Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lurende Peber » 13. nov 2015, 14:33

DetSorteCirkus skrev:Aima:

***KLONK!***

[lyden af min kæbe, der rammer gulvet]
I sandhed sær opførsel.
Det kunne blive smukt, hvis der i årene fremover på de lokale folks bryllups-ønskesedler nederst står: "Der ønskes IKKE halvt betalte gaver som f.eks fotografering"
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 14. nov 2015, 13:40

Jeg synes eddermugme det var under lavmålet at Kristian Jensen blandede terrrorangrebet i Paris ind i EU-afstemnignen!

Måske han skulel drikke lidt mindre af natpotten!!!!!!!!!!!
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 14. nov 2015, 14:42

DetSorteCirkus skrev:
Aima skrev:Også mig. Bruden er min venindes søster, hun er ret konfliktsky og fotografen er en ret dominerende type, så hverken brud eller gom havde haft mod på at protestere. Jeg var nærmest ved at falde ned af stolen af ren og skær harme, da min veninde fortalte det.


Er det egentlig ikke ulovligt at tvinge en kunde til at købe sit produkt?
Jeg er ikke konfliktsky; jeg går bare over til formalia og kancellisprog, så jeg ville have bedt hende om enten at stoppe med at fotografere eller på stedet at give mig et skriftligt tilsagn om, at jeg, hvis hun selv valgte at fotografere, ikke efterfølgende var forpligtet til at købe noget.
Eller - faktisk ville jeg nok bare gå ud fra, at billederne var gratis, hvis hun begyndte at fotografere uden at have varslet konceptet på forhånd, men når hun så kom med sin faktura, ville jeg bede hende om at vise mig vores skriftlige ordreaftale.


det er hende der skal bevise du har bestilt det,og det kan hun jo ikke.hun kan ikke engang bevise de har haft kontakt,så hun kommer nok heller ikke langt med at påstå mundtlig aftale.

der har tidligere været sager med fotografer der bare dukkede op og så ville ha penge bagefter,jeg kan ikke huske hvad det var for en slags arrangementer,jeg synes ikke det var bryllupper..kan ikke lige komme på hvad det var for en forbindelse de lavede den finte i,det er maange år siden. :gruble:
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 14. nov 2015, 14:45

Aima skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Aima skrev:Jeg tror bestemt det er ulovligt at tvinge folk til at købe, men jeg tror dog det ville være svært at bevise noget her, de kunne jo i princippet bare have sagt nej tak.
Personligt havde jeg med garanti protesteret, den slags kommer som regel helt af sig selv, hvis jeg synes, noget er noget biks, så det var nok bare fløjet ud af munden på mig at vi overhovedet ikke var interesseret. Min venindes søster (og hendes mand også, åbenbart) er bare helt anderledes konfliktsky og overbærende, de havde ikke lyst til at protestere, fordi de frygtede, det ville ødelægge stemningen, så de havde bare affundet sig, og jeg mener faktisk også de efterfølgende pungede ud for familiefredens skyld.

Så kan man jo så diskutere, hvorvidt de som voksne mennesker bør kunne sige fra og den slags, men det er er jo bare ikke så lige til for alle.


Ja, hvis hun havde præsenteret dem for "gaven" på forhånd, burde de helt sikkert have sagt nej tak.
Der ligger de lidt, som de selv har redt, selvom søsterens tilbud i sig selv er usmageligt.
At de ikke siger noget til brylluppet, kan jeg godt forstå, men hvordan skulle søsteren omvendt så vide, at de ikke ønskede hendes billeder? Ja, det er altså bare et retorisk spørgsmål :)

Ud fra det beskrevne kan jeg godt få den mistanke, at søsteren i et eller andet omfang har udnyttet deres konfliktskyhed til at tjene penge, og ja, det garderer de sig fremadrettet nok netop bedst imod ved at blive bedre til at sige fra.


Nu bliver det lige lidt sladre-agtigt, så jeg sletter igen senere, så nogen ikke risikerer at finde sig selv omtalt.

Men papsøsteren havde faktisk 'tilbudt' sig som fotograf, hvilket min venindes søster og mand havde takket pænt nej til med den begrundelse, at det på trods af den 'familierabat' hun tilbød, stadig var mere, end de ville prioritere på fotograf, særligt når nu de allerede havde fundet en gratis løsning, de var tilfredse med, men dernæst også fordi, hun, altså papsøsteren, jo var inviteret som gæst.

Og uden at motivanalysere alt for meget, så havde papsøsteren flere gange op til brylluppet nævnt, at 'Uha, det blev sandeligt dyrt for hende, at de sådan havde lagt deres bryllup midt i højsæsonen' med et smil og et glimt i øjet, godt nok, men det er lidt svært ikke at tænke sit, når hun så efterfølgende agerer, som hun gjorde.

Men fotografen dér er af en eller anden grund et megahit heromkring. Alle nybagte mødre og kommende brude er fuldstændigt på røven over hende, så hun er både ret eftertragtet og ret dyr, hun får så meget ros og anerkendelse, så jeg tror faktisk også det handler om, at hun slet ikke forestiller sig, at det ikke er alle mennesker i verden der har hende som førstevalg og nærmest vil føle sig beæret over, at hun sådan tilbyder sine gudsbenådede talenter til halv pris.


jeg skal nok slette det her senere,kan ikke lige nå at bikse med det nu...men er det hende der der fotograferer babyer i spande og den slags?sorry,jeg snager. :blush:
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aima » 14. nov 2015, 18:34

^ Jeg tror der findes mange af den type fotografer, og hun fotograferer vist babyer i gamle blikspande og sådan noget, men det er ikke hende der 'little angles' eller Medine, bare samme type. Hende her kender man vist kun, hvis man er fra området :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Sorenspige » 14. nov 2015, 20:23

Er jeg upassende, fordi jeg ikke har skiftet profilbillede til det franske flag :genert:?
5
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4646
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8391

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tibbler » 14. nov 2015, 20:31

Sorenspige skrev:Er jeg upassende, fordi jeg ikke har skiftet profilbillede til det franske flag :genert:?


Så er jeg i hvertfald upassende sammen med dig :ae:

Det kan godt blive sådan lidt "Se mig, se mig, jeg er, ih og åh, så politisk korrekt". Ligesom dem, der poster det på facebook, hvis de har givet en femmer til en hjemløs, eller lign. Lad da den gode gerning eller medfølelsen være nok i sig selv, og ikke en del af den selviscenesættelse, som facebook sommetider bliver.
5
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4646
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8391

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tibbler » 14. nov 2015, 21:23

Lemonella skrev:
Tibbler skrev:
Sorenspige skrev:Er jeg upassende, fordi jeg ikke har skiftet profilbillede til det franske flag :genert:?


Så er jeg i hvertfald upassende sammen med dig :ae:

Det kan godt blive sådan lidt "Se mig, se mig, jeg er, ih og åh, så politisk korrekt". Ligesom dem, der poster det på facebook, hvis de har givet en femmer til en hjemløs, eller lign. Lad da den gode gerning eller medfølelsen være nok i sig selv, og ikke en del af den selviscenesættelse, som facebook sommetider bliver.


Det er vel hverken upassende, at gøre det, eller ikke gøre det.

Personligt kan jeg ikke se noget forkert i, at ville vise sympati og medfølelse med dem det gik ud over og jeg synes bestemt ikke det handler om selviscenesættelse eller politisk korrekthed.


Jeg ved godt, at det for langt de fleste mennesker bare er et spørgsmål om at ville kunne gøre ét eller andet - om ikke andet så vise sin medfølelse. Sådan har jeg det jo også.
Jeg siger altså heller ikke, at det er upassende at sætte det franske flag på sit billede eller lign. Men det ændrer ikke på min opfattelse af, at facebook er en form for selviscenesættelse.
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 14. nov 2015, 22:33

Apropos det der tricolore-halløjsa på FB:

Jeg har fået et par PBer, om jeg ikke ville gøre det samme.

I begge tilfælde svarede jeg noget ala "Næh, det har jeg ikke lige planer om. :)"

Hvilket blev accepteret af den ene, men ikke af den anden. Så fik en besked tilbage om, om jeg var ligeglad med ofrene?

Hvortil jeg svarede:
Nej jeg er skam ikke ligeglad med ofrene. Men nu skal jeg da gerne fortælle dig, hvorfor jeg ikke vil have tricolore på mit profilbillede:
1. Jeg kan sagtens ære ofrene for det på min måde, uden at skulle skilte med det.
2. Hvorfor skulle jeg, når dem, folk gerne vil vise at de står sammen imod (dvs IS/andre ekstremister), er totalt ligeglade og højst sandsynligt ikke tjekker min profil.



Så fik jeg en besked tilbage om
Ja, du er sgu også så irriterende træls i pressede situationer.


Så svarede jeg tilbage:
Hellere irriterende træls end fanget af noget, der kunne minde om massehysteri :).
Hvilket nok er ret upassende skrevet.
7
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aima » 14. nov 2015, 22:38

Jeg synes det er virkeligt trist, og ironisk sigende, at de, der ændrer deres profilbilleder til sympati- og solidaritetsstatement, dømmer dem, der ikke gør. Og de, der ikke gør, dømmer dem der gør. Vorherre bevares, altså.

Dis: Og jeg ved såmænd godt, at det ikke er alle.
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 14. nov 2015, 22:55

Jeg følte mig også vildt meget fordømt af hende... :D

Hun lavede samme numemr med Breivik. Og med Charlie Hebro. Hvor hun sjovt nok fik samme smøre. Så ja, jeg dømmer, når kvinden for 3. gang spørger til noget, hun ganske udmærket ved, ikke kommer til at ske. :)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 14. nov 2015, 23:13

Jeg har heller ikke sat det på. Ej heller postet tændte lys eller nogle af de forskellige 'Pray for', eller hvad der nu står. Det er ikke fordi, jeg synes, det er upassende, at andre gør det, men det siger mig ikke rigtigt noget at gøre det. Det gør jo hverken fra eller til, at jeg har et fransk flag på min profil. Skulle jeg endelig gøre noget i den retning, ville det nok blive noget, der udtrykker mine personlige tanker og ikke en massedims, men jeg tror bare, jeg sender mine tanker i stilhed.
6
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 14. nov 2015, 23:17

Jeg har franske striber på mit profilbillede, og ja, det er da fordi jeg gerne vil vise min medfølelse på en eller anden måde.

Jeg synes så, det er fjollet ikke at respektere, at vi har hver vores måde. Sidst der var sådan noget med ændret profilbillede skiftede jeg ikke, men det var ikke fordi, jeg ikke havde sympati for sagen.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ado » 15. nov 2015, 06:00

Hvor er det dumt at begynde at gå op i trefarvede profilbilleder eller ej. Hvordan det overhovedet kan blive et emne at tale om, fatter jeg ikke. Jeg har ikke gjort det, men jeg kan godt lide tanken. Al form for medfølelse er sgu da sød og har intet at gøre med massehysteri eller selvpromovering.
5
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 15. nov 2015, 08:22

Jeg har postet dette men ikkeændret profilbillede osv. Synes det budskab er meget vigtigere at få ud:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4

Tilbage til "Generelt"