Angreb i Paris.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Pølsemix » 15. nov 2015, 14:40

En stor del af flygtningene der kommer her op er vel også enlige mænd, som så satser på at blive familiesammenført.
Men hvad er der egentlig galt med teltlejre?
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf icelady » 15. nov 2015, 14:57

Jeg kan forstå Belgien har hævet deres sikkerhedsniveau pga den person der blev anholdt tæt på den belgiske grænse.

Men hvorfor gør Italien det samme?
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Tux » 15. nov 2015, 14:57

Yvooonne skrev:
Tux skrev:
Yvooonne skrev:Jeg er med på at de ting gør sig gældende Gnu - men ikke herhjemme - der laver vi ikke teltlejre fordi vi er nødt til det.

Og det handler om en generel ting. Hvorfor skal børn og kvinder reddes først ved skibsforlister? Hvorfor hører man igen og igen at der er danskere der er bange for flygtninge hvis der er mænd - ikke så meget hvis det er kvinder eller familie.

Jeg mener det er et stort problem at vi gennem mange små ting sætte mænd i en bås som dem der er mindre værd end kvinder eller som dem vi er bange for.



?


Det gik lige kuk i det kan jeg se. Ville have skrevet at der da giver god mening at det er mænd og ikke kvinder og børn folk er bange for - jeg har i hvert fald ikke hørt om mange voldelig invendrerkvinder / børn..

Vi kan godt diskutere emnet, men specifikt i forhold til indvandring kan jeg ikke se din pointe..
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Pølsemix » 15. nov 2015, 15:03

Yvooonne skrev:
Pølsemix skrev:En stor del af flygtningene der kommer her op er vel også enlige mænd, som så satser på at blive familiesammenført.
Men hvad er der egentlig galt med teltlejre?



Ja - det er tit mænd, der er rejst i forvejen.

Og her i landet vil jeg personligt betegne telt som den dårligste indkvarteringsmulighed udover at bo på gaden. Og hvorfor dog holde på at lave teltlejr, når der ikke mangler plads? Det kan være fint som nødløsning - men det er bare latterligt, når det nu ikke er nødvendigt.


Hvis det er den billigste løsning så er teltlejre da vejen frem...
0
Brugeravatar
Kasper
Indlæg: 285
Tilmeldt: 1. sep 2015, 21:50
Kort karma: 73
Likede indlæg: 837

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Kasper » 15. nov 2015, 15:03

icelady skrev:Jeg kan forstå Belgien har hævet deres sikkerhedsniveau pga den person der blev anholdt tæt på den belgiske grænse.

Men hvorfor gør Italien det samme?


Sikkerhedsniveauet burde hæves alle steder i perioden efter sådan et angreb. Hvis der f.eks. er forbundne eller sympatiserende grupper/celler i andre af de europæiske storbyer, så kan den massive omtale fra angrebet i Paris være det, der får dem til at handle.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Pølsemix » 15. nov 2015, 15:25

Yvooonne skrev:
Pølsemix skrev:
Yvooonne skrev:
Pølsemix skrev:En stor del af flygtningene der kommer her op er vel også enlige mænd, som så satser på at blive familiesammenført.
Men hvad er der egentlig galt med teltlejre?



Ja - det er tit mænd, der er rejst i forvejen.

Og her i landet vil jeg personligt betegne telt som den dårligste indkvarteringsmulighed udover at bo på gaden. Og hvorfor dog holde på at lave teltlejr, når der ikke mangler plads? Det kan være fint som nødløsning - men det er bare latterligt, når det nu ikke er nødvendigt.


Hvis det er den billigste løsning så er teltlejre da vejen frem...



Er det den billigste løsning? Og gaden er da den billigste løsning - hvorfor ikke bare sende dem på gaden? Alt handler ikke om penge. Hvis vi har lukket nogle mennesker ind i vores land, så skal de behandles ordentligt og på lige fod med alle os andre.

Jeg er i enig der bør gøres mest muligt for at forhindre at de kommer her, men dem når frem skal selvfølgelig ikke bo på gaden, de bør selvfølgelig tilbydes hvad der lige akkurat er anstændigt...
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. nov 2015, 15:35

Så er Søren Espersen blevet meldt til politiet for tilskynde til terror (drab på civile).
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. nov 2015, 15:43

Kasper skrev:
icelady skrev:Jeg kan forstå Belgien har hævet deres sikkerhedsniveau pga den person der blev anholdt tæt på den belgiske grænse.

Men hvorfor gør Italien det samme?


Sikkerhedsniveauet burde hæves alle steder i perioden efter sådan et angreb. Hvis der f.eks. er forbundne eller sympatiserende grupper/celler i andre af de europæiske storbyer, så kan den massive omtale fra angrebet i Paris være det, der får dem til at handle.


Jeg er enig, men er det egentlig sket i Europa? Sådan i nyere tid.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Pølsemix » 15. nov 2015, 15:54

Yvooonne skrev:
Pølsemix skrev:
Yvooonne skrev:
Pølsemix skrev:
Yvooonne skrev:
Pølsemix skrev:En stor del af flygtningene der kommer her op er vel også enlige mænd, som så satser på at blive familiesammenført.
Men hvad er der egentlig galt med teltlejre?



Ja - det er tit mænd, der er rejst i forvejen.

Og her i landet vil jeg personligt betegne telt som den dårligste indkvarteringsmulighed udover at bo på gaden. Og hvorfor dog holde på at lave teltlejr, når der ikke mangler plads? Det kan være fint som nødløsning - men det er bare latterligt, når det nu ikke er nødvendigt.


Hvis det er den billigste løsning så er teltlejre da vejen frem...



Er det den billigste løsning? Og gaden er da den billigste løsning - hvorfor ikke bare sende dem på gaden? Alt handler ikke om penge. Hvis vi har lukket nogle mennesker ind i vores land, så skal de behandles ordentligt og på lige fod med alle os andre.

Jeg er i enig der bør gøres mest muligt for at forhindre at de kommer her, men dem når frem skal selvfølgelig ikke bo på gaden, de bør selvfølgelig tilbydes hvad der lige akkurat er anstændigt...



Vi har et kæmpe medansvar for det flygtningene flygter fra - så selvfølgeligt har vi også et kæmpe ansvar for at hjælpe dem der flygter fra krig.

Selvfølgelig og derfor skal pengene bruges på hjælp i nærområderne, og ikke på luksus til de rigeste som kan tage rejsen til Danmark.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Pølsemix » 15. nov 2015, 15:58

Yvooonne skrev:
Pølsemix skrev:
Yvooonne skrev:
Pølsemix skrev:
Yvooonne skrev:
Pølsemix skrev:
Yvooonne skrev:
Pølsemix skrev:En stor del af flygtningene der kommer her op er vel også enlige mænd, som så satser på at blive familiesammenført.
Men hvad er der egentlig galt med teltlejre?



Ja - det er tit mænd, der er rejst i forvejen.

Og her i landet vil jeg personligt betegne telt som den dårligste indkvarteringsmulighed udover at bo på gaden. Og hvorfor dog holde på at lave teltlejr, når der ikke mangler plads? Det kan være fint som nødløsning - men det er bare latterligt, når det nu ikke er nødvendigt.


Hvis det er den billigste løsning så er teltlejre da vejen frem...



Er det den billigste løsning? Og gaden er da den billigste løsning - hvorfor ikke bare sende dem på gaden? Alt handler ikke om penge. Hvis vi har lukket nogle mennesker ind i vores land, så skal de behandles ordentligt og på lige fod med alle os andre.

Jeg er i enig der bør gøres mest muligt for at forhindre at de kommer her, men dem når frem skal selvfølgelig ikke bo på gaden, de bør selvfølgelig tilbydes hvad der lige akkurat er anstændigt...



Vi har et kæmpe medansvar for det flygtningene flygter fra - så selvfølgeligt har vi også et kæmpe ansvar for at hjælpe dem der flygter fra krig.

Selvfølgelig og derfor skal pengene bruges på hjælp i nærområderne, og ikke på luksus til de rigeste som kan tage rejsen til Danmark.



Størstedelen er i nærområderne, men der er jo altså grænser for hvor meget nærområderne kan bære. Det er muligt med både og - det behøver bestemt ikke være enten eller.

Du kan ikke benægte at teltlejre er det billigste alternativ og derfor vil give mest til nærområderne.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Pølsemix » 15. nov 2015, 16:23

Yvooonne skrev:Teltlejre i nærområderne er nødvendige når millioner flygter - det er klart. Men teltlejr i Danmark er unødvendigt.


Du taler udenom..
Teltlejre i Danmark kan øge hjælpen til nærområderne, er du enig eller uenig?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. nov 2015, 17:49

Det forlyder, at der er blevet hørt skud på Place de Republique.
I hvert fald skete der et eller andet, som fik flere tusind mennesker til på kort tid at flygte.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Wizzze » 15. nov 2015, 17:55

Fransk politi har lige udsendt en international efterlysning på en belgier, en mulig 8. attentatmand der slap væk. Han skulle være en af 3 brødre, hvor de 2 andre deltog i attentatet.

Efterlysningen er også udsendt på de sociale medier hvor den spreder sig som en løbeild, det bliver svært at gemme sig i en tid med millioner og atter millioner af jagende øjne :gruble:

http://www.bbc.com/news/world-europe-34826117
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24476

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Moxy-lady » 15. nov 2015, 18:47

Synes godt nok at indslaget i TV2 nyhederne fra Place de Republique hvor korrospondenten omtaler den hændelse der fik flere mennesker til at flygte var lidt uheldig. Jeg ved godt at hun stadig var chokeret og ikke særlig forberedt, men at fortælle at hun tænkte "Nøj, sker der noget spændende" to dage efter flere attentater er sgu ikke særlig heldigt, hverken tænkt eller sagt. Eller at hun sagde at de var der for at vise deres trods og at de nægtede at være bange og så bemærkede at det var de jo så alligevel...
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. nov 2015, 18:49

Ej, jeg kan slet ikke have den der historie, også fra Nyhederne, om en far, der ledte efter sin datter og som nu har fundet ud af, at hun er omkommet :whine:
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"