hævede fødder - diabetes 2?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

hævede fødder - diabetes 2?

Indlægaf DenBruneMunk » 17. sep 2017, 08:53

Jeg lider af diabetes type 2, og har ofte spurgt min læge om mine fødder kunne være påvirket af diabetes. Her er forklaringen ofte at man kan få smerter og miste følelsen i dem.

Jeg har Ikke smerter og har ikke mistet følelsen, derimod er de ofte hævet, sådan som der er for meget væske i dem ;(

Min mistanke er at årsagen IKKE har noget med diabetes at gøre, siden jeg ikke har smerterne eller mistede følelsen i en af dem, de nævner også at man ikke nødvendigvis mister den i begge.

Nu håber jeg der måske sidder nogle andre med diabetes 2, og måske har prøvet ikke det samme , men oplevet væske i fødderne , så de hæver?
Det er lidt som når jeg bøjer tæerne, så kan man ikke helt bøje igennem som om huden ovenpå strammer op og man kan slet ikke se knoglerne.

Har fundet flere sider med natur medicin til afhjælpe for meget væske i fødder men jeg tøver lidt med at bruge det, og min egen læge synes ikke rigtig at bemærke eller forstå det som hævelse og argumenter min problemer er diabetes relateret.

Andre som har det og fået samme argument eller ligefrem brugt natur medicin til at løse det?

Se f.eks http://www.sundhedslex.dk/haevede-foedder.htm

Ville gerne have skrevet på et bedre forum, f.eks diabetes forum men de vil have man bruger facebook og det har jeg ikke i sinde at begynde at bruge nu.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: hævede fødder - diabetes 2?

Indlægaf Wizzze » 17. sep 2017, 11:38

Jeg ville få tjekket dine nyrer. Når jeg er på vej med en nyresten, så får jeg normalt også ophobning af væske og hævede fødder.
Det er noget med at når nyrerne kæmper med sten eller betændelse så kan de ikke behandle alt det kroppen smider efter dem, og noget ender med at blive ophobet i ben/fødder.


http://sulla-salute.com/sundhed/tegn-pa ... nesker.php

https://www.sundhed.dk/borger/patientha ... k-syndrom/
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: hævede fødder - diabetes 2?

Indlægaf Sustentaculum » 17. sep 2017, 13:10

Hævede fødder kan have mange årsager, årsager som alle bør tjekkes af en læge. Jeg synes også naturmedicin er en dårlig løsning som udgangspunkt. Der ligger en grundlæggende årsag skal formentlig skal behandles :)

Du må insisterer på at din læge lige undersøger dig lidt. Det kan både være nyre, kredsløb, lever, hydreringstilstand, saltubalance osv.:)
1
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: hævede fødder - diabetes 2?

Indlægaf cola » 17. sep 2017, 16:07

Bare det at du sidder forkert kan være en årsag til hævede fødder, så tag den med ro og tjek efter om du sidder rigtigt på en stol, uanset hvilken stol. Det kan også være måden du går på, eller overanstrengelse generelt... der er så mange årsager til hævede fødder... husk på det er dem der bære vægten af din verden.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: hævede fødder - diabetes 2?

Indlægaf DenBruneMunk » 17. sep 2017, 19:42

Tak for alle rådene og informationen, jeg prøver at søge videre efter hjælp og presse min egen læge lidt.
0
Neverkont
Indlæg: 1867
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2914

Re: hævede fødder - diabetes 2?

Indlægaf Neverkont » 17. sep 2017, 20:26

DenBruneMunk skrev:Nu håber jeg der måske sidder nogle andre med diabetes 2, og måske har prøvet ikke det samme , men oplevet væske i fødderne , så de hæver?


Jeg har ingen erfaring med sukkersyge, men for meget syre i kroppen kan være skyld i rigtig mange helbredsproblemer, bl.a. ødemer.

Prøv at google "syre base balance".

M.h.t. behandling kan du overveje zoneterapi, som er rigtig godt til, at sætte gange i kroppens udskillelses-systemer.
0
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: hævede fødder - diabetes 2?

Indlægaf Lumin » 21. sep 2017, 05:26

Drop naturmedicin, du risikerer forskudt kalium natrium balance. Hvis du skal have vanddrivende så få de ordineret af din læge så du kan få de nødvendige tilskud.
1

Tilbage til "Helbred"