Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21838

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 2. okt 2017, 10:47

Det ville være super upassende at prøve at starte en shitstorm over at der nu bliver lavet kønsopdelte genoptræningshold for kræftpatienter.
Men hold nu op hvor ville det alligevel være passende, hvis det kunne udstille hykleriet.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 2. okt 2017, 16:34

Bimmerdyret skrev:
hotlips skrev:Min drengs far og hans søster planlægger at rejse i en uge til maj, fordi det er billigt udenfor de normale ferietider. Han har luftet det før og der gjorde jeg det klart at jeg ikke var positivt indstillet men at jeg ville overveje det.
I lørdags ringer han så og siger at nu vil de til at bestille, jeg siger at jeg ikke har besluttet mig endnu, og så siger han at han har sagt det til Benjamin så han glæder sig.

Flot. Jeg siger så at det kunne han jo bare have ladet være med når jeg ikke har sagt ja, og så siger han at så vil han sige til ham at han ikke kommer med.

Fuldstændig latterligt og skamløst at forsøge den form for afpresning.

Jeg giver nok lov, men kun for denne ene gang, jeg synes det er noget underligt noget at beslutte at pris og længde er det vigtigste og så er det bare ærgerligt hvis Benjamin ikke må få fri udenfor skoleferien for mig,og så skal jeg være skurken.


WTF????


Bortset fra det, så tror jeg ikke at Benjamin ligger i den gruppe (udfra de indlæg du har haft, der giver indtryk af ham), der ikke får lov til ekstraordinær feriie.
Men den der... WTF!


Det er egentlig selve holdningen der irriterer mig mest, søsteren er på bistand og har mig bekendt aldrig arbejdet fuldtid, hun siger hun har ondt i ryggen men har aldrig gjort noget for at finde ud af hvad der er galt. Hun har en pige med ukendt donor der er lidt ældre end min dreng, hun bliver taget ud af skolen to gange om året for at tage på ferie.
Jeg er på førtidspension, som den eneste i min familie, de eneste andre der er på overførselsindkomst er det fordi de er folkepensionister.

Jeg har tilbudt at det kunne blive en forlænget weekend men det havde ingen interesse, en uge eller ingenting.

Men det er nok eneste chance for at han kommer på ferie med sin far foreløbig, han havde ham en forlænget weekend sidste sommer, og har ikke hverken før eller siden nævnt noget om den slags,og det er jeg jo nødt til at tage i betragtning. Fuldstændig åndssvagt.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Juki » 2. okt 2017, 17:22

Jeg er lidt i tvivl om i hvilken tråd nedenstående hører til i, men nu blev det her.

Jeg synes det er mega sært at vi kan se krig, død og ødelæggelse, uden advarsel og nærmest uden nogen efterhånden løfter et øjenbryn. Men drejer det sig om terror i især vesten eller andre "uventede/uvante" steder, som fx et skoleskyderi eller nu med det i Las Vegas så bliver der advaret inden de i fjernsynet viser en video hvor man hører skuddene og selve klippet er nærmest censureret eller forkortet.

Misforstå mig ikke, det er ganske forfærdeligt når sådan noget sker! Men det bør være sådan uanset hvordan og hvor i verden det sker.

Jeg synes det er upassende at medierne og nyhedsformidlerne forskelsbehandler på den måde.
7
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21838

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 2. okt 2017, 17:36

Juki skrev:Jeg er lidt i tvivl om i hvilken tråd nedenstående hører til i, men nu blev det her.

Jeg synes det er mega sært at vi kan se krig, død og ødelæggelse, uden advarsel og nærmest uden nogen efterhånden løfter et øjenbryn. Men drejer det sig om terror i især vesten eller andre "uventede/uvante" steder, som fx et skoleskyderi eller nu med det i Las Vegas så bliver der advaret inden de i fjernsynet viser en video hvor man hører skuddene og selve klippet er nærmest censureret eller forkortet.

Misforstå mig ikke, det er ganske forfærdeligt når sådan noget sker! Men det bør være sådan uanset hvordan og hvor i verden det sker.

Jeg synes det er upassende at medierne og nyhedsformidlerne forskelsbehandler på den måde.


Husker stadig en morgen i bussen for et par år siden, hvor jeg (og de andre passagere) en helt almindelig hverdag fik vist billeder af folk der brændte ihjel på skærmene....
Det var simpelthen så forfærdeligt.

Forfærdeligt på alle måder. De stakkels folk der brændte, at de skulle udstilles som "underholdning" for os i der ser det i nyhederne, stakkels deres pårørende, og så også det at vi skulle have smidt det i hovedet sådan en alm. Hverdagsmorgen.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Juki » 2. okt 2017, 23:51

Purple Haze skrev:
Juki skrev:Jeg er lidt i tvivl om i hvilken tråd nedenstående hører til i, men nu blev det her.

Jeg synes det er mega sært at vi kan se krig, død og ødelæggelse, uden advarsel og nærmest uden nogen efterhånden løfter et øjenbryn. Men drejer det sig om terror i især vesten eller andre "uventede/uvante" steder, som fx et skoleskyderi eller nu med det i Las Vegas så bliver der advaret inden de i fjernsynet viser en video hvor man hører skuddene og selve klippet er nærmest censureret eller forkortet.

Misforstå mig ikke, det er ganske forfærdeligt når sådan noget sker! Men det bør være sådan uanset hvordan og hvor i verden det sker.

Jeg synes det er upassende at medierne og nyhedsformidlerne forskelsbehandler på den måde.


Husker stadig en morgen i bussen for et par år siden, hvor jeg (og de andre passagere) en helt almindelig hverdag fik vist billeder af folk der brændte ihjel på skærmene....
Det var simpelthen så forfærdeligt.

Forfærdeligt på alle måder. De stakkels folk der brændte, at de skulle udstilles som "underholdning" for os i der ser det i nyhederne, stakkels deres pårørende, og så også det at vi skulle have smidt det i hovedet sådan en alm. Hverdagsmorgen.

Det lyder frygteligt! :wacko:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 3. okt 2017, 00:05

Jeg har lige sidet bag en større flok kvinder i biografen, der snakkede og var urolige under hele filmen :sur:
1
...
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ghattner » 3. okt 2017, 06:43

Crookshanks skrev:
LadyFox skrev:Jeg har lige sidet bag en større flok kvinder i biografen, der snakkede og var urolige under hele filmen :sur:


Der findes en speciel plads i helvede til folk som snakker i biografen.

Bad du dem ikke knytte sylten? Mit temperament holder ikke ret længe til at sidde i samme sal som sådan en gruppe.
Det er en af de situationer, hvor jeg ikke evner at henvende mig høfligt og spørge pænt om de gider dæmpe sig.

Billede


Tak for at sådanne som dig findes. Jeg oplever generelt at mange er for flinke og konfliktsky til at påtale den slags og bare bider det i sig.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 3. okt 2017, 06:52

Ghattner skrev:
Crookshanks skrev:
LadyFox skrev:Jeg har lige sidet bag en større flok kvinder i biografen, der snakkede og var urolige under hele filmen :sur:


Der findes en speciel plads i helvede til folk som snakker i biografen.

Bad du dem ikke knytte sylten? Mit temperament holder ikke ret længe til at sidde i samme sal som sådan en gruppe.
Det er en af de situationer, hvor jeg ikke evner at henvende mig høfligt og spørge pænt om de gider dæmpe sig.

Billede


Tak for at sådanne som dig findes. Jeg oplever generelt at mange er for flinke og konfliktsky til at påtale den slags og bare bider det i sig.


Jeg ønsker mig at der var en nemmere måde at komme i kontakt med personalet på så evt. fredsforstyrrer som ikke vil holde mund kan blive bedt om at gå. Men når man sidder på 3. sal og den nærmeste medarbejder befinder sig i stuen... så dropper man det lidt med mindre man vil gå glip af det halve af filmen. :wacko:
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf sigge » 3. okt 2017, 06:59

^Jeg ved ikke helt, hvem der var den upassende, men min kusine og jeg blev engang tysset kraftigt på af en mand, fordi vi snakkede sammen under reklamerne - ikke forfilm, men de ganske almindelige reklamer for lokale butikker, VUC osv. Jeg blev så overrasket, at jeg bare svarede: "Du er meget glad for reklamer, eller hvad?" Hvortil han bare mumlede et eller andet med, "at det var for meget".
4
You can't spell awesome without me.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lykke » 3. okt 2017, 07:16

sigge skrev:^Jeg ved ikke helt, hvem der var den upassende, men min kusine og jeg blev engang tysset kraftigt på af en mand, fordi vi snakkede sammen under reklamerne - ikke forfilm, men de ganske almindelige reklamer for lokale butikker, VUC osv. Jeg blev så overrasket, at jeg bare svarede: "Du er meget glad for reklamer, eller hvad?" Hvortil han bare mumlede et eller andet med, "at det var for meget".


Jeg troede alle fik snakket færdig under reklamerne. Og så tier man stille når filmen komme på.
6
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ghattner » 3. okt 2017, 07:23

sigge skrev:^Jeg ved ikke helt, hvem der var den upassende, men min kusine og jeg blev engang tysset kraftigt på af en mand, fordi vi snakkede sammen under reklamerne - ikke forfilm, men de ganske almindelige reklamer for lokale butikker, VUC osv. Jeg blev så overrasket, at jeg bare svarede: "Du er meget glad for reklamer, eller hvad?" Hvortil han bare mumlede et eller andet med, "at det var for meget".


Minder mig om en kollega jeg har. Vi laver af og til workshops i vores afdeling hvor vi bliver sat i grupper og skal løse en opgave eller lign. Det er meget uformelt og ikke noget vi bliver målt på eller lign. Men hvis man kommer i gruppe med hende, skal man også forvente at blive tysset på med en "Ikke så højt!". hvis man bare taler lidt for højt, for sæt nu at de andre grupper kan høre hvad man snakker om og efterligner ens ideer!
Vi snakker altså ikke om at vi er i 1. klasse hvor man hellere skriver af sidekammeraten fordi man ikke har udviklet en faglig stolthed, men det er den følelse man får med hendes voksen-skældud.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 3. okt 2017, 09:35

Crookshanks skrev:
LadyFox skrev:Jeg har lige sidet bag en større flok kvinder i biografen, der snakkede og var urolige under hele filmen :sur:


Der findes en speciel plads i helvede til folk som snakker i biografen.

Bad du dem ikke knytte sylten? Mit temperament holder ikke ret længe til at sidde i samme sal som sådan en gruppe.
Det er en af de situationer, hvor jeg ikke evner at henvende mig høfligt og spørge pænt om de gider dæmpe sig.

Billede

Nej, var på date og gad ærlig talt ikke diskuterer med dem. Og de virkede som nogle der ikke rigtig var til at snakke med alligevel.
Men jeg burde klart have sagt noget, jeg havde bare ikke lige overskudet til at gå ind i det.
0
...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 6. okt 2017, 12:21

Update på mine bærbare computer og Bilka er at de har sendt en sms, hvor der står at min computer ikke kan repareres, så jeg skal komme ud og få pengene igen.
Jeg vil vædde med at den er blevet væk.
Klaphatte.
Men jeg glæder mig til at få mine penge!
10
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Studsgaard » 6. okt 2017, 12:28

kidkomb skrev:Update på mine bærbare computer og Bilka er at de har sendt en sms, hvor der står at min computer ikke kan repareres, så jeg skal komme ud og få pengene igen.
Jeg vil vædde med at den er blevet væk.
Klaphatte.
Men jeg glæder mig til at få mine penge!

Det har du sikkert helt ret i. Hvorfor pokker skulle det ellers tage så lang tid.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf sigge » 6. okt 2017, 12:31

kidkomb skrev:Update på mine bærbare computer og Bilka er at de har sendt en sms, hvor der står at min computer ikke kan repareres, så jeg skal komme ud og få pengene igen.
Jeg vil vædde med at den er blevet væk.
Klaphatte.
Men jeg glæder mig til at få mine penge!


Det er da altid noget, at du får pengene tilbage, men sikke da et useriøst forløb, du har været ude for.

Jeg valgte ellers at købe min nye telefon i Bilka, fordi jeg tænkte, at de plejer at have god service, hvis det skulle komme til reklamationer af den ene eller anden art. Men jeg skal da vist krydse fingre endnu mere end ellers for, at der ikke bliver noget galt med telefonen.
1
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Generelt"