Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aima » 15. nov 2015, 10:44

Jeg vil skide på, hvor dygtig en DJ man er. Hvis man efterlader sin pult med sådan et roderi efter endt vagt:
image.jpg

Så er det sidste gang, man er blevet booket af mig.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 15. nov 2015, 11:34

Ado skrev:Hvor er det dumt at begynde at gå op i trefarvede profilbilleder eller ej. Hvordan det overhovedet kan blive et emne at tale om, fatter jeg ikke. Jeg har ikke gjort det, men jeg kan godt lide tanken. Al form for medfølelse er sgu da sød og har intet at gøre med massehysteri eller selvpromovering.


jeg er principielt enig,men jeg må nu tilstå jeg tænkte hold nu kæft da der var en der postede et billede i en havegruppe af en blomst med regndråber der var ved at dryppe af og skrev "selv blomsterne græder"

jeg har ikke skiftet til tricolore,jeg har regnbuen fra homo kampagnen,jeg har en regnbuefamilie og mig og min dreng er på mit billede så jeg synes den hører til hos os.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 15. nov 2015, 12:22

Jeg er nok upassende, men jeg nyder at se min 18-årige slagte en flok voksne mænd med sine saglige og veldokumenterede argumenter, som de ikke kan tilbagevise. Det er sgu sjovt.
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 18:40

Set på et gratisblad:

"GRATIS! Bare ta' mig! Helt uden at spørge!"
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 16. nov 2015, 19:26

ShuruQ skrev:
Allmost_Famous skrev:
ShuruQ skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg er nok upassende, men jeg nyder at se min 18-årige slagte en flok voksne mænd med sine saglige og veldokumenterede argumenter, som de ikke kan tilbagevise. Det er sgu sjovt.


Jeg er i givet fald lige så upassende, for jeg har ofte frydet mig over det samme. Din datter er kanon skarp.

Hvad er det for noget? :genert:


Det er Sunshines datter, der generelt er velargumenterende, velformuleret, knivskarp og saglig og ikke holder sig tilbage overfor at give folk facts på bordet. Tror dog ikke hun er herinde, men har ofte set det på Facebook.

Hun er ikke herinde.
Men det er så sjovt, når hun lige ruller sig ud, og får folk til at ty til "lille ven", fordi deres argumenter slipper op. Og så har hun jo vundet diskussionen.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pityt » 16. nov 2015, 21:00

Jeg synes det er voldsomt upassende, at der er lukket for vandet lige pludselig! Og jeg synes det er endnu mere upassende, at jeg opdagede det da jeg havde været på toilettet og efterfølgende hverken kunne skylle ud eller vaske hænder :whine:
3
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Puffi » 16. nov 2015, 21:51

Jeg har lige set billeder af et kejsersnit på facebook. Inkl. moderkage. Det havde jeg ikke behøvet. :s :forvirret2:
3
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 22:35

ShuruQ skrev:Jeg synes faktisk det her er lidt upassende - "From Paris with love" :tie:.

http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11- ... -with-love


Det er frastødende. Af flere grunde et misforstået sted at spille kæk.
Det skulle nu ikke undre mig, hvis det viser sig at være en and.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 17. nov 2015, 00:06

Ej! Jeg har fjernet nogle papkasser ude fra gangen (ikke isoleret) og der sad, hvad jeg troede var, en død, tør sommerfugl på en af dem. Jeg lod den sidde og tænkte, at den kunne jeg fjerne senere.
Nu her et par timer senere, vågner zombie-sommerfuglen af sin, tilsyneladende, dvale og flapper rundt fuldstændig manisk og jeg har så ondt af den lille fyr. Den tror måske det er forår?
Jeg ikke et klap forstand på sommerfugle, men jeg tænker, at hvis jeg lukker den ud, så dør den. Herinde, der dør den nok også.
Årh, jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre :(
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 17. nov 2015, 07:57

DetSorteCirkus skrev:
ShuruQ skrev:Jeg synes faktisk det her er lidt upassende - "From Paris with love" :tie:.

http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11- ... -with-love


Det er frastødende. Af flere grunde et misforstået sted at spille kæk.
Det skulle nu ikke undre mig, hvis det viser sig at være en and.


det er svært at afgøre,men det er noget de jævnligt har gjort,for det meste er det navne de har skrevet fra faldne på deres side de kendte,men bomber har også fået navne,mest ret uofficielt,som Little boy og fat man.

de russiske kvinder malede mønstre og motiver på bomber under 2 verdenskrig,fks lyseblå med skyer,terner eller prikker.

der var en dokumentar om det da discovery var en faktakanal engang.

jeg synes det er harmløst,ikke specielt smagfuldt,men jeg tror det hører under at man ikke helt tænker normalt når man er i krig.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. nov 2015, 08:02

hotlips skrev:det er svært at afgøre,men det er noget de jævnligt har gjort,for det meste er det navne de har skrevet fra faldne på deres side de kendte,men bomber har også fået navne,mest ret uofficielt,som Little boy og fat man.

de russiske kvinder malede mønstre og motiver på bomber under 2 verdenskrig,fks lyseblå med skyer,terner eller prikker.

der var en dokumentar om det da discovery var en faktakanal engang.

jeg synes det er harmløst,ikke specielt smagfuldt,men jeg tror det hører under at man ikke helt tænker normalt når man er i krig.


Jeg har egentlig ikke et problem med skikken i sig selv, for en del af krig er og bliver kontinuerlig hævn. men jeg bryder mig ikke om, at civile (ofre, pårørende og parisere generelt) iscensættes som krigere af udenforstående.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf ManicNinja » 17. nov 2015, 08:44

Marott skrev:Festudvalget i den ældstes klasse. De har lavet arrangementer i snit 2 gange hver måned udenfor skoletid, hvor de opfordrer alle, så vidt som muligt, til at deltage. Det er fair nok, men det er lidt upassende at svare tilbage på et afbud med følgende besked;

" Kære Marott.

I kan bare komme efter kl 18, så behøves du ikke tage mad med."

Hvad var det lige ved nej, som kvinden ikke forstod? :stoned:


... Og så kan hun oven i købet ikke finde ud af, at det hedder 'behøver'. Jeg var stået helt af :P
Aj, jeg er helt enig med dig. Synes bare, det er så tåbeligt, når folk bruger den dér forkerte behøves-form.
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 17. nov 2015, 08:49

kidkomb skrev:Ej! Jeg har fjernet nogle papkasser ude fra gangen (ikke isoleret) og der sad, hvad jeg troede var, en død, tør sommerfugl på en af dem. Jeg lod den sidde og tænkte, at den kunne jeg fjerne senere.
Nu her et par timer senere, vågner zombie-sommerfuglen af sin, tilsyneladende, dvale og flapper rundt fuldstændig manisk og jeg har så ondt af den lille fyr. Den tror måske det er forår?
Jeg ikke et klap forstand på sommerfugle, men jeg tænker, at hvis jeg lukker den ud, så dør den. Herinde, der dør den nok også.
Årh, jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre :(


Hvilken type sommerfugl er det? Jeg gætter på enten dagpåfugleøje eller rød admiral.

Uanset hvad skal den nok klare sig. De søger indendørs, som regel i skure eller kolde bygninger, for at tilbringe vinteren. Admiralerne søger egentlig sydpå, men der har været meget mildt her, så derfor er nogle blevet tilbage. Det er ikke noget problem - de er mere hårdføre end man tror.

Hvis du har et skur i en baggård eller bag huset eller sådan noget, så kan du sætte den derud - ellers lad den være i hjemmet. Den finder et nyt sted.

Jeg har lige haft et dagpåfugleøje bag mit komfur. :)

Det eneste, som du skal være opmærksom på ved dagpåfugleøje, er at den har en lidt sjov forsvarsmekanisme. Den kan lave en ret klam hvæsende lyd ved at gnide bagvingerne sammen. Det skræmmer flagermus, mus og rotter væk, så derfor er det et fantastisk dyr at have overvintrende i sit skur. :D Det er ikke sikkert at den gør den store forskel i et hus eller en lejlighed, men så er du advaret hvis du pludselig hører en mærkelig hvæsende lyd et sted derhjemme. Du har ikke spøgelser, du har sommerfugl. :lol:

Den tror ikke at det er forår, men du har helt ret i at den er forvirret. Hvis du lukker den ud, så skal den bruge energi på at finde et nyt sted at slå sig ned - det er for sent for den at spise nu, så det er meget energi den skal bruge. Hvis du lader den blive i hjemmet, finder den en sprække et sted. Og så ser du nok ikke mere til den før det bliver forår og du nok skal hjælpe den med at komme ud igen. Det "værste" der kan ske er at den hvæser lidt. Men den spiser dig ikke. :)
18
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 17. nov 2015, 12:11

SÅ fedt, Kattefjæs, tusind tak! :banan:
Det er en dagpåfugleøje.
Her til morgen sad den dog og flappede træt i en vindueskarm, så under stort ståhaj fik vi den ned i en papkasse og vappet ud i gangen igen. Hvor den straks søgte mod lyset i vinduet. Så nu håber jeg, at den klarer sig derude. Der er i hvert fald mørkt og køligt, men frostfrit.
Jeg har selv kælerotter, men jeg tvivler stærkt på, at de vil tage notits af noget som helst :lol: Selv når jeg vælter ting ned, så det larmer, så er de fløjtende ligeglade. Højst nysgerrige og måske en smule fornærmet over, at de ikke må komme ud og inspicere domicilet :D
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 17. nov 2015, 13:22

kidkomb skrev:SÅ fedt, Kattefjæs, tusind tak! :banan:
Det er en dagpåfugleøje.
Her til morgen sad den dog og flappede træt i en vindueskarm, så under stort ståhaj fik vi den ned i en papkasse og vappet ud i gangen igen. Hvor den straks søgte mod lyset i vinduet. Så nu håber jeg, at den klarer sig derude. Der er i hvert fald mørkt og køligt, men frostfrit.
Jeg har selv kælerotter, men jeg tvivler stærkt på, at de vil tage notits af noget som helst :lol: Selv når jeg vælter ting ned, så det larmer, så er de fløjtende ligeglade. Højst nysgerrige og måske en smule fornærmet over, at de ikke må komme ud og inspicere domicilet :D


Den skal nok finde ud af det. :)

Dagpåfugleøjer overvintrer som regel i Danmark, og det sker jo at de bliver vækket af dyr eller andet. De finder et nyt sted at sove og så går det alt sammen.

De sidste sommerfuglebuske er næsten lige blomstret af - det har været ret mildt her - så det bliver svært at finde føde, men om alt går vel kan den bare flappe hen til et andet hus eller skur og sætte sig, og så skal den nok få sig en god, lang lur.

Jeg havde en rød admiral inde i opgangen for en måneds tid siden også. Det tog noget tid at fange den, og så satte jeg den udenfor. Da var det stadig ikke ret koldt og solen skinnede, plus der var masser af sommerfuglebuske i blomst endnu, så den skulle snildt kunne klare sig. Den valgte så at flappe otte meter ned af gaden og lige durk ind ad et åbent vindue til en anden opgang. :lol: Vi skal ikke gøre os alt for kloge på naturens veje..... :stoned:
3

Tilbage til "Generelt"