Angreb i Paris.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Zombie » 13. nov 2015, 22:55

Skal jeg finde noget positivt, kan det her måske medføre, at vi langt om længe får bombet ISIS tilbage til stenalderen.

Not worth this tho.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf 2SHY » 13. nov 2015, 22:55

Øv og så beskrivelsen af afrevne lemmer og jeg ved ikke hvad... Adr...

President Hollande på News nu
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Wizzze » 13. nov 2015, 22:55

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:
icelady skrev:Må man godt sige, at man lidt håber, det ikke er rabiate muslimer, der står bag.

Kan næsten ikke overskue, hvordan verden så vil reagere.


Det tror jeg desværre godt vi kan regne med det er, jeg er allermest bange for hvis det kommer frem, at der var nytilkomne flygtninge mellem attentatmændene, for så flipper situationen virkelig ud. Syrien er gammel fransk koloni/protektorat, fransk er derfor ofte det første fremmedsprog syriere lærer, og derfor har en del også søgt mod Frankrig. Jeg håber virkelig ikke det viser sig at der er syrere imellem angriberne. :trist:


Ja, det er jo det, især den yderste højrefløj har kørt på. At rabiate muslimer kunne gemme sig i flygtningestrømmen.

Omvendt skal man virkelig have lort i hovedet for at gøre syrere til syndebukke. De flygter jo for fanden fra rabiate muslimer.


Du ved lige så godt som mig, at hvis det skulle vise sig at enkelte blandt flygtningene skulle vise sig at være terrorister, så vil Front National i Frankrig og DF herhjemme skrige deres lunger ud af halsen, og ALLE flygtninge vil blive malet som skyldige :tie: Resultatet kan og vil jeg slet ikke forestille mig :whine:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Aima » 13. nov 2015, 22:56

DetSorteCirkus skrev:Landet har en helt andet tradition for voldelig civil courage, end der kendes fra de fleste andre europæiske lande.


^ Kan (og gider) du uddybe det her for mig, Cirkus?
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf icelady » 13. nov 2015, 22:58

Har de lukket alle grænser til Frankrig? Damn!
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Wizzze » 13. nov 2015, 23:00

DetSorteCirkus skrev:Jeg er i øvrigt ikke sikker på, at det er islamister, som står bag.
Det kan lige så vel være en højrenational fraktion, der føler sig truet pga. flygtningetrømmen og nu går amok. Dette tænker jeg både med netop Norge i baghovedet og med tanke på, at visse partier på den yderste højrefløj fornylig er blevet forbudt i Frankrig. Landet har en helt andet tradition for voldelig civil courage, end der kendes fra de fleste andre europæiske lande.


Det er langt ude at sidde og håbe på at det er en gruppe slemme mennesker, frem for en anden gruppe slemme mennesker, der er ansvarlige for meningsløst vold, men det er præcist der jeg er, håber sådan du har ret.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. nov 2015, 23:00

Wizzze skrev:Du ved lige så godt som mig, at hvis det skulle vise sig at enkelte blandt flygtningene skulle vise sig at være terrorister, så vil Front National i Frankrig og DF herhjemme skrige deres lunger ud af halsen, og ALLE flygtninge vil blive malet som skyldige :tie: Resultatet kan og vil jeg slet ikke forestille mig :whine:


Okay, så dramatisk ser jeg faktisk ikke på det. Jeg er ikke enig i den analyse.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf 2SHY » 13. nov 2015, 23:01

Ej jeg føler mig helt kold og klam over det hele :( Det er simpelthen så pisse uhyggeligt :trist:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Zombie » 13. nov 2015, 23:03

Jeg bliver bare så vred. Kender I det? Hvad fanden sker der.

Jeg tror godt vi kan sige, at "den lange fred" efter 2. verdenskrig er slut nu.
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf 2SHY » 13. nov 2015, 23:05

Zombie skrev:Jeg bliver bare så vred. Kender I det? Hvad fanden sker der.

Jeg tror godt vi kan sige, at "den lange fred" efter 2. verdenskrig er slut nu.

Ja. Jeg veksler mellem at være skide bange og ked af det og bare blive pisse sur over at nogle overhovedet kan finde på at overveje den slags handlinger
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Wizzze » 13. nov 2015, 23:05

Aima skrev:
DetSorteCirkus skrev:Landet har en helt andet tradition for voldelig civil courage, end der kendes fra de fleste andre europæiske lande.


^ Kan (og gider) du uddybe det her for mig, Cirkus?


f.eks. i forbindelse med krisen i Algeriet, var der en stor højregruppe som ikke ville have at Frankrig skulle opgive sine kolonier, der medførte en del intern terror i Frankrig hvor højre nationale sprængte bomber og myrdede politikere. De Gaulle overlevede flere terrorangreb, bogen/filmen "Sjakalen" er baseret på den tid, kan anbefales.

Første gang jeg var i Paris som dreng måtte vores hotel evakueres pga. bombe trusler, og anden gang jeg var i Paris, skød man chefen for Renault lige overfor den cafe hvor vi sad og spiste, skal jeg sige at jeg ikke er stor Paris fan? :tie:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf lillebjoern » 13. nov 2015, 23:06

Der er en terrorist derinde på koncertstedet, som har en bombe på :trist: :whine:

Og gidslerne fortæller om, at de skyder alle én for én derinde... Helt tilfældigt....
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf icelady » 13. nov 2015, 23:07

lillebjoern skrev:Der er en terrorist derinde på koncertstedet, som har en bombe på :trist: :whine:

Og gidslerne fortæller om, at de skyder alle én for én derinde... Helt tilfældigt....


Ej nej nej. Hvor er det sindssygt, skrækkeligt, horribelt....ja faneme næsten surrealistisk.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf 2SHY » 13. nov 2015, 23:08

lillebjoern skrev:Der er en terrorist derinde på koncertstedet, som har en bombe på :trist: :whine:

Og gidslerne fortæller om, at de skyder alle én for én derinde... Helt tilfældigt....

What??? Hvor har du læst/hørt det? :shock:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. nov 2015, 23:09

Aima skrev:
DetSorteCirkus skrev:Landet har en helt andet tradition for voldelig civil courage, end der kendes fra de fleste andre europæiske lande.


^ Kan (og gider) du uddybe det her for mig, Cirkus?


Gerne :)
Siden revolutionen i 1789 har franskmændene (eller fraktioner af dem) med jævne mellemrum gået på gaden og i diverse politiske sagers tjeneste ønsket at destabilisere det etablerede samfund gennem uro og vold. Det skete bl.a. i 1830, ved Pariserkommunen i 1871, under studenteroprøret i 1968, der i modsætning til i andre europæiske lande her var så voldsomt, at det medførte generalstrejke og fik præsident de Gaulle til både at overveje at sætte hæren ind og forberede sit eksil, hvis det skulle blive nødvendigt med en flugtvej og senest for nogle år siden i indvandrerghettoerne i Paris' udkant.

Man har en meget unik mentalitet på det område i Frankrig. Det er ikke en utænkelig mulighed at forandre gennem vold.
Senest rettet af DetSorteCirkus 13. nov 2015, 23:11, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"