Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52564

Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf fisken80 » 1. nov 2017, 10:05

COOP planlægger et nyt system https://www.dr.dk/nyheder/penge/bip-og- ... r_wimzd9ez og på Facebook debatteres det ivrigt og med en gennemgående meget kritisk og negativ tilgang til systemet.

Mange skriver også, at de aldrig bruger selvbetjeningskasserne i f.eks. Føtex og Bilka, hvilket undrer mig lidt. Jeg synes altid der er gang i netop selvbetjeningskasserne når jeg handler og jeg bruger dem også altid selv.

Så hvad synes debat-folket om selvbetjeningskasser og om det nye mulige system hos COOP?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf LadyFox » 1. nov 2017, 10:08

Jeg elsker selvbetjeningskasser. :D Det går langt hurtigere end før de var der.
6
...
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Ficus » 1. nov 2017, 10:11

Jeg bruger kun den almindelige kasse hvis jeg ikke har noget valg (Netto og Rema fx) eller hvis jeg skal handle så meget at det er uoverskueligt at stå og løfte op og række det ned på "vægten".
Det er sjældent at jeg har brug for hjælp til noget på selvbetjeningskasserne og det går typisk hurtigere end alm. betjente kasser, for mig lyder det som en fin plan Coop har.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Thestral » 1. nov 2017, 10:11

Enig med Ladyfox. Det er nemt og hurtigt. Men nok kun hvis man ikke skal have så mange ting
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23363

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Aragorn » 1. nov 2017, 10:16

Jeg hader dem, men jeg bruger dem. Grunden til at jeg hader dem er sådan nogle ting med, at hvis man skulle komme til at bippe en øl, så skal der en eller anden person der blev født i sidste uge hen og trykke på en knap og godkende købet, og mens man venter går det hele i stå. Jeg hader også det der med, at man skal lægge varen på pladen med posen eller i posen, før man kan scanne den næste. Jeg hader også, at Bilka nu har indført at man skal scanne stregkoden på sin bon, for at få åbnet for en udgang fra arealet. Jeg hader at det er så latterligt dårligt programmeret. Der er en stor, fed startknap på skærmen - den behøver man ikke trykke på, man kan bare scanne sine ting, så ryger man direkte ind i processen.

Jeg hader de kasser, fordi jeg føler mig sat under administration af en fucking lommeregner, overvåget af en 18-årig.

Men jeg bruger dem, for jeg hader endnu mere at stå i kø.
10

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Persnikedy » 1. nov 2017, 10:28

Jeg bruger dem ikke. Jeg syndes de er irriterende.

Og så slemt er det da heller ikke at stå i kø...
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52564

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf fisken80 » 1. nov 2017, 10:29

kartoffelpizza skrev:
Ficus skrev:Jeg bruger kun den almindelige kasse hvis jeg ikke har noget valg (Netto og Rema fx) eller hvis jeg skal handle så meget at det er uoverskueligt at stå og løfte op og række det ned på "vægten".
Det er sjældent at jeg har brug for hjælp til noget på selvbetjeningskasserne og det går typisk hurtigere end alm. betjente kasser, for mig lyder det som en fin plan Coop har.

This.
Jeg handler en del på nemlig og det meste andet i Føtex, medmindre der er særdeles gode tilbud andre steder. For jeg magter ikke de kassekøer og samtale med kassedamer "nånå, snøfler med julesmag. Og tamponer!". Ja, lad os da diskutere min menstruation i netto.


Jeg synes heldigvis ikke det er så slemt i Netto, men på et tidspunkt var der en kassedame i "min" Brugs som drev mig til vanvid. Så meget, at jeg konsekvent valgte en anden kasse end hendes, hvis jeg kunne. Hun pladrede løs, og det var virkelig til at blive idiot af at høre på, hun kommenterede ens varer, vejret jamen ALT muligt. Og jeg magtede det bare ikke. Et hej og farvel er helt fint for mig, det andet gider jeg simpelthen ikke.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52564

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf fisken80 » 1. nov 2017, 10:29

Persnikedy skrev:Jeg bruger dem ikke. Jeg syndes de er irriterende.

Og så slemt er det da heller ikke at stå i kø...


Jo...
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2574
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7614

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 1. nov 2017, 10:30

Jeg bruger dem kun hvis der er kø ved den alm. kasse.
For det første irriterer det mig med den der lille plade man skal lægge sine vare på.
Og egentlig kan jeg også godt lide den personlige kontakt når man handler.
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Flora » 1. nov 2017, 10:39

Jeg har det fint med selvbetjeningskasser. Hvis man kun har nogle få varer, er det hurtigere og nemmere end den betjente kasse, og det er yderst sjældent, at jeg oplever problemer med dem. Har jeg mange varer, gider jeg dog ikke at scanne selv.

Det nye system lyder som et udmærket tiltag. Det ville jeg ikke have noget imod at bruge.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Studsgaard » 1. nov 2017, 10:41

Jeg bruger dem fordi de går generelt hurtigere.
Men det er ikke udelukkende positivt, det er fordi det hurtige ved dem opvejer det irriterende.

Skal man have vin eller øl så er det irriterende man skal stå og vente på at få det godkendt. Jeg forstår selvfølgelig godt hvorfor. Men noglegange er de unge ansatte bare ikke ret hurtige og har mere travlt med alt snakke end at holde øje med de kasser de skal assistere. (er det nogensinde de lidt ældre personale der står ved de kasser, jeg syntes kun jeg er stødt på ret unge mennesker der)

Og så kan jeg meget bedre lide IKEAs kasser frem for dem i supermarkederne. For der skal man ikke lægge varerne på en skide vægt. Der kan man godt bippe eksempelvis tre kasser på en gang. Uden de hver især skal på bordet/vægten, det gør det hele noget lettere.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf sigge » 1. nov 2017, 10:44

Jeg handler sjældent steder, hvor det er en mulighed. Hvis muligheden er der, bruger jeg kun selvbetjeningskassen, hvis jeg har færre end ca. 10 ting. Hvis jeg har mange ting, synes jeg det bliver for bøvlet at stå der og "veje det af" på først den ene og så den anden plade. Tidligere var det også et kæmpe hurlumhej, der krævede assistance af en medarbejder, hvis man skulle bruge sin egen medbragte pose, men det har de vist fået lavet om i Bilka?

I Ikea bruger jeg helst selvbetjeningskasserne. Det er lidt sjovt at stå og pege med den der "pistol". :genert:

Jeg kunne godt tænke mig at prøve det nye system, de lægger op til i Coop, hvor man scanner undervejs. Det lyder interessant. Men jeg bliver nok ikke bruger at butikker helt uden personale, tror jeg. Det er da meget rart at kunne spørge en medarbejder, hvis der er noget, man ikke kan finde el.lign.
0
You can't spell awesome without me.
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Ficus » 1. nov 2017, 10:52

Jeg oplever også at det typisk er de unge der har selvbetjeningskasserne og mange af dem er pænt ligeglade, når man så endelig henvender sig.

I sidste uge gjorde jeg en af dem opmærksom på at man kunne købe 4 colaer for 1 pris, fordi stregkoden til en 4 pack sidder på flaske i stedet for indpakning og vægten brokkede sig ikke. Hans svar var "nå"...
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf paint » 1. nov 2017, 10:55

sigge skrev:Jeg handler sjældent steder, hvor det er en mulighed. Hvis muligheden er der, bruger jeg kun selvbetjeningskassen, hvis jeg har færre end ca. 10 ting. Hvis jeg har mange ting, synes jeg det bliver for bøvlet at stå der og "veje det af" på først den ene og så den anden plade. Tidligere var det også et kæmpe hurlumhej, der krævede assistance af en medarbejder, hvis man skulle bruge sin egen medbragte pose, men det har de vist fået lavet om i Bilka?

I Ikea bruger jeg helst selvbetjeningskasserne. Det er lidt sjovt at stå og pege med den der "pistol". :genert:

Jeg kunne godt tænke mig at prøve det nye system, de lægger op til i Coop, hvor man scanner undervejs. Det lyder interessant. Men jeg bliver nok ikke bruger at butikker helt uden personale, tror jeg. Det er da meget rart at kunne spørge en medarbejder, hvis der er noget, man ikke kan finde el.lign.


Så kan du bare spørge telefonen. Den vil sikkert kunne dirigere dig hen til de rigtige steder :D
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf hotlips » 1. nov 2017, 11:02

Helt fint, min dreng elsker dem så det er teamwork, jeg tager varen i kurven og giver ham den med stregkoden vendt rigtigt, så betaler han og jeg pakker sammen.

Vi skulle lige lære det, i starten lavede vi fejl hele tiden, nu er det en undtagelse. Jeg har overvejende oplevet flinke medarbejdere der passede selvbetjeningen, de er måske unge men det er ikke noget jeg går op i, de er hurtige og effektive og de er som regel også flinke nok til at tage ens kurv med uden man beder om det.

Faktisk var det en midelaldrende dame der var der den eneste gang jeg kan huske der har været en rigtig sløv padde.

Jeg ville ikke være specielt vild med at få afskaffet personalet helt og det ville helt sikkert blive sådan et sted hvor man skyndte sig ind og ud, så jeg tænker det ville koste på folks impulskøb. Det er fint med teknik men al erfaring viser at det vil ske at der er nogen mennesker der skal gøre noget når det driller så jeg ved ikke om jeg rigtig betragter det som realistisk at få helt personale fri butikker.
3

Tilbage til "Livets forhold"