DetSorteCirkus skrev:Aima skrev:Jojo, det er klart, medierne er såmænd også dygtige til at skabe et behov og 'mere vil have mere' og alt det der, men kommercielle medier er jo business mere end de er noget som helst andet, også public service uagtet, så min pointe var egentlig, at man vel dårligt kan klandre dem for noget, så længe de blot holder sig indenfor loven og presseetikkens rammer, de driver jo bare en butik
Vi burde have en medietråd, jeg er egentlig også selv for træt og optaget af det her til at formulere den nu, men jeg skriver den lige i den trådidébank, jeg engang oprettede herinde.
Men der er heller ingen, der siger, at de gør noget ulovligt eller er uetiske.
Hvis man ikke må kritisere noget, fordi det er kommercielt, er det næsten umuligt at mene noget i et kapitalistisk samfund.
Det var nu overhovedet ikke dét, jeg mente, slet ikke, faktisk undrede jeg mig nok mere, end jeg reelt mente noget. Man må for min skyld kritisere og brokke sig over alt fra medier til smagen af Strynhs leverpostej, jeg anfægter på ingen måde smag og behag og subjektive holdninger. Min pointe var bare, at de kommercielle medier, herunder også TV2 News, jo bare gør, hvad de er sat i verden for; at formidle nyheder til den brede befolkning, og klart, at man kan have en personlig holdning til måden de prioriterer og disponerer på, men sådan er gamet jo netop, som du selv er inde på, i et kapitalistisk samfund.
Altså, jeg ville ikke undre mig overhovedet, hvis nogen ytrede, de ikke brød sig om Rasmus Seebach, jeg ville undre mig, hvis de brokkede sig over, at hans nye single var i A-rotation på Nova.fm.