Risalamande-gate

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24914

Re: Risalamande-gate

Indlægaf sigge » 16. nov 2015, 12:02

Wizzze skrev:
icelady skrev:
Ado skrev:Lakrids i risalamande burde udløse en udvisning af Danmark!

Her koger jeg også bare grøden med alm. grødris, sødmælk og en flækket vanillestang. (Død over minutris! :sur: ) Masser af hakkede mandler, lidt sukker blandet med vanillekorn og fløde, der er pisket luftigt og ikke stiv-træls. Og kirsebærsauce.


Er der seriøst folk, der kommer lakrids i ris a la mande??? :ad!:

Altså, jeg elsker sgu lakrids, men jeg synes godt nok det har taget overhånd. I flødeost, skæreoste med lakrids, chokolade med lakrids.....

Men ris a la mande med lakrids??? Nej. Bare nej.


Claus Holm har helt sikkert lavet en version med lakrids, bare hold øje med tv2 i december, så skal du nok blive chokeret :D


Ha! I det nyeste nummer af magasinet Mad! (ikke af forveksle med det hedengange MAD) er der en opskrift på kirsebærsovs med lakrids (og appelsin), så vi nærmer os faretruende, at lakridsen bevæger sig over i selve alamanden.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Risalamande-gate

Indlægaf Whoosh » 16. nov 2015, 12:26

sigge skrev:
Ha! I det nyeste nummer af magasinet Mad! (ikke af forveksle med det hedengange MAD) er der en opskrift på kirsebærsovs med lakrids (og appelsin), så vi nærmer os faretruende, at lakridsen bevæger sig over i selve alamanden.

Se hvad jeg sagde!
Der skal fandme lakrids i alt. :sur:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13011
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Risalamande-gate

Indlægaf Pandesteg » 16. nov 2015, 12:35

Vi skal have orange risalamande til vores julefrokost, det er jeg lidt spændt på. Foretrækker den traditionelle risalamande, da jeg får det så sjældent, så for min skyld behøver de ikke peppe den op med alt muligt mærkeligt.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Risalamande-gate

Indlægaf Karkluden » 16. nov 2015, 14:45

sigge skrev:
Wizzze skrev:
icelady skrev:
Ado skrev:Lakrids i risalamande burde udløse en udvisning af Danmark!

Her koger jeg også bare grøden med alm. grødris, sødmælk og en flækket vanillestang. (Død over minutris! :sur: ) Masser af hakkede mandler, lidt sukker blandet med vanillekorn og fløde, der er pisket luftigt og ikke stiv-træls. Og kirsebærsauce.


Er der seriøst folk, der kommer lakrids i ris a la mande??? :ad!:

Altså, jeg elsker sgu lakrids, men jeg synes godt nok det har taget overhånd. I flødeost, skæreoste med lakrids, chokolade med lakrids.....

Men ris a la mande med lakrids??? Nej. Bare nej.


Claus Holm har helt sikkert lavet en version med lakrids, bare hold øje med tv2 i december, så skal du nok blive chokeret :D


Ha! I det nyeste nummer af magasinet Mad! (ikke af forveksle med det hedengange MAD) er der en opskrift på kirsebærsovs med lakrids (og appelsin), så vi nærmer os faretruende, at lakridsen bevæger sig over i selve alamanden.


I min skoles kantine - som ellers er rigtig god, har bronzeøkomærke og sådan - havde de risalamande forleden. Jeg er ikke vild med det, men der var vitterligt ikke andet kl 15, og jeg skulle have noget at spise til en tablet antibiotika. Så købte jeg sådan et bæger, og den var sådan set okay.
Lige indtil jeg så begynder at hæve op i halsen. Så har de fandeme erstattet mandler med hasselnødder uden at skrive det nogen steder?
En ting er, at ret mange jo har nøddeallergi, og så er det ret væsentligt om det er mandler, hasselnødder eller whatever, men det er da også bare spøjst at hælde hasselnødder i?
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24914

Re: Risalamande-gate

Indlægaf sigge » 16. nov 2015, 15:09

Karkluden skrev:
I min skoles kantine - som ellers er rigtig god, har bronzeøkomærke og sådan - havde de risalamande forleden. Jeg er ikke vild med det, men der var vitterligt ikke andet kl 15, og jeg skulle have noget at spise til en tablet antibiotika. Så købte jeg sådan et bæger, og den var sådan set okay.
Lige indtil jeg så begynder at hæve op i halsen. Så har de fandeme erstattet mandler med hasselnødder uden at skrive det nogen steder?
En ting er, at ret mange jo har nøddeallergi, og så er det ret væsentligt om det er mandler, hasselnødder eller whatever, men det er da også bare spøjst at hælde hasselnødder i?


Pyh, hvor ubehageligt for dig med den reaktion. :ae: Men ja, det er meget spøjst med hasselnødder, det virker lidt sådan "I dag skal vi da have risalamande, men hov, vi har ingen mandler - arrhh mandler/hasselnødder det kan nok komme ud på et." Men det kan det da ikke, de smager jo ikke ens. Og så skal folk altså virkelig til at sætte sig ind i, hvad navnet betyder, det kan jo ikke være á l'amande under mandler.
0
You can't spell awesome without me.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Risalamande-gate

Indlægaf Karkluden » 16. nov 2015, 15:10

sigge skrev:
Karkluden skrev:
I min skoles kantine - som ellers er rigtig god, har bronzeøkomærke og sådan - havde de risalamande forleden. Jeg er ikke vild med det, men der var vitterligt ikke andet kl 15, og jeg skulle have noget at spise til en tablet antibiotika. Så købte jeg sådan et bæger, og den var sådan set okay.
Lige indtil jeg så begynder at hæve op i halsen. Så har de fandeme erstattet mandler med hasselnødder uden at skrive det nogen steder?
En ting er, at ret mange jo har nøddeallergi, og så er det ret væsentligt om det er mandler, hasselnødder eller whatever, men det er da også bare spøjst at hælde hasselnødder i?


Pyh, hvor ubehageligt for dig med den reaktion. :ae: Men ja, det er meget spøjst med hasselnødder, det virker lidt sådan "I dag skal vi da have risalamande, men hov, vi har ingen mandler - arrhh mandler/hasselnødder det kan nok komme ud på et." Men det kan det da ikke, de smager jo ikke ens. Og så skal folk altså virkelig til at sætte sig ind i, hvad navnet betyder, det kan jo ikke være á l'amande under mandler.

Ja, havde da heldigvis antihistaminer med, men det føltes virkelig fjollet at spise noget, jeg egentlig ikke rigtigt bryder mig om fordi jeg skulle have noget medicin - og så blive dårlig af det :stoned:
Men ja, jeg synes også, det er virkelig mærkeligt også smagsmæssigt.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Risalamande-gate

Indlægaf Thestral » 17. nov 2015, 08:05

Vi var til middag hos svigerne her i weekenden og der var ris a 'a mande til dessert. Hun havde hældt salt i grøden og det smagte vitterligt ikke godt :tie:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..

Tilbage til "Mad og drikke"