Angreb i Paris.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15633
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21013

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf 2SHY » 14. nov 2015, 03:14

DetSorteCirkus skrev:
2SHY skrev:Jeg har en app der hedder Calm.com og følger dem også på Facebook. Jeg er ret overbevist om at de ikke har ser nyheder siden de lige har postet det her billede :boo:


Hvornår synes du så, at det er passende at poste sådan et citat? Hvilke dage er verden god nok til det?

Jeg synes generelt at lige det citat er ret uheldigt
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf kidkomb » 14. nov 2015, 03:32

Jeg er lige kommet hjem og har fundet ud af, hvad der er sket.
Jeg vil indrømme, at jeg ikke har samme følelse som under 9/11. Istedet græder jeg. Det kunne jeg ikke dengang. Da var jeg lammet af rædsel og frygt for fremtiden.
Denne gang aner jeg, at verden ikke styrter i grus i nærmeste fremtid. Vi har på een eller anden bizar måde tilpasset os, at scenariet forekommer fra tid til anden. Hvor er det rædselsfuldt at sætte ord på egentlig.
Det er en aften, som i aften, at jeg bliver taknemmelig over, at have fravalgt at få børn. Min kæreste og jeg snakkede om det på vej hjem. Dette er ikke en verden jeg vil efterlade mit afkom og deres afkom og fremtidige generationer i.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15333
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1247
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25655

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Delfin » 14. nov 2015, 05:56

Og så midt i kaos en historie om mirakler http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11- ... g-fra-skud
0
14 11 14
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8955
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1054
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18226

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Mi55y » 14. nov 2015, 06:34

Puha, sikke noget at vågne op til. Jeg havde tømmermænd i går, så jeg gik i seng omkring kl. 21 og vågner så her lidt før kl. 6 og bliver helt kold indeni, da jeg går på nettet med min mobil. Hvor skal det hele ende henne?

Har delt denne opdatering fra Ahmed Shihab-Eldin på FB, da jeg synes det er ret vigtigt at huske på:

After such horrific and cowardly attacks, it is normal and understandable to look for people to blame. Hollande was right tonight when he said, "there really is a reason to be afraid" after the terror unleashed on ‪Paris‬. But before Marine Le Pen and other extremists try to blame the refugees arriving to Europe, they would do well to remember the people behind tonight's attacks are exactly the type of people the refugees are escaping from. I hope France fights fear with force and unity, rather than retaliate with fear, which plays directly into the hands of the extremists.
3
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21953
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59521

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 06:45

I forbindelse med terroren i København fortalte jeg om en journalist, jeg kender, som på Facebook satte sig selv i centrum og løbende wannabe-rapporterede fra begivenhederne, dvs. videreformidlede det, vi alle kunne læse rundtomkring på nettet i et sprog, så det lød, som om netop han befandt sig midt i orkanens øje. Det irriterede mig voldsomt.

Nu kan jeg se, at han fanme har gjort det igen! Jeg har heldigvis været forskånet for hans "live-opdateringer" i løbet af i går aftes, da jeg sjovt foretrak at se billeder og høre rapporter direkte fra Paris fremfor hans pseudo"beep", men denne her nåede jeg at få med:
"Meldingerne fra Paris eskalerer minut for minut. Jeg stopper med at videreformidle, for jeg har ikke overblikket, men jeg har f.eks. fundet en kanal på twitter, hvor der er samlet franske journalister - og det er ikke opløftende."

Senere på natten har han, lige så forudsigeligt, postet sin obligtoriske og klichétunge tale til nationen.
:rulle:, bare :rulle:
2
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Code71 » 14. nov 2015, 07:24

DetSorteCirkus skrev:Så skulle der være et nyt angreb i gang. Det sjette såvidt jeg kan forstå.

Tidligere på aftenen, før alt det i Paris begyndte, så jeg i nyhederne, at et højt profileret medlem af Islamisk Stat formodes at være blevet dræbt, og nu sidder jeg og tænker på, om der kan være en sammenhæng.


Det tror jeg på ingen måde er muligt at udføre samme dag. Det kræver jo vildt meget planlægning. Så nej det vil jeg vædde med ikke har nogen sammenhæng

Men hvor er det dog forfærdeligt
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21953
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59521

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 07:38

Code71 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Så skulle der være et nyt angreb i gang. Det sjette såvidt jeg kan forstå.

Tidligere på aftenen, før alt det i Paris begyndte, så jeg i nyhederne, at et højt profileret medlem af Islamisk Stat formodes at være blevet dræbt, og nu sidder jeg og tænker på, om der kan være en sammenhæng.


Det tror jeg på ingen måde er muligt at udføre samme dag. Det kræver jo vildt meget planlægning. Så nej det vil jeg vædde med ikke har nogen sammenhæng

Men hvor er det dog forfærdeligt


Som jeg skrev til Wizzze, mener jeg ikke, at angrebet er spontant, men at man godt kan planlægge at skabe helvede på jord, hvis det og det sker.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5114
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20833

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Zombie » 14. nov 2015, 07:54

kidkomb skrev:Jeg er lige kommet hjem og har fundet ud af, hvad der er sket.
Jeg vil indrømme, at jeg ikke har samme følelse som under 9/11. Istedet græder jeg. Det kunne jeg ikke dengang. Da var jeg lammet af rædsel og frygt for fremtiden.
Denne gang aner jeg, at verden ikke styrter i grus i nærmeste fremtid. Vi har på een eller anden bizar måde tilpasset os, at scenariet forekommer fra tid til anden. Hvor er det rædselsfuldt at sætte ord på egentlig.
Det er en aften, som i aften, at jeg bliver taknemmelig over, at have fravalgt at få børn. Min kæreste og jeg snakkede om det på vej hjem. Dette er ikke en verden jeg vil efterlade mit afkom og deres afkom og fremtidige generationer i.


Verden har brug for flere gode folk og det er min grund til at avle.
5
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21953
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59521

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 07:57

Aima skrev:
Det var nu overhovedet ikke dét, jeg mente, slet ikke, faktisk undrede jeg mig nok mere, end jeg reelt mente noget. Man må for min skyld kritisere og brokke sig over alt fra medier til smagen af Strynhs leverpostej, jeg anfægter på ingen måde smag og behag og subjektive holdninger. Min pointe var bare, at de kommercielle medier, herunder også TV2 News, jo bare gør, hvad de er sat i verden for; at formidle nyheder til den brede befolkning, og klart, at man kan have en personlig holdning til måden de prioriterer og disponerer på, men sådan er gamet jo netop, som du selv er inde på, i et kapitalistisk samfund. :)

Altså, jeg ville ikke undre mig overhovedet, hvis nogen ytrede, de ikke brød sig om Rasmus Seebach, jeg ville undre mig, hvis de brokkede sig over, at hans nye single var i A-rotation på Nova.fm.


Selv med forbehold for målgruppe og forretningsplan synes jeg, at det var en underlig overgang fra politiaktionen på spillestedet til et længervarende 100% fokus på sikkerhedsniveauet i Danmark, danskere i Paris og reaktioner på de sociale medier.
Jeg tror, at mange seere, uanset forudsætninger, ville have foretrukket samtidig at høre, hvad der videre skete i Paris, og jeg gætter på, at prioriteringen primært har været begrundet i praktiske forhold, fx. skift af reportere. At man havde brug for lige at træde vande en overgang.
Senest rettet af DetSorteCirkus 14. nov 2015, 07:59, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Aima » 14. nov 2015, 07:57

DetSorteCirkus skrev:
Code71 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Så skulle der være et nyt angreb i gang. Det sjette såvidt jeg kan forstå.

Tidligere på aftenen, før alt det i Paris begyndte, så jeg i nyhederne, at et højt profileret medlem af Islamisk Stat formodes at være blevet dræbt, og nu sidder jeg og tænker på, om der kan være en sammenhæng.


Det tror jeg på ingen måde er muligt at udføre samme dag. Det kræver jo vildt meget planlægning. Så nej det vil jeg vædde med ikke har nogen sammenhæng

Men hvor er det dog forfærdeligt


Som jeg skrev til Wizzze, mener jeg ikke, at angrebet er spontant, men at man godt kan planlægge at skabe helvede på jord, hvis det og det sker.


Hans Jørgen Bonnichsen har faktisk lige netop været inde på noget tilsvarende, selvfølgelig på et meget teoretisk plan, på DR. Han nævnte, at angrebet potentielt kunne være planlagt nøje som en måde at markere sig på, når det blev nødvendigt, og at det i teorien godt kunne være nu, som direkte modangreb på attentatet mod Jihadi John.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6170
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16138

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Urtekussen » 14. nov 2015, 08:04

Det jeg mangler i alt det her, er at høre hvad man vil gøre fremover. Om det bliver krig mod usynlige fjender, a-bomber, lukkede grænser.
Jeg ved godt at man ikke kan sige meget lige nu, men mit mor-gen vil helst høre at de gør NOGET.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21953
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59521

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 08:10

Aima skrev:
Hans Jørgen Bonnichsen har faktisk lige netop været inde på noget tilsvarende, selvfølgelig på et meget teoretisk plan, på DR. Han nævnte, at angrebet potentielt kunne være planlagt nøje som en måde at markere sig på, når det blev nødvendigt, og at det i teorien godt kunne være nu, som direkte modangreb på attentatet mod Jihadi John.


I den forbindelse mener jeg også, at typen af angreb kan pege i den retning. Når folkene bag er indstillede på at dø og ikke er interesserede i at forhandle med myndighederne, bliver de mindre afhængige af en masse logistik og kan derfor lettere sætte deres plan i gang på en vilkårlig dag.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25003
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 30001

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Wizzze » 14. nov 2015, 08:19

Urtekussen skrev:Det jeg mangler i alt det her, er at høre hvad man vil gøre fremover. Om det bliver krig mod usynlige fjender, a-bomber, lukkede grænser.
Jeg ved godt at man ikke kan sige meget lige nu, men mit mor-gen vil helst høre at de gør NOGET.


Først skal man jo finde ud af hvad der er sket og hvem der har gjort det. Er det Hassan og Omar fra beton-slummen udenfor Paris, der ikke har fået uddannelse og job, og som bliver radikaliseret over nettet eller via en sindssyg imam der udgyder sin hadefulde og ensidige fortolkning af religionen, så kan man ikke rigtig bombe sig til en løsning, eller lukke grænser.

Der er ikke en nem løsning på noget af det her :s
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25003
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 30001

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Wizzze » 14. nov 2015, 08:23

DetSorteCirkus skrev:
Aima skrev:
Hans Jørgen Bonnichsen har faktisk lige netop været inde på noget tilsvarende, selvfølgelig på et meget teoretisk plan, på DR. Han nævnte, at angrebet potentielt kunne være planlagt nøje som en måde at markere sig på, når det blev nødvendigt, og at det i teorien godt kunne være nu, som direkte modangreb på attentatet mod Jihadi John.


I den forbindelse mener jeg også, at typen af angreb kan pege i den retning. Når folkene bag er indstillede på at dø og ikke er interesserede i at forhandle med myndighederne, bliver de mindre afhængige af en masse logistik og kan derfor lettere sætte deres plan i gang på en vilkårlig dag.


Problemet med vilkårlighed er manglen på mål, hvis de var gået til koncerten om torsdagen så var der måske tomt.

Jeg tror mere de har valgt igår, fordi det var der hvor de kunne finde mål med mange forsamlede mennesker, som f.eks. landskampen og koncerten.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf thomassneum » 14. nov 2015, 08:23

Aima skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Code71 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Så skulle der være et nyt angreb i gang. Det sjette såvidt jeg kan forstå.

Tidligere på aftenen, før alt det i Paris begyndte, så jeg i nyhederne, at et højt profileret medlem af Islamisk Stat formodes at være blevet dræbt, og nu sidder jeg og tænker på, om der kan være en sammenhæng.


Det tror jeg på ingen måde er muligt at udføre samme dag. Det kræver jo vildt meget planlægning. Så nej det vil jeg vædde med ikke har nogen sammenhæng

Men hvor er det dog forfærdeligt


Som jeg skrev til Wizzze, mener jeg ikke, at angrebet er spontant, men at man godt kan planlægge at skabe helvede på jord, hvis det og det sker.


Hans Jørgen Bonnichsen har faktisk lige netop været inde på noget tilsvarende, selvfølgelig på et meget teoretisk plan, på DR. Han nævnte, at angrebet potentielt kunne være planlagt nøje som en måde at markere sig på, når det blev nødvendigt, og at det i teorien godt kunne være nu, som direkte modangreb på attentatet mod Jihadi John.


Det tror jeg så ikke.
Ham John var vist heller ikke så eftertragtet blandt de hardcore islamister, han måtte bla. flygte fra Syrien, for at få beskyttelse fra mindre ekstreme islamister.
0
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"