Brokketråd over Post Danmark

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Juki » 26. okt 2017, 15:39

girl_beat skrev:
Juki skrev:
girl_beat skrev:Jeg bor mindre end 1 km fra både en pakkeboks OG et posthus - alligevel har PestDK i dag deponeret min pakke i en pakkeboks 5 km væk. Det er edderma'me ikke særlig god kundeservice :rulle:

Det har jeg også prøvet med GLS. De havde forsøgt at levere en pakke, eller også var pakkeshoppen fuld? Det gav i hvert fald heller ikke megen mening fordi de havde afleveret den i en bette landsby, som ikke er særlig let at komme til uden bil, og det er besværligt at have større pakker på en cykel fx., fremfor at levere den tættere på i centrum med flere pakkeshopper.

Anyway, jeg fandt ud af at GLS har en regel om at en pakkeshop ikke må være længere væk end 5 km fra leveringsadressen, altså når de forgæves har forsøgt at levere en pakke. Måske PostNord har en lignende ordning? Det er da værd at undersøge i hvert fald :)

Det kan sagtens være... Men når jeg har bestilt til afhentning i pakkeboksen, og den har været fuld, har jeg altid kunne hente på posthuset (som er samme afstand). Derfor pisser det mig lidt af at skulle ud på en længere tur.

Jeg kan sagtens forstå dig!

I tilfældet med GLS skrev jeg bare til dem og gjorde opmærksom på at der var længere end de 5 km. Jeg kan ikke huske om de leverede pakken hjem til mig eller afleverede den i en pakkeshop tættere på. Men der var i hvert fald ingen problemer og de undskyldte også.

Prøv evt. at kontakte dem for at høre om den kan blive genleveret/afleveret på posthuset. Det er da et forsøg værd :)
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf vibbsen » 26. okt 2017, 15:42

Fortvivl ej....Postdanmark får nu 1,2 milliard til statstilskud.

Det må da give en bedre service...
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Juki » 26. okt 2017, 15:46

vibbsen skrev:Fortvivl ej....Postdanmark får nu 1,2 milliard til statstilskud.

Det må da give en bedre service...

Trådte det der krav/forslag om at de kun skulle levere breve under 50 gram også i kraft? :wacko:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf vibbsen » 26. okt 2017, 16:59

Juki skrev:
vibbsen skrev:Fortvivl ej....Postdanmark får nu 1,2 milliard til statstilskud.

Det må da give en bedre service...

Trådte det der krav/forslag om at de kun skulle levere breve under 50 gram også i kraft? :wacko:


Ingen anelse....Men sikkert....For de 1,2 mia er vi nu sikret at alle breve under 50 gram som sendes i hvide kuverter med røde hjerter og hvor adressen er påskrevet med guldtusch, vil blive leveret til tiden. Hvis blot man husker at frankerer med formedelst set 35 kroner i form af frimærker som er påsat lim som er lavet af enhjørningegødning...
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Juki » 26. okt 2017, 17:04

vibbsen skrev:
Juki skrev:
vibbsen skrev:Fortvivl ej....Postdanmark får nu 1,2 milliard til statstilskud.

Det må da give en bedre service...

Trådte det der krav/forslag om at de kun skulle levere breve under 50 gram også i kraft? :wacko:


Ingen anelse....Men sikkert....For de 1,2 mia er vi nu sikret at alle breve under 50 gram som sendes i hvide kuverter med røde hjerter og hvor adressen er påskrevet med guldtusch, vil blive leveret til tiden. Hvis blot man husker at frankerer med formedelst set 35 kroner i form af frimærker som er påsat lim som er lavet af enhjørningegødning...

:gisp:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Anne Droid » 26. okt 2017, 17:48

vibbsen skrev:
Juki skrev:
vibbsen skrev:Fortvivl ej....Postdanmark får nu 1,2 milliard til statstilskud.

Det må da give en bedre service...

Trådte det der krav/forslag om at de kun skulle levere breve under 50 gram også i kraft? :wacko:


Ingen anelse....Men sikkert....For de 1,2 mia er vi nu sikret at alle breve under 50 gram som sendes i hvide kuverter med røde hjerter og hvor adressen er påskrevet med guldtusch, vil blive leveret til tiden. Hvis blot man husker at frankerer med formedelst set 35 kroner i form af frimærker som er påsat lim som er lavet af enhjørningegødning...


Det er fanme typisk. Min guldtus er lige løbet tør :sur:
4
Klimatosse
klaus
Indlæg: 464
Tilmeldt: 2. jan 2016, 17:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 381

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf klaus » 10. maj 2018, 05:21

Jeg har en pakke fra udlandet hvor adressen er forkert. Den skiftevis ryger rundt i mellem byen jeg bor i og nærmeste terminal. Det er så 3 gang det sker.

Ringede til kundeservice og nej der er intet at gøre. De må ikke ændre adresse eller levere til posthus/pakkeboks i stedet for. Så på et tidspunkt ryger den nok retur, forhåbentlig snart. Service er ikke hvad det har været :boo:
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Juki » 10. maj 2018, 06:58

klaus skrev:Jeg har en pakke fra udlandet hvor adressen er forkert. Den skiftevis ryger rundt i mellem byen jeg bor i og nærmeste terminal. Det er så 3 gang det sker.

Ringede til kundeservice og nej der er intet at gøre. De må ikke ændre adresse eller levere til posthus/pakkeboks i stedet for. Så på et tidspunkt ryger den nok retur, forhåbentlig snart. Service er ikke hvad det har været :boo:

Altså er det noget du har bestilt og selv har indtastet adressen forkert eller er det afsender der har skrevet forkert?

Jeg kan sagtens forstå din frustration, men at adressen er forkert er jo ikke PostDanmarks skyld. De skal vel bare være sikker på at den ikke kommer frem til en forkert
I princippet kunne man jo i så fald bare gøre krav på andres pakker.

At de så selv fucker det op i alle mulige andre situationer og ikke altid selv overholder deres principper er så noget andet :rulle:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
klaus
Indlæg: 464
Tilmeldt: 2. jan 2016, 17:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 381

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf klaus » 10. maj 2018, 07:16

[quote="Juki"][quote="klaus"]Jeg har en pakke fra udlandet hvor adressen er forkert. Den skiftevis ryger rundt i mellem byen jeg bor i og nærmeste terminal. Det er så 3 gang det sker.

Ringede til kundeservice og nej der er intet at gøre. De må ikke ændre adresse eller levere til posthus/pakkeboks i stedet for. Så på et tidspunkt ryger den nok retur, forhåbentlig snart. Service er ikke hvad det har været :boo:[/quote]
Altså er det noget du har bestilt og selv har indtastet adressen forkert eller er det afsender der har skrevet forkert?

Jeg kan sagtens forstå din frustration, men at adressen er forkert er jo ikke PostDanmarks skyld. De skal vel bare være sikker på at den ikke kommer frem til en forkert
I princippet kunne man jo i så fald bare gøre krav på andres pakker.

At de så selv fucker det op i alle mulige andre situationer og ikke altid selv overholder deres principper er så noget andet :rulle:[/quote]

Afsender har skrevet halvdelen af vejnavnet forkert. Er også ret sikker på at mit tlf nr står derpå. Nu er det godt nok nogen år siden at jeg kørte post men der brugte vi da lige et par minutter hvis adressen var mærkelig og ikke fandtes i stedet for bare at sende det videre i systemet som ukendt.
Jeg kunne da bedre forstå hvis de sendte den retur, det havde været noget nemmere for mig.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Wizzze » 10. maj 2018, 07:20

Frk W fik leveret 2 pakker i går, en sendt fra Ålborg sidste onsdag med postnord, og en sendt fra Norditalien i mandags med UPS.
På tværs af Europa på 2 dage, eller på tværs af Danmark på en uge. :gruble: Ok den med PostNord kostede "kun" 59kr, mens UPS pakken kostede 10€ men det er alligevel tankevækkende :tie:
Og trods der kom besked om at pakkerne ville blive leveret dagen før, så var det PostNord som man sad og var usikker på, for der er jo 3etager op, og gad pakkebudet det i dag, eller ville han bare sige der ikke var nogen hjemme og tage pakken med til supermarked posthuset, og så skal man selv arrangere afhentning, trods der er betalt ekstra for omdeling. Det har vi prøvet såååå mange gange :rulle: Heldigvis var det en frisk postbud i går, og trapperne op til tredje blev forceret.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Juki » 10. maj 2018, 07:37

klaus skrev:
Juki skrev:
klaus skrev:Jeg har en pakke fra udlandet hvor adressen er forkert. Den skiftevis ryger rundt i mellem byen jeg bor i og nærmeste terminal. Det er så 3 gang det sker.

Ringede til kundeservice og nej der er intet at gøre. De må ikke ændre adresse eller levere til posthus/pakkeboks i stedet for. Så på et tidspunkt ryger den nok retur, forhåbentlig snart. Service er ikke hvad det har været :boo:

Altså er det noget du har bestilt og selv har indtastet adressen forkert eller er det afsender der har skrevet forkert?

Jeg kan sagtens forstå din frustration, men at adressen er forkert er jo ikke PostDanmarks skyld. De skal vel bare være sikker på at den ikke kommer frem til en forkert
I princippet kunne man jo i så fald bare gøre krav på andres pakker.

At de så selv fucker det op i alle mulige andre situationer og ikke altid selv overholder deres principper er så noget andet :rulle:


Afsender har skrevet halvdelen af vejnavnet forkert. Er også ret sikker på at mit tlf nr står derpå. Nu er det godt nok nogen år siden at jeg kørte post men der brugte vi da lige et par minutter hvis adressen var mærkelig og ikke fandtes i stedet for bare at sende det videre i systemet som ukendt.
Jeg kunne da bedre forstå hvis de sendte den retur, det havde været noget nemmere for mig.

Kan du ikke kontakte sælger så du kan få en ny vare, hvis det er muligt?

Jeg ved ikke hvordan reglerne for uddeling af post er. Jeg er heller ikke altid sikker på ekspedienterne helt ved det..
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Modesty Blame » 10. maj 2018, 07:57

Skulle have modtaget pakke i går - det stod der i hvert fald på tracking-siden. Pludselig var "forventet levering" væk, og den har så ligget et døgn på distributionshub i Risskov. Jeg tænkte, at hvis jeg bestilte uden omdeling, så ville det gå hurtigere. Jeg er så naiv.
0
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2944

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Neverkont » 10. maj 2018, 08:12

Jeg bor i en bolig-afdeling, hvor vi beboere jævnligt må agere gratis håndlanger for postvæsenet. :(

Det er ikke ret længe siden, at en beboer fra blokken overfor var rundt i afdelingen med post til andre beboere.

I går modtog jeg nogle pakker, bl.a. 5 mindre papkasser i samme størrelse, jeg undrede mig en lille smule over, at den ene papkasse så lidt anderledes ud end de andre (bestilt fra samme udenlandske firma), men tænke ikke nærmere over det. Da jeg åbnede den der så lidt anderledes ud kunne jeg hurtigt se, at det ikke var noget jeg havde bestilt, og så kunne jeg da også konstatere, at pakken var til en beoer i den anden ende af blokken.
0
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Hewlett » 10. maj 2018, 20:18

Får en mail. Min pakke ligger klar til afhentning i nærmeste pakkeboks. Ingen koder, intet.

Jeg må jo så ringe ind og høre hvordan de så har tænkt sig, at jeg skal få pakkeboksen til at spytte min pakke ud.

Sad i kø i noget der mindede om 20min. pga. "ekstra travlhed".

Kommer endelig igennem til ung, frisk gut som var lige lidt for smart i en fart da han spørger "Og der var ikke nogle koder i mailen?"

Mig: ......... Jo, men det er så hyggeligt at bruge 20min. af min morgen på at lytte til jeres rædselsfulde telefonmelodi som, i øvrigt, kun er ca. 15 sekunder lang. Så kan du selv regne ud hvor mange gange den er kørt på repeat i min ventetid, så jeg tænkte at jeg ville ringe ind og forstyrre jer med min forespørgsel alligevel".

Nå, jamen jeg fik da heldigvis koderne.
3
klaus
Indlæg: 464
Tilmeldt: 2. jan 2016, 17:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 381

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf klaus » 11. maj 2018, 11:03

Juki skrev:
klaus skrev:
Juki skrev:
klaus skrev:Jeg har en pakke fra udlandet hvor adressen er forkert. Den skiftevis ryger rundt i mellem byen jeg bor i og nærmeste terminal. Det er så 3 gang det sker.

Ringede til kundeservice og nej der er intet at gøre. De må ikke ændre adresse eller levere til posthus/pakkeboks i stedet for. Så på et tidspunkt ryger den nok retur, forhåbentlig snart. Service er ikke hvad det har været :boo:

Altså er det noget du har bestilt og selv har indtastet adressen forkert eller er det afsender der har skrevet forkert?

Jeg kan sagtens forstå din frustration, men at adressen er forkert er jo ikke PostDanmarks skyld. De skal vel bare være sikker på at den ikke kommer frem til en forkert
I princippet kunne man jo i så fald bare gøre krav på andres pakker.

At de så selv fucker det op i alle mulige andre situationer og ikke altid selv overholder deres principper er så noget andet :rulle:


Afsender har skrevet halvdelen af vejnavnet forkert. Er også ret sikker på at mit tlf nr står derpå. Nu er det godt nok nogen år siden at jeg kørte post men der brugte vi da lige et par minutter hvis adressen var mærkelig og ikke fandtes i stedet for bare at sende det videre i systemet som ukendt.
Jeg kunne da bedre forstå hvis de sendte den retur, det havde været noget nemmere for mig.

Kan du ikke kontakte sælger så du kan få en ny vare, hvis det er muligt?

Jeg ved ikke hvordan reglerne for uddeling af post er. Jeg er heller ikke altid sikker på ekspedienterne helt ved det..


Jeg forstår ingenting. Fik min pakke i dag og adressen er helt rigtig. :stoned:
3

Tilbage til "Livets forhold"