle bøvle med mascara nogensinde igen, udover de nederste vipper som er klaret på 2 sekunder.

Det er så skøøøøønt.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Eyelash extentions

Indlægaf Zombie » 10. nov 2015, 15:07

Når jeg har lagt make-up, børster jeg vipperne med vippe-børsten for at fjerne evt. pudder som er drysset ned.

Det er en god idé, at vipperne er helt tørre efter bad, for så kan man nemt rede pudderet væk - er vipperne våde, sidder pudderet fast og kan ikke bare redes væk.

Når dette sker, fugter jeg vippebørsten med lunken vand inden jeg reder vipperne - først ovenfra for at fjerne pudder, og bagefter nedefra hvor jeg forsigtigt trækker lidt opad, for at få bambi-effekten.
Når vipperne så er tørre efter den omgang, kan der være behov for lige at børste dem igen med en tør vippebørste. Men det er sjældent.

Det tager vel i alt 5-6 sekunder.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Eyelash extentions

Indlægaf Fru Sunshine » 10. nov 2015, 16:08

Jeg friserede altså ikke mine vipper. Det var ikke nødvendigt.
Og at fjerne øjenskygge og eyeliner er ikke nogen større sag, hvis du bare har en oliefri make-up-fjerner.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Eyelash extentions

Indlægaf Spjaerten » 10. nov 2015, 16:18

Zombie jeg vil gerne ha en PB med navn
0
Tryk på * :slem:
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Eyelash extentions

Indlægaf topmadras3 » 10. nov 2015, 18:44

Zombie jeg vil også gerne have et navn på stedet,hvilken pris og måske har du lyst til at vise et billede :blomst:
0
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Eyelash extentions

Indlægaf topmadras3 » 11. nov 2015, 20:04

Eller andre der har gode oplevelser med et sted i København?
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Eyelash extentions

Indlægaf Undtagelsen » 11. nov 2015, 20:09

Lige nøjagtig det der med ikke at kunne klø sig i øjnene, er grunden til at jeg måtte fjerne mine igen efter en enkelt opfyldning.
Er temmelig ramt af diverse allergier forår/sommer og det fungerede desværre slet ikke sammen.

Men måske man skulle prøve igen her til vinteren...
Zombie, jeg er også interesseret i din kontakt, hvis du vil dele med flere.
0
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Eyelash extentions

Indlægaf topmadras3 » 12. nov 2015, 20:46

Årh ved ikke om jeg tør,er bange for at mine egne vipper ryger af -har læst om vippebuk er der nogen der har prøvet det og måske en vippeserum?
Der står at vippebukket holder ca 6 uger -jeg er forvirret
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Eyelash extentions

Indlægaf Zombie » 13. nov 2015, 22:24

https://www.facebook.com/bywexel/?fref=ts

Jeg har som sagt fået det lavet i et år uden problemer overhovedet - og har altså en ret klar følelse af, at mine øjne er langt mere generede af mascara og de kemikalier der er i sådanne, og evt. make-up fjerner.

Jeg friserer mine vipper - ikke fordi det er nødvendigt og jeg glemmer det da nogle gange. Men hvis jeg gør det, så står de helt lige og pænt fordelt. Jeg tror dog effekten mere er noget, jeg selv kan se.

Ift. make-up fjerner osv.: Jo mindre man "piller" ved dem med diverse, jo mere og længere tid holder de. Jeg kunne sagtens vente 4-5 uger med en opfyldning, hvis jeg var mindre forfængelig, fordi jeg ikke bruger for meget af sådan noget hejs.
Bruger man make-upfjerner, også uden olie, ryger de bare en anelse hurtigere af og så er de 3-4 uger mellem opfyldning ganske sigende.

Jeg tror også, der kan være forskel på den lim, der bruges - min "dame" bruger ikke den skrappeste lim på markedet, hvilket er godt for øjnene.

Og ja, så der er også individuelle forskelle fra person til person.
1
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Skønhed"