Terminstråd - alle er velkomne :)

Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ficus » 19. sep 2017, 15:56

Elfenben skrev:
Ficus
Tag.. Jeg ved du har travlt med lille baby, men håber sådan du har tid til at opdatere forsiden, så vi ny-gravide også kan komme med på og måske jer som har født får tilføjet fødselsdagen. Jeg har udfyldt oplysningerne, kan lige se om jeg kan grave dem frem igen :blomst:


Sorry jeg har slacket - jeg opdaterer i aften!
1
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Luffegås » 19. sep 2017, 16:24

Elfenben skrev:
Luffegås skrev:
Stort tillykke med at det er en lille pige :lun: Uhhh det er så hyggeligt med navnesnak! Synes det er nogle fine nogle I har på listen - I er glade for A'er :-p Andrea har jeg også på vores! Men synes klart pigenavne er de sværeste - drengenavnet har vi så godt som på plads :D

Hvor er det sødt af din mor at ville betale barnevognen for jer, håber hun går med til at købe den før januar. Jeg har kun luret på nettet so far, men er også umiddelbart faldet for Stork!

Vi grinede også lige, fordi for bare en måned sagde jeg, at vores barn i altfald ikke skulle slutte med bogstavet a (for det er simpelthen for populært), og slet ikke STARTE med A, for det virker bare så "vi åbnede 'hvad skal barnet hedde' og fandt noget i første kapitel"-agtigt.. Men nu ser det ud til det bliver en Andrea.. Og så Andersen til efternavn.. Og bum, så er vi da sikret at hun altid kommer først hvis der skal sorteres efter for- eller efternavn :lol:
hvilket også vil sige vi lige har besluttet jeg skal hedde Andersen når vi skal giftes næste år :panik:

og har snakket med min mor og fortalt hende om ventetider og deslige, og så sagde jeg til hende vi aldrig har krævet hun betalte det hele, men at tilskud altid vil være velkomment, og så sagde hun at hun havde tænkt 5000 i tilskud. Så nu er jeg glad for vi ikke ventede til januar, for det er jo ikke den prisklasse vi er i. Så ja, hun er bare dejlig med et stort tilskud :)
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
cea
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:32
Kort karma: 99
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 428

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf cea » 19. sep 2017, 18:24

Ficus skrev:
Elfenben skrev:
Ficus
Tag.. Jeg ved du har travlt med lille baby, men håber sådan du har tid til at opdatere forsiden, så vi ny-gravide også kan komme med på og måske jer som har født får tilføjet fødselsdagen. Jeg har udfyldt oplysningerne, kan lige se om jeg kan grave dem frem igen :blomst:


Sorry jeg har slacket - jeg opdaterer i aften!



Jeg vil også meget gerne på listen :D

Navn: cea
Alder: 34
Beskæftigelse: kontor
Mands alder: 34
Bor: Midtjylland
Fødested: Herning
Prøvet siden: juli/aug 2017
Testet positiv: 15. aug
Termin: ca. 1/5
Andre børn: 2 drenge
Vide kønnet: Helt bestemt
NF-dato:
MD-dato:
Første lægebesøg: 26/09
Første jm-konsultation:
0
Manden 13.nov 2004 Gift 13.okt 2007

O. aug 2011

G. mar 2015

C. apr 2018
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Elfenben » 20. sep 2017, 11:44

Dejligt med forsiden, tak Ficus :kys:
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Frk._Strawberry » 20. sep 2017, 13:26

Velkommen igen til alle jer "nye", som jo faktisk ikke er så nye mere ;)

Jeg er 38+5 idag, hvilket betyder at der er 9 dage til termin.. 9 dage?! På den ene side synes jeg det er vildt kort tid og på den anden side snegler tiden sig bare helt vildt meget afsted.. :træt:
Og så keder jeg mig helt vildt meget! Vi har fået gjort rent og jeg har fået lavet mad til fryseren..

Jeg var en tur på FG søndag formiddag, da jeg havde haft det rigtig skidt siden fredag aften (feberfølelse, kvalme, utilpashed), mega mange plukveer og havde heller ikke rigtig mærket liv, som jeg plejer.. Fik kørt en CTG, hvor de kunne se, at han havde det fint, men også at jeg fortsat havde mange plukveer og ikke rigtig mærkede ham..

Sammenholdt med, at mit SF-mål og vægtskønnet jo ikke var steget, men kun stagneret i sidste uge til JM-konsultation, besluttede gyn-lægen, at jeg skulle ultralydsscannes. Det blev jeg mandag formiddag og han trives heldigvis som han skal og er også en fin lille størrelse - lige omkring 3000 gram, så han bliver nok ikke en sværvægter ved fødslen.. :)

Hvordan går det med jer andre?
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Majer » 20. sep 2017, 16:43

Jeg blev scannet i dag for at se om min moderkage havde flyttet sig væk fra fødselsvejen. Det har den heldigvis, så pt er det ikke noget der forhindrer naturlig fødsel :)
Lillesøster blev skønnet til at veje 2550 gr og jeg er 34+0 i dag. Så hun er en lille smule over gennemsnittet.
1
Popoff
Indlæg: 127
Tilmeldt: 3. dec 2016, 20:02
Kort karma: 10
Likede indlæg: 112

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Popoff » 20. sep 2017, 17:53

Her går det også fint. Min sygemelding hjælper med en smule mindre hovedpine, når jeg får hvilet i løbet af dagen!

Jeg blev også scannet i går, lillebror er 10% under gennemsnittet, så alt er fint :klap: Skal vægtscannes igen om en måned og hvis han stadig er indenfor normalområdet bliver jeg sluppet indtil fødslen går igang. De skønner DN fødselsvægt på ca 3100 og vores store dreng var knap 4200, så forestiller mig en mikrobaby :P Jeg synes jo også storebror var lille og skrøbelig den gang..
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ina » 20. sep 2017, 18:02

Her går det også fint. Jeg er 32+3 i dag og synes hun begynder at fylde godt derinde. Har flere og flere af de der dage, hvor det føles som om hun ikke kan være der. :tie: Det bliver vel kun værre. :lol: Og så er jeg sindssygt træt for tiden, er I andre også det?

Jeg er i gang med et modul, som har sidste eksamensdag den 10. november. Med termin den 12. november, håber jeg virkelig at jeg kan nå at gøre det færdigt, men af en eller anden grund er jeg begyndt at tro at jeg føder inden. :lol: De to andre er begge født 39+6.

Efter det modul går jeg på barsel til sidst i april, hvor min mand tager over. På den måde kan jeg nøjes med at udskyde uddannelsen i et halvt år. Håber det kan lade sig gøre, selvom det begynder at være hårdt at sidde på den stol fra 9-15.

Jeg har kun taget to kilo på. Jdm siger at den lave vægtøgning kun betyder at der bliver taget fra mine egne depoter, men jeg kan ikke lade være med at tænke om det måske betyder at jeg kommer til at være en slapsvans under fødslen.. :genert: :lol:
0
Brugeravatar
cea
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:32
Kort karma: 99
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 428

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf cea » 21. sep 2017, 17:43

Jeg begyndte at bløde i morges, og min læge sagde at hun ikke kunne gøre noget, så valgte at købe en scanning selv.
Vi så den fineste lille baby og hun mente at jeg var længere henne, så i stedet for 8+3 måle hun den til 9+1, men nu må vi se hvad de siger til NF scanningen
3
Manden 13.nov 2004 Gift 13.okt 2007

O. aug 2011

G. mar 2015

C. apr 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 22. sep 2017, 13:09

23+5 og 24. ugers undersøgelse hos lægen i dag.
Perfekt blodtryk, perfekt hjertelyd og her næsten 60% gennem graviditeten er min vægt kun øget med 1,5 kg. Det er jeg selv ret stolt over :banan:

Han kunne dog ikke konludere noget ud fra min urinprøve, så den er sendt til dyrkning ift. blærebetændelse.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Vixen » 26. sep 2017, 20:37

Okay. Jeg har brug for lidt input. Noget om at påbegynde træning i fitnesscenter ret langt henne i graviditeten. Er 32+4 nu.

Sagen er, at jeg går ledig (dimitterede 1. juli) og jeg har ærligt talt svært ved at holde mig beskæftiget, endsige fysisk aktiv. Og det er et problem, både fordi det er en god idé at være aktiv rent fysisk, men også fordi, jeg egentlig ikke er ret god til det her med at være ledig og stå i stampe, fordi ingen gider ansætte én med termin om halvanden måned. Så dagene går langsomt, og en stor del af tiden er jeg rastløs og lidt trist til mode. Og jeg ved, at fysisk aktivitet ville hjælpe på humøret. Jeg har "indført" en morgen-gåtur, som hjælper lidt på det hele, men det er ikke helt nok. Jeg er ikke så vild med at gå i svømmehallen, og det dér med at cykle rundt uden formål bliver hurtigt ret træls på Aarhus' stejle bakker, især i efterårsvejr. Jeg får det i hvert fald ikke gjort nok. (Jeg taler om cykelture for turens skyld - jeg tager skam cyklen rundt omkring).

Så nu overvejer jeg at melde mig ind i Fitness World. Men kan man begynde at træne - selvfølgelig langsomt - når man er gravid i 33. uge? Jeg har aldrig trænet fast før, og jeg havde nok ikke forestillet mig, at jeg ville begynde på det som højgravid. :stoned:

Hvad tænker I? Er det fjollet at jeg overhovedet tøver?

Hov, jeg vil lige nævne, at jeg har en rimelig ukompliceret graviditet. Jeg kan godt få lidt bækkensmerter, hvis jeg overanstrenger mig, og i forlængelse deraf dur løb ikke, men ellers har jeg det ret godt. Jeg er bare tungere end jeg er vant til og har ingen kondi...
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Frk._Strawberry » 27. sep 2017, 04:55

KinderBueno skrev:Okay. Jeg har brug for lidt input. Noget om at påbegynde træning i fitnesscenter ret langt henne i graviditeten. Er 32+4 nu.

Sagen er, at jeg går ledig (dimitterede 1. juli) og jeg har ærligt talt svært ved at holde mig beskæftiget, endsige fysisk aktiv. Og det er et problem, både fordi det er en god idé at være aktiv rent fysisk, men også fordi, jeg egentlig ikke er ret god til det her med at være ledig og stå i stampe, fordi ingen gider ansætte én med termin om halvanden måned. Så dagene går langsomt, og en stor del af tiden er jeg rastløs og lidt trist til mode. Og jeg ved, at fysisk aktivitet ville hjælpe på humøret. Jeg har "indført" en morgen-gåtur, som hjælper lidt på det hele, men det er ikke helt nok. Jeg er ikke så vild med at gå i svømmehallen, og det dér med at cykle rundt uden formål bliver hurtigt ret træls på Aarhus' stejle bakker, især i efterårsvejr. Jeg får det i hvert fald ikke gjort nok. (Jeg taler om cykelture for turens skyld - jeg tager skam cyklen rundt omkring).

Så nu overvejer jeg at melde mig ind i Fitness World. Men kan man begynde at træne - selvfølgelig langsomt - når man er gravid i 33. uge? Jeg har aldrig trænet fast før, og jeg havde nok ikke forestillet mig, at jeg ville begynde på det som højgravid. :stoned:

Hvad tænker I? Er det fjollet at jeg overhovedet tøver?

Hov, jeg vil lige nævne, at jeg har en rimelig ukompliceret graviditet. Jeg kan godt få lidt bækkensmerter, hvis jeg overanstrenger mig, og i forlængelse deraf dur løb ikke, men ellers har jeg det ret godt. Jeg er bare tungere end jeg er vant til og har ingen kondi...


Jeg vil ikke gøre det.. Ikke når du er så "utrænet" som du er og så langt henne i graviditeten.. Bevares, motion og at være i god form ER en fordel, men ikke altafgørende! :)

Prøv at undersøge om der ikke er noget graviditetsyoga ved enten FOF eller en af yoga-skolerne (tror faktisk den i Vestergade har et hold..), det er alt andet lige lidt blidere for kroppen, men hvor du stadig får rørt dig og som bonus får hjælp til at bruge en god vejrtrækningen, som fu senere kan have gavn af under fødslen :)
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ina » 27. sep 2017, 06:40

Eller varmtvandsmotion! Skide godt, når man er gravid.
3
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf HappyPaww » 27. sep 2017, 06:42

Jeg ville heller ikke gøre det men vælge træning målrettet gravide. Du bør stadig kunne nå at tilmelde dig et fødselsforberedelsekursus, yoga eller lignende :)
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 27. sep 2017, 07:46

Jeg var til fødselsforberedelse i går, omkring amning og tilknytning. Hold nu fast, hvor var det kedeligt. Og svært at sidde to stive timer på en dårlig stol, med en iskias nerve der sidder i klemme!

Jeg ved godt de skal forsøge at ramme så bredt som muligt, og jeg er nok også farvet af at både min mand jeg har et basis kendskab til neuropædagogik og tilknytning qua vores uddannelser.
Det eneste jeg synes var rigtig godt var at lære lidt om korrekt ammeteknik osv.

Jeg har pålagt min mand at tage med, så jeg ikke selv skal lide :lol:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Graviditet"