Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Puffi » 12. nov 2015, 17:24

Moxy-lady skrev:I et opslag på TV2s facebookside om de tre mænd der er fundet døde i en lejlighed på Frederiksberg



Wtf?! Jeg er målløs. Jeez, altså.
1
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Moxy-lady » 12. nov 2015, 17:30

Liseletpåtå skrev:
Moxy-lady skrev:I et opslag på TV2s facebookside om de tre mænd der er fundet døde i en lejlighed på Frederiksberg

1.png


Shit nogle selvoptaget fjolser, men knuselsker den sidste kommentar.


Jeg forstår slet ikke den sidste kommentar....?

Men ja, meget upassende. Jeg fik oveni købet også en besked fra en af de her gutter, hvor han (som i opslaget) forlanger svar på hvorfor det er upassende. (det er mig der har skrevet det), ligesom jeg også har skrevet indlægget der starter med "præcis". Jeg har opgivet nu, det er satme op af bakke at diskutere med sådan nogle spader. Overvejede at skrive til dem om deres forældre ville synes at det var passende opførsel, men droppede det igen.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Moxy-lady » 12. nov 2015, 18:11

Liseletpåtå skrev:
Moxy-lady skrev:
Liseletpåtå skrev:
Moxy-lady skrev:I et opslag på TV2s facebookside om de tre mænd der er fundet døde i en lejlighed på Frederiksberg

1.png


Shit nogle selvoptaget fjolser, men knuselsker den sidste kommentar.


Jeg forstår slet ikke den sidste kommentar....?

Men ja, meget upassende. Jeg fik oveni købet også en besked fra en af de her gutter, hvor han (som i opslaget) forlanger svar på hvorfor det er upassende. (det er mig der har skrevet det), ligesom jeg også har skrevet indlægget der starter med "præcis". Jeg har opgivet nu, det er satme op af bakke at diskutere med sådan nogle spader. Overvejede at skrive til dem om deres forældre ville synes at det var passende opførsel, men droppede det igen.


Med mindre han er far'en, så går jeg udfra det er en måde at sige, jeg ved bedre end dig.
Har du et link? :)


Link slettet :)
Senest rettet af Moxy-lady 13. nov 2015, 14:47, rettet i alt 1 gang.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 12. nov 2015, 21:58

Når man giver en gave som uundgåeligt bliver en (uønsket) udgift for modtageren... Hvor velment det end er, så er det bare arrghhh.
2
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aima » 13. nov 2015, 00:00

Kattefjæs skrev:Når man giver en gave som uundgåeligt bliver en (uønsket) udgift for modtageren... Hvor velment det end er, så er det bare arrghhh.


Pissedårlig stil, ja!

Jeg kender et brudebar, hvor gommens papsøster er fotograf. Hendes gave var at fotografere til brylluppet, og så skulle parret 'kun' betale for redigeringstid og print/rammer, hvilket ville løbe op i flere tusinde kroner. Men prisen for selve fotograferingen havde jo også værdi af flere tusinde kroner, så damen syntes jo selv, hun var yderst generøs.

Parret havde bare i forvejen lokket en ven til at tage billeder med sit kamera, de brød sig ikke om papsøsterens stil i det hele taget og de havde slet ikke lyst til at lægge flere tusinde kroner for at få billederne. Men på dagen stod hun der bare med sit kamera "Ja, dét her er så gaven fra mig og min familie - Ta-da!"-agtig.
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25738

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 13. nov 2015, 00:05

Aima skrev:
Kattefjæs skrev:Når man giver en gave som uundgåeligt bliver en (uønsket) udgift for modtageren... Hvor velment det end er, så er det bare arrghhh.


Pissedårlig stil, ja!

Jeg kender et brudebar, hvor gommens papsøster er fotograf. Hendes gave var at fotografere til brylluppet, og så skulle parret 'kun' betale for redigeringstid og print/rammer, hvilket ville løbe op i flere tusinde kroner. Men prisen for selve fotograferingen havde jo også værdi af flere tusinde kroner, så damen syntes jo selv, hun var yderst generøs.

Parret havde bare i forvejen lokket en ven til at tage billeder med sit kamera, de brød sig ikke om papsøsterens stil i det hele taget og de havde slet ikke lyst til at lægge flere tusinde kroner for at få billederne. Men på dagen stod hun der bare med sit kamera "Ja, dét her er så gaven fra mig og min familie - Ta-da!"-agtig.


Hold nu kæft, jeg var blevet tosset
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aima » 13. nov 2015, 00:14

Delfin skrev:
Aima skrev:
Kattefjæs skrev:Når man giver en gave som uundgåeligt bliver en (uønsket) udgift for modtageren... Hvor velment det end er, så er det bare arrghhh.


Pissedårlig stil, ja!

Jeg kender et brudebar, hvor gommens papsøster er fotograf. Hendes gave var at fotografere til brylluppet, og så skulle parret 'kun' betale for redigeringstid og print/rammer, hvilket ville løbe op i flere tusinde kroner. Men prisen for selve fotograferingen havde jo også værdi af flere tusinde kroner, så damen syntes jo selv, hun var yderst generøs.

Parret havde bare i forvejen lokket en ven til at tage billeder med sit kamera, de brød sig ikke om papsøsterens stil i det hele taget og de havde slet ikke lyst til at lægge flere tusinde kroner for at få billederne. Men på dagen stod hun der bare med sit kamera "Ja, dét her er så gaven fra mig og min familie - Ta-da!"-agtig.


Hold nu kæft, jeg var blevet tosset


Også mig. Bruden er min venindes søster, hun er ret konfliktsky og fotografen er en ret dominerende type, så hverken brud eller gom havde haft mod på at protestere. Jeg var nærmest ved at falde ned af stolen af ren og skær harme, da min veninde fortalte det.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25738

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 13. nov 2015, 00:32

Aima skrev:
Delfin skrev:
Aima skrev:
Kattefjæs skrev:Når man giver en gave som uundgåeligt bliver en (uønsket) udgift for modtageren... Hvor velment det end er, så er det bare arrghhh.


Pissedårlig stil, ja!

Jeg kender et brudebar, hvor gommens papsøster er fotograf. Hendes gave var at fotografere til brylluppet, og så skulle parret 'kun' betale for redigeringstid og print/rammer, hvilket ville løbe op i flere tusinde kroner. Men prisen for selve fotograferingen havde jo også værdi af flere tusinde kroner, så damen syntes jo selv, hun var yderst generøs.

Parret havde bare i forvejen lokket en ven til at tage billeder med sit kamera, de brød sig ikke om papsøsterens stil i det hele taget og de havde slet ikke lyst til at lægge flere tusinde kroner for at få billederne. Men på dagen stod hun der bare med sit kamera "Ja, dét her er så gaven fra mig og min familie - Ta-da!"-agtig.


Hold nu kæft, jeg var blevet tosset


Også mig. Bruden er min venindes søster, hun er ret konfliktsky og fotografen er en ret dominerende type, så hverken brud eller gom havde haft mod på at protestere. Jeg var nærmest ved at falde ned af stolen af ren og skær harme, da min veninde fortalte det.


Det er godt nok synd. Forhåbentlig lod de det ikke ødelægge deres dag.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 13. nov 2015, 08:52

Aima skrev:Pissedårlig stil, ja!

Jeg kender et brudebar, hvor gommens papsøster er fotograf. Hendes gave var at fotografere til brylluppet, og så skulle parret 'kun' betale for redigeringstid og print/rammer, hvilket ville løbe op i flere tusinde kroner. Men prisen for selve fotograferingen havde jo også værdi af flere tusinde kroner, så damen syntes jo selv, hun var yderst generøs.

Parret havde bare i forvejen lokket en ven til at tage billeder med sit kamera, de brød sig ikke om papsøsterens stil i det hele taget og de havde slet ikke lyst til at lægge flere tusinde kroner for at få billederne. Men på dagen stod hun der bare med sit kamera "Ja, dét her er så gaven fra mig og min familie - Ta-da!"-agtig.


EJ! Hvor usselt! :stoned:

Så er min situation alligevel ikke så slem, eller i hvert fald ikke så dyr. Jeg har fået billetter til en begivenhed i gave (for ca. et år siden) og har glædet mig meget. Skal dertil med giveren og vi har gået og planlagt det længe. Det er en begivenhed som strækker sig over flere dage og som er lidt langt væk, plus man må ikke have mad etc. med, så man er lidt tvangsindlagt til at købe ting der til alt for høje priser. Jeg kan i hvert fald ikke gå i 7 timer uden mad.

Alt det ville gavegiveren tage sig af, men i går fik jeg så at vide - to dage før arrangementet - at det altså lige er kommet noget i vejen, så jeg må selv stå for transporten begge dage og mad må jeg også selv finde ud af.

Jeg har al mulig forståelse for deres situation, men maden kan jeg kun gætte på hvor meget vil komme til at koste, og jeg forestiller mig et par hundrede kroner i hvert fald. Så er der drikkevarer også. Transporten har jeg kigget på og det koster lige over 200kr. for mig for begge dage.

Så vi er altså ude i at jeg har fået en gave som nu helt uventet koster mig lige under 500 bobs at tage imod. :trist:

Hvis jeg havde fået det at vide sidste år, så kunne jeg have lagt penge til side. Men det har jeg selvfølgelig ikke gjort, for jeg fik at vide at de tog sig af det hele. Lige pt. lever jeg af slutlån, og jeg låner altså ikke penge af staten til at tage til sjove begivenheder og lalle rundt - det er ren overlevelse herhjemme pt., og det går meget imod mine principper at bruge penge på på lal. Sådan et beløb udhuler totalt mit madbudget, hvilket er det eneste budget jeg har udover regninger. Der er slet ikke noget budget som hedder "andet" eller "gaver" eller endda "opsparing" lige nu.

Selvfølgelig er det billigere for mig at deltage i begivenheden end det ellers ville have været nu hvor de har betalt billetprisen. Men hvis jeg ikke havde fået den billet, så havde jeg aldrig købt den selv og dermed aldrig haft merudgiften heller....
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. nov 2015, 09:19

Aima skrev:Også mig. Bruden er min venindes søster, hun er ret konfliktsky og fotografen er en ret dominerende type, så hverken brud eller gom havde haft mod på at protestere. Jeg var nærmest ved at falde ned af stolen af ren og skær harme, da min veninde fortalte det.


Er det egentlig ikke ulovligt at tvinge en kunde til at købe sit produkt?
Jeg er ikke konfliktsky; jeg går bare over til formalia og kancellisprog, så jeg ville have bedt hende om enten at stoppe med at fotografere eller på stedet at give mig et skriftligt tilsagn om, at jeg, hvis hun selv valgte at fotografere, ikke efterfølgende var forpligtet til at købe noget.
Eller - faktisk ville jeg nok bare gå ud fra, at billederne var gratis, hvis hun begyndte at fotografere uden at have varslet konceptet på forhånd, men når hun så kom med sin faktura, ville jeg bede hende om at vise mig vores skriftlige ordreaftale.
6
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. nov 2015, 09:29

Kattefjæs skrev:Så er min situation alligevel ikke så slem, eller i hvert fald ikke så dyr. Jeg har fået billetter til en begivenhed i gave (for ca. et år siden) og har glædet mig meget. Skal dertil med giveren og vi har gået og planlagt det længe. Det er en begivenhed som strækker sig over flere dage og som er lidt langt væk, plus man må ikke have mad etc. med, så man er lidt tvangsindlagt til at købe ting der til alt for høje priser. Jeg kan i hvert fald ikke gå i 7 timer uden mad.

Alt det ville gavegiveren tage sig af, men i går fik jeg så at vide - to dage før arrangementet - at det altså lige er kommet noget i vejen, så jeg må selv stå for transporten begge dage og mad må jeg også selv finde ud af.

Jeg har al mulig forståelse for deres situation, men maden kan jeg kun gætte på hvor meget vil komme til at koste, og jeg forestiller mig et par hundrede kroner i hvert fald. Så er der drikkevarer også. Transporten har jeg kigget på og det koster lige over 200kr. for mig for begge dage.

Så vi er altså ude i at jeg har fået en gave som nu helt uventet koster mig lige under 500 bobs at tage imod. :trist:

Hvis jeg havde fået det at vide sidste år, så kunne jeg have lagt penge til side. Men det har jeg selvfølgelig ikke gjort, for jeg fik at vide at de tog sig af det hele. Lige pt. lever jeg af slutlån, og jeg låner altså ikke penge af staten til at tage til sjove begivenheder og lalle rundt - det er ren overlevelse herhjemme pt., og det går meget imod mine principper at bruge penge på på lal. Sådan et beløb udhuler totalt mit madbudget, hvilket er det eneste budget jeg har udover regninger. Der er slet ikke noget budget som hedder "andet" eller "gaver" eller endda "opsparing" lige nu.

Selvfølgelig er det billigere for mig at deltage i begivenheden end det ellers ville have været nu hvor de har betalt billetprisen. Men hvis jeg ikke havde fået den billet, så havde jeg aldrig købt den selv og dermed aldrig haft merudgiften heller....


Helt ærligt, hvis de uventede udgifter kommer til at forpeste dit humør og økonomi så meget, at det bliver så som så med glæden over selve arrangementet, bør du overveje at takke nej. Det har du al mulig grund og ret til, synes jeg.
Du forventes at acceptere deres undskyldning om, at noget uventet er dukket op, så det må gå begge veje.
"Jeg er virkelig ked af at måtte melde dette ud, for jeg havde glædet mig meget til vores tur sammen, men da jeg grundet omstændighederne ikke har haft mulighed for at lægge penge til side til transport og mad, og min nuværende økonomiske situation desværre ikke tillader en spontan udgift på 500 kr., må jeg desværre melde fra."
Når pengene skal tages fra den pulje, du har til at dække basale behov, har du reelt ikke 500 kr. til fornøjelser. Det bør der være forståelse for.
Personligt ville jeg som giver have refunderet dine udgifter.
11
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 13. nov 2015, 09:31

Kattefjæs skrev:
Aima skrev:Pissedårlig stil, ja!

Jeg kender et brudebar, hvor gommens papsøster er fotograf. Hendes gave var at fotografere til brylluppet, og så skulle parret 'kun' betale for redigeringstid og print/rammer, hvilket ville løbe op i flere tusinde kroner. Men prisen for selve fotograferingen havde jo også værdi af flere tusinde kroner, så damen syntes jo selv, hun var yderst generøs.

Parret havde bare i forvejen lokket en ven til at tage billeder med sit kamera, de brød sig ikke om papsøsterens stil i det hele taget og de havde slet ikke lyst til at lægge flere tusinde kroner for at få billederne. Men på dagen stod hun der bare med sit kamera "Ja, dét her er så gaven fra mig og min familie - Ta-da!"-agtig.


EJ! Hvor usselt! :stoned:

Så er min situation alligevel ikke så slem, eller i hvert fald ikke så dyr. Jeg har fået billetter til en begivenhed i gave (for ca. et år siden) og har glædet mig meget. Skal dertil med giveren og vi har gået og planlagt det længe. Det er en begivenhed som strækker sig over flere dage og som er lidt langt væk, plus man må ikke have mad etc. med, så man er lidt tvangsindlagt til at købe ting der til alt for høje priser. Jeg kan i hvert fald ikke gå i 7 timer uden mad.

Alt det ville gavegiveren tage sig af, men i går fik jeg så at vide - to dage før arrangementet - at det altså lige er kommet noget i vejen, så jeg må selv stå for transporten begge dage og mad må jeg også selv finde ud af.

Jeg har al mulig forståelse for deres situation, men maden kan jeg kun gætte på hvor meget vil komme til at koste, og jeg forestiller mig et par hundrede kroner i hvert fald. Så er der drikkevarer også. Transporten har jeg kigget på og det koster lige over 200kr. for mig for begge dage.

Så vi er altså ude i at jeg har fået en gave som nu helt uventet koster mig lige under 500 bobs at tage imod. :trist:

Hvis jeg havde fået det at vide sidste år, så kunne jeg have lagt penge til side. Men det har jeg selvfølgelig ikke gjort, for jeg fik at vide at de tog sig af det hele. Lige pt. lever jeg af slutlån, og jeg låner altså ikke penge af staten til at tage til sjove begivenheder og lalle rundt - det er ren overlevelse herhjemme pt., og det går meget imod mine principper at bruge penge på på lal. Sådan et beløb udhuler totalt mit madbudget, hvilket er det eneste budget jeg har udover regninger. Der er slet ikke noget budget som hedder "andet" eller "gaver" eller endda "opsparing" lige nu.

Selvfølgelig er det billigere for mig at deltage i begivenheden end det ellers ville have været nu hvor de har betalt billetprisen. Men hvis jeg ikke havde fået den billet, så havde jeg aldrig købt den selv og dermed aldrig haft merudgiften heller....


Det kan jeg sagtens forstå. Kan du forsøge at sælge billetten? Kan ikke lige greje om giveren deltager i arrangementet eller ej - skal du derover alene?
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 13. nov 2015, 10:32

Det er meningen at giver og jeg skal afsted sammen - hvis ikke vi skulle det, så havde jeg helt klart forsøgt at sælge/give billetten videre. For som sagt ville jeg jo aldrig selv have arrangeret at deltage i så dyrt et arrangement.

Jeg glæder mig - vil rigtig gerne med - men jeg låner altså ikke penge af staten til at finansiere tant og fjas.

Det havde været helt fint at sige det dengang så jeg enten kunne give billetten væk eller spare op, men to dage før er altså liiiige kort nok varsel synes jeg....

Det er bare svært. Folk gør det jo så godt de kan og nogle gange dukker der uventede ting op. Det kan jeg som udgangspunkt godt forstå, men det gør det bare ikke lettere (eller billigere) for mig.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 13. nov 2015, 10:35

Men hvorfor kan de ikke dække dine udgifter som lovet - også selvom I ikke følges derhen? :gruble:
1
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf decibell » 13. nov 2015, 10:51

HappyPaww skrev:Men hvorfor kan de ikke dække dine udgifter som lovet - også selvom I ikke følges derhen? :gruble:



Ja, er det pga. pludselig dårlig økonomi, kan det selvfølgelig være til at forstå, men det er da lidt underligt sådan at devaluere en allerede givet gave så lang tid efter.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.

Tilbage til "Generelt"