Musik med gode træningsrytmer?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Musik med gode træningsrytmer?

Indlægaf Pjeps » 11. nov 2015, 15:48

Jeg leder efter musik med gode rytmer til f.eks aerobicstep ?
0
:ninja:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Musik med gode træningsrytmer?

Indlægaf 2SHY » 11. nov 2015, 15:52

Skal det være mixet så det passer til antal bpm? :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Musik med gode træningsrytmer?

Indlægaf Akehurst2 » 11. nov 2015, 15:59

Jeg kigger lige med her :)

Jeg kan godt lide sådan noget lidt up beat eurodance til at træne efter, og vil gerne vide, hvordan man finder det rette tempo at træne efter. Er det noget med bpm, man skal kigge efter? Og er der nogle steder, hvor man kan få en ide om, hvilket tempo, der passer til fx løb?

Og endelig: Hvor finder man musikken?
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Musik med gode træningsrytmer?

Indlægaf 2SHY » 11. nov 2015, 16:14

Jeg fandt den her

Guide til bpm efter idræt
Musikkens svar på idrættens tempo hedder beats per minut (bpm). Altså slag per minut.
200 bpm svarer til konstante hop på stedet. 120 bpm svarer til en gennemsnitlig motionists kadence ved løb og cykling.
Vejledende guide til bpm efter idræt – afhængig af din kondition:
Aerobic: 130-150 bpm
Cykling: 120-140 bpm
Dans: 100-130 bpm
Løb (langdistance): 120-130
Løb (sprint): 180
Opvarmning: 80-100 bpm
Power walking: 130-140

Der findes flere forskellige bpm countere som apps, hvis man vil teste sit musik. Man kan købe færdigmixet musik mange steder (personligt abonnerer jeg på Aeromix serien hos http://www.beat-it.dk men det ville nok være billigere bare at downloade i stedet for at få dem tilsendt. Jeg har vist nogle links flere steder på den bærbare og dem kan jeg smide ind senere :)

Hvis man har noget favoritmusik så kan man også vælge at bruge Tempo Magic Pro (findes vist kun til Apple) Tempo Magic Pro efter lolo
https://appsto.re/dk/_T_rx.i
Der kan man lægge sit eget musik ind i en playliste, indstille bpm og låse tempoet fast uden at der går musestemmer i. Det har været knaldgodt at bruge når jeg har undervist og musikken ikke passede
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Musik med gode træningsrytmer?

Indlægaf 2SHY » 11. nov 2015, 18:12

Så kom jeg til tasterne ved computeren.

Jeg har lidt kig på den side her http://www.multitraxdownload.com/en/

Der ser ud til at være et rigtig fint udvalg og faktisk også til billige penge. Som VIP på Beat It giver jeg omkring 300 kr for et dobbeltalbum i Aeromix serien og forsendelse mens jeg kan gå ind og downloade det samme dobbeltalbum til lige omkring 150 kr, så det ville godt kunne betale sig at gøre i stedet for. Jeg har ikke nogen erfaring med at hente derfra, men mon dog det skulle være specielt problematisk?

Så er der den her side http://www.fitstore.be/en/music/downloa ... 599-b64e1e
De ser ud til at være en smule dyrere, men har til gengæld fra nogle andre producenter bl.a. Interactive Music, som er ret store i forhold til at lave fitnessmusik. Jeg tror, at den serie jeg abonnerede på (de hed alle noget med Pop f.eks. Radio Power Pop 66) er droppet og nu bare kommer udenfor serie, men de var ellers også udmærkede

I sin tid var Kenneth Stenlund også et godt bud i forhold til aerobic musik, men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde noget, når jeg søger på det :gruble:
Edit: Det var vist Solid Sound han var med til at forhandle og det ser ud til at være til at finde på den sidste side :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Musik med gode træningsrytmer?

Indlægaf Pjeps » 11. nov 2015, 20:39

Uha det blev meget teknisk, jeg søgte egentlig bare nogle sange/numre som I havde erfaring med som god rytme :lol:
0
:ninja:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Musik med gode træningsrytmer?

Indlægaf 2SHY » 11. nov 2015, 20:46

Undskyld :genert:

Måske du kan hente inspiration i min træningsplayliste? :) Og ja den er måske lidt tacky her og der but it works :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Musik med gode træningsrytmer?

Indlægaf 2SHY » 11. nov 2015, 20:50

Især den her gør det godt for mig når jeg er ved at gå kold på en crosstrainer eller cykel :)

1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Musik med gode træningsrytmer?

Indlægaf Pjeps » 11. nov 2015, 21:00

Tak , nu kan jeg gå på youtube og lytte om der er noget der lyder som gode rytmer for mig :D
1
:ninja:

Tilbage til "Fit og/eller lækker"