Hvornår er du gammeldags?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9840
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9575

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Spjaerten » 5. okt 2017, 07:01

Jeg er vist gennemsnitlig konservativ & gammeldags.

Ikke noget specielt jeg kan fremhæve.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Prosperity74 » 5. okt 2017, 07:22

Jeg er ikke på facebook eller lignende. Jeg har ikke lyst til at “udstille” mig selv på den måde. Jeg fatter ikke at man skal lægge en masse billeder op af sig selv.... se mig se mig :rulle:
2
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf DenBruneMunk » 5. okt 2017, 07:33

Prosperity74 skrev:Jeg er ikke på facebook eller lignende. Jeg har ikke lyst til at “udstille” mig selv på den måde. Jeg fatter ikke at man skal lægge en masse billeder op af sig selv.... se mig se mig :rulle:
Er helt enig og deler samme holdning. Føler dog ikke jeg er gammeldags, bare beskyttende om min person :)
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf billiebean » 5. okt 2017, 07:46

Jeg er vældig utryg ved at låne penge.
Insisterer på at beholde vores tv-kanaler - såkaldt "flow tv".
Jeg abonnerer på en papiravis, og jeg elsker det.
Foretrækker mad lavet fra bunden dvs. halvfabrika får kun adgang, hvis det er ordentlige råvarer uden enumre og hejs.
Har kummefryser og fylder den gerne med hjemmelavet mad, sylt, saft osv.
Og sover med flonnelssengetøj om vinteren :gammel:
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf hotlips » 5. okt 2017, 07:52

Jeg var til forældremøde igår, vi skulle sidde i grupper og krydse udsagn vi var enige i af på en liste, det måtte til diskussion om hvorvidt det er vigtigt at børnene lærer at læse og skrive og grundlæggende matematik. Der følte jeg mig egentlig lidt gammel og forstokket. Vi blev enige om at krydse det af men det var overhovedet ikke faldet mig ind det kunne være noget der var tvivl om.

Jeg er vist ikke specielt gammeldags, men jeg er stokkonservativ på nogle punkter, jeg tager ikke let på at min dreng lærer ting som at hvis vi skal til fest, så skal vi vælge tøj og gøre os umage med at se pæne ud og jeg er helt imod diverse "smarte. tiltag omkring at børnene holder fælles fødselsdag 4 gange om året , køber fælles gave eller at de har en gaveven de står for at købe til i løbet af året,om det så er en de kender ret godt eller ej.
Jeg synes der ligger en masse vigtigt omkring traditioner og at gøre sig umage med at gøre noget for en anden at man skal tænke over hvad lige de kunne blive glade for at få i gave, at få den købt, pakket ind osv,og hvad gør man hvis man ikke kender dem særligt godt.
Og til fødselsdag får man søde sager, jeg foretrækker lagkage med lys men bare det ikke er sukkerfrit hø så er det fint.

Jeg holder ret hårdt på at jeg har et ansvar for at lære min dreng noget, fornøjelsen ved bøger, en vis grad af viden om naturen og historien om hans eget land, jeg gør det i mindre grad end mine forældre gjorde men rammerne for at tage et barn med på museum er der også en verden til forskel på fra jeg var barn.

Vi bor et sted hvor man kan leve som de færreste ellers gør idag, vi kan godt gå til købmanden eller bageren og hente noget der bliver skrevet på en lille seddel og så betaler vi en anden dag, vi kender vores naboer, de kommer lige og kigger ind hvis der er noget de er i tvivl om er okay og postbudet kommer ind uden at ringe på hvis der er en pakke, det er godt nok fordi det er min fars lillebror og døren står på vid gab for han kommer som regel mellem jeg har åbnet den og før vi går, jeg smækker alt op på vid gab når vi har fået tøj på, men det er med til at det på mange måder føles som om vi lever i en anden tidsalder, men jeg elsker det og er overbevist om at det er en ren gave at min dreng vokser op i de rammer.
2
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf bluetof1 » 5. okt 2017, 07:53

Angelina skrev:
bluetof1 skrev:Jeg er håbløst gammeldags i følge Teenageren og det samme er hendes far, synes hun.
Hendes far har nemlig bestemt at hun ikke må sove hos "en ven fra klassen" hver weekend og jeg bakker ham op. Det passer ikke den unge dame.
Omtalte "ven fra klassen" er af hankøn, farmand har kun mødt ham en gang og Teenageren kan ikke redegøre nærmere for deres forhold end at de i hvert fald ikke er kærester.


Måtte hun sove hos vennen hvis vennen havde været af hunkøn og hun ikke nærmere kunne redegøre for deres forhold og I havde mødt hende en gang?


Nej, det tror jeg faktisk ikke. Det er ikke kun et spørgsmål om at det er en dreng. Det er også et spørgsmål om at vi ikke aner hvem han er.
Jeg er selvfølgelig klar over at de kan knalde hvor som helst, når som helst, så det er mest af alt signalpolitik om at bare fordi man er kommet i gymnasiet så betyder det ikke at man pludselig kan meddele at man sover der eller der og måske/måske ikke dukker op hjemme på et tidspunkt i løbet af weekenden "og gider du forresten lige køre mig til et ikke nærmere specificeret sted langt ude på landet og hente mig igen når jeg ringer efter dig, far?".
3
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Flora » 5. okt 2017, 08:09

Jeg er hverken på Facebook, Instagram, Twitter eller hvad det ellers hedder alt sammen. Har aldrig kunnet se det fede ved det.

Bøger skal være af papir. Gider ikke læse bøger på en skærm.
1
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4378
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf BlueBunny » 7. okt 2017, 07:27

I spisesituationer vil jeg gerne have at alle venter på at alle har fået øst op. Så siges der værsgo, og så starter man. Jeg synes det er utrolig uhøfligt bare at starte op med at spise mens der stadig sættes på bordet. Eller ikke alle har fået. Det virker sådan grådigt. Om det hører under "gammeldags" ved jeg ikke, men det tænker jeg når jeg ser andre spise
5
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Ghattner » 8. okt 2017, 07:46

Når man blander engelske ord for meget ind i det danske sprog. Der kan være fint ift nye begreber og fremmedord, men især på mit arbejde og generelt i min branche bruger man engelske ord selvom der findes helt udmærkede danske oversættelse.

På mit arbejde er der også en tendens til at emne-feltet i mails er 100 % på engelsk, selvom selve indholdet er på dansk og alle modtagere af mailen er dansk. Virker fjollet og overflødigt.
0
Brugeravatar
Newsugar
Indlæg: 133
Tilmeldt: 16. nov 2015, 23:22
Kort karma: 5
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 62

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Newsugar » 12. okt 2017, 13:56

Jeg elsker at sidde og hækle og drikke te. Og jeg elsker programmer som kender du typen og lignende. Jeg gider ikke rigtig i byen, ikke som da jeg var ung i hvert fald. Jeg elsker at bage og hjemlig hygge. Jeg tager meget ofte en middagslur.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Hunkat » 12. okt 2017, 14:56

Smiling_Goat skrev:
Min mormor var husmoderafløser, og hendes arbejde var at passe husholdninger, hvor konen af en eller anden grund var sengeliggende eller lignende. Det kunne være efter en fødsel, ved et brækket ben eller den slags. Altså sygdomme hvor vi i dag ville forvente, at husholdningen stadig ville kunne fungere. Jeg er ret sikker på, vi i dag ville stille spørgsmålstegn ved ordningen og tænke at folk bare skulle tage sig sammen.. Dengang hjalp man bare. I dag kan folk være virkelig i stykker, stadig ikke få tilkendt førtidspension og samtidig mødes med folks mistro, om hvorvidt de da ikke bare kan tage sig sammen ("hun kan jo godt tage til fest engang imellem")
.


Men handler det ikke om at den gang kunne de fleste mænd ikke putte salt på et æg uden at ødelægge begge dele? I dag forventer man vel bare at manden tager over og vasker tøj og laver mad hvis konen ligger i sengen?
Der er jeg nok meget prograssiv, mænd der ikke kan sortere vasketøj/koge pasta er mega usexet.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Maria86 » 13. okt 2017, 19:11

At en mobil i det offentlige skal kun bruges til at giv korte besked. At jeg sidder fast og ikke kan nå frem til tiden :) Jeg prøver virkelig selv at gøre det :) især i busser og togene :) og især den med at gå når mobiltelefon giver giver lyd fra sig :) Jeg siger næsten altid at jeg lige skal væk fra de andre. :D Jeg gider ikke at høre på hvad andre taler om :ad!: :puke: Jeg får lyst til at sige noget :) det gjorde min far sidste gang jeg talte :D Jeg fik klar besked at jeg gjorde det lige i huset hvor alle kunne følge med i samtalen :lol: :rulle: :nerve:
0
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Ghattner » 14. okt 2017, 05:36

Når jeg ikke forstår hvordan DJ's kan være hovednavne på festivaler og lign og dermed være på linje med "rigtige" musikere.
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Hunkat » 14. okt 2017, 09:51

Jeg følet mig gost nok gammeldags lige nu mens jeg overhører samtalen mellem en mormor og hendes barnebarn i bussen. Jeg fremhæver:

Mormor: "synes du ikke mor er blevet tyk siden sidst?" (Og nej, mor ernikke gravid)

Barnebarn: "mor spiser gravid-piller"
"Nå gør hun det. Ja det er smart, så sker der ikke noget når hun kigger ovenpå far"

Mormor: "jeg har købt ind til kødsovs men er du silker på du ikke hellere vil på McDonalds?"
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf dgd2007 » 14. okt 2017, 12:41

Jeg vil heller spille sudoku end sådan noget med at skyde monstre .. :)

Fx: http://websudoku.com/
0

Tilbage til "Generelt"