Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aima » 11. nov 2015, 19:55

Log_Lady skrev:
Bimmerdyret skrev:
Log_Lady skrev:Måske fotograferer hun ind i et spejl?



:stoned: :stoned: :stoned:
Kæft hvor føler jeg mig dum lige nu :blush:


Altså jeg ved ikke, om det er rigtigt. :D Men det ville da forklare, hvorfor hun holder sin mobil op foran sig på den måde. :)


Det dér er klart et kneppe-spejlselfie! :D

Saftig historie, ellers. Hvor er den fra?
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 11. nov 2015, 19:57

At jeg til trods for tråden om mærkværdige observationer på datingsider i dag i både fem og ti minutter har haft helt oprigtig lyst til at tilmelde mig sådan en seriøs én af slagsen. :8:

Det kunne også have stået i Positivtråden, for det glæder mig faktisk lidt. :genert:
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14697
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 11. nov 2015, 20:00

Jeg undrer mig over de sorte bjælker personerne på billedet har over øjnene. Jeg er selvfølgelig med på at det er for at camouflere dem, men er der virkelig nogen der kender de to der ikke ville kunne genkende dem fordi de har den bjælke på? Altså hvis folk alligevel er genkendelige så kan man da ligeså godt vise deres øjne og hvis man vil camouflere dem, så skal man da dække hele ansigtet.
3
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bimmerdyret » 11. nov 2015, 20:21

Aima skrev:
Log_Lady skrev:
Bimmerdyret skrev:
Log_Lady skrev:Måske fotograferer hun ind i et spejl?



:stoned: :stoned: :stoned:
Kæft hvor føler jeg mig dum lige nu :blush:


Altså jeg ved ikke, om det er rigtigt. :D Men det ville da forklare, hvorfor hun holder sin mobil op foran sig på den måde. :)


Det dér er klart et kneppe-spejlselfie! :D

Saftig historie, ellers. Hvor er den fra?


http://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/fyr ... brat-da-hu
0
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf canoodle » 11. nov 2015, 20:25

Den svensker der døde i Australien, fordi han prøvede at køre ned af en stejl bakke i en indkøbsvogn.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pandesteg » 11. nov 2015, 21:06

At der er der nogen der synes de dér Adam og Noah er sjove.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15605
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20969

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 11. nov 2015, 21:09

Pandesteg skrev:At der er der nogen der synes de dér Adam og Noah er sjove.

Hvem? :gruble:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Puffi » 11. nov 2015, 21:46

Det der med rugemødre. Eller, ikke så meget rugemødre, men det der puttes ind i rugemoderen. Man tager en del fra en mand, en del fra en kvinde, smelter det sammen og lægger det ind i en anden kvinde, ja? Hvad så med dna, gener osv.? Det lille befrugtede æg har (det forstår jeg godt) dele fra mand og kvinde, men hvad så når ægget skal vokse og blive til foster og sætte sig fast i den anden kvinde? Får det så også dna osv. fra hende? Eller kun rå næring gennem navlestrengen? Det er virkelig forvirrende inde i hovedet på mig.
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Karkluden » 11. nov 2015, 22:06

Pandesteg skrev:At der er der nogen der synes de dér Adam og Noah er sjove.

Det er mig! Jeg er helt flad af grin. Åbenbart som den eneste. Til gengæld kan jeg nævne helt ekstremt få af de store komikere eller "sjove" tv-shows, jeg finder sjove.
Fx synes jeg, at Live fra Bremen var decideret pinligt, og jeg kan nævne lige nøjagtig én sjov komiker - Jan Gintberg.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Karkluden » 11. nov 2015, 22:10

Puffi skrev:Det der med rugemødre. Eller, ikke så meget rugemødre, men det der puttes ind i rugemoderen. Man tager en del fra en mand, en del fra en kvinde, smelter det sammen og lægger det ind i en anden kvinde, ja? Hvad så med dna, gener osv.? Det lille befrugtede æg har (det forstår jeg godt) dele fra mand og kvinde, men hvad så når ægget skal vokse og blive til foster og sætte sig fast i den anden kvinde? Får det så også dna osv. fra hende? Eller kun rå næring gennem navlestrengen? Det er virkelig forvirrende inde i hovedet på mig.

Generne kommer fra ægget og fra sæden, og rugemoderen virker principielt bare som "ovn" og næring, ja.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 11. nov 2015, 22:12

Karkluden skrev:
Pandesteg skrev:At der er der nogen der synes de dér Adam og Noah er sjove.

Det er mig! Jeg er helt flad af grin. Åbenbart som den eneste. Til gengæld kan jeg nævne helt ekstremt få af de store komikere eller "sjove" tv-shows, jeg finder sjove.
Fx synes jeg, at Live fra Bremen var decideret pinligt, og jeg kan nævne lige nøjagtig én sjov komiker - Jan Gintberg.

Jeg knuselsker Adam og Noah :love:
Og får spat af Bremen.
Gintberg til gengæld.... Han giver mig lyst til at kradse både øjne og øregange ud på mig selv :ticks:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Puffi » 11. nov 2015, 22:16

Karkluden skrev:
Puffi skrev:Det der med rugemødre. Eller, ikke så meget rugemødre, men det der puttes ind i rugemoderen. Man tager en del fra en mand, en del fra en kvinde, smelter det sammen og lægger det ind i en anden kvinde, ja? Hvad så med dna, gener osv.? Det lille befrugtede æg har (det forstår jeg godt) dele fra mand og kvinde, men hvad så når ægget skal vokse og blive til foster og sætte sig fast i den anden kvinde? Får det så også dna osv. fra hende? Eller kun rå næring gennem navlestrengen? Det er virkelig forvirrende inde i hovedet på mig.

Generne kommer fra ægget og fra sæden, og rugemoderen virker principielt bare som "ovn" og næring, ja.


Eeeej, jeg forstår det bare slet ikke. Hvad med alt det, der flyder fra rugemoderen og over i babyen - er der ikke dna, gener osv. i det? Eller er det bare næring og blod helt uden "indhold" (altså, dna osv.)? Jeg kan slet ikke forstå hvordan blod, der flyder ikke kan afgive noget til fosteret? Skal jeg måske se det som, at ægget er proppet med dna og så er der bare ikke plads til mere dna? Min hjerne imploderer snart :gisp: :lol:
1
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Karkluden » 11. nov 2015, 22:24

Puffi skrev:
Karkluden skrev:
Puffi skrev:Det der med rugemødre. Eller, ikke så meget rugemødre, men det der puttes ind i rugemoderen. Man tager en del fra en mand, en del fra en kvinde, smelter det sammen og lægger det ind i en anden kvinde, ja? Hvad så med dna, gener osv.? Det lille befrugtede æg har (det forstår jeg godt) dele fra mand og kvinde, men hvad så når ægget skal vokse og blive til foster og sætte sig fast i den anden kvinde? Får det så også dna osv. fra hende? Eller kun rå næring gennem navlestrengen? Det er virkelig forvirrende inde i hovedet på mig.

Generne kommer fra ægget og fra sæden, og rugemoderen virker principielt bare som "ovn" og næring, ja.


Eeeej, jeg forstår det bare slet ikke. Hvad med alt det, der flyder fra rugemoderen og over i babyen - er der ikke dna, gener osv. i det? Eller er det bare næring og blod helt uden "indhold" (altså, dna osv.)? Jeg kan slet ikke forstå hvordan blod, der flyder ikke kan afgive noget til fosteret? Skal jeg måske se det som, at ægget er proppet med dna og så er der bare ikke plads til mere dna? Min hjerne imploderer snart :gisp: :lol:

Uh, lige at forklare den del bliver også lidt vel komplekst for mig med feber og på denne tid af aftenen, men forestil dig, at du får en blodtransfusion på hospitalet - det får du jo heller ikke nyt DNA af.
Fostrets DNA er jo grundlagt, når det er undfanget. Det kommer fra sæden og ægget. Så hvis det skulle ændre sig af rugemoderen, ville det svare til, at dit DNA ændrede sig, fordi du fik en blodtransfusion :)

Men det er ret komplekst lige at få viklet hjernen om, det er jeg enig i.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Puffi » 11. nov 2015, 22:29

Karkluden skrev:
Puffi skrev:
Karkluden skrev:
Puffi skrev:Det der med rugemødre. Eller, ikke så meget rugemødre, men det der puttes ind i rugemoderen. Man tager en del fra en mand, en del fra en kvinde, smelter det sammen og lægger det ind i en anden kvinde, ja? Hvad så med dna, gener osv.? Det lille befrugtede æg har (det forstår jeg godt) dele fra mand og kvinde, men hvad så når ægget skal vokse og blive til foster og sætte sig fast i den anden kvinde? Får det så også dna osv. fra hende? Eller kun rå næring gennem navlestrengen? Det er virkelig forvirrende inde i hovedet på mig.

Generne kommer fra ægget og fra sæden, og rugemoderen virker principielt bare som "ovn" og næring, ja.


Eeeej, jeg forstår det bare slet ikke. Hvad med alt det, der flyder fra rugemoderen og over i babyen - er der ikke dna, gener osv. i det? Eller er det bare næring og blod helt uden "indhold" (altså, dna osv.)? Jeg kan slet ikke forstå hvordan blod, der flyder ikke kan afgive noget til fosteret? Skal jeg måske se det som, at ægget er proppet med dna og så er der bare ikke plads til mere dna? Min hjerne imploderer snart :gisp: :lol:

Uh, lige at forklare den del bliver også lidt vel komplekst for mig med feber og på denne tid af aftenen, men forestil dig, at du får en blodtransfusion på hospitalet - det får du jo heller ikke nyt DNA af.
Fostrets DNA er jo grundlagt, når det er undfanget. Det kommer fra sæden og ægget. Så hvis det skulle ændre sig af rugemoderen, ville det svare til, at dit DNA ændrede sig, fordi du fik en blodtransfusion :)

Men det er ret komplekst lige at få viklet hjernen om, det er jeg enig i.


Okay, det giver lidt mere mening at se det sådan - altså, at alt dna osv. er på plads i det øjeblik æg og sæd bliver til én del og resten, der bliver tilført "bare" er blod. Måske er det egentlig fordi, at jeg ser det der befrugtede æg som sådan en ufærdig ting, der skal gøres færdig ved at tilføre mere "skabende", når det i virkeligheden er færdigt og "bare" skal vokse uden at få andet end næring.

Jeg tror, jeg forstår, tak for forklaring :)
1
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2339

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Æske » 12. nov 2015, 00:08

Om det er en samlet begivenhed, der foregår i Århus i weekenden eller om det er en masse "små", der gør det.
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!

Tilbage til "Generelt"