Angreb i Paris.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf kidkomb » 14. nov 2015, 11:32

hotlips skrev:jeg er nu ikke synderligt bekymret mht børn og fremtiden,nogen af de værste terrorangreb fra bla rote armee fraktion skete da jeg var lille og der har været adskillige flykapringer og alt muligt andet inden jeg var samme alder som min dreng er nu,det fortsatte til jeg var præ-ten sådan cirka,jeg kan godt huske lockerbie og en flykapring hvor de skød gidslerne med mellemrum og smed dem ud,aviserne bragte billeder af nærmest alt.

det der er vigtigt nu og som gør en forskel er ikke at det er en terroraktion i større skala end de fleste det har været efter terrorismen igen kom til den vestlige verden 11 september,det der gør en forskel nu er hvordan Frankrig vælger at reagere,mon ikke det i første omgang bliver noget med større beføjelser til myndigheder og efterretningstjenesten,jeg har i hvert fald svært ved at forestille mig de kaster sig ud i decideret krig.

Det er ikke fordi jeg oplever verden som et værre sted end på andre tidspunkter i historien. Overhovedet ikke. Vi oplever det som tættere på, fordi vi har adgang til meget mere og hurtigere information nu end vi har haft før.
Det er "tidspunkter som dette". Det kunne i princippet også havde været, da terrorbomben i København sprang meget tæt på min mormors arbejdsplads, da jeg var omkring 7 år.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 11:36

FruitFly skrev:
DetSorteCirkus skrev:Helt sikkert, men hele ideen om, at det kan lade sig gøre at låse sig hermetisk inde og selv håndsortere hvem, man vil have indenfor, hvis nogen, ser jeg klart som et mentalt levn fra sovjettiden.

Hvor har Danmark det så fra?


Landets geografiske placering og årelange enhedskultur. Dog vil jeg mene, at der er en stor forskel mellem DK og Østeuropa. I DK kan man godt have en intention om at styre det hele selv, men samtidig er det de færreste, der oprigtig tror på, at det kan lade sig gøre. I Østeuropa har man erfaret, at det kan det faktisk godt, når Den Stærke Mand slår i bordet og fx. helt bogstaveligt bygger en mur.
1
Gniske
Permanent bortvist
Indlæg: 44
Tilmeldt: 11. okt 2015, 14:58
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Gniske » 14. nov 2015, 11:50

I Østeuropa forstår man vigtigheden af det nationale, noget der er delvist glemt i Vesteuropa, hvilket er rent ud sagt tåbeligt, da det var fundamentet for vores frie og succesrige vestlige samfund - indtil nu.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 11:58

Politiken har i dagens sørgelige anledning åbnet op for hele deres hjemmeside, så man frit kan læse alle artikler derinde.
Deres dækning af terror plejer at være god og redelig.
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf hotlips » 14. nov 2015, 14:22

spørgsmålet om det er så kompliceret.såvidt jeg kan se må det være en mulighed at man er gået den helt anden vej og opholdt sig sammen og er startet ud da de angreb sammen,så der ikke har været behov for ret meget elektronisk kommunikation og så kan det være nærmest umuligt at bekæmpe.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Delfin » 14. nov 2015, 16:43

Pis! Nu siger de lige, at en af gerningsmændene er kommet gennem Grækenland til Frankrig i oktober. Nu går det da helt amok med dommedagsprofetierne om de flygtninge, der kommer hertil
1
14 11 14
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf FruitFly » 14. nov 2015, 16:45

Delfin skrev:Nu siger de lige, at en af gerningsmændene er kommet gennem Grækenland til Frankrig i oktober.

Det kan da ikke komme bag på nogen.
Delfin skrev:Nu går det da helt amok med dommedagsprofetierne om de flygtninge, der kommer hertil

Ja, suk.
:panik:
0
#Klimatosse
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Delfin » 14. nov 2015, 16:48

FruitFly skrev:
Delfin skrev:Nu siger de lige, at en af gerningsmændene er kommet gennem Grækenland til Frankrig i oktober.

Det kan da ikke komme bag på nogen.
Delfin skrev:Nu går det da helt amok med dommedagsprofetierne om de flygtninge, der kommer hertil

Ja, suk.
:panik:


Nej slet ikke. Det er jo en oplagt mulighed for en terrorist at gemme sig i en flygtningestrøm. Jeg havde bare håbet, at det ikke var tilfældet, fordi det vil gøre flygtningedebatten yderligere skarp
0
14 11 14
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Wizzze » 14. nov 2015, 16:52

ååårhhh nej

Et TGV tog er kørt af sporet på en bro i nordfrankrig og endt i en flod :8:
:whine:

Så skal man sidde og håbe det "bare" er et uheld :tie:

http://www.mirror.co.uk/news/world-news ... il-6832232
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Sophaya » 14. nov 2015, 18:04

Det berører mig virkelig meget, både fordi jeg har boet i Frankrig og det derfor er et land (og en Paris en by) der står mit hjerte nær, men også fordi jeg ved at vi i Danmark ikke har et psykologisk kriseberedskab der fungerer. Hvis vi bliver ramt af noget som det her, så er der ikke nødvendigvis ordentlig krisehjælp til os. Jeg håber virkelig, at min chef kan vække politikerne og psykologerne op med den konference han holder i januar om dette - det ville gøre mig en smule mere tryg.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 18:53

Er der nogen, der har fået fat i, hvad der er sket med de gerningsmænd, som angreb de to cafeer og pizzeriaet og siden kørte væk?
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Sophaya » 14. nov 2015, 18:54

DetSorteCirkus skrev:Er der nogen, der har fået fat i, hvad der er sket med de gerningsmænd, som angreb de to cafeer og pizzeriaet og siden kørte væk?


Der er blevet anholdt nogen i området hvor bilerne er fundet, men det er endnu ikke bekræftet at det er dem, så vidt jeg har forstået.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 18:59

Sophaya skrev:
DetSorteCirkus skrev:Er der nogen, der har fået fat i, hvad der er sket med de gerningsmænd, som angreb de to cafeer og pizzeriaet og siden kørte væk?


Der er blevet anholdt nogen i området hvor bilerne er fundet, men det er endnu ikke bekræftet at det er dem, så vidt jeg har forstået.


Jeg undrer mig over, at deres videre skæbne bare sådan er gledet ud i sandet i medierne.
Normalt plejer det at være en af hovedhistorierne, hvis nogle gerningsmænd er på fri fod.

Der skulle være i alt otte dræbte terrorister, og jeg har kun hørt, hvad der er sket med de syv af dem.
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Sophaya » 14. nov 2015, 19:00

DetSorteCirkus skrev:
Jeg undrer mig over, at deres videre skæbne bare sådan er gledet ud i sandet i medierne.
Normalt plejer det at være en af hovedhistorierne, hvis nogle gerningsmænd er på fri fod.

Der skulle være i alt otte dræbte terrorister, og jeg har kun hørt, hvad der er sket med de syv af dem.

I det hele taget er der unaturlig stilhed omkring hændelserne fra politiets sid, hvilket får mig til at tænke at det ikke er afsluttet.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 19:32

Yvooonne skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Sophaya skrev:
DetSorteCirkus skrev:Er der nogen, der har fået fat i, hvad der er sket med de gerningsmænd, som angreb de to cafeer og pizzeriaet og siden kørte væk?


Der er blevet anholdt nogen i området hvor bilerne er fundet, men det er endnu ikke bekræftet at det er dem, så vidt jeg har forstået.


Jeg undrer mig over, at deres videre skæbne bare sådan er gledet ud i sandet i medierne.
Normalt plejer det at være en af hovedhistorierne, hvis nogle gerningsmænd er på fri fod.

Der skulle være i alt otte dræbte terrorister, og jeg har kun hørt, hvad der er sket med de syv af dem.




Her står der at de alle 8 er døde: http://www.bt.dk/udland/nye-gruopvaekke ... for-stadio


Tak :)
Jeg kan bare stadig ikke få det til at passe, for betyder det så, at den samme person stod bag alle de tre gadeskyderier?
Tre sprang sig selv i luften ved stadionet, andre tre gjorde det samme på spillestedet, hvor en syvende blev skudt af politiet.
Eller var det de samme, der stod bag gadeskyderierne og massakren på spillestedet?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"