Har du roadrage ?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 429
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 6310

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Studsgaard » 29. sep 2017, 16:55

PaleSeptember skrev:
Studsgaard skrev:Meget aktuelt med denne tråd, så oplevede vi det idag. Og det var faktisk en pissefarlig situation.

Vi kommer i 2. Sporet på motorvejen, med ca 140 hvor vi overhaler en masse biler der kører med lidt mellemrum, men ikke så meget at vi kan trække ind uden at skulle bremse ned.
Langt bagfra kommer der en bil meget hurtig, der blinker meget med det lange lys, han vil selvfølgelig have os væk, men eftersom vi allerede kører lidt for hurtigt og der ikke er plads til at trække ind, så fortsætter vi forbi rækken af biler.
Ham bagved bliver ved med at blinke og kører meget tæt på, så min mand strejfer bremsepedalen, uden vi bremser (og ja vi ved godt at det må man ikke, men det er et forsøg på at sige "stop nu" til alt hans blinken og køren meget tæt på.)
Da der er plads trækker min mand ind i 1. Vognbane, men istedet for at køre forbi, trækker fyren ind direkte foran os, og træder voldsomt hård på bremsen.

Det har jeg også prøvet. Flere gange.

Jeg kører selv 150 km om dagen til og fra arbejde, og jeg kan godt blive MEGET irriteret over andre bilisters manglende evner til at køre ordentligt. Jeg hader, når folk ikke kører det de må, trods at der er masser af plads, ikke trækker ind til højre, ikke kører med konstant fart, så man skiftes til at overhale hinanden (jeg kører med fartpilot) osv. osv. Jeg har et par gange trådt hårdt på bremsen, når en idiot kører helt op i røven på mig og blinker med lygterne, trods at jeg er ved at overhale med 140 i timen. Den ene gang valgte idioten at overhale indenom (han nåede det kun lige akkurat og var tæt på at strejfe forenden af min bil, da han skulle ud mellem mig og den lastbil, der kørte i indersporet) og derefter kørte han ind foran mig og trådte hårdt på bremsen - jeg var heldigvis forberedt på, at han kunne finde på det.

Det kan jo virkelig blive helt vildt farligt. Hvis bare man lige blinker med øjnene det øjeblik de gær sådanne sindsyge ting.
1
acdc71
Bortvist
Kort karma: 1
Likede indlæg: 4

Indlægaf acdc71 » 30. sep 2017, 07:02

Alle herinde er åbenbart plaget af dårlige trafikanter omkring sig, men der er sjældent nogen der indrømmer at de kører dårligt?! Gad vide hvem de dårlige trafikanter egentlig er?? Findes de overhovedet?
0
cola
Kort karma: 58
Likede indlæg: 1161

Indlægaf cola » 30. sep 2017, 12:30

acdc71 skrev:Alle herinde er åbenbart plaget af dårlige trafikanter omkring sig, men der er sjældent nogen der indrømmer at de kører dårligt?! Gad vide hvem de dårlige trafikanter egentlig er?? Findes de overhovedet?

Ingen herinde vil indrømme det, for hvis de gør så har de strakt en hel debat imod sig, og steningen kan begynde. Derfor er det svært at fortælle når jeg gør noget forkert, for jeg gider ikke den der store heksejagt der så blir bagefter, bare se på et uskyldigt... 140 ... hvor en anden flippede baglæns fordi vedkommende troede der var tale om et 110 stykke... og hvor mange herinde kan sige sig fra for ikke at have kørt 140 på et 110 stykke... jeg kan efter min nye bil... den køre max 120 :-)
0
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 246
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 4563

Indlægaf Mistermor » 30. sep 2017, 14:29

0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"