Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Venus222 » 16. nov 2015, 00:36

Folk der anskaffer sig engelske bulldogs er dumme. I hvert fald dem som ikke stiller krav til opdrætterne om sundhedstests og god etik i forhold til avl.
Oven i hatten så sørge rigtig mange for at deres bulldog bliver så overvægtig at den bliver endnu mere handicappet end den var i forvejen. Overvægt er super skadeligt, især for en race der i forvejen er udsat mht. vejtrækning og ledproblemer. Silas Holsts (eller hvad han nu hedder)bulldog Batman er et "fint" eksempel på dette. :tie:
Hold nu op hvor har mange bulldogs en elendig livskvalitet fordi deres ejere er nogen kæmpe idioter!! :cuss:

Disclaimer; Jeg har kun set Silas hund i det der hundeprogram han var med i forleden, så jeg ved reelt ikke om hans hund altid er så sølle.

Og jo, jeg har selv en EB. Men jeg høre altså ikke til nævnte gruppe af tosser.
0
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dime » 16. nov 2015, 09:20

Jeg får ret ondt i min milt over de der parforholds-millimeterdemokrater, der står stejlt på noget-for-noget "ligeværdighed" og genopdragelse af partneren...
3
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2694
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3851

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyQ » 16. nov 2015, 10:36

Man kan da tænke på alle de uskyldige ofre i dag, det vil jeg gøre.
4
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 11:00

HappyQ skrev:Man kan da tænke på alle de uskyldige ofre i dag, det vil jeg gøre.


Selvfølgelig kan man det, men Shurug har ret i, at der næppe ville være blevet holdt 1 minuts stilhed, hvis der ikke også var sket et angreb i Paris.

Personligt har jeg ikke som sådan et problem med, at ofrene i Paris får særrang...eller det har jeg grundlæggende, men jeg er samtidig klar over, at det ikke er realistisk at fovente andet af flertallet pga. følgende faktorer:
- Europæiske forhold fylder meget mere i de vestlige medier, end mellemøstlige gør (medmindre noget går ud over vesterlændinge på de breddegrader)
- Franskmænd ligner på flere områder danskere, end libansere gør
- Der sker sjældent terror i Paris. I Libanon sker det desværre meget ofte
- Et terrorangreb i Paris opleves som mere truende for danskeres egen sikkerhed end et i Libanon

Hvad jeg dog ville ønske og godt mener, at man kan forvente, er en større refleksion over, hvorfor "vi" gør forskel, i stedet for bare at gøre det.
7
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 16. nov 2015, 11:02

ShuruQ skrev:Min kammerat skrev til mig at de holder et minuts stilhed på arbejdet for ofrene i Paris.

Jeg må indrømme jeg får lyst til at spørge om de huslede at holde 1 minuts stilhed for ofrene i Libanon også fredag morgen.

Jeg ved godt man ikke kan holde 1 minuts stilhed hver gang nogen uskyldige mister livet, jeg ved også godt det måske er mere ekstraordinært i Paris end i Libanon og jeg får heller ikke ondt i røven over der holdes et minuts stilhed for ofrene i Paris. Men begge angreb er terroristangreb, begge med mange uskyldige ofre og så får jeg sgu en lille smule kvalme over den store foreskel der åbenbart er som jeg ikke kan se.



Jeg tror, man relaterer mere til det, fordi det så at sige sker i baghaven og et sted, hvor der normalt er fred og ingen fare.
Hvor forfærdelig krigen end er, så er den desværre dagligdag i den arabiske verden. Skulle vi holde et minuts stilhed for ofrene for alle krige i verden, skal vi gøre det hver eneste dag.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pandesteg » 16. nov 2015, 12:13

ShuruQ skrev:
Delfin skrev:
ShuruQ skrev:Min kammerat skrev til mig at de holder et minuts stilhed på arbejdet for ofrene i Paris.

Jeg må indrømme jeg får lyst til at spørge om de huslede at holde 1 minuts stilhed for ofrene i Libanon også fredag morgen.

Jeg ved godt man ikke kan holde 1 minuts stilhed hver gang nogen uskyldige mister livet, jeg ved også godt det måske er mere ekstraordinært i Paris end i Libanon og jeg får heller ikke ondt i røven over der holdes et minuts stilhed for ofrene i Paris. Men begge angreb er terroristangreb, begge med mange uskyldige ofre og så får jeg sgu en lille smule kvalme over den store foreskel der åbenbart er som jeg ikke kan se.



Jeg tror, man relaterer mere til det, fordi det så at sige sker i baghaven og et sted, hvor der normalt er fred og ingen fare.
Hvor forfærdelig krigen end er, så er den desværre dagligdag i den arabiske verden. Skulle vi holde et minuts stilhed for ofrene for alle krige i verden, skal vi gøre det hver eneste dag.


Det skrev jeg også og er egentligt med på den del, det er mere fordi lige de her to angreb er så tæt på hinanden og minder på en del områder om hinanden, derfor undrer jeg i forhold til netop disse to angreb og har med vilje ikke nævnt ofrer i Syrien, Palæstina, Afghanistan mm. Men du har sikkert ret i det med at de er fordi det er så tæt på.


Jeg kan kun tale på egne vegne, men for mig gør det dybere indtryk både at de grunde, som Delfin skriver - at der i mellemøsten er så meget krig og ødelæggelse, at det ikke helt gør samme indtryk (selvom det stadig er skrækkeligt når uskyldige mennesker dør) OG at jeg identificerer vores land MEGET mere med Frankrig end noget land i mellemøsten... Det er Europa, vi er EU-medlemslande, vi fører til en vis grad samme politik osv., har mange ting til fælles med franskmændene, mange danskere tager jævnligt på ferie i Frankrig osv.

Ærligt så forstår jeg ikke, at man ikke forstår, hvorfor terror mod europæiske hovedstæder nok gør større indtryk på de fleste danskere end hvis det sker i f.eks. Afghanistan. Det må man nok ikke sige tror jeg :genert:
Senest rettet af Pandesteg 16. nov 2015, 12:22, rettet i alt 2 gange.
7
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pandesteg » 16. nov 2015, 12:20

ShuruQ skrev:^^

Jeg forstår det nok inderst inde også godt, tror mere der handler om jeg ikke synes det burde gøre nogen forskel men samtidig skammer jeg mig over at det inderst inde også gør større indtryk på mig selv selvom jeh bestemt ikke synes det burde. Men frygten kommer tættere på for hvad bliver det næst


Enig og nej det burde måske ikke gøre nogen forskel, men det er vist meget menneskeligt at have det sådan. Ligesom hvis der er blevet begået en forbrydelse på samme vej eller i samme by som man bor, så gør det bare også større indtryk, end hvis forbrydelsen er sket i en helt anden del af landet. Så at sige.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55889
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 16. nov 2015, 14:44

Al den politiske korrekthed i forbindelse med Frankrig irriterer mig. Ja, terror er slemt - uanset hvor det sker. Nej, der er ikke nogle menneskeliv, der er mere værd end andre. Men lad da for fanden være med at skyde folk en masse i skoene bare fordi de sympatiserer med Frankrig.
Folk reagerer bare naturligt på den mediestorm der er. Og det smitter. Og det er pludselig tættere på og derfor mere skræmmende at forholde sig til. Intet andet. Gud, hvor jeg krummer tæer over dem der sidder med belærende pegefinger og øffer: "Hvad så med alle de andre lande, hva'? Er det ikke lige så slemt? Hva'?"

Jo!

Men man kan ikke vinde. Det er lidt ligesom de facere på gaden, som - når man har takket nej - halvråber et: "Er du ikke interesseret i at bevare vores planet?"
9
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55889
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 16. nov 2015, 14:56

ShuruQ: Det er generelt. Over hele linien. Det er som om folk står i kø for at latterliggøre og tale nedladende om folk med trefarvede profilbilleder og Eiffeltårne på væggen. Det er så trættende. Medfølelse kan da aldrig blive noget negativt. Troede jeg.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Vixen » 16. nov 2015, 15:10

Jeg er meget enig, Ado. Selvfølgelig er terror i Libanon eller andre steder ikke ligegyldigt! Det er nøjagtigt lige så sørgeligt, som tab af menneskeliv andre steder er - men jeg ser ikke noget fundamentalt forkert i, at man rammes hårdere af noget, der er nærmere éns egen verden. Det er vel naturligt.

Jeg har aldrig været i Beirut. Eller i Afghanistan eller Irak. Jeg har til gengæld været i Paris. Og jeg er som individ - i én eller anden grad - et produkt af de vestlige værdier, som jeg er født ind i og på mange områder har tilfælles med Frankrig. Derfor rammer det mig hårdere følelsesmæssigt, når Paris bliver ramt af så noget så voldsomt.

At jeg har Tricolore på mit profilbillede udelukker ikke min medfølelse for al det andet grusomhed i resten af verden. Det er ikke mere synd for Paris end for Beirut eller Nordkorea.
4
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 16. nov 2015, 15:31

Jeg finder det morbidt morsomt, at en af selvmordbomberne hed Abdeslam. Slam alligevel....
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 16. nov 2015, 16:28

Ja, jeg tænkte da også i går på, at CNN har sendt live fra Paris de sidste tre døgn ... mens Libanon vist kun blev nævnt i forbigående. Det er selvfølgelig en skævhed, hvis man vil give den som "global" nyhedsformidler.

Men jeg synes ikke, det er mærkeligt, at folk her reagerer mere følelsesmæssigt på Paris. Man går også kun til begravelse for nærmeste familie og bekendte. Og pariserne er trods alt mere "nærmeste familie" end shiaer mod sunnier i Libanon. Det synes jeg ikke, der er noget galt i. Og jeg synes også, det var en fin gestus med alle de steder, der oplyste deres bygninger i franske farver eller sang Marseillesen.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 16. nov 2015, 16:30

ShuruQ skrev:^^

Jeg forstår det nok inderst inde også godt, tror mere der handler om jeg ikke synes det burde gøre nogen forskel men samtidig skammer jeg mig over at det inderst inde også gør større indtryk på mig selv selvom jeh bestemt ikke synes det burde. Men frygten kommer tættere på for hvad bliver det næst



Der er ikke noget at skamme sig over. Intet er rigtigt eller forkert i det her.
Når du på den ene side har det sådan med Paris og 'ligner' os andre - mens du på den anden side føler at Beirut også burde mindes og omtales i samme omfang, tror jeg da, det hænger sammen med, at du har nogle andre bånd til den arabiske verden end hovedparten herinde.
Jeg har også sommetider haft negative tanker om den manglende nyhedsdækning fra afrikanske lande, fordi jeg har nogle relationer der, men jeg er også klar over, at nyhederne ikke kan dække alt.
At de så går lige lovlig meget i selvsving og kører på med de samme indslag på båndsløjfe kan man så godt blive lidt træt af. Det gør det lidt besværligt at finde reelle nyheder mellem alle gentagelserne.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 16. nov 2015, 16:37

ShuruQ skrev:Føler mig lidt ramt måske nu :genert:.

Jeg skyder ingen noget i skoene, har dog undret mig ud i æteren men det er ikke ensbetydende med man overanalyserer alt.

Og så synes jeg hvor forfærdelig det end er det der er sket i Frankrig at Nyhederne, aviserne osv gerne må begynde at koncentrere sig om andet også. bare lidt. Er ærligt talt ved at være træt af at høre om det.


Flertallet af danske medier beskæftiger sig med det, den brede danske befolkning ønsker, de skal beskæftige sig med. Historier, de kan relatere til. De prioriterer, som du selv er inde på, udfra behov og efterspørgsel, det er simpelthen en forudsætning for deres eksistens.

Hvis du gerne vil have nyheder der dækker bredere, tænker jeg, du med fordel kunne opsøge medier, der dækker bredere. Det ved jeg selvfølgelig ikke, om du allerede gør, men Beirut-angrebet har altså fået masser af dækning og fokus både fra CNN, AP, The Guardian m.fl.

(Skrevet i en fuldstændig ikke-anklagende ånd :) )
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 16:42

kidkomb skrev:Jeg finder det morbidt morsomt, at en af selvmordbomberne hed Abdeslam. Slam alligevel....


Jeg morede mig over, at medierne i lang tid blev ved med at sige hans brors navn i forkert rækkefølge. Abdeslam Salah. Det lød også bagvendt i mine ører. Jeg gætter på, at misforståelsen er gået op for folk, da der pludselig var tre personer i spil med samme usædvanlige fornavn.
0

Tilbage til "Generelt"