Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Vixen » 16. nov 2015, 15:37

Karkluden skrev:Det irriterer mig faktisk virkelig meget med alle dem, der skifter profilbillede til det der i franske farver, og som skriver side op og side ned om det samtidig med at de sideløbende deler alle mulige "sjove" billeder og jokes om krig og terror, og stemmer på partier der går ind for mere krig. Kan de slet ikke se, at det er fuldstændig dobbeltmoralsk? Canoodle herinde havde skrevet en megagod status om det, som jeg delte. Hvorefter jeg blev haglet ned, og slettede den, fordi jeg ikke orker at bruge min søndag på det. Men jeg bliver sgu træt. Det er nemt at være populistisk - og på onsdag er de fleste af dem pisseligeglade igen.


Jeg har Tricolore på mit profilbillede, men har ikke skrevet side og op side ned om noget som helst, og da slet ikke jokes om krig og terror (who does that?). Jeg stemmer heller ikke på et parti, som går ind for mere krig. Jeg tror, der er rigtig mange som mig på dét punkt, så jeg synes, det er lige groft nok at kalde det dobbeltmoralsk som en generel ting. Det er jo nok heller ikke mig, du omtaler, nu hvor jeg falder ud af kategorien på samtlige punkter udover billedet, men det irriterer mig lidt - ikke grænseløst - at man bliver haglet ned for at udvise empati med det filter. Som om, udvisning af sympati for ét sted udelukker sympati for et andet.

Jeg skrev også det her i en anden tråd for lidt siden, før jeg læste dit indlæg:
Selvfølgelig er terror i Libanon eller andre steder ikke ligegyldigt! Det er nøjagtigt lige så sørgeligt, som tab af menneskeliv andre steder er - men jeg ser ikke noget fundamentalt forkert i, at man rammes hårdere af noget, der er nærmere éns egen verden. Det er vel naturligt.

Jeg har aldrig været i Beirut. Eller i Afghanistan eller Irak. Jeg har til gengæld været i Paris. Og jeg er som individ - i én eller anden grad - et produkt af de vestlige værdier, som jeg er født ind i og på mange områder har tilfælles med Frankrig. Derfor rammer det mig hårdere følelsesmæssigt, når Paris bliver ramt af så noget så voldsomt.

At jeg har Tricolore på mit profilbillede udelukker ikke min medfølelse for al det andet grusomhed i resten af verden. Det er ikke mere synd for Paris end for Beirut eller Nordkorea.
2
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Karkluden » 16. nov 2015, 16:01

KinderBueno skrev:
Karkluden skrev:Det irriterer mig faktisk virkelig meget med alle dem, der skifter profilbillede til det der i franske farver, og som skriver side op og side ned om det samtidig med at de sideløbende deler alle mulige "sjove" billeder og jokes om krig og terror, og stemmer på partier der går ind for mere krig. Kan de slet ikke se, at det er fuldstændig dobbeltmoralsk? Canoodle herinde havde skrevet en megagod status om det, som jeg delte. Hvorefter jeg blev haglet ned, og slettede den, fordi jeg ikke orker at bruge min søndag på det. Men jeg bliver sgu træt. Det er nemt at være populistisk - og på onsdag er de fleste af dem pisseligeglade igen.


Jeg har Tricolore på mit profilbillede, men har ikke skrevet side og op side ned om noget som helst, og da slet ikke jokes om krig og terror (who does that?). Jeg stemmer heller ikke på et parti, som går ind for mere krig. Jeg tror, der er rigtig mange som mig på dét punkt, så jeg synes, det er lige groft nok at kalde det dobbeltmoralsk som en generel ting. Det er jo nok heller ikke mig, du omtaler, nu hvor jeg falder ud af kategorien på samtlige punkter udover billedet, men det irriterer mig lidt - ikke grænseløst - at man bliver haglet ned for at udvise empati med det filter. Som om, udvisning af sympati for ét sted udelukker sympati for et andet.

Jeg skrev også det her i en anden tråd for lidt siden, før jeg læste dit indlæg:
Selvfølgelig er terror i Libanon eller andre steder ikke ligegyldigt! Det er nøjagtigt lige så sørgeligt, som tab af menneskeliv andre steder er - men jeg ser ikke noget fundamentalt forkert i, at man rammes hårdere af noget, der er nærmere éns egen verden. Det er vel naturligt.

Jeg har aldrig været i Beirut. Eller i Afghanistan eller Irak. Jeg har til gengæld været i Paris. Og jeg er som individ - i én eller anden grad - et produkt af de vestlige værdier, som jeg er født ind i og på mange områder har tilfælles med Frankrig. Derfor rammer det mig hårdere følelsesmæssigt, når Paris bliver ramt af så noget så voldsomt.

At jeg har Tricolore på mit profilbillede udelukker ikke min medfølelse for al det andet grusomhed i resten af verden. Det er ikke mere synd for Paris end for Beirut eller Nordkorea.

Men nej, det er netop ikke dig, jeg så mener. Det er fx et familiemedlem, der har tricolore på sit billede samtidig med, at hun konsekvent påstod at angrebet var sket i Nice. Og som har skrevet et langt opslag om, hvordan Søren Espersen har ret i, at vi burde bombe kvinder og børn, så "de fucking islamaber kan lære deres eget klamme lortepis" og "nu tager jeg mine børn ud af deres skole, de skal ikke gå i klasse med sådan nogle forpulede kommende terrorister", og slet ikke kan se, at det måske optrapper konflikten ok meget, hvis man bruger den retorik...
Jeg synes, det er fint at vise empati på hver sin måde. Men jeg har en hel del på min FB, der ikke helt ved, hvor terrorangrebet skete, og som bruger det som lejlighed til at skrive nogle lange og virkelig grimme indlæg om muslimer generelt. Og dér tænker jeg helt ærligt, at så handler det ikke om empati, men om selv at være ekstremist, og udnytte en tragisk begivenhed.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf hotlips » 17. nov 2015, 09:30

Jeg ser mysteries at The museum på history,egentlig synes jeg det er vildt godt,de tager alle mulige ting fra museer over hele USA og fortæller historien bag,superspændende efter min mening.

Men for hede hule og en hel masse grimt,de kunne godt ta og udelade de værste wacko genstande,kjoler fra ufomøder,kors der er blevet brugt til exorcisme..afstøbninger af aftryk fra bigfoots fødder.

Og så kunne de godt droppe det der med at få det til at fremstå som mysterier.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pandesteg » 17. nov 2015, 12:19

Egentlig er det dumt at lade det irritere mig, for kan intet gøre ved det, men... vejret.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Delfin » 17. nov 2015, 13:55

Hvor er det bare typisk mig at sidde her og snøvle med at komme ud af døren, og når jeg så endelig er ved at være klar, kan jeg få lov at køre i regnvejr. Fjols.
0
14 11 14
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Firebird » 17. nov 2015, 14:15

Delfin skrev:Hvor er det bare typisk mig at sidde her og snøvle med at komme ud af døren, og når jeg så endelig er ved at være klar, kan jeg få lov at køre i regnvejr. Fjols.


Selverkendelse er en rigtig god ting :fløjt:
1
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 17. nov 2015, 14:39

Alle mænd der kalder sig "Lumbersexual"
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf hotlips » 17. nov 2015, 14:46

Dirtylittledevil skrev:Alle mænd der kalder sig "Lumbersexual"


noooo.

det ville jeg slet ikke kunne tage alvorligt,jeg ville nynne "i´m a lumperjack and i´m ok..." resten af dagen. :lol:
5
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Panton » 17. nov 2015, 14:51

At det bliver så skide tidligt mørkt :(
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 17. nov 2015, 14:54

hotlips skrev:noooo.

det ville jeg slet ikke kunne tage alvorligt,jeg ville nynne "i´m a lumperjack and i´m ok..." resten af dagen. :lol:

"I put on women's clothings, and hang around in bars" ... :D
5
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 17. nov 2015, 15:31

At jeg er så dårlig til at håndtere ændringer i planer, når jeg lige har tilrettelagt en række aktiviteter, jeg vil udføre i en bestemt rækkefølge og på bestemte dage. Jeg ville gerne blive lidt bedre til spontanitet.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Delfin » 17. nov 2015, 19:03

Dirtylittledevil skrev:Alle mænd der kalder sig "Lumbersexual"


Hvad er det?
0
14 11 14
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf lillebjoern » 17. nov 2015, 20:00

Dirtylittledevil skrev:At jeg fandme aldrig kan logge ind på ebogreolen om natten, når jeg ikke kan sove og det kunne være hyggeligt med en ebog. Jeg får altid at vide at min kode eller brugernavn er forkert. Om dagen går det fint nok med at logge ind.


Det oplever jeg også rigtig ofte. Jeg undersøgte det, og det er fordi de altid opdaterer servere om natten, og deres servere er åbenbart pænt skod, for det er virkelig ofte. Og det er i øvrigt for dårligt, at de ikke skriver det i app'en – jeg blev pludselig helt i tvivl om mit CPR-nummer, når nu den sagde fejl hele tiden. :stoned:
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf lillebjoern » 17. nov 2015, 20:03

At min overbo ser landskamp – sådan virkelig mandehørm, kan man høre. En af dem sidder og 'klapper' på radiatorrøret, de hopper og springer, råber (det er selvfølgelig forventeligt, men meget voldsomt), synger og er generelt meget højlydte. Håber virkelig de tager i byen bagefter.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pussikat82 » 18. nov 2015, 11:32

At jeg stresser så meget, bare fordi jeg skal have leveret mine vinterdæk i dag. Er bekymret for, at GLS smutter med dem igen, hvis de tror, jeg ikke er hjemme, og sidder og venter på at få det kæmpe chok, når de muligvis banker på døren :alien:
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Tilbage til "Generelt"