Feministisk Initiativ - alle er racister

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Feministisk Initiativ - alle er racister

Indlægaf Slettet bruger » 18. sep 2017, 15:36

Tja, men det er jo en ret logisk konsekvens af de tanker der definerer venstrefløjen i dag.

I ventrefløjs-verdensbilledet giver det point hver gang det lykkes at finde en ny "ond" gruppe, og de har jo øget fjenderne med så mange grupper. Så det må jo ende med at man er eklærer at simpelthen ALLE er onde undetrykkende racister.

Jeg tror også den økologiske bevægelse og dyrerettighedsbevægelsen ender med at være imod mennesker som sådan, fordi den eneste måde at få folk til at holde helt op med at forurene og genere dyr, det er at slå dem ihjel. Man kan allerede se tendensen til dem i dem der ikke vil have børn fordi de mener at mennesker som sådan er en dårlig ting.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Feministisk Initiativ - alle er racister

Indlægaf Slettet bruger » 18. sep 2017, 15:46

Akehurst2 skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
Wizzze skrev:Og her troede jeg, at det kun var patriarkatet som var fjenden? :gruble:
ja ja, så lærte jeg også noget i dag.

Wizzze, ikke kun et mandssvin, men nu også racist, man opnår virkelig meget selvindsigt her på debatten :D
Ellers plejer de jo at sige, at kun hvide kan være racister. Pga. noget med magt eller et eller andet bavl. De her er åbenbart mere inklusiv, nu kan sorte og asiater og alt muligt andet også være racister.


Så vidt jeg kan tolke er alle i verden racister ud fra deres definition.

At kun statsborgere har stemmeret og at der i øvrigt knytter sig særlige rettigheder til statsborgerskab i et land er mig bekendt ganske sædvanligt i rigtig mange lande.


Ja men de forstår ikke hvad en stat er og hvordan statsborgerskab virker :) Har forklaret det flere 100 gange til folk der mener det er racisme at alle ikke kan stemme til folketingsvalg i DK eller i andre lande.

Det er noget der ikke bliver forklaret i skoler og gymnasier, og åbenbart er det så svært at forstå at mange failer på det. Og når de får de forklaret så bliver de bare skeptiske og vrede og føler man bruger snydetricks fordi man bruger rigtig viden. Sådan er det nok også med dem her.

Det er på samme måde som mange ikke forstår det med privat og offentlig grund, og derfor bliver de bestyrtede, når de finder ud af at Netto kan bortvise en fordi Netto er privat, og tror mere det her privat/offentligt er en slags korstog mod dem personligt, fordi de ikke ved det har været sådan i flere 100 år.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Feministisk Initiativ - alle er racister

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. sep 2017, 15:47

Hvis citatet er som refereret, lyder det ikke for klogt.
Samtidig synes jeg dog, at det er en gratis omgang, hvis man på baggrund af et radioindslag med. lyder det til, rabiate holdninger begynder at affærdige alt, der har med feminisme at gøre. Den der med, at "de få ødelægger det for de mange" køber jeg stort set aldrig, for man styrer da helt selv, om man vil fordømme kollektivt. Det er ikke afsenders - og slet ikke, i dette tilfælde, andre feministers - ansvar.
2
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9511
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26582

Re: Feministisk Initiativ - alle er racister

Indlægaf Santa » 18. sep 2017, 15:47

Hun er sq da ikke helt gennembagt!!!
Har hun overvejet hvordan vores folketing ville se, hvis andre nationer kunne stemme til vores folketingsvalg?
Fx Rusland? Tyskland? USA? Og med kun 5,5 mill mennesker i DK (heraf kun ca 4,1 stemmeberettigede), så kan vi jo ikke engang hævne os til deres valg!?

Det er SÅ undergravende for ligestillingsdebatten (både den mellem køn og den mellem racer og religioner) at sådanne fjolser får taletid. Hun kan passende møde op i 4z på mandag, hvor vi skal have om demokrati, borgerrettigheder og ditto-pligter!
(Og jeg vil gerne udvide pensum for hende og tale lidt om, hvor vigtigt det er, at man holder sig orienteret om samfundets opbygning - kan osse smide et historisk foredrag om kvindefrigørelsesbevægelsen og noget om kildekritik ind, tror at hun har brug for det!).
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9511
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26582

Re: Feministisk Initiativ - alle er racister

Indlægaf Santa » 18. sep 2017, 15:52

eks-Maupassant skrev:
Akehurst2 skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
Wizzze skrev:Og her troede jeg, at det kun var patriarkatet som var fjenden? :gruble:
ja ja, så lærte jeg også noget i dag.

Wizzze, ikke kun et mandssvin, men nu også racist, man opnår virkelig meget selvindsigt her på debatten :D
Ellers plejer de jo at sige, at kun hvide kan være racister. Pga. noget med magt eller et eller andet bavl. De her er åbenbart mere inklusiv, nu kan sorte og asiater og alt muligt andet også være racister.


Så vidt jeg kan tolke er alle i verden racister ud fra deres definition.

At kun statsborgere har stemmeret og at der i øvrigt knytter sig særlige rettigheder til statsborgerskab i et land er mig bekendt ganske sædvanligt i rigtig mange lande.


Ja men de forstår ikke hvad en stat er og hvordan statsborgerskab virker :) Har forklaret det flere 100 gange til folk der mener det er racisme at alle ikke kan stemme til folketingsvalg i DK eller i andre lande.

Det er noget der ikke bliver forklaret i skoler og gymnasier, og åbenbart er det så svært at forstå at mange failer på det. Og når de får de forklaret så bliver de bare skeptiske og vrede og føler man bruger snydetricks fordi man bruger rigtig viden. Sådan er det nok også med dem her.


Jeg kan garantere dig for at der bliver undervist i det i danske folkeskoler! Det sker i både historie og samfundsfag, gennem elevrådsarbejdet og elevdeltagelse i fx skolebestyrelsen. Eleverne lærer ikke blot om demokrati, det udøves også i praksis med dem så vidt det er muligt.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Akehurst2
Indlæg: 14143
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Feministisk Initiativ - alle er racister

Indlægaf Akehurst2 » 18. sep 2017, 15:57

DetSorteCirkus skrev:Hvis citatet er som refereret, lyder det ikke for klogt.
Samtidig synes jeg dog, at det er en gratis omgang, hvis man på baggrund af et radioindslag med. lyder det til, rabiate holdninger begynder at affærdige alt, der har med feminisme at gøre. Den der med, at "de få ødelægger det for de mange" køber jeg stort set aldrig, for man styrer da helt selv, om man vil fordømme kollektivt. Det er ikke afsenders - og slet ikke, i dette tilfælde, andre feministers - ansvar.


Nej, det er ikke andre feministers ansvar. Men når de ligefrem stiller op som Feministisk Initiativ til offentlige valg, så synes jeg personligt, det er rigtig ærgerligt at de behandler feminismen på den måde.

Og ja, citatet var som gengivet. Det blev endda gentaget flere gange, fordi radioværten spurgte grundigt ind til om det virkelig var det, hun mente.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Feministisk Initiativ - alle er racister

Indlægaf Slettet bruger » 18. sep 2017, 16:01

Santa skrev:
eks-Maupassant skrev:
Akehurst2 skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
Wizzze skrev:Og her troede jeg, at det kun var patriarkatet som var fjenden? :gruble:
ja ja, så lærte jeg også noget i dag.

Wizzze, ikke kun et mandssvin, men nu også racist, man opnår virkelig meget selvindsigt her på debatten :D
Ellers plejer de jo at sige, at kun hvide kan være racister. Pga. noget med magt eller et eller andet bavl. De her er åbenbart mere inklusiv, nu kan sorte og asiater og alt muligt andet også være racister.


Så vidt jeg kan tolke er alle i verden racister ud fra deres definition.

At kun statsborgere har stemmeret og at der i øvrigt knytter sig særlige rettigheder til statsborgerskab i et land er mig bekendt ganske sædvanligt i rigtig mange lande.


Ja men de forstår ikke hvad en stat er og hvordan statsborgerskab virker :) Har forklaret det flere 100 gange til folk der mener det er racisme at alle ikke kan stemme til folketingsvalg i DK eller i andre lande.

Det er noget der ikke bliver forklaret i skoler og gymnasier, og åbenbart er det så svært at forstå at mange failer på det. Og når de får de forklaret så bliver de bare skeptiske og vrede og føler man bruger snydetricks fordi man bruger rigtig viden. Sådan er det nok også med dem her.


Jeg kan garantere dig for at der bliver undervist i det i danske folkeskoler! Det sker i både historie og samfundsfag, gennem elevrådsarbejdet og elevdeltagelse i fx skolebestyrelsen. Eleverne lærer ikke blot om demokrati, det udøves også i praksis med dem så vidt det er muligt.


Mærkeligt! Der er næsten ingen der forstår det.

Så sent som forrige år var der en der blev nægtet indrejse i Israel, hvilket er 100% OK, og man skal lige forstå det med stater for at vide det. Stater kan kvit og frit bestemme hvem de vil lukke ind eller ej. Uden at de behøver at begrunde det.

Hele Politiken var fyldt med skribenter der skrev indlæg ud fra den fejlagtige opfattelse at det var en krænkelse af menneskerettighederne, fordi de tror der er en menneskerettigheder til at rejse hen hvortil man vil, der på en eller anden måde gør at staternes suverænitet ikke findes mere.

Avisen Politiken (og alle dem der mener det er en seriøs avis) forstår i hvert fald ikke hvordan den der statsting fungerer, så det undrer mig der undervises i det i folkeskolen.

Mener også at huske de har lavet samme fejl på DR?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Feministisk Initiativ - alle er racister

Indlægaf Slettet bruger » 18. sep 2017, 16:07

f.eks. her

http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ ... else%C2%AB

http://politiken.dk/debat/art5572852/Is ... -terrorist

og en med Tyrkiet her

http://politiken.dk/indland/art5879416/ ... -i-Tyrkiet

I alle tilfælde ligger den der at stater kan afvise folk indrejse som de nu føler for det, og det forstår de ikke på Politiken.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Feministisk Initiativ - alle er racister

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. sep 2017, 16:11

Akehurst2 skrev:Nej, det er ikke andre feministers ansvar. Men når de ligefrem stiller op som Feministisk Initiativ til offentlige valg, så synes jeg personligt, det er rigtig ærgerligt at de behandler feminismen på den måde.

Og ja, citatet var som gengivet. Det blev endda gentaget flere gange, fordi radioværten spurgte grundigt ind til om det virkelig var det, hun mente.


Det er det da også, ærgerligt, men sådan er det vel mere eller mindre med alle partier.
Den del af mine holdninger, der kan kaldes liberalistiske, har fx. heller ikke meget tilfælles med Venstre - Danmarks liberale parti.

Jeg synes generelt, og ikke rettet mod dig, at det er ekstra vigtigt at fastholde et nuanceret syn på grupper, ismer og whatever, som man ved, at man har en tendens til at automatreagere på.
2
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7319
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23120

Re: Feministisk Initiativ - alle er racister

Indlægaf Aragorn » 18. sep 2017, 17:32

paint skrev:'Racister', må vel logisk set, være en gruppe af mennesker. Men hvis alle er det, forsvinder den afgrænsede gruppe og bliver til alle. Og så forsvinder begrebet vel også?


Eller sagt på en anden måde: Hvad alle er, er ingen.

Jeg vil aldrig kalde mig selv for racist. Hverken når jeg taler højt eller lavt, i offentlighed eller privat, ytrer jeg mig racistisk. Den betegnelse vil jeg nægte at påtage mig til enhver tid.

Jeg har aldrig deltaget i et rally, jeg er ikke medlem af lyssky grupper på Facebook, jeg sidder ikke med anonyme konti på forskellige medier og skriver racistiske ting, og jeg hvisker ikke mine venner og bekendte racistiske bemærkninger i øret når andre ikke hører det.

Jeg er grundlæggende ligeglad med, hvilken baggrund, seksualitet, hudfarve og køn folk har - bare de opfører sig ordentligt. Hvis folk opfører sig ordentligt, så kan vi altid tale sammen. Hvis ikke, så er de idioter, og deres baggrund, hudfarve, køn og seksualitet kan så bruges i en tilsvining som et tillægsord - det er bare ikke min automatreaktion. Man har gjort sig fortjent til det.

Samtidig er jeg hellere ikke dummere, end at jeg ikke kan lade være med at koble hændelser der kan sammenlignes sammen. Som vi jo alle gør, når vi ser en HA rocker med sin vest: Ham der, han er et ubehageligt menneske. Ham skal man tage sig i agt for. Han lever et liv baseret på vold og kriminalitet.

Den samme mekanisme gør sig naturligvis gældende med alle mennesker der kan grupperes, som eksempelvis at overvægtige mennesker og rygere er i særlig risiko for hjerte-kar sygdomme, og statistikken taler sit tydelige sprog over for bestemte befolkningsgrupper: Der er ganske enkelt problemer visse steder, og man skal faktisk være en helt særlig idiot, for at benægte, at der findes problemer.

Hvilket er nøjagtigt den fejl, som de politiske korrekte grupper har begået: De tror, at folks gruppering af andre mennesker, og påtalen af et eller flere problemer med andre grupper af mennesker, skyldes en underlegenhed i begavelse (den begavelse de samtidigt mener de selv har), at hvad der bliver sagt, kun skyldes racisme og fordomme. At det kun skyldes dumhed, når de mennesker der kommenterer på Nationen! giver udtryk for deres vrede.

Dumhed og uvidenhed vil altid være en del af svaret, hvorend mennesker er - men det er ikke svaret alene.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7319
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23120

Re: Feministisk Initiativ - alle er racister

Indlægaf Aragorn » 18. sep 2017, 17:36

DetSorteCirkus skrev:
Akehurst2 skrev:Nej, det er ikke andre feministers ansvar. Men når de ligefrem stiller op som Feministisk Initiativ til offentlige valg, så synes jeg personligt, det er rigtig ærgerligt at de behandler feminismen på den måde.

Og ja, citatet var som gengivet. Det blev endda gentaget flere gange, fordi radioværten spurgte grundigt ind til om det virkelig var det, hun mente.


Det er det da også, ærgerligt, men sådan er det vel mere eller mindre med alle partier.
Den del af mine holdninger, der kan kaldes liberalistiske, har fx. heller ikke meget tilfælles med Venstre - Danmarks liberale parti.

Jeg synes generelt, og ikke rettet mod dig, at det er ekstra vigtigt at fastholde et nuanceret syn på grupper, ismer og whatever, som man ved, at man har en tendens til at automatreagere på.


Ismer er særdeles problematiske, fordi de leverer et samlet tankesæt, med idealer, ideer, problemer og løsninger, hvilket folk let kan tage til sig, og dermed slippe for at overveje for dem, hvad der er sandt. Pøbelmentalitet er let at oppiske med en -isme - hvilket er grunden til at de skal tales i mod, højt og tydeligt.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Feministisk Initiativ - alle er racister

Indlægaf Modesty Blame » 18. sep 2017, 17:38

eks-Maupassant skrev:f.eks. her

http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ ... else%C2%AB

http://politiken.dk/debat/art5572852/Is ... -terrorist

og en med Tyrkiet her

http://politiken.dk/indland/art5879416/ ... -i-Tyrkiet

I alle tilfælde ligger den der at stater kan afvise folk indrejse som de nu føler for det, og det forstår de ikke på Politiken.

Måske er det dig, der ikke helt fatter, hvad det er, der bliver skrevet i de indlæg. Det er debatindlæg, der stiller spørgsmålstegn ved, hvorfor de bliver nægtet indrejse i Israel/Tyrkiet. Der er ikke tale om, at skribenterne ikke forstår, hvad en stat eller et statsborgerskab er - og du er forhåbentlig intelligent nok til at fange den nuance?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Feministisk Initiativ - alle er racister

Indlægaf Slettet bruger » 18. sep 2017, 17:45

Modesty Blame skrev:
eks-Maupassant skrev:f.eks. her

http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ ... else%C2%AB

http://politiken.dk/debat/art5572852/Is ... -terrorist

og en med Tyrkiet her

http://politiken.dk/indland/art5879416/ ... -i-Tyrkiet

I alle tilfælde ligger den der at stater kan afvise folk indrejse som de nu føler for det, og det forstår de ikke på Politiken.

Måske er det dig, der ikke helt fatter, hvad det er, der bliver skrevet i de indlæg. Det er debatindlæg, der stiller spørgsmålstegn ved, hvorfor de bliver nægtet indrejse i Israel/Tyrkiet. Der er ikke tale om, at skribenterne ikke forstår, hvad en stat eller et statsborgerskab er - og du er forhåbentlig intelligent nok til at fange den nuance?


Der er ikke noget at stille spørgsmålstegn ved. De har lov til at nægte dig indgang, hvis de ikke kan lide din næse, eller fordi de har haft en rigtig dårlig morgen. Det er sådan det virker og sådan det altid har virket, og det kunne være rigtigt fedt hvis folk gad at sætte sig ind i det, i stedet for at tåge rundt.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9511
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26582

Re: Feministisk Initiativ - alle er racister

Indlægaf Santa » 18. sep 2017, 17:49

eks-Maupassant skrev:
Santa skrev:
eks-Maupassant skrev:
Akehurst2 skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
Wizzze skrev:Og her troede jeg, at det kun var patriarkatet som var fjenden? :gruble:
ja ja, så lærte jeg også noget i dag.

Wizzze, ikke kun et mandssvin, men nu også racist, man opnår virkelig meget selvindsigt her på debatten :D
Ellers plejer de jo at sige, at kun hvide kan være racister. Pga. noget med magt eller et eller andet bavl. De her er åbenbart mere inklusiv, nu kan sorte og asiater og alt muligt andet også være racister.


Så vidt jeg kan tolke er alle i verden racister ud fra deres definition.

At kun statsborgere har stemmeret og at der i øvrigt knytter sig særlige rettigheder til statsborgerskab i et land er mig bekendt ganske sædvanligt i rigtig mange lande.


Ja men de forstår ikke hvad en stat er og hvordan statsborgerskab virker :) Har forklaret det flere 100 gange til folk der mener det er racisme at alle ikke kan stemme til folketingsvalg i DK eller i andre lande.

Det er noget der ikke bliver forklaret i skoler og gymnasier, og åbenbart er det så svært at forstå at mange failer på det. Og når de får de forklaret så bliver de bare skeptiske og vrede og føler man bruger snydetricks fordi man bruger rigtig viden. Sådan er det nok også med dem her.


Jeg kan garantere dig for at der bliver undervist i det i danske folkeskoler! Det sker i både historie og samfundsfag, gennem elevrådsarbejdet og elevdeltagelse i fx skolebestyrelsen. Eleverne lærer ikke blot om demokrati, det udøves også i praksis med dem så vidt det er muligt.


Mærkeligt! Der er næsten ingen der forstår det.

Så sent som forrige år var der en der blev nægtet indrejse i Israel, hvilket er 100% OK, og man skal lige forstå det med stater for at vide det. Stater kan kvit og frit bestemme hvem de vil lukke ind eller ej. Uden at de behøver at begrunde det.

Hele Politiken var fyldt med skribenter der skrev indlæg ud fra den fejlagtige opfattelse at det var en krænkelse af menneskerettighederne, fordi de tror der er en menneskerettigheder til at rejse hen hvortil man vil, der på en eller anden måde gør at staternes suverænitet ikke findes mere.

Avisen Politiken (og alle dem der mener det er en seriøs avis) forstår i hvert fald ikke hvordan den der statsting fungerer, så det undrer mig der undervises i det i folkeskolen.

Mener også at huske de har lavet samme fejl på DR?


Øøhhh...?
Det, jeg svarer på, er at der undervises i almindelig basisviden om demokrati, tre-delingen af magten, samfundets opbygning og basale rettigheder og pligter som statsborger. Selvfølgelig underviser vi ikke børn om mere specifikke regler og love.
Så du kan sagtens stille eksempler op som underbygger din pointe.
Men det er forkert at sige at der slet ikke undervises i hvad et statsborgerskab GRUNDLÆGGENDE indebærer i folkeskolen.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Feministisk Initiativ - alle er racister

Indlægaf Slettet bruger » 18. sep 2017, 17:54

Santa skrev:
eks-Maupassant skrev:
Santa skrev:
eks-Maupassant skrev:
Akehurst2 skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
Wizzze skrev:Og her troede jeg, at det kun var patriarkatet som var fjenden? :gruble:
ja ja, så lærte jeg også noget i dag.

Wizzze, ikke kun et mandssvin, men nu også racist, man opnår virkelig meget selvindsigt her på debatten :D
Ellers plejer de jo at sige, at kun hvide kan være racister. Pga. noget med magt eller et eller andet bavl. De her er åbenbart mere inklusiv, nu kan sorte og asiater og alt muligt andet også være racister.


Så vidt jeg kan tolke er alle i verden racister ud fra deres definition.

At kun statsborgere har stemmeret og at der i øvrigt knytter sig særlige rettigheder til statsborgerskab i et land er mig bekendt ganske sædvanligt i rigtig mange lande.


Ja men de forstår ikke hvad en stat er og hvordan statsborgerskab virker :) Har forklaret det flere 100 gange til folk der mener det er racisme at alle ikke kan stemme til folketingsvalg i DK eller i andre lande.

Det er noget der ikke bliver forklaret i skoler og gymnasier, og åbenbart er det så svært at forstå at mange failer på det. Og når de får de forklaret så bliver de bare skeptiske og vrede og føler man bruger snydetricks fordi man bruger rigtig viden. Sådan er det nok også med dem her.


Jeg kan garantere dig for at der bliver undervist i det i danske folkeskoler! Det sker i både historie og samfundsfag, gennem elevrådsarbejdet og elevdeltagelse i fx skolebestyrelsen. Eleverne lærer ikke blot om demokrati, det udøves også i praksis med dem så vidt det er muligt.


Mærkeligt! Der er næsten ingen der forstår det.

Så sent som forrige år var der en der blev nægtet indrejse i Israel, hvilket er 100% OK, og man skal lige forstå det med stater for at vide det. Stater kan kvit og frit bestemme hvem de vil lukke ind eller ej. Uden at de behøver at begrunde det.

Hele Politiken var fyldt med skribenter der skrev indlæg ud fra den fejlagtige opfattelse at det var en krænkelse af menneskerettighederne, fordi de tror der er en menneskerettigheder til at rejse hen hvortil man vil, der på en eller anden måde gør at staternes suverænitet ikke findes mere.

Avisen Politiken (og alle dem der mener det er en seriøs avis) forstår i hvert fald ikke hvordan den der statsting fungerer, så det undrer mig der undervises i det i folkeskolen.

Mener også at huske de har lavet samme fejl på DR?


Øøhhh...?
Det, jeg svarer på, er at der undervises i almindelig basisviden om demokrati, tre-delingen af magten, samfundets opbygning og basale rettigheder og pligter som statsborger. Selvfølgelig underviser vi ikke børn om mere specifikke regler og love.
Så du kan sagtens stille eksempler op som underbygger din pointe.
Men det er forkert at sige at der slet ikke undervises i hvad et statsborgerskab GRUNDLÆGGENDE indebærer i folkeskolen.


ahh OK.

Jeg har tit set folk blive overrasket over at

- man ikke kan stemme til parlamentsvalg i andre lande end der hvor man er statsborger, hvor folk nogen gange mener at det er racisme
- at man kan blive udvist efter man har boet i landet 30 år, fordi de ikke forstår at ikke-statsborgere altid kan udvises, og det ikke kommer an på hvor mange år man har været der
- har også set udlændinge der har haft alle muligheder for at få statsborgerskab i det land de bor i, hvor de så ikke gør det fordi de ikke forstår hvor vigtigt det er, og de vist mest tænker det er noget med farven på passet
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"