Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Pax Romana » 4. okt 2017, 06:23

HappyPaww skrev:Gad egentlig godt vide om der er udenlandske retsmedicinerne og efterforskere på sagen..? Har ærlig talt ikke tiltro til at dansk frikadelle-politi har den rette kaliber til sådan en sag her :genert:
Har du noget særligt indblik i dansk politi eller retsmedicin og deres efterforskningsmetoder ?
16
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Frank » 4. okt 2017, 06:30

HappyPaww skrev:Gad egentlig godt vide om der er udenlandske retsmedicinerne og efterforskere på sagen..? Har ærlig talt ikke tiltro til at dansk frikadelle-politi har den rette kaliber til sådan en sag her :genert:
Danske politifolk høster ofte stor anerkendelse for deres faglighed når de deltager i udenlandske specialkurser, bl.a. hos FBI.
6
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4561

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf PerXX » 4. okt 2017, 06:38

Pax Romana skrev:
HappyPaww skrev:Gad egentlig godt vide om der er udenlandske retsmedicinerne og efterforskere på sagen..? Har ærlig talt ikke tiltro til at dansk frikadelle-politi har den rette kaliber til sådan en sag her :genert:
Har du noget særligt indblik i dansk politi eller retsmedicin og deres efterforskningsmetoder ?


Tydeligvis ikke.
0
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Pityt » 4. okt 2017, 06:39

vibbsen skrev:
Lathyrus skrev:
Pityt skrev:Jeg holder stadig på, at det skete som Raket Madsen sagde og at der er nogle motherfucking brutale (og værktøjsbærende) fisk i Øresund :nerve:


Det må være den her som har været på spil :s


Enig.

Men i en stærkt muteret version som kan lave sin gæller om til lunger så den kan trække vejret på land og lave sine finner om til fingre så den kan lægge snuff film på computere....

Rimelig cool fiski-fiski....

Jeg er SÅ færdig med at bade i Øresund :8:
Man risikerer at komme op af vandet uden lemmer...og bikini :shock:
4
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Pax Romana » 4. okt 2017, 06:43

Efterhånden som beviserne tårner sig op for Madsen, bliver hans næste forklaring sikkert at Kim selv ønskede at dø på denne måde da hun var besat af en voldelig død. Og som den forstående og imødekommende person han er, var han nød til at foretage noget research, derfor var disse ting at finde på hans harddisk. :rulle:

Næ, lille Peter..................

2
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Hunkat » 4. okt 2017, 06:53

Frank skrev:
HappyPaww skrev:Gad egentlig godt vide om der er udenlandske retsmedicinerne og efterforskere på sagen..? Har ærlig talt ikke tiltro til at dansk frikadelle-politi har den rette kaliber til sådan en sag her :genert:
Danske politifolk høster ofte stor anerkendelse for deres faglighed når de deltager i udenlandske specialkurser, bl.a. hos FBI.


Og mange retsmedicinere er netop det, læger som har en politiuddannelse oveni. De ting som man ikke har udstyr til bliver selvfølgelig sendt udenfor landets grænser men det er ikke ret meget. Langt det mest kan klares herhjemme.
4
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Aima » 4. okt 2017, 07:05

HappyPaww skrev:Gad egentlig godt vide om der er udenlandske retsmedicinerne og efterforskere på sagen..? Har ærlig talt ikke tiltro til at dansk frikadelle-politi har den rette kaliber til sådan en sag her :genert:


Ej okay, jeg bliver ærligt talt en smule forarget over, at du udtaler dig sådan om nogle menneskers kompetence og arbejde, når du på samme tid lyder som en, der primært har sin viden fra amerikanske krimiserier. No offence, men dit indlæg skriger simpelthen af ignorance.

Både dansk politi og adskillige danske retsmedicinere (Lange Thomsen, Juel Thiis Knudsen blot for at nævne et par eksempler af flere), er adskillige gange hevet til udlandet og brugt som faglig konsulentbistand i alskens frygtelige og komplekse sager, bl.a. naturkatastrofer som Tsunamien i ‘05 og Palæstina-konflikten.

I forbindelse med krigen i Afghanistan har dansk politi og efterretningstjeneste høstet stor international anerkendelse for deres høje faglige niveau. Bare så du ved det.

Jeg gider ikke bruge tid på at finde links, men det er relativt nemt at google sig til blot en smule indsigt. Just saying.
Senest rettet af Aima 4. okt 2017, 16:21, rettet i alt 1 gang.
26
I'll stick with hell no's and headphones...
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Akehurst2 » 4. okt 2017, 07:20

vibbsen skrev:Really ??? Jeg synes bare at den her tråd er fyldt med fordomme !!!! Hvad er det I ikke forstår ?? De var ude på havet. Der skete en ulykke. Hun fik en "dør" i hovedet. Han blev træt. Og lagde sig til at sove. Mens hans sov kom nogen ned i ubåden der lå neddykket et godt stykke under havets overflade på det tidspunkt og stak hende 14 gange i underlivet med en spids genstand. Og hun tabte sine trusser og nyloner .Han vågnede, finder et gennemhullet lig og tænkte "PIS OSS" og strippede hendes ben sammen. Beslutter sig for at give hende en søbegravelse. Trak hende op af ubåden. Smider liget overbord. Og smutter. Nogen (måske de samme som stak i hende) fandt hendes lig. Skar det ud i fordelte det i Køge Bug og skynder sig tilbage til Refshaleøen for at se Snuff film på hans computer.....

Jeg synes det lyder som en god forklaring :nerve: :nerve:


En fin forklaring. Jeg har dog lige præciseret den lidt.
2
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Æble » 4. okt 2017, 08:29

Den forklaring der giver mest mening for mig efter de seneste oplysninger:

Han slog hovedet og skiftede lidt karakter. En ven har udtalt at han var meget optaget af døden. Han ser snuff. Han planlægger et drab. Det ville være "nemt" at lave et drab ingen ville finde ud af, så skulle det blot være hemmeligt at han tog en kvinde med ud. Men han ønsker mere. Han ønsker at narre politiet og alle andre.
Han dræber Kim i overensstemmelse med hans fantasier. Har planlagt hvordan han skjuler liget.
Er helt oppe og køre over at det er gået som planlagt. Nu skal han bare fatte sig inden han tager tilbage.

Alt går efter planen. Indtil torsoen dukker op.

Han fastholder uskyld i håb om ringere straf (evt mangel på beviser).
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. okt 2017, 08:35

Aima skrev:Ej okay, jeg bliver ærligt talt en smule forarget over, at du udtaler dig sådan om nogle menneskers kompetance og arbejde, når du på samme tid lyder som en, der primært har sin viden fra amerikanske krimiserier. No offence, men dit indlæg skriger simpelthen af ignorance.

Både dansk politi og adskillige danske retsmedicinere (Lange Thomsen, Juel Thiis Knudsen blot for at nævne et par eksempler af flere), er adskillige gange hevet til udlandet og brugt som faglig konsulentbistand i alskens frygtelige og komplekse sager, bl.a. naturkatastrofer som Tsunamien i ‘05 og Palæstina-konflikten.

I forbindelse med krigen i Afghanistan har dansk politi og efterretningstjeneste høstet stor international anerkendelse for deres høje faglige niveau. Bare så du ved det.

Jeg gider ikke bruge tid på at finde links, men det er relativt nemt at google sig til blot en smule indsigt. Just saying.


Og dertil kommer, at det næppe heller er en hæmsko, at en så eksponeret sag med kendte mennesker foregår i et samfund, hvis politi og retsvæsen hører til de mindst korrupte i verden.
7
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf fisken80 » 4. okt 2017, 09:07

HappyPaww skrev:Gad egentlig godt vide om der er udenlandske retsmedicinerne og efterforskere på sagen..? Har ærlig talt ikke tiltro til at dansk frikadelle-politi har den rette kaliber til sådan en sag her :genert:


Usympatisk indlæg. Dansk politi har faktisk en rigtig høj opklaringsrate og er, som flere skriver, også anerkendte i udlandet for deres kompetencer. Det er jo ikke en færdselsbetjent de sætter til at opklare mord... (ikke at der er noget galt med færdselsbetjente).
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Hunkat » 4. okt 2017, 09:16

Angelina skrev:
Æble skrev:Den forklaring der giver mest mening for mig efter de seneste oplysninger:

Han slog hovedet og skiftede lidt karakter. En ven har udtalt at han var meget optaget af døden. Han ser snuff. Han planlægger et drab. Det ville være "nemt" at lave et drab ingen ville finde ud af, så skulle det blot være hemmeligt at han tog en kvinde med ud. Men han ønsker mere. Han ønsker at narre politiet og alle andre.
Han dræber Kim i overensstemmelse med hans fantasier. Har planlagt hvordan han skjuler liget.
Er helt oppe og køre over at det er gået som planlagt. Nu skal han bare fatte sig inden han tager tilbage.

Alt går efter planen. Indtil torsoen dukker op.

Han fastholder uskyld i håb om ringere straf (evt mangel på beviser).


Men det giver stadig ikke rigtigt mening ... hvis han ville narre alle, hvorfor starter han så med at sige hun er sat af, for derefter at sige hun døde i en ulykke? Det virker ikke gennemtænkt ... jeg er ikke i tvivl om længere at han har myrdet hende, men jeg har store tvivl om at det var reelt planlagt - i hvert fald ikke rationelt planlagt.


Min teori:

"Jeg har sat hende af"
"Vi har video fra stedet og GPS som viser du ikke har været i havn på noget tidspunkt..."
"...Altså, det der skete var, denne her kæmpe store luge!"
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Frank » 4. okt 2017, 09:34

fisken80 skrev:(ikke at der er noget galt med færdselsbetjente).
Kom til at tænke på den gamle joke.

I ordenspolitiet, sætter de en ære i at kende alle lovparagraffer.

I kriminalpolitiet, har de kendskab til de fleste lovparagraffer.

I færdselspolitiet, sætter man en stor ære i overhoved ikke at kende nogle lovparagraffer.
0
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2697

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf KIM K » 4. okt 2017, 09:59

Angelina skrev:
Æble skrev:Den forklaring der giver mest mening for mig efter de seneste oplysninger:

Han slog hovedet og skiftede lidt karakter. En ven har udtalt at han var meget optaget af døden. Han ser snuff. Han planlægger et drab. Det ville være "nemt" at lave et drab ingen ville finde ud af, så skulle det blot være hemmeligt at han tog en kvinde med ud. Men han ønsker mere. Han ønsker at narre politiet og alle andre.
Han dræber Kim i overensstemmelse med hans fantasier. Har planlagt hvordan han skjuler liget.
Er helt oppe og køre over at det er gået som planlagt. Nu skal han bare fatte sig inden han tager tilbage.

Alt går efter planen. Indtil torsoen dukker op.

Han fastholder uskyld i håb om ringere straf (evt mangel på beviser).


Men det giver stadig ikke rigtigt mening ... hvis han ville narre alle, hvorfor starter han så med at sige hun er sat af, for derefter at sige hun døde i en ulykke? Det virker ikke gennemtænkt ... jeg er ikke i tvivl om længere at han har myrdet hende, men jeg har store tvivl om at det var reelt planlagt - i hvert fald ikke rationelt planlagt.



Det skyldes formentlig han var uvidende om at refshaleøen på det angivne sted for den postulerede landsætning af Kim Wahl var grundigt videoovervåget.
Han holdt fast i at have sat hende i land næsten et døgn. Men efter politiet havde konfronteret ham med at forklaringen ikke stemte overens med beslaglagte videooptagelser fra stedet var han nødsaget til at skifte forklaring.

Noget andet der taler for drabet var planlagt, er at saven der blev brugt til parteringen blev bragt ombord kun få timer før afgang. Det har Peter Madsen selv erkendt efter et vidne havde fortalt at have set det til politiet. Dog nægter han at have brugt den til dette formål, ligesom han påstår at han lagde den tilbage på sin faste plads på værkstedet igen inden Kim Wahl gik ombord. Saven er imidlertid sporløst forsvundet. Og retsmedicinerne har efterfølgende fastslået parteringen er foretaget med netop en sav.

Jeg tror ikke han har planlagt torturen og drabet gennem længere tid, der er formentlig tale om få timers planlægning. Han blev interviewet af Kim Wahl der var sammen med en fotograf, nogle timer før de tog afsted i ubåden. Under interviewet er han måske blevet tændt på at udleve sin sadistiske fantasi med Kim Wahl som uvidende omdrejningspunkt. Det passer meget godt med hvornår han bragte saven ombord.

At han tidligere har talt om hvordan man bedst bortskaffer et lig på søen så det ikke bliver fundet, taler også mod tesen om at dette var en pludselig indskydelse han ikke har leget med før.

Og som en anden tidligere har skrevet var hans helt store hovedtema død og sex op til forbrydelsen.
Senest rettet af KIM K 4. okt 2017, 10:13, rettet i alt 2 gange.
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 4. okt 2017, 10:01

Angelina skrev:
Æble skrev:Den forklaring der giver mest mening for mig efter de seneste oplysninger:

Han slog hovedet og skiftede lidt karakter. En ven har udtalt at han var meget optaget af døden. Han ser snuff. Han planlægger et drab. Det ville være "nemt" at lave et drab ingen ville finde ud af, så skulle det blot være hemmeligt at han tog en kvinde med ud. Men han ønsker mere. Han ønsker at narre politiet og alle andre.
Han dræber Kim i overensstemmelse med hans fantasier. Har planlagt hvordan han skjuler liget.
Er helt oppe og køre over at det er gået som planlagt. Nu skal han bare fatte sig inden han tager tilbage.

Alt går efter planen. Indtil torsoen dukker op.

Han fastholder uskyld i håb om ringere straf (evt mangel på beviser).


Men det giver stadig ikke rigtigt mening ... hvis han ville narre alle, hvorfor starter han så med at sige hun er sat af, for derefter at sige hun døde i en ulykke? Det virker ikke gennemtænkt ... jeg er ikke i tvivl om længere at han har myrdet hende, men jeg har store tvivl om at det var reelt planlagt - i hvert fald ikke rationelt planlagt.


Han har selv forklaret, at han var klar over hvad der ville ske, hvis han sagde at hun var død. Men han ville gerne lige hjem og fortælle sin kone det, samt sige farvel til kattene, inden han ville meddele politiet det, og komme i afhøring mv. (sådan ca. ordret gengivet)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Livets forhold"